er is ander een levendige illegale kinderhandel en dat zal met honden niet anders zijn als er teveel verboden komen.mmartinn schreef:Dat vind ik nu ook, dat hele dier als product moet maar eens worden herzien.JBK schreef:Je kunt het niet helemaal voorkomen. Kijk naar de voorbeelden van mensen die kinderen hebben, maar dat ook beter niet hadden kunnen doen.
In beginsel illegale importen, broodfok etc. goed strafbaar stellen, controleren en ze de kans ontnemen om dit soort praktijken uit te voeren.
De hond volgens de wet niet meer als "ding" inschalen.
Maar ik denk dat het nooit helemaal naar "onze zin" is...
Dan zou je toch veel meer eisen kunnen gaan stellen aan de verhandeling ervan.
Kinderen worden ook niet verhandelt, dat is ook wettelijk geregeld. Hoewel er daar natuurlijk wel minder bereid toe zouden zijn.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Oplossingen voor verkeerde baas hond combinaties.
Moderator: moderatorteam
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
Re: Oplossingen voor verkeerde baas hond combinaties.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
Laura84
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Stop de flatcoats dan ook maar in dat hokje. Sorry voor de hond van mijn ouders maar ik krijg na een uur al de zenuwen
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka

- iones
- Zeer actief
Wat zijn moeilijke rassen?
Ik denk de rassen die het vaakst ter herplaatsing worden aangeboden op marktplaats en in asiels.
Jack russels vallen daar onder. Ik vind het ook gemakkelijke honden, maar ik geef ze dan ook de nodige beweging en de meeste honden moeten dat gewoon ontberen.
Staffords vallen er ook onder. Gezien hun aantallen in de herplaatsing.
Herders vallen er ook onder. Niet dat ze moeilijk op te voeden zijn. Maar mensen voeden dus gewoon niet op en dan worden ze lastig.
Op deze manier zijn ze denk ik makkelijk te definiëren.
En inderdaad broodfokken verbieden. Oepsnestjes kan eenmalig, maar ene tweede keer wordt verdacht.
Ik denk de rassen die het vaakst ter herplaatsing worden aangeboden op marktplaats en in asiels.
Jack russels vallen daar onder. Ik vind het ook gemakkelijke honden, maar ik geef ze dan ook de nodige beweging en de meeste honden moeten dat gewoon ontberen.
Staffords vallen er ook onder. Gezien hun aantallen in de herplaatsing.
Herders vallen er ook onder. Niet dat ze moeilijk op te voeden zijn. Maar mensen voeden dus gewoon niet op en dan worden ze lastig.
Op deze manier zijn ze denk ik makkelijk te definiëren.
En inderdaad broodfokken verbieden. Oepsnestjes kan eenmalig, maar ene tweede keer wordt verdacht.
Laatst gewijzigd door iones op 01 mei 2014 13:10, 1 keer totaal gewijzigd.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- renee-uk
- Zeer actief
dat zeg ik ja, dat zie je tochmmartinn schreef:ZO!, laat dat gezegd zijn.renee-uk schreef: ik heb niet de illusie dat ik iets kan aandragen dat het probleem oplost en ik open dan ook niet zo'n topic.
maar ik reageer wel als ik iets nogal belachelijk vind en of en hoe ik reageer maak ik zelf wel uit, dank je wel!

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- mmartinn
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
Maar het hebben van een vuurwapen is toch ook verboden om nu juist dingen te voorkomen.dagmar88 schreef: Gelukkig ben je in nl onschuldig tot het tegendeel bewezen is en word je niet vooraf veroordeeld op iets wat ooit zou kunnen gebeuren
Ik zeg niet dat het houden van bepaalde rassen verboden moet worden, maar we kunnen wel wat secuurder omgaan met de verhandeling ervan vind ik.

- mmartinn
- Zeer actief
Nou in Nederland is dat nog niet zo levendig hoor.renee-uk schreef:er is ander een levendige illegale kinderhandel en dat zal met honden niet anders zijn als er teveel verboden komen.mmartinn schreef:Dat vind ik nu ook, dat hele dier als product moet maar eens worden herzien.JBK schreef:Je kunt het niet helemaal voorkomen. Kijk naar de voorbeelden van mensen die kinderen hebben, maar dat ook beter niet hadden kunnen doen.
In beginsel illegale importen, broodfok etc. goed strafbaar stellen, controleren en ze de kans ontnemen om dit soort praktijken uit te voeren.
Kinderen worden ook niet verhandelt, dat is ook wettelijk geregeld. Hoewel er daar natuurlijk wel minder bereid toe zouden zijn.

- renee-uk
- Zeer actief
wie is 'we'?mmartinn schreef:Maar het hebben van een vuurwapen is toch ook verboden om nu juist dingen te voorkomen.dagmar88 schreef: Gelukkig ben je in nl onschuldig tot het tegendeel bewezen is en word je niet vooraf veroordeeld op iets wat ooit zou kunnen gebeuren
Ik zeg niet dat het houden van bepaalde rassen verboden moet worden, maar we kunnen wel wat secuurder omgaan met de verhandeling ervan vind ik.

- mmartinn
- Zeer actief
Als een hond volwassen is is dat inderdaad lastig, maar een pup moet nog naar de dierenarts dus daar zou dan een bepaalde registratie kunnen plaats vinden.Tiny schreef:maar wie gaat controleren dat ik mijn Kier laat dekken door Sjon van Bri, ik heb geen internet nodig om van die puppen af te komen.

- mmartinn
- Zeer actief
Nederlandrenee-uk schreef:wie is 'we'?mmartinn schreef:Maar het hebben van een vuurwapen is toch ook verboden om nu juist dingen te voorkomen.dagmar88 schreef: Gelukkig ben je in nl onschuldig tot het tegendeel bewezen is en word je niet vooraf veroordeeld op iets wat ooit zou kunnen gebeuren

- renee-uk
- Zeer actief
de wereld houdt niet op bij de landsgrenzen van nederland, zie het aantal -al dan niet illegaal- ingevoerde honden/pupsmmartinn schreef:Nou in Nederland is dat nog niet zo levendig hoor.renee-uk schreef:er is ander een levendige illegale kinderhandel en dat zal met honden niet anders zijn als er teveel verboden komen.mmartinn schreef:Dat vind ik nu ook, dat hele dier als product moet maar eens worden herzien.JBK schreef:Je kunt het niet helemaal voorkomen. Kijk naar de voorbeelden van mensen die kinderen hebben, maar dat ook beter niet hadden kunnen doen.

- mmartinn
- Zeer actief
Tja we kunnen de wereld pas verbeteren als we bij onszelf beginnen he.renee-uk schreef: de wereld houdt niet op bij de landsgrenzen van nederland, zie het aantal -al dan niet illegaal- ingevoerde honden/pups

- renee-uk
- Zeer actief
registratie vindt plaats door de gegevens te noteren die de eigenaar verstrekt, of lijkt het je haalbaar dat een doorsnee da van elk (oeps)nest in nederland en verre omgeving op de hoogte is?mmartinn schreef:Als een hond volwassen is is dat inderdaad lastig, maar een pup moet nog naar de dierenarts dus daar zou dan een bepaalde registratie kunnen plaats vinden.Tiny schreef:maar wie gaat controleren dat ik mijn Kier laat dekken door Sjon van Bri, ik heb geen internet nodig om van die puppen af te komen.

- renee-uk
- Zeer actief
ingevoerd is het kenwoord, maar in al je wijsheid zie je dat maar even over het hoofd?mmartinn schreef:Tja we kunnen de wereld pas verbeteren als we bij onszelf beginnen he.renee-uk schreef: de wereld houdt niet op bij de landsgrenzen van nederland, zie het aantal -al dan niet illegaal- ingevoerde honden/pups

- dagmar88
- Zeer actief
Heel raar vergelijk. Hoe zie je dat overigens voor je?mmartinn schreef:Maar het hebben van een vuurwapen is toch ook verboden om nu juist dingen te voorkomen.dagmar88 schreef: Gelukkig ben je in nl onschuldig tot het tegendeel bewezen is en word je niet vooraf veroordeeld op iets wat ooit zou kunnen gebeuren
- mmartinn
- Zeer actief
Ik voel dat ik weer een topic moet openen met een afsplitsing. Met de vraag valt renee-uk onder de vechthonden. 

- renee-uk
- Zeer actief
tja het is vervelend als je met je eigen domheid geconfronteerd wordt natuurlijk, maar ach alles went!mmartinn schreef:Ik voel dat ik weer een topic moet openen met een afsplitsing. Met de vraag valt renee-uk onder de vechthonden.
je zou ook eens inhoudelijk kunnen ingaan op wat ik zeg, maar dat zal je waarschijnlijk wat minder passen en dit is natuurlijk veel makkelijker.

- mmartinn
- Zeer actief
ten eerste een dier is een dier en geen product.dagmar88 schreef:Heel raar vergelijk. Hoe zie je dat overigens voor je?mmartinn schreef:Maar het hebben van een vuurwapen is toch ook verboden om nu juist dingen te voorkomen.dagmar88 schreef: Gelukkig ben je in nl onschuldig tot het tegendeel bewezen is en word je niet vooraf veroordeeld op iets wat ooit zou kunnen gebeuren
en het strafbaar stellen van broodfok etc zou al een goed begin zijn.
dan komt het op de fokker aan, een fokker die contact houd met zijn klanten zou voor mij de voorkeur genieten.
Ik zou dat als klant heel erg leuk vinden namelijk.
En dan heb je misschien mensen die het niet leuk vinden, die je weer in kunt schalen in mensen die ondanks dat best goed voor hun honden kunnen zijn, maar ook de mensen die dat niet zijn.
Laatst gewijzigd door mmartinn op 01 mei 2014 13:27, 1 keer totaal gewijzigd.

- mmartinn
- Zeer actief
Ik heb dit topic geopent voor oplossingen, niet om te bekvechten met jou.renee-uk schreef:tja het is vervelend als je met je eigen domheid geconfronteerd wordt natuurlijk, maar ach alles went!mmartinn schreef:Ik voel dat ik weer een topic moet openen met een afsplitsing. Met de vraag valt renee-uk onder de vechthonden.
je zou ook eens inhoudelijk kunnen ingaan op wat ik zeg, maar dat zal je waarschijnlijk wat minder passen en dit is natuurlijk veel makkelijker.
Als je dat wil nodig me dan maar eens uit in Engeland, dat zou een stuk makkelijk praten zijn.

- renee-uk
- Zeer actief
nou nee, ik heb toch echt wel een voorkeur voor mensen die ik mag in mijn eigen huis, dus je goedkope reisje engeland kun je wel vergeten.mmartinn schreef:Ik heb dit topic geopent voor oplossingen, niet om te bekvechten met jou.renee-uk schreef:tja het is vervelend als je met je eigen domheid geconfronteerd wordt natuurlijk, maar ach alles went!mmartinn schreef:Ik voel dat ik weer een topic moet openen met een afsplitsing. Met de vraag valt renee-uk onder de vechthonden.
Als je dat wil nodig me dan maar eens uit in Engeland, dat zou een stuk makkelijk praten zijn.
ga maar fijn een duur weekendje londen doen
en zoals ik al eens eerder zei, kijk ook eens naar je eigen aandeel: bekvechten doe je niet alleen namelijk

- mmartinn
- Zeer actief
Oh ja, bij jou komen alleen de hoge piefen van het hondenforum natuurlijk.renee-uk schreef:nou nee, ik heb toch echt wel een voorkeur voor mensen die ik mag in mijn eigen huis, dus je goedkope reisje engeland kun je wel vergeten.mmartinn schreef:Ik heb dit topic geopent voor oplossingen, niet om te bekvechten met jou.renee-uk schreef:tja het is vervelend als je met je eigen domheid geconfronteerd wordt natuurlijk, maar ach alles went!mmartinn schreef:Ik voel dat ik weer een topic moet openen met een afsplitsing. Met de vraag valt renee-uk onder de vechthonden.
en zoals ik al eens eerder zei, kijk ook eens naar je eigen aandeel: bekvechten doe je niet alleen namelijk
Maar je hebt gelijk ik laat me teveel meesleuren met jou.

- dagmar88
- Zeer actief
Broodfokkers worden hier wel zo genoemd, maar fokken zelden zelf.mmartinn schreef: ten eerste een dier is een dier en geen product.
en het strafbaar stellen van broodfok etc zou al een goed begin zijn.
dan komt het op de fokker aan, een fokker die contact houd met zijn klanten zou voor mij de voorkeur genieten.
Ik zou dat als klant heel erg leuk vinden namelijk.
En dan heb je misschien mensen die het niet leuk vinden, die je weer in kunt schalen in mensen die ondanks dat best god voor hun honden kunnen zijn, maar ook de mensen die dat niet zijn.
De baas van het bedrijf waar ik ben geweest heeft me uitgelegd dat de kosten daar veel te hoog voor zijn door hogere eisen en dus de winstmarge lager.
Zijn pups komen met busladingen uit Hongarije, waar hij eens in de zoveel tijd gaat kijken om aan te geven wat hij wil dat er voor hem gefokt wordt en om zelf met pups terug te rijden.
Hij fungeert ook als tussenpersoon in de pupverkoop aan andere grote en kleine handelaren in de omgeving.
De dierenarts maakt dat mogelijk.
Daarbij heb ik mijn honden niet van fokkers. Dat heeft ook niet direct mijn voorkeur.
En er zijn genoeg fokkers van stamboomhonden die zich keurig aan de regels houden, een groot aantal fokteven houden en bovenal een commerciële instelling hebben.
Om het nog maar niet te hebben over de misfoksels die je er vandaan kunt halen.
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Niemand kan voor een ander uitmaken welke hond er aangeschaft gaat worden. Je kunt daar helemaal geen invloed op uitoefenen.
Dus.
Het enige wat je kan doen is mensen zoveel mogelijk realistisch informeren over hoe honden in elkaar zitten, en hopen dat daar over na wordt gedacht en aandacht voor is. Mensen leren begrip te hebben voor het gedrag van hun hond is het belangrijkst.
Als mensen hun hond begrijpen zijn ze veel minder vaak kwaad of teleurgesteld.
Dus.
Het enige wat je kan doen is mensen zoveel mogelijk realistisch informeren over hoe honden in elkaar zitten, en hopen dat daar over na wordt gedacht en aandacht voor is. Mensen leren begrip te hebben voor het gedrag van hun hond is het belangrijkst.
Als mensen hun hond begrijpen zijn ze veel minder vaak kwaad of teleurgesteld.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- renee-uk
- Zeer actief
mensen die ik mag zei ikmmartinn schreef:Oh ja, bij jou komen alleen de hoge piefen van het hondenforum natuurlijk.renee-uk schreef:nou nee, ik heb toch echt wel een voorkeur voor mensen die ik mag in mijn eigen huis, dus je goedkope reisje engeland kun je wel vergeten.mmartinn schreef: Ik heb dit topic geopent voor oplossingen, niet om te bekvechten met jou.
Maar je hebt gelijk ik laat me teveel meesleuren met jou.
lezen is niet je sterkste kant he?

- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
- Aantal honden: 2
Jammer dat een topic zoals dit weer belachelijk gemaakt moet worden... Als je het een suf idee vindt, ga dan lekker ergens anders verder lezen en meng je in discussies die je wél nuttig en interessant vindt.
Zo blijf het gezellig en misschien komt iemand wel met ene geniaal plan, je weet het niet.
Zo blijf het gezellig en misschien komt iemand wel met ene geniaal plan, je weet het niet.
-
JBK
Leonie. schreef:Jammer dat een topic zoals dit weer belachelijk gemaakt moet worden... Als je het een suf idee vindt, ga dan lekker ergens anders verder lezen en meng je in discussies die je wél nuttig en interessant vindt.
- dagmar88
- Zeer actief
Gevalletje actie en reactie. Op wat wel steekhoudend is wordt of niet, of niet gehinderd door logica of realisme gereageerd.Leonie. schreef:Jammer dat een topic zoals dit weer belachelijk gemaakt moet worden... Als je het een suf idee vindt, ga dan lekker ergens anders verder lezen en meng je in discussies die je wél nuttig en interessant vindt.
Zo wordt een topic vanzelfsprekend weer voor de zoveelste keer een vervelende kant op geduwd.
-
JBK
Onzin, je hoeft niet iemand uit te lachen om het spuien van ideeën. Ook al heb je een andere visie.dagmar88 schreef:Gevalletje actie en reactie. Op wat wel steekhoudend is wordt of niet, of niet gehinderd door logica of realisme gereageerd.Leonie. schreef:Jammer dat een topic zoals dit weer belachelijk gemaakt moet worden... Als je het een suf idee vindt, ga dan lekker ergens anders verder lezen en meng je in discussies die je wél nuttig en interessant vindt.
Zo wordt een topic vanzelfsprekend weer voor de zoveelste keer een vervelende kant op geduwd.
Maar goed, ben weer blij dat de negeerknop bestaat
- dagmar88
- Zeer actief
Dat is het melden waard ja.JBK schreef:Onzin, je hoeft niet iemand uit te lachen om het spuien van ideeën. Ook al heb je een andere visie.dagmar88 schreef:Gevalletje actie en reactie. Op wat wel steekhoudend is wordt of niet, of niet gehinderd door logica of realisme gereageerd.Leonie. schreef:Jammer dat een topic zoals dit weer belachelijk gemaakt moet worden... Als je het een suf idee vindt, ga dan lekker ergens anders verder lezen en meng je in discussies die je wél nuttig en interessant vindt.
Sommige ideeën worden door een ander nu eenmaal als belachelijk gezien.
De één lacht, de ander noemt iets onzin. Komt op precies hetzelfde neer.
- renee-uk
- Zeer actief
dank u!dagmar88 schreef:Gevalletje actie en reactie. Op wat wel steekhoudend is wordt of niet, of niet gehinderd door logica of realisme gereageerd.Leonie. schreef:Jammer dat een topic zoals dit weer belachelijk gemaakt moet worden... Als je het een suf idee vindt, ga dan lekker ergens anders verder lezen en meng je in discussies die je wél nuttig en interessant vindt.
maar ik ben al weg hoor, naar een van die andere topics die over hetzelfde gaan en waar ik wat realistischer en beter uitvoerbare ideeën gelezen heb.
dat alles trouwens pas als ik terug ben van de wandeling met mijn herplaatshondje-met-issues, dat door de da vast wel goedgekeurd zou worden om bij me te wonen.
gelukkig maar, want wat nou als dat niet zou gebeuren?
hondje maar een spuit?
of terug naar het pension waar ze dan vanzelf wel doodgegaan was?
hetzelfde zou uiteraard gelden voor de 9 weken oude pupjes die bij die da komen voor de vaccinatie en die dan in 5 minuten beoordeeld worden voor de rest van hun leven al dan niet met dat baasje.
9 weken oude puppen dus!
of alle da's die van alle nesten in nederland en omstreken op de hooogte moet zijn om een kruisingpup te beoordelen, die arme mensen zouden helemaal geen tijd meer hebben voor hun praktijk
broodfok verbieden?
nou als dat zou kunnen ben ik de eerste die feest gaat vieren!
maar aangezien daar al jaren en jaren ballen over opgegooid worden maar de uitvoering nooit plaatsvindt, klinkt dat allemaal wel heel mooi maar blijft het toch echt een utopie.
het is nogal makkelijk om gewoon maar ongefundeerd wat te roepen, populistisch noemen ze dat ook wel, maar of je er -behalve de meerdere glorie die de roeper graag verdient- wat mee opschiet blijft op zijn hoogst twijfelachtig en op zijn slechts wat vaag geroep in de ruimte.

- renee-uk
- Zeer actief
ik zal hem even citerendagmar88 schreef:Dat is het melden waard ja.JBK schreef:Onzin, je hoeft niet iemand uit te lachen om het spuien van ideeën. Ook al heb je een andere visie.dagmar88 schreef:Gevalletje actie en reactie. Op wat wel steekhoudend is wordt of niet, of niet gehinderd door logica of realisme gereageerd.Leonie. schreef:Jammer dat een topic zoals dit weer belachelijk gemaakt moet worden... Als je het een suf idee vindt, ga dan lekker ergens anders verder lezen en meng je in discussies die je wél nuttig en interessant vindt.
Sommige ideeën worden door een ander nu eenmaal als belachelijk gezien.
De één lacht, de ander noemt iets onzin. Komt op precies hetzelfde neer.