Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gezien op FB: Black&tan Laekense Herder

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Re: Gezien op FB: Black&tan Laekense Herder

Ongelezen bericht door LongFields »

bouvierpoedel schreef:Als het eruit komt kun je niet zeggen dat het niet bij het ras hoord. Vind het apart maar vind de rooie en valen mooier.
Laat ik het dan speciaal voor jou even zo zeggen: het staat niet in de rasstandaard dat deze kleur is toegestaan. :wink:
Daarnaast vraag ik me af waar deze kleur zo ineens spontaan vandaan gekomen is, als dit het enige nest is waar deze 2 black & tan uit geboren zijn binnen de populatie zou het misschien wel zo kunnen zijn dat het niet een spontane mutatie betreft maar toch een andere vader dan een rasgenoot?

Ik ben heel benieuwd naar wie de vader en moeder van dit nest zijn, Maeve, jij had de foto's gevonden op FB, misschien weet jij het?
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

LongFields schreef:
bouvierpoedel schreef:Als het eruit komt kun je niet zeggen dat het niet bij het ras hoord. Vind het apart maar vind de rooie en valen mooier.
Laat ik het dan speciaal voor jou even zo zeggen: het staat niet in de rasstandaard dat deze kleur is toegestaan. :wink:
Daarnaast vraag ik me af waar deze kleur zo ineens spontaan vandaan gekomen is, als dit het enige nest is waar deze 2 black & tan uit geboren zijn binnen de populatie zou het misschien wel zo kunnen zijn dat het niet een spontane mutatie betreft maar toch een andere vader dan een rasgenoot?

Ik ben heel benieuwd naar wie de vader en moeder van dit nest zijn, Maeve, jij had de foto's gevonden op FB, misschien weet jij het?
Namen heb ik niet helaas. Maar ik zal er eens een berichtje aan wagen :ok:

Ik vraag me af of dit de enige 2 binnen de populatie zijn? Een spontane mutatie lijkt me sterk eigenlijk. Zowel tanpoint als recessief zwart komen wel voor bij de Mechelaar bijvoorbeeld, dan is het best aannemelijk dat het ook bij de Laekense voorkomt natuurlijk. Maar beide zijn recessieve eigenschappen dus die kunnen makkelijk verborgen blijven tot er toevallig twee dragers gecombineerd worden.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik heb nog nooit iemand over Laekense in black & tan gehoord, ook niet bij mijn collega-fokkers volgens mij, dus ik heb het idee dat dit het enige nest is waarin dit voorgekomen is. Ben benieuwd of jij nog iets hoort, bedankt voor het navragen in ieder geval.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”