Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Blaft je hond 's nachts? Zo ja, wat doe je?
Moderator: moderatorteam
-
Joey.K
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Re: Blaft je hond 's nachts? Zo ja, wat doe je?
Alleen soms als hij aan het dromen is een klein piepblafje verder nooit. Gelukkig maar 
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
's Nachts blaffen ze hier allebei nooit zonder reden, dus als er al geblaft wordt (wat zelden tot nooit gebeurt eigenlijk) dan gaat 1 van ons wel even kijken wat er aan de hand is.
Als ze heel nodig moeten en we zijn nog niet op, dan wordt er gepiept/gejankt en niet geblaft.
Als ze heel nodig moeten en we zijn nog niet op, dan wordt er gepiept/gejankt en niet geblaft.
- christina
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een asbakkie* een mix d'amour de Greece, twee katten en kippen.
- Aantal honden: 1
Tot voor kort vroegen wij ons af of Charlie überhaupt kon blaffen. In het half jaar dat hij hier is heeft hij misschien vijf keer een beetje schor geblaft. Laatst zaten we in een vakantiehuisje en toen heeft hij de eerste morgen een beetje van zich laten horen omdat hij andere geluiden rondom het huisje hoorde. Maar nog heel beschaaft.

- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
ik geef een brul dat ze hun bek moeten houden. soms wil teun blaffen als hij mensen met een koffertje op wieltjes voorbij hoort komen. aangezien we aan de route wonen naar het station toe, is dat dus regelmatig.
ellen
ellen
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Als ze blaffen is er iets aan de hand, zeker weten. Ik zou niet bij één blaf gelijk gaan kijken. Maar zouden ze bezig blijven, ja dan is er iets.
Of er moet een egel voor een kennel zitten... pfff. Een keer met Indy gehad. Ik eruit, gezegd dat ze stil moest zijn. Weer naar bed, weer blaffen. Weer naar haar toe. Zag ik haar naar een bepaald punt kijken en daar zat een flinke egel.
Toen nog duidelijker geweest dat ze stil moest zijn en dat is ze ook gebleven. Kon er ook wel om lachen
Of nu als Remy blaft, die nog niet zo heel lang dag en nacht in de kennel zit. Als het tegen de ochtend is dan moet hij waarschijnlijk echt wat doen.
Of er moet een egel voor een kennel zitten... pfff. Een keer met Indy gehad. Ik eruit, gezegd dat ze stil moest zijn. Weer naar bed, weer blaffen. Weer naar haar toe. Zag ik haar naar een bepaald punt kijken en daar zat een flinke egel.
Toen nog duidelijker geweest dat ze stil moest zijn en dat is ze ook gebleven. Kon er ook wel om lachen
Of nu als Remy blaft, die nog niet zo heel lang dag en nacht in de kennel zit. Als het tegen de ochtend is dan moet hij waarschijnlijk echt wat doen.
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Ze blaft nooit. Dus als ze dat doet zou ik wel even gaan kijken wat er aan de hand is.
- Frederique
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres
- Contacteer:
Als mijn hond 's nachts zou blaffen dan zou ik denk ik een hartverzakking krijgen want dan
weet ik dat er echt iets aan de hand is.
Iemand die probeert in te breken o.i.d.
Want anders blaft ze niet
Ik zou wel beneden gaan kijken maar ik zou denk ik wel iets in mijn hand nemen waarmee ik kon
weet ik dat er echt iets aan de hand is.
Iemand die probeert in te breken o.i.d.
Want anders blaft ze niet
Ik zou wel beneden gaan kijken maar ik zou denk ik wel iets in mijn hand nemen waarmee ik kon
Groetjes, Fréderique en mijn Floddertje Babbe
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Hier blaffen ze nooit 's nachts, dus als ze dat wel doen ga ik meteen kijken, dan is er echt iets.
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
-
29996D
Hier blaffen ze 's nachts wel eens als er een kat ofzo langskomt.
Ik word er zelf nooit wakker van, en in principe negeren we het tenzij ze doorgaan (dan is de kat meestal in de tuin blijven zitten).
Ik word er zelf nooit wakker van, en in principe negeren we het tenzij ze doorgaan (dan is de kat meestal in de tuin blijven zitten).
- Marco88
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever
Zus van mn hond had mn vader een keer de hele nacht wakker gehouden.
Als wraak heeft hij die hond overdag hele tijd wakker gehouden.
Hij heeft mn pa erna nooit meer snachts wakker gehouden xD
Als wraak heeft hij die hond overdag hele tijd wakker gehouden.
Hij heeft mn pa erna nooit meer snachts wakker gehouden xD
- Esther12
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo
Bo is 's nachts behoorlijk waaks en blaft vrij snel. Er is eigenlijk nooit iets bijzonders aan de hand. Misschien een kat of een egeltje in de tuin.
En als de kinderen in het weekend thuiskomen, dan blaft ze behoorlijk. Heel soms krijg ik haar niet stil en blijft ze erg onrustig, dan ga ik wel even kijken of er iets is. Maar ik zie nooit wat.
En als de kinderen in het weekend thuiskomen, dan blaft ze behoorlijk. Heel soms krijg ik haar niet stil en blijft ze erg onrustig, dan ga ik wel even kijken of er iets is. Maar ik zie nooit wat.
- eveliendepien
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vuilnisbakkie :)
Soms houdt het hier ook wel eens lang aan, ik kan wel naar beneden schreeuwen maar dat heeft geen nut, ik moet dan echt naar beneden toe en zodra ik de deur open doe gaat ze ook onderaan de trap staan (ze wil dan naar boven), dat mag ze dan ook omdat ze dan rustig gaat slapen en we in elk geval af zijn van het geblaf.
Ik lees ook dat veel honden 's ochtends blaffen omdat ze dr uit moeten. Dat doet Sam nooit, als ik beneden ben komt ze even hoi zeggen en daarna gaat ze weer verder slapen haha. Idem na de ochtendwandeling, duikt ze weer lekker de mand in :p.
Ik lees ook dat veel honden 's ochtends blaffen omdat ze dr uit moeten. Dat doet Sam nooit, als ik beneden ben komt ze even hoi zeggen en daarna gaat ze weer verder slapen haha. Idem na de ochtendwandeling, duikt ze weer lekker de mand in :p.
Groetjes Evelien en een pootje van Sammie

- JML
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Ze blaffen hier haast nooit 's nachts. Dus die ene keer dat ze alledrie aansloegen ben ik naar beneden gegaan om te kijken. Bij het opendoen van de deur naar de woonkamer kwamen ze alledrie in sneltrein vaart voorbij geschoten, zo de trap op en mijn bed in! Ik kon het verder uitzoeken.
Volgens mij echt een vooropgezet plan!
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Hier blaffen ze alleen als er iets is.
Ooit sloeg Isabel aan en die hield niet meer op, ondanks mijn roepen. Duurde wel vijf minuten.
Ik ben niet gaan kijken met m'n stomme kop, de volgende dag bleek dat ze hadden ingebroken in de schuur en dat er kippen waren gestolen (dikke maat 46 in de modder naast het nachthok)
Sindsdien twijfel ik niet meer. Blaffen is onraad en dan ga ik kijken.
Ooit sloeg Isabel aan en die hield niet meer op, ondanks mijn roepen. Duurde wel vijf minuten.
Ik ben niet gaan kijken met m'n stomme kop, de volgende dag bleek dat ze hadden ingebroken in de schuur en dat er kippen waren gestolen (dikke maat 46 in de modder naast het nachthok)
Sindsdien twijfel ik niet meer. Blaffen is onraad en dan ga ik kijken.
- Cash
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitseherder
Als Cash snachts blaft dan is er iets aan de hand en gaan we kijken. Die blaft nooit zomaar, zonder reden.
Vorig jaar lag mijn partner met ons zoontje al vroeg beneden op de bank.
Ineens schoot Cash overeind en vloog op 't keukenraam af.... stond er dus een inbreker bij de achterdeur. Die overigens de schrik van zijn leven kreeg en niet wist hoe snel hij uit onze tuin moest komen. hihiihi.
Vorig jaar lag mijn partner met ons zoontje al vroeg beneden op de bank.
Ineens schoot Cash overeind en vloog op 't keukenraam af.... stond er dus een inbreker bij de achterdeur. Die overigens de schrik van zijn leven kreeg en niet wist hoe snel hij uit onze tuin moest komen. hihiihi.

Cash v Heiligental en Flow.
- diana25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitseherder
hier ook een hond die nooit blaft, dus als hij blaft dan sta ik gelijk naast me nest ( heb ik al 2 keer gemerkt
)
1x toen ze bij de garagebedrijf aan de overkant wilde inbreken, mylo blafte ik sprong van schrik uit me bed en nog geen halve minuut erna ging het alarm bij de garage af.
en 1x dat een groepje jongeren slaag was geraakt op straat, als ze dronken met veel bombarie langs komen reageert hij niet maar toen het echt knokken was stond hij te grommen/blaffen.
dus als hij blaft ga ik altijd kijken.
1x toen ze bij de garagebedrijf aan de overkant wilde inbreken, mylo blafte ik sprong van schrik uit me bed en nog geen halve minuut erna ging het alarm bij de garage af.
en 1x dat een groepje jongeren slaag was geraakt op straat, als ze dronken met veel bombarie langs komen reageert hij niet maar toen het echt knokken was stond hij te grommen/blaffen.
dus als hij blaft ga ik altijd kijken.
- Fabiola17
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix - Aantal honden: 2
Joy blaft helemaal weinig, en 's nachts al helemaal niet. Nu is ze helemaal niet waaks, dus ALS ze geluid maakt is er iets. Ik ben niet zo snel wakker, en al helemaal niet uit mijn bed, dus dan mag manlief uit bed om te kijken.
Laatst maakte ze midden in de nacht hele rare geluiden (ze slaapt naast ons bed), het klonk als gillen, we werden er beide wakker van, lichtje aan, mevrouw was uit haar mand (dat doet ze wel vaker, dan loopt ze een beetje te spoken), maar verder was er niks bijzonders. Wat het dus geweest is, we hebben echt geen idee. Ze ging daarna weer rustig in haar mand liggen.
Laatst maakte ze midden in de nacht hele rare geluiden (ze slaapt naast ons bed), het klonk als gillen, we werden er beide wakker van, lichtje aan, mevrouw was uit haar mand (dat doet ze wel vaker, dan loopt ze een beetje te spoken), maar verder was er niks bijzonders. Wat het dus geweest is, we hebben echt geen idee. Ze ging daarna weer rustig in haar mand liggen.
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
- Irisz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Hier blaffen ze nooit, dus als er geblaft wordt ga ik zeker kijken.
-
Angelique.
Als 1 van mijn honden zou blaffen zou ik eruit gaan om te kijken wat er loos is, dat doen ze namelijk nooit, zouden ze het wel doen is er vast "iets" aan de hand.
- Rosannex
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oud Duitse herder
Die van ons blaffen s'avonds normaal ook niet. Hazel onze golden doet het wel heel soms,maar
dan heeft ze hoge nood. =)
dan heeft ze hoge nood. =)
Dogs are where the heart is
- Sandra & Phoebe
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Cavalier king charles spaniel ( Phoebe )
Phoebe blaft 's nachts niet, uberhaupt in huis eigenlijk niet. Totaal niet waaks, heb je niks aan.
Als er hoge nood is piept/jankt ze.
- Fendi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Bulldog + teckel/corgi mixje
Suus wil nog wel eens blaffen als mensen laat luidruchtig afscheid nemen bij ons op plein of als jongelui in groep weg gaan om te stappen. Fendi blaft heel soms vroeg in de ochtend als krant wordt bezorgd en die gene vlak langs ons huis loopt. Meestal heb ik het dan zelf al gehoord, slaap namelijkaan de kant van plein.
Als er buiten bovenstaande geblaft wordt ga ik kijken anders alleen een gil dat ze stil moeten zijn. Bij hoge nood piept/jankt Suus en Fendi zegt niets en piest in de keuken
Als er buiten bovenstaande geblaft wordt ga ik kijken anders alleen een gil dat ze stil moeten zijn. Bij hoge nood piept/jankt Suus en Fendi zegt niets en piest in de keuken
Groetjes,
Kristel
Kristel
-
Dinos
Als Dinos blaft ga ik kijken meestal jeugd wat luidruchtig langsrijdt of een egel .
- P-tt
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kaninchen Teckel
Ties blaft s nachts als hij er uit moet, gelukkig wordt dat steeds minder.
Goof blaft zelden snachts maar aan z'n blaf kan ik horen of hij er toevallig uit moet of dat er iets anders is. Bij dat laatste mag vriendlief naar beneden om te kijken wat het is
gelukkig nog maar een keer voorgekomen. Toen lag er iemand dronken te zijn op onze oprit 
Goof blaft zelden snachts maar aan z'n blaf kan ik horen of hij er toevallig uit moet of dat er iets anders is. Bij dat laatste mag vriendlief naar beneden om te kijken wat het is
-
Dinos
Slaap vaak met slaap kamer deur open , dus hij kan binnen en buiten . Mijn buurman heeft een benzine pomp 20 meter van ons perceel, waar ook in de nacht getankt kan worden. in toeristen seizoen wil er wel eens wat staan met radio aan en deuren open, daar is Dinos niet echt blij mee en loopt naar onze erfgrens en gaat bij hek staan waken na even aanslaan is hij stil maar ga wel altijd even kijken.
- eveliendepien
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vuilnisbakkie :)
Kan hij snachts zowel binnen en buiten zijn dan??Dinos schreef:Slaap vaak met slaap kamer deur open , dus hij kan binnen en buiten . Mijn buurman heeft een benzine pomp 20 meter van ons perceel, waar ook in de nacht getankt kan worden. in toeristen seizoen wil er wel eens wat staan met radio aan en deuren open, daar is Dinos niet echt blij mee en loopt naar onze erfgrens en gaat bij hek staan waken na even aanslaan is hij stil maar ga wel altijd even kijken.
Groetjes Evelien en een pootje van Sammie

- kipo
- Zeer actief
Toevallig pas gehad dat Pol 's nachts aansloeg, bleek er iemand aan de deur te staan die bij de buren 2 huizen verder had moeten zijn, die hadden een feestje. Nou ja, weten we dat ook weer, de deurbel moet vervangen, want die hadden we echt niet gehoord en tegelijkertijd is daar geen haast mee, want Pol hoort 'm nog wel 
-
blondie
- Zeer actief
In de nacht blaffen, dan is er iets aan de hand, als ik er wakker van word ga ik kijken wat er aan de hand is.
-
Dinos
Ja als hij wil wel soms even op bed maar als hij het te warm vindt gaat hij buiten liggeneveliendepien schreef:Kan hij snachts zowel binnen en buiten zijn dan??Dinos schreef:Slaap vaak met slaap kamer deur open , dus hij kan binnen en buiten . Mijn buurman heeft een benzine pomp 20 meter van ons perceel, waar ook in de nacht getankt kan worden. in toeristen seizoen wil er wel eens wat staan met radio aan en deuren open, daar is Dinos niet echt blij mee en loopt naar onze erfgrens en gaat bij hek staan waken na even aanslaan is hij stil maar ga wel altijd even kijken.
- Antonetta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
JML schreef:Ze blaffen hier haast nooit 's nachts. Dus die ene keer dat ze alledrie aansloegen ben ik naar beneden gegaan om te kijken. Bij het opendoen van de deur naar de woonkamer kwamen ze alledrie in sneltrein vaart voorbij geschoten, zo de trap op en mijn bed in! Ik kon het verder uitzoeken.
Hier blaffen ze niet s,nachts, doen ze dit wel dan ga ik zeker kijken.
Als ze ziek zijn dan jengelen ze, hier reageer ik ook op. Van de week hoorde ik s,avonds laat rare geluiden van beneden komen. Bleek dat Balou in zijn deken verstrikt zat en er niet meer uit kon komen.
. Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.