Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
En daarom laat ik me hond dus niet castreren!
Moderator: moderatorteam
-
lunaquinty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bordeauxdog, cane corso, chihuahua
- Aantal honden: 4
Re: En daarom laat ik me hond dus niet castreren!
luna is vandaag gecastreerd. heerlijk dat ze geen last meer zal hebben van opdringerige reuen, loopsheid, een bmo, schijndracht, enz.
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
- Aantal honden: 3
Ik moest ook grinnikenTara schreef:Wat een mooie zin!ranetje schreef:Ik vind de potenvergelijking nogal mank gaan.

-
silvester
Tierschutzgesetz §6Kimmie schreef:nou woon ik al heel wat jaren in duitsland,maar hier is het echt niet verboden je hond te laten castreren..
Straf: max 3 jaar gevangenis en € 25.000,- (en je honden worden in beslag genomen).
Ik weet niet of je wel zo goed bent ingebeurgerd Kimmie? Maar: "Das nicht Wissen Schütz nicht für Straffe"! Hier in Duitsland.
Jullie zijn niet echt de slimste, dat blijkt wel weer, want stereliseren kan gewoon ook, en is wel toegestaan, krijg je ook geen ongewenste nestjes van.
Het is dus duidelijk, hele volksstammen hier op het o zo grote en geweldige hondenforum waar ze het allemaal zo goed weten, amputeerd en verminkt graag hun eigen hond zonder er maar een seconde over na te denken wat voor inpakt dat heeft op de hond.
Ik ben weer weg, wordt niet graag met intellectuele uitdagingen gezien.
Laatst gewijzigd door silvester op 02 jun 2014 19:35, 1 keer totaal gewijzigd.
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
- Aantal honden: 1
Tja, nouja. Veel succes ermee verder zou ik zeggen 
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
-
Kimmie
ach hou toch op...DA castreren gewoon,ze mogen niet couperen daar staat een straf op voor hun,maar castratie valt niet onder couperen,enne we zijn zo goed ingeburgerd dat er inmiddels 4 honden hier gecastreerd zijn,en er zullen nog wel 3 volgen aankomend jaar...
echt dikke onzin dat castratie niet mag...
maar moet toch over een paar dagen puppen enten,zal het meteen eens vragen aan mijn DA hoe vaak ze al in de gevangenis heeft gezeten voor het preventief castreren van honden ( geldt dit ook voor katten en knaagdieren overigens?? )
overigens mijn varkentje is ook prefentief gecastreerd en mijn paarden ook,mag ook niet dan?? of is de "hond" de uitzondering dat deze diersoort welke niet prefentief gecastreerd mag worden??
echt dikke onzin dat castratie niet mag...
maar moet toch over een paar dagen puppen enten,zal het meteen eens vragen aan mijn DA hoe vaak ze al in de gevangenis heeft gezeten voor het preventief castreren van honden ( geldt dit ook voor katten en knaagdieren overigens?? )
overigens mijn varkentje is ook prefentief gecastreerd en mijn paarden ook,mag ook niet dan?? of is de "hond" de uitzondering dat deze diersoort welke niet prefentief gecastreerd mag worden??
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Als je er maar geen gewoonte van maakt.silvester schreef:Ik ben weer weg
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
-
Jokkebrok
Ik heb mijn reu laten castreren omdat de normaal-gesproken-zeer-erfvaste-teven uit het dorp tijdens hun loopsheid nogal eens aan de wandel willen. En nee, erven (inclusief de mijne) zijn ook hier niet afgezet - gelukkig niet, staat zo ongezellig al die hekken. Dus zo nu en dan (zo'n 26 weken per jaarRosita Compagner schreef:Kom op, niet in Nederland hoor. Misschien in een derde wereldland of in Amerika, maar hier is amper een loslopende hond te bekennen. Ik vind de potenvergelijking dus primaSanchis schreef:OK bedankt! Het bekende verhaal dus.
En dat hele poot-amputatie verhaal is natuurlijk nogal krom. Intacte poten veroorzaken geen hele groepen ongewenste nestjes die er, bij de minder oplettende eigenaar, hoe dan ook zullen komen als je het castreren zou verbieden.
- Roxywoezel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chiweeny= chihuahua X Dwerg Teckel
- Aantal honden: 2
Ts woont zeker nog achter de muur?
Woezel you will be loved forever 02-09-2014
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
(1) Verboten ist das vollständige oder teilweise Amputieren von Körperteilen oder das vollständige oder teilweise Entnehmen oder Zerstören von Organen oder Geweben eines Wirbeltieres. Das Verbot gilt nicht, wenn
1.
der Eingriff im Einzelfall
a)
nach tierärztlicher Indikation geboten ist oder
b)
bei jagdlich zu führenden Hunden für die vorgesehene Nutzung des Tieres unerläßlich ist und tierärztliche Bedenken nicht entgegenstehen,
1a.
eine nach artenschutzrechtlichen Vorschriften vorgeschriebene Kennzeichnung vorgenommen wird,
1b.
eine Kennzeichnung von Pferden durch Schenkelbrand vorgenommen wird,
2.
ein Fall des § 5 Abs. 3 Nr. 1 oder 7 vorliegt,
2a.
unter acht Tage alte männliche Schweine kastriert werden,
3.
ein Fall des § 5 Abs. 3 Nr. 2 bis 6 vorliegt und der Eingriff im Einzelfall für die vorgesehene Nutzung des Tieres zu dessen Schutz oder zum Schutz anderer Tiere unerläßlich ist,
4.
das vollständige oder teilweise Entnehmen von Organen oder Geweben erforderlich ist, um zu anderen als zu wissenschaftlichen Zwecken die Organe oder Gewebe zu transplantieren, Kulturen anzulegen oder isolierte Organe, Gewebe oder Zellen zu untersuchen,
5.
zur Verhinderung der unkontrollierten Fortpflanzung oder - soweit tierärztliche Bedenken nicht entgegenstehen - zur weiteren Nutzung oder Haltung des Tieres eine Unfruchtbarmachung vorgenommen wird.
Eingriffe nach Satz 2 Nummer 1 und 5 sind durch einen Tierarzt vorzunehmen;
1.
a)
b)
bei jagdlich zu führenden Hunden für die vorgesehene Nutzung des Tieres unerläßlich ist und tierärztliche Bedenken nicht entgegenstehen,
1a.
eine nach artenschutzrechtlichen Vorschriften vorgeschriebene Kennzeichnung vorgenommen wird,
1b.
2.
2a.
3.
ein Fall des § 5 Abs. 3 Nr. 2 bis 6 vorliegt und der Eingriff im Einzelfall für die vorgesehene Nutzung des Tieres zu dessen Schutz oder zum Schutz anderer Tiere unerläßlich ist,
4.
das vollständige oder teilweise Entnehmen von Organen oder Geweben erforderlich ist, um zu anderen als zu wissenschaftlichen Zwecken die Organe oder Gewebe zu transplantieren, Kulturen anzulegen oder isolierte Organe, Gewebe oder Zellen zu untersuchen,
5.
zur Verhinderung der unkontrollierten Fortpflanzung oder - soweit tierärztliche Bedenken nicht entgegenstehen - zur weiteren Nutzung oder Haltung des Tieres eine Unfruchtbarmachung vorgenommen wird.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Tara schreef:Wat een mooie zin!ranetje schreef:Ik vind de potenvergelijking nogal mank gaan.
-
Marion.
Renée, wat een verspilling van moeite weer. Wij kunnen hier met zijn allen geen Duits lezen.renee-uk schreef:(1) Verboten ist das vollständige oder teilweise Amputieren von Körperteilen oder das vollständige oder teilweise Entnehmen oder Zerstören von Organen oder Geweben eines Wirbeltieres. Das Verbot gilt nicht, wenn
1.
a)
b)
1a.
1b.
2.
2a.
3.
4.
5.
(dat TS ietwat moeite heeft met Nederlands schrijven zien we dan wel weer door de vingers).
De enige hond die ik hier nu nog heb is gecastreerd overigens. De ander is met dik 13 jaar mèt baarmoeder begraven hier in de tuin.
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
- Aantal honden: 3
nou castreren mag dus gewoon ook in Duitsland. Is Silverster blijkbaar zelf niet erg goed ingeburgerd of hij is het begrijpend lezen in het Duits niet goed machtig.
-
Marion.
Ik ben 5 km van de grens geboren en getogen, en ons dialect is hetzelfde als 5 km verderop.Cleva schreef:Daar staat dat het amputeren van lichaamsdelen verboden is, behalve wanneer blablabla en dan uitzondering vijf; het dient om voortplanting te verhinderen.
Het mag dus wel. Joh.
En ik heb ook in de Hofstad gewoond en jippieeeeeeeeeeee, ik kan ook zonder amputatie zorgen dat mijn honden zich niet voortplanten. Maar ik ben wel heel erg knap, dat besef ik
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Ach ik denk dat hij gewoon nog nooit onder zijn steen vandaan gekomen is.Tara schreef:Nee, hij heeft er alleen maar eentje voor zijn kop.Roxywoezel schreef:Ts woont zeker nog achter de muur?
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- Marco88
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever
Ik lees het wel, als er een nederlandse vertaling is.
-
Marion.
Mwah, níets nieuws onder de zon hoor.Marco88 schreef:Ik lees het wel, als er een nederlandse vertaling is.
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Persoonlijk vind ik dat ookCleva schreef: Persoonlijk vind ik het quatsch want je hoeft een hond niet te castreren om voortplanting te vorkomen. Dat kan namelijk gewoon door de zaadleiders/eileiders door te nemen. Daarnaast kun je je hond ook gewoon niet overal heen laten kuieren om teefjes te dekken/kippen te vangen/vuilniszakken open te trekken enzovoort.
Men castreert niet om pups te voorkomen. Dat is een hele onlogische manier om dat effect te bereiken.
- Ήυs
- Zeer actief
Me hond. Jammer.
En je bent er weer?
En je bent er weer?
- Ήυs
- Zeer actief
Ik ookdagmar88 schreef:Jaap* schreef:Ik meende overigens, maar dit terzijde, dat jij laatst beloofd had om hier niet meer te posten.silvester schreef:gewoon weer onder je steen kruipen!
Nu word ik wel vaker blij gemaakt met een dooie mus, maar toch.
Ik had nog even de hoop dat er iemand op een oud topic had gereageerd.
Voor ik ging posten ging ik eerst nog even de datum checken.. Helaas, écht van vandaag
- Ήυs
- Zeer actief
Ja maar Tineke is ook weer terug he, dus in principe mag 'ie weerMaeve schreef:Ook al ben ik persoonlijk tegen onnodig castreren, ik ben er nog veel meer tegen dat een wet mij gaat voorschrijven of ik dat wel of niet mag. Laat die keuze toch a.u.b. bij de eigenaar zelf liggen. Ik ken trouwens nogal wat Duitse hondeneigenaren die hun honden gewoon gecastreerd hebben, ik kan me niet voorstellen dat die regel echt bestaat en zo nageleefd wordt?
Daar moest ik ook meteen weer aan denken ja. Dit was niet de afspraakJaap* schreef:Ik meende overigens, maar dit terzijde, dat jij laatst beloofd had om hier niet meer te posten.silvester schreef:gewoon weer onder je steen kruipen!
Nu word ik wel vaker blij gemaakt met een dooie mus, maar toch.
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Dat kan ik me in jouw geval goed voorstellensilvester schreef: Ik ben weer weg, wordt niet graag met intellectuele uitdagingen gezien.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
-
beatje
Toevallig woont mijn vriendin in duitsland.In de Eifel en daar is de DB aan de overkant bij buren aan het huis geweest dat ze hun dieren MOESTEN castreren.Er werd daar nogal lustig oplos gekweekt.De honden werden er ook niet zo verzorgd als het normaal moet.Ik vond daar juist de DB heel effectief optreden.Dus niet mogen castreren lijkt me niet helemaal logisch.silvester schreef:Dat is idd bij wet verboden, geld voor alle dieren als er geen medische noodzaak bestaat.Nanna schreef:Ik kan me niet voorstellen dat het in Duitsland verboden is je hond te castreren.
Dan mag ook het castreren van hengsten zeker niet, of van varkens. Of van katten!!!
Edit: erg grappig overigens om te zien hoe snel jullie hier reageren, het is namelijk een aardige lap tekst, en ook nog in het Duits, dus dat kunnen jullie nooit hebben gelezen. De stooktrolletjes zijn dus weer onderweg op het forum![]()
Of te wel, eerst lezen en dan je mening geven, anders gewoon weer onder je steen kruipen!
-
Neeltje
Met z'n allen geen Duits kunnen lezen is erg kort door de bocht. Tenminste de tekst is hier met een minuut gelezen en begrepen.Marion. schreef:Renée, wat een verspilling van moeite weer. Wij kunnen hier met zijn allen geen Duits lezen.renee-uk schreef:(1) Verboten ist das vollständige oder teilweise Amputieren von Körperteilen oder das vollständige oder teilweise Entnehmen oder Zerstören von Organen oder Geweben eines Wirbeltieres. Das Verbot gilt nicht, wenn
1.
a)
b)
1a.
1b.
2.
2a.
3.
4.
5.
(dat TS ietwat moeite heeft met Nederlands schrijven zien we dan wel weer door de vingers).
De enige hond die ik hier nu nog heb is gecastreerd overigens. De ander is met dik 13 jaar mèt baarmoeder begraven hier in
de tuin.
- dagmar88
- Zeer actief
blacky schreef:nou castreren mag dus gewoon ook in Duitsland. Is Silverster blijkbaar zelf niet erg goed ingeburgerd of hij is het begrijpend lezen in het Duits niet goed machtig.
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Dat begrijp ik. Moeilijk, hè, als het je allemaal zo boven de pet gaat.silvester schreef:stereliseren [knip]
Ik ben weer weg, wordt niet graag met intellectuele uitdagingen gezien.
Nou. Dag hoor.
Nu wel wegblijven, hè. Anders maak je zo'n jokkebrokje van jezelf.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
-
Mojuan
- Zeer actief
Whahaha geweldig ik heb weer lol vandaag.
Eerst keihard roepen dat het verboden is in Duitsland en dat wij met z'n allen niet goed lezen, en dan erachter komen dat je zelf niet goed gelezen hebt.... Ja... ren maar weg, ren maar keihard weg en ga je zitten schamen onder je eigen steentje
Eerst keihard roepen dat het verboden is in Duitsland en dat wij met z'n allen niet goed lezen, en dan erachter komen dat je zelf niet goed gelezen hebt.... Ja... ren maar weg, ren maar keihard weg en ga je zitten schamen onder je eigen steentje

- Goldylocks
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labradors !
he is ie weer weg? wat jammer,ik gooi net een zak popcorn in de magnetron!

Wie treurt om gisteren,geniet niet vandaag.
- semmyboy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): De duitse herdershond!
Ik heb mijn hond ook niet gecastreerd, vind het niet nodig, en vind het voor de gezondheid niet goed.
Maar goed, sem is mijn eigen hond, en daar beslis ik zelf over.
Als ik dat over alle honden op dit forum moet doen heb ik er meer dan een dagtaak aan, en ben blij dat iedere hond hier zijn eigen baas heeft.
Die bepaalt wat wel en niet goed is voor zijn/haar hond.
Maar goed, sem is mijn eigen hond, en daar beslis ik zelf over.
Als ik dat over alle honden op dit forum moet doen heb ik er meer dan een dagtaak aan, en ben blij dat iedere hond hier zijn eigen baas heeft.
Die bepaalt wat wel en niet goed is voor zijn/haar hond.
-
lunaquinty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bordeauxdog, cane corso, chihuahua
- Aantal honden: 4
luna is vorige week gecastreerd. wat ik erover gelezen heb, is de kans groot dat haar angst minder wordt, ze wordt niet meer loops, geen onrustige baarmoeder meer, geen opdringerige reuen waar ze niet tegen opgewassen is, heerlijk.
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Badu is bijna acht & fucking irritant als ze loops is. Draait wel een week of twee met haar muts voor de cairns.... Nakers zijn haar zoontjes dus daarvan pikt ze niks. Van de Cairns alles dus hommeles....
Maar ja, laat ik haar castreren... krijg ik een sufgepikte - met een beetje tegenslag incontinente - dikke, trage muts terug.... Kweet nog niet hoor
Maar ja, laat ik haar castreren... krijg ik een sufgepikte - met een beetje tegenslag incontinente - dikke, trage muts terug.... Kweet nog niet hoor

[/url]