Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ervaringen Shar Pei?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Sanchis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie
Aantal honden: 3

Re: Ervaringen Shar Pei?

Ongelezen bericht door Sanchis »

Ik ken 1 en dat is een hele leuke. Redelijk open naar vreemden (hij loopt in een winkel) luistert heel goed en loopt in de stad ook wel eens los met zijn eigenaar mee. Er is nooit echt mee getraind verder. Goed met vreemde honden.
Maar ik vind hem wel vrij saai. Weinig speels en een beetje op zichzelf. Zo'n hond waarvan je niet echt door hebt dat hij er is. Hij is nu een jaar of 5 maar was van jongs af aan al erg rustig.
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Bij Bart Smit enzo hebben ze heel leuke honden :ok:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
PinkyDou
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Kruising
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door PinkyDou »

Haar honden zien er verzorgd uit, ze brengt ze regelmatig naar het kapsalon, en haar man is er ook altijd mee bezig, maargoed ik ben toch maar een trol who cares? Waarom doen jullie nog de moeite om te antwoorden? Ik ben toch niet echt (volgens jullie)

Ik denk eerder dat de meesten van jullie door iets gefrustreerd zijn, misschien een slecht seksleven, financiële moeilijkheden, problemen in de familie,... En een zondebok nodig hebben om jullie frustratie op uit te werken. Liefst iemand die niet veel weet en niemand kent zodat zeker niemand de zondebok zal verdedigen. Ik snap het wel hoor dit is menselijk. Maar de manier hoe jullie reageren, ik zou toch eens 2 keer nadenken over wie de trol is ;)

Verder hou ik het voor bekeken op dit forum, mijn account mag opgezegd worden. Weet niet wie de beheerders zijn maar bij deze.

Maar toch bedankt dat ik lid mocht zijn.
xxxxxxxxxx
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

PinkyDou schreef:Haar honden zien er verzorgd uit, ze brengt ze regelmatig naar het kapsalon, en haar man is er ook altijd mee bezig, maargoed ik ben toch maar een trol who cares? Waarom doen jullie nog de moeite om te antwoorden? Ik ben toch niet echt (volgens jullie)

Ik denk eerder dat de meesten van jullie door iets gefrustreerd zijn, misschien een slecht seksleven, financiële moeilijkheden, problemen in de familie,... En een zondebok nodig hebben om jullie frustratie op uit te werken. Liefst iemand die niet veel weet en niemand kent zodat zeker niemand de zondebok zal verdedigen. Ik snap het wel hoor dit is menselijk. Maar de manier hoe jullie reageren, ik zou toch eens 2 keer nadenken over wie de trol is ;)

Verder hou ik het voor bekeken op dit forum, mijn account mag opgezegd worden. Weet niet wie de beheerders zijn maar bij deze.

Maar toch bedankt dat ik lid mocht zijn.
xxxxxxxxxx
Ach, we zoeken hier massaal een zondebok, en zitten vol frustraties,ach het zal.... :smile2:
Afbeelding
petertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): american staffordshire terrier

Ongelezen bericht door petertje »

lol, als ik dat lees denk ik dat dit meer iets is voor dat mens

Afbeelding

en eigenlijk bedoel ik serieus.
Afbeelding
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Dee »

Ptje schreef:
Dee schreef:Je kiest ze ook wel uit he, qua ras.

Ik heb in je vorige topic er nog een postief bericht proberen aan te wenden. Als in adoptiehond kan ook leuk zijn.
Dan heb je commentaar op wat gezegd word, en ja daar zitten aannames bij. Terecht als ik nu dit topic lees. Bedoel dit niet rot ofzo, maar denk eens na over wat je in huis wil halen. Wat bij je mannetje kan. Hoe staat het daarmee? Hoe is hij? Mijn advies, werk aan en met dat hondje. En kijk over een tijdje wat daarbij zou passen. En kij dan naar karakter van het reutje wat er al is, naar wat jij kan bieden. En wat daarbij past. vraag desnoods hier wat erbij zou passen. Dan krijg je al heel andere antwoorden dan op je eerdere topics.
Even lezen, Dee dat gaat over de vriendin van de buurvrouw haar nicht en daar een zus van.
Die wil een hond kopen van een broodfucker omdat ze zo goeiekoop zijn maar is zelf niet eens capabel genoeg om haar andere honden uit te laten en de uitwerpselen liggen rond in huis.
Maakt niet uit hoor, is nog vroeg :J:
Even naar ts toe, je zegt je bemoeit je er niet mee maar je opent er wel een topic voor terwijl je op je klompen kunt aanvoelen dat dit foute boel gaat worden, zélfs een leek als ik snap dat.
Ik heb zwaar medelijden met die andere hondjes.
Maar goed, je wou info en die kun je krijgen.

Ja doei
Een vroegere collega van me heeft ook een sharpei, ze loopt heel slecht dus grote rondes zitten er niet in als man en kind niet thuis zijn.
Het beestje is in zijn eerste levensjaar als ik me niet vergis al een stuk of 5 keer geopereerd aan allerlei kwalen zoals huid en ogen.
Met sommige honden gaat het goed maar een paar maanden geleden is ze (de hond) flink aangevallen door een andere hond, met als gevolg een gapende wond waar ze volgens de dierenarts nog zeker een half jaar mee "onder de pannen" zijn.
Maar ik vermoed dat die mevrouw zeker al niet naar je zal luisteren want zelf zal ze denk ik het probleem niet zien.
Ze zijn eerder gebaat bij geestelijke en lichamelijke hulp voor zichzelf.
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”