Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

F

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Marion.

Re: Ferry en zijn ouders

Ongelezen bericht door Marion. »

nathalie71 schreef:
Mojuan schreef:Wat jammer dat het achteraf broodfokkers blijken te zijn zeg.
Daar kan je nu ook niets meer aan veranderen, en wat al werd gezegd: geniet gewoon van Ferry.
Maar dat wilde ik er juist mee zeggen.... Ik wou dat ik er wat aan kon veranderen,dat dit stopt.Want dit zijn toch al snel 4 a 5 nestjes per jaar wat ik tegen kwam en dat gaat zo nog jaren door!
En wie weet ook nog van broer op zus :ugh:
En niet alleen qua gezondheid maar ook qua karakter,straks zitten deze in het asiel of worden gedumpt.

Tja,ik kan en mag me daar niet meer druk om maken misschien.
Nou ja. Wel.
Want onder andere JIJ bent degene die dit soort toestanden in stand houden. Door te kopen.
beatje

Ongelezen bericht door beatje »

Wat dat betreft ben ik het met Marion eens,als je van te voren de boel goed had uit gezocht,dan had je dit wel kunnen weten.
Helaas is dat bij veel mensen zo,ze zien een foto vaneen hondje en willen dat hondje gelijk.Vaak komen ze dan bij gehaaide broodfokkers terecht die id doen of de nestjes ongelukjes zijn.

Ik vind het altijd wel heel makkelijk om te zeggen,maar ik heb er een leuk hondje aan,of ik heb een hondje (gered).Nee ,de mama zit nog altijd bij die broodfokker en voor iedere hond die jij koopt komt er weer een nieuw nestje voor terug,helaas.
nathalie71

Ongelezen bericht door nathalie71 »

[
Laatst gewijzigd door nathalie71 op 07 jul 2014 10:17, 3 keer totaal gewijzigd.
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

nathalie71 schreef:

:boos: :boos: :boos: :boos: :boos: Ik wordt hier vreselijk kwaad van!!!!!!!!! bovendien ken je me niet eens!!!!!!!!!!!!!!! Ik vind het namelijk WEL verschrikkelijk dat ik daar in ben getrapt...

IK kap er mee..

Ik ga hier echt NIET meer over in discussie ...BAH!!!
Moet je ook niet doen, natuurlijk vind je het erg dat je erin bent getrapt.
Die broodfokkers zijn tegenwoordig bijna niet meer te herkennen, hebben allerlei truukjes om ervoor te zorgen dat mensen niet doorhebben dat ze broodfokkers zijn.
Zo gemakkelijk is het al lang niet meer om het even uit te zoeken.

Wat ik gelukkig wel mee vind vallen is het type broodfok wat ik hier zie.
Zo te zien worden deze honden verder wel gewoon goed verzorgd, en zitten ze niet in een broodfokschuur nest na nest te werpen met amper iets te vreten en in hun eigen uitwerpselen.
Er is natuurlijk wel een verschil tussen broodfok en broodfok. De ernstige broodfok heb jij iig niet gesteund als ik dit zo eens bekijk.
:zweep:
nathalie71

sorry heb mijn bericht gelijk met jou bericht nog aan gepast...ik ben hier even klaar
nathalie71

Inge O schreef:
Marion. schreef:
nathalie71 schreef:
Daar kan je nu ook niets meer aan veranderen, en wat al werd gezegd: geniet gewoon van Ferry.
Maar dat wilde ik er juist mee zeggen.... Ik wou dat ik er wat aan kon veranderen,dat dit stopt.Want dit zijn toch al snel 4 a 5 nestjes per jaar wat ik tegen kwam en dat gaat zo nog jaren door!
En niet alleen qua gezondheid maar ook qua karakter,straks zitten deze in het asiel of worden gedumpt.

Nou ja. Wel.
Want onder andere JIJ bent degene die dit soort toestanden in stand houden. Door te kopen.
net wat ik dacht.

nu is het te laat, ja, maar op dit soort redenering teert en floreert de broodfok.

J
Laatst gewijzigd door nathalie71 op 07 jul 2014 10:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Eh, nou, ik denk dat je alleen zo reageert omdat je wel een beetje door hebt dat je fout zat :ugh: Tuurlijk, iedereen maakt wel eens fouten maar er waren hier al wel verschillende aanwijzingen die op broodfok wezen.. Het is een fukker uit Apeldoorn toch?
Afbeelding
nathalie71

Hilde schreef:Eh, nou, ik denk dat je alleen zo reageert omdat je wel een beetje door hebt dat je fout zat :ugh: Tuurlijk, iedereen maakt wel eens fouten maar er waren hier al wel verschillende aanwijzingen die op broodfok wezen.. Het is een fukker uit Apeldoorn toch?
Ja,maar daar hebben we het al uitgebreid over gehad,ik heb daar enorm last van gehad!

Dat hele verhaal hoef ik niet nog eens te vertellen,lees maar even terug....ik heb die aanwijzingen in eerste instantie niet gezien...

Ben er klaar mee,...........
Laatst gewijzigd door nathalie71 op 07 jul 2014 10:17, 1 keer totaal gewijzigd.
hondje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russel Terrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door hondje »

Schattig hondje wees er maar zuinig op.
Afbeelding
Daisy 12-08-2010
Sanchis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie

Ongelezen bericht door Sanchis »

nathalie71 schreef: :boos: :boos: :boos: :boos: :boos: Ik wordt hier vreselijk kwaad van!!!!!!!!! bovendien ken je me niet eens!!!!!!!!!!!!!!! Ik vind het namelijk WEL verschrikkelijk dat ik daar in ben getrapt...
Ben je boos omdat je baalt van je eigen naïviteit, of ben je boos op beatje??

Ik snap de reacties wel. Achteraf miepen heeft niemand wat aan - het gaat erom wat je doet voordat jou geld haar geld wordt. En gezien de smoezelige omstandigheden bij de aankoop, had er bij mij allang een waarschuwingslampje staan knipperen.
Ik kan me ook niet aan de indruk onttrekken dat je op dat moment gewoon graag een goedkope pup wilde, en Ferry te leuk vond om te laten gaan. Maar je hebt gelijk, ook ík ken jou niet.
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
nathalie71

[
Laatst gewijzigd door nathalie71 op 07 jul 2014 10:18, 1 keer totaal gewijzigd.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Sanchis schreef:
nathalie71 schreef: :boos: :boos: :boos: :boos: :boos: Ik wordt hier vreselijk kwaad van!!!!!!!!! bovendien ken je me niet eens!!!!!!!!!!!!!!! Ik vind het namelijk WEL verschrikkelijk dat ik daar in ben getrapt...

Ik snap de reacties wel. Achteraf miepen heeft niemand wat aan - het gaat erom wat je doet voordat jou geld haar geld wordt. En gezien de smoezelige omstandigheden bij de aankoop, had er bij mij allang een waarschuwingslampje staan knipperen.
Ik kan me ook niet aan de indruk onttrekken dat je op dat moment gewoon graag een goedkope pup wilde, en Ferry te leuk vond om te laten gaan. Maar je hebt gelijk, ook ík ken jou niet.
ja dat klinkt ook echt als nathalie, die is altijd uit op voor een dubbeltje op de eerste rang zitten en klaagt steen en been als dat niet lukt :piew:
allemachtig :roll:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
nathalie71

renee-uk schreef:
Sanchis schreef:

ja dat klinkt ook echt als nathalie, die is altijd uit op voor een dubbeltje op de eerste rang zitten en klaagt steen en been als dat niet lukt :piew:
allemachtig :roll:

Nou,dat ook ....jeetje.

(Is leuk als je uit een goed hart honden herplaatst je hele leven al....omdat ik ze een goed leven wil geven)
Sanchis
Zeer actief

nathalie71 schreef:
Sanchis schreef:

Welke smoezelige omstandigheden? Heb je het hele verhaal gelezen dat er eerst niks aan de hand leek? Dat ik een goedkope pup wilde?? Ik zocht een klein hondje er bij en ben eerst tussen de herplaatsters gaan kijken tot een jaar of 4 oud.Eentje ging niet door,hondje van 3.En daar zat Ferry ook bij,5 mnd oud.Info gevraagd enz.De rest staat allemaal ergens op HF.

Dus je zegt hier maar wat terwijl je dan ook blijkbaar het hele verhaal niet hebt gelezen.Anders had je dat niet gezegd.

Dit soort dingen vind ik dan aanvallen en oordelen zonder je te hebben verdiept in het hele verhaal.
Smoezelige omstandigheden als in: Je twijfelde over Ferry omdat hij onaangepast gedrag vertoonde bij het bezichtigen, je zag twee honden met gezwollen tepels lopen en wist niet wie de moeder was, de vrouw kwam uit het oostblok en had blijkbaar haar buren dusdanig op stang gekregen dat ze zich bemoeiden met haar honden (tegen de schutting trappen ofzo? ik weet t niet precies meer).
Ik vind het niet echt overkomen als iemand die bewust met dr honden omgaat.

Ik lees nu in het andere topic dat Ferry erg tegen valt en dat je geen raad weet met zijn (typisch wawa) gedrag. Ik snap je reacties nu meer en ik heb het met je te doen. Ik heb met mijn neef en Jessie van dichtbij meegemaakt hoe zwaar het kan zijn om jezelf te hebben 'opgescheept' met een hond die niet in je leven past.
Ik hoop dat je de boel gauw weer op de rit krijgt en ik zou verder de afkomst van Ferry laten rusten, omdat je blijkbaar slecht tegen negatieve reacties kan en die gaan er hoe dan ook komen.
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

ik zou het me niet aantrekken als ik jou was.
iedereen die wat meer van je gelezen heeft weet wat voor een lieve meid je bent en de rest laat je maar lekker lullen.
ene oor in en andere oor uit ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Sanchis
Zeer actief

renee-uk schreef:ik zou het me niet aantrekken als ik jou was.
iedereen die wat meer van je gelezen heeft weet wat voor een lieve meid je bent en de rest laat je maar lekker lullen.
ene oor in en andere oor uit ;)
Ik geloof ook best dat ze lief is hoor.
Wordt dat ergens in twijfel getrokken dan?

Alleen goede bedoelingen zijn in veel situaties gewoon niet genoeg om geen grote fouten te maken.
nathalie71

[
Laatst gewijzigd door nathalie71 op 07 jul 2014 10:18, 1 keer totaal gewijzigd.
nathalie71

..
Laatst gewijzigd door nathalie71 op 06 jul 2014 18:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Marion.

nathalie71 schreef:
Inge O schreef:
Marion. schreef: Nou ja. Wel.
net wat ik dacht.

nu is het te laat, ja, maar op dit soort redenering teert en floreert de broodfok.

Ja...Daaaag Marion...Daaaag Inge

:zwaai
En ik ben dus niet van plan om hier enig woord van terug te nemen, het staat er heel fatsoenlijk en is gewoon waar. Dus daaaaaag Nathalie :zwaai:
Devel

Ongelezen bericht door Devel »

Ik snap niet dat je nog de moeite neemt om de boel uit te leggen. Wat gaat een ander dat aan? Het is jouw hond en als deze bij een top fokker of broodfokker vandaan komt so be it! Lekker van genieten het komt allemaal wel weer goed.
nathalie71

Devel schreef:Ik snap niet dat je nog de moeite neemt om de boel uit te leggen. Wat gaat een ander dat aan? Het is jouw hond en als deze bij een top fokker of broodfokker vandaan komt so be it! Lekker van genieten het komt allemaal wel weer goed.

Dank je wel
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Devel schreef:Ik snap niet dat je nog de moeite neemt om de boel uit te leggen. Wat gaat een ander dat aan? Het is jouw hond en als deze bij een top fokker of broodfokker vandaan komt so be it! Lekker van genieten het komt allemaal wel weer goed.
Rare redenatie. Boeiend wat voor leed er achter zit, als je van de pup maar kunt genieten.
Maar goed, het is bekend en ook een keer klaar denk ik dan. Neem aan dat Nathalie niet eeuwig door het stof moet.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gonnie »

Dit dus, en je moet het er gewoon niet meer over hebben waar Ferry vandaan komt want dan krijg je natuurlijk wel reacties.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Devel

dagmar88 schreef:
Rare redenatie. Boeiend wat voor leed er achter zit, als je van de pup maar kunt genieten.
Maar goed, het is bekend en ook een keer klaar denk ik dan. Neem aan dat Nathalie niet eeuwig door het stof moet.
Niks raars aan. Ik snap niet dat ze zich moet verdedigen, wie zijn wij om er over te oordelen waar die hond vandaan komt? Ze heeft een puber chi zoals ik een puber staffxpitt heb en dan zit je soms met je handen in het haar, maar ook dat komt wel weer goed. Ik ga mezelf toch echt niet verantwoorden waarom elke keer. Eenmalig moet duidelijk zijn en als er dan weer vragen zijn, zou ik ze enkel doorverwijzen naar het topic of aangeven dat het al eens geschreven is en klaar moet het zijn..
Devel

gonnie schreef:

Dit dus, en je moet het er gewoon niet meer over hebben waar Ferry vandaan komt want dan krijg je natuurlijk wel reacties.
Juist, en aan haar om er natuurlijk verder op in te gaan, dat is haar eigen keus. Als ze erop in gaat is het natuurlijk verwachten op negatieve reacties of positieve, de ene vind het ruk dat hij vandaan komt bij mensen die regelmatig een nest hebben en de ander boeit het niks, zoals mij.
lunaquinty
Zeer actief
Mijn ras(sen): bordeauxdog, cane corso, chihuahua
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door lunaquinty »

Inge O schreef:
Marion. schreef:
nathalie71 schreef:

Nou ja. Wel.
net wat ik dacht.

bullshit! de regering moet de wet aanpassen en broodfok verbieden, want tot die tijd plaatsen ze gewoon nestjes bij gezinnetjes thuis, of verzinnen weer andere dingen om hun pups te verkopen. de dierenbescherming wil ze dolgraag aanpakken, maar zijn met handen en voeten gebonden, omdat er gewoon geen wet is die broodfok verbied, dus hou op met goedbedoelende mensen een schuldgevoel aan te praten.
Marion.

lunaquinty schreef:bullshit! de regering moet de wet aanpassen en broodfok verbieden, want tot die tijd plaatsen ze gewoon nestjes bij gezinnetjes thuis, of verzinnen weer andere dingen om hun pups te verkopen. de dierenbescherming wil ze dolgraag aanpakken, maar zijn met handen en voeten gebonden, omdat er gewoon geen wet is die broodfok verbied, dus hou op met goedbedoelende mensen een schuldgevoel aan te praten.
Lul niet zo dom. Wetjes zijn er om te overtreden, en dat gebeurd ook massaal (Weet je nog? Vroeger? Wel om 1 uur thuis zijn hoor! Jaaaaaaa mam, en je maakte er half 2 van).

De enigen die broodfokkers in stand houden zijn de kopers van die pups. Als er geen kopers meer zijn, is er geen handel. Klaar.
De regering mag zich met belangrijkere zaken bezig houden.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

lunaquinty schreef: bullshit! de regering moet de wet aanpassen en broodfok verbieden, want tot die tijd plaatsen ze gewoon nestjes bij gezinnetjes thuis, of verzinnen weer andere dingen om hun pups te verkopen. de dierenbescherming wil ze dolgraag aanpakken, maar zijn met handen en voeten gebonden, omdat er gewoon geen wet is die broodfok verbied, dus hou op met goedbedoelende mensen een schuldgevoel aan te praten.
Zolang er vraag is blijft t aanbod. Zolang je koopt is er dus een reden om te blijven fucken. Heel simpel. Als ze vanaf morgen blijven zitten met hun ellende is t heel snel voorbij...!
Laatst gewijzigd door malinois op 30 jun 2014 18:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Marion.

Mal, je hebt de quote verkloot.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Marion. schreef:Mal, je hebt de quote verkloot.
Niet meer als t goed is :mann:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”