Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Is het tegenwoordig echt zo erg?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Re: Is het tegenwoordig echt zo erg?

Ongelezen bericht door renee-uk »

Manu schreef:Als het nou een smal pad is snap ik het. Maar ik ben al zo hard bezig die aandacht bij míj te houden en niet bij de passerende hond. Dan gaan ze stilstaan met zo'n blaffende, trekkende en springende hond. Dat werkt dan weer niet voor ons :lol1: Als je aan de kant gaat met een stille hond erger ik me nergens aan overigens. Het is dat blaffen waar ik kriegel van raak.
dat kun je dan mooi gebruiken voor een beetje extra training.
de aandacht bij je houden als er niks is om die aandacht af te leiden is natuurlijk niet zo moeilijk ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Miranda »

S@ndr@ schreef:ik zie t ook wel eens en ja als ze gaan staan wachten, heeft de hond vaak tijd om na te denken van hoe ga ik die ander eens versnipperen die is vast heel gevaarlijk want mijn baasje wil hem niet ontmoeten :wink: met idd dat gedrag tot gevolg
Nee hoor, dat denken ze helemaal niet. Ze zijn doodstil, en volledig op mij gefocust. En in hun koppies zit maar één woord.
BalBalBalBalBal :F:
Ze hebben helemaal geen tijd om over versnipperen na te denken.

Ik doe het niet standaard, soms is een streng 'doorlopen!' genoeg, maar het kan voorkomen dat de situatie er wel om vraagt. Als er iemand achterop komt lopen en verderop is een paard of zo. Dan zeg ik geen doorlopen, want daar maakt Skadi 'doorrénnen in de richting van het paard' van. Wordt niemand gelukkig van :tongue:
Dus dan laat ik ze even wachten.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

renee-uk schreef:
Manu schreef:Als het nou een smal pad is snap ik het. Maar ik ben al zo hard bezig die aandacht bij míj te houden en niet bij de passerende hond. Dan gaan ze stilstaan met zo'n blaffende, trekkende en springende hond. Dat werkt dan weer niet voor ons :lol1: Als je aan de kant gaat met een stille hond erger ik me nergens aan overigens. Het is dat blaffen waar ik kriegel van raak.
de aandacht bij je houden als er niks is om die aandacht af te leiden is natuurlijk niet zo moeilijk ;)
Ja en dat weet ik :boos: Ik gebruik alles wat ik tegen kom als training. Ik heb gewoon een hekel aan blaffen :pffff:
Manu

Miranda schreef:
S@ndr@ schreef:ik zie t ook wel eens en ja als ze gaan staan wachten, heeft de hond vaak tijd om na te denken van hoe ga ik die ander eens versnipperen die is vast heel gevaarlijk want mijn baasje wil hem niet ontmoeten :wink: met idd dat gedrag tot gevolg
Nee hoor, dat denken ze helemaal niet. Ze zijn doodstil, en volledig op mij gefocust. En in hun koppies zit maar één woord.
BalBalBalBalBal :F:
Ze hebben helemaal geen tijd om over versnipperen na te denken.

Ik doe het niet standaard, soms is een streng 'doorlopen!' genoeg, maar het kan voorkomen dat de situatie er wel om vraagt. Als er iemand achterop komt lopen en verderop is een paard of zo. Dan zeg ik geen doorlopen, want daar maakt Skadi 'doorrénnen in de richting van het paard' van. Wordt niemand gelukkig van :tongue:
Dus dan laat ik ze even wachten.
Ja oké tuurlijk. Ik doel op het stil gaan staan met een blaffende stuiterbal aan een net te lange riem die beter gewoon door had kunnen lopen. Elke meter die ik dan dichterbij kom zie je de honden nog net even meer tekeer gaan. Het zijn er een paar die het standaard doen hier. Terwijl het dan een pad van dik 3 meter breed is. Ik zet Manu altijd aan de andere kant van de hond zodat ik er tussen loop. Hij wil soms nog wel eens een kronkel maken dus dan kan ik hem met mijn knie blocken. Overigens loopt hij áán mijn knie.
Die eigenaar staat dan nog net niet met 1 arm om een boom met hakken in het zand.
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

Ja, die types zijn irritant.
And few will ever climb
renee-uk
Zeer actief

Manu schreef:
renee-uk schreef:
Ja en dat weet ik :boos: Ik gebruik alles wat ik tegen kom als training. Ik heb gewoon een hekel aan blaffen :pffff:
da's lastig als je met honden bezig bent, blaffen is één van hun manieren van communiceren ;)

ik heb vervelende gina het uitvallen aan de riem afgeleerd door haar te laten zitten en het had me toch echt een bockworst geweest als iemand zich aan haar blaffen geërgerd had.
eind van het liedje was wel dat ze gewoon naast me moest zitten als er honden langs moesten op smalle paden en dat dat op een normale manier, zonder uitvallen en blaffen, gebeurde.
dat had ik niet bereikt zonder daarop te trainen.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

renee-uk schreef:ik heb vervelende gina het uitvallen aan de riem afgeleerd door haar te laten zitten en het had me toch echt een bockworst geweest als iemand zich aan haar blaffen geërgerd had.
Je ziet echt wel of iemand er mee aan het werk is, of dat iemand zichzelf om een lantaarnpaal/boom moet slingeren om te voorkomen dat hondje krijsmuil op de andere hond afvliegt :tongue:
And few will ever climb
renee-uk
Zeer actief

Miranda schreef:
renee-uk schreef:ik heb vervelende gina het uitvallen aan de riem afgeleerd door haar te laten zitten en het had me toch echt een bockworst geweest als iemand zich aan haar blaffen geërgerd had.
Je ziet echt wel of iemand er mee aan het werk is, of dat iemand zichzelf om een lantaarnpaal/boom moet slingeren om te voorkomen dat hondje krijsmuil op de andere hond afvliegt :tongue:
ja maar dat werd geplaatst toen ik aan het typen was.
ik heb pas 3 koppen koffie gehad dus gaat het allemaal nog niet zo soepeltjes :mrgreen:

maar ik vind wel dat je het jezelf makkelijker maakt als je je niet overal aan ergert, honden blaffen nou eemaal en sommige mensen zullen nooit controle over hun honden krijgen.
dat is gewoon een gegeven en het schiet zo weinig op als je je daar druk over maakt.
je schouders ophalen, de kans aangrijpen om nog meer te trainen op aandacht en zelf gewoon doorlopen lijkt me een stuk prettiger ;)
Afbeelding

Manu

renee-uk schreef: da's lastig als je met honden bezig bent, blaffen is één van hun manieren van communiceren ;)

ik heb vervelende gina het uitvallen aan de riem afgeleerd door haar te laten zitten en het had me toch echt een bockworst geweest als iemand zich aan haar blaffen geërgerd had.
eind van het liedje was wel dat ze gewoon naast me moest zitten als er honden langs moesten op smalle paden en dat dat op een normale manier, zonder uitvallen en blaffen, gebeurde.
Mijn hond blaft niet en dat vind ik heel fijn. Blaffen is communiceren, dat weet ik want ik ben niet achterlijk gelukkig, het mag mij best irriteren als iemand de hond even uitgebreid de tijd en kans daartoe geeft. Zo zal een ander weer irritaties hebben waar ik geen moer om geef :19:
Zoals ik een aantal posts hierboven al schreef, snap ik het op smalle paden, had je in mijn situaties brede paden en zag je de honden zich alleen maar meer opnaaien. Het is een dingetje wat ik niet begrijp.
Laatst gewijzigd door Manu op 30 apr 2014 11:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Sanchis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sanchis »

Jokkebrok schreef: In de ruim 15 jaar dat ik met honden in Nederland heb gewoond en geleefd heb ik werkelijk nog nooit zoveel stennis en stress en onzekerheid en narigheid meegemaakt die hier op het forum beschreven worden in topics waar er zovelen van zijn: over hondeninteractie. De topics waarin het gaat over honden die zich onderling (mis)gedragen.
Ik denk dat het 'tegenwoordig' niet zo erg is. Het is een forum-ding, vind ik. Alles wordt tot in den treuren uit geanalyseerd.
In het gewone leven ontmoet ik wel eens honden waar ik terloops over te horen krijg dat hij "gewoon een hekel aan herders heeft" maar op dit forum worden dan direct allerlei opvoedkundige strategieën uit de kast getrokken en worden er therapeuten bij gehaald.

Ik loop ook ontspannen met mijn honden. Zowel thuis in het Friese platteland, als in Amsterdam waar ik regelmatig met honden kom.

Ik maak ook nooit narigheid mee.
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Ik denk ook dat er veel te veel honden en katten zijn tegenwoordig wat voor wrijving zorgt.
renee-uk
Zeer actief

Manu schreef:
renee-uk schreef: da's lastig als je met honden bezig bent, blaffen is één van hun manieren van communiceren ;)

Mijn hond blaft niet en dat vind ik heel fijn. Blaffen is communiceren, dat weet ik want ik ben niet achterlijk gelukkig, het mag mij best irriteren als iemand daar de hond even uitgebreid de tijd en kans daartoe geeft. Zo zal een ander weer irritaties hebben waar ik geen moer om geef :19:
Zoals ik een aantal posts hierboven al schreef, snap ik het op smalle paden, had je in mijn situaties brede paden en zag je de honden zich alleen maar meer opnaaien. Het is een dingetje wat ik niet begrijp.
je mag je van mij overal aan ergeren, het lijkt me -mij dus- alleen zo vervelend om je te ergeren over dingen die je toch niet kunt veranderen.
daarom zei ik, ook al een aantal posts hierboven, maak van de nood een deugd en gebruik het voor je aandachttraining, dan heeft het nog enig nut ;)
Afbeelding

TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Manu schreef:Mijn hond blaft niet en dat vind ik heel fijn. Blaffen is communiceren, dat weet ik want ik ben niet achterlijk gelukkig, het mag mij best irriteren als iemand daar de hond even uitgebreid de tijd en kans daartoe geeft. Zo zal een ander weer irritaties hebben waar ik geen moer om geef :19:
Na maandag heb je helemaal een hekel aan blaffen zeker :LOL:

Met Tessa is het vaak ook niet verstandig om door te lopen, maar juist stil te gaan staan. Wel op een afstand waar de hond niet te dicht langskomt, dus lopen we dan terug/een andere kant op. Maar dat is inderdaad anders als jezelf ergens aan vastgrijpen en dan de andere partij langs laten lopen. Ik heb sowieso met dingen minder moeite als je ziet dat de andere eigenaar ermee bezig is.
Manu

renee-uk schreef: je mag je van mij overal aan ergeren, het lijkt me -mij dus- alleen zo vervelend om je te ergeren over dingen die je toch niet kunt veranderen.
daarom zei ik, ook al een aantal posts hierboven, maak van de nood een deugd en gebruik het voor je aandachttraining, dan heeft het nog enig nut ;)
En toen zei ik dat ik dat met alles doe ;)
TessaThomas schreef: Na maandag heb je helemaal een hekel aan blaffen zeker :LOL:
:LOL: Van die van jou kan ik het hebben :D
Nee, het was een grapje maar ik werd verkeerd begrepen. Ik heb liever dat er niet geblaft wordt maar een hekel hebben doe ik niet. Als ik zie dat iemand bezig is met training heb ik er 100% begrip voor en hoop dat anderen dat ook voor ons hebben als ik weer eens tegen iets aan loop. Degene die ik bedoel loopt met 3 Herders tegelijk en alledrie stuiven ze op ons af, luid blaffend, waarna diegene gaat stil staan en altijd vlakbij een boom of lantaarnpaal :LOL: Het enige wat er dan in me om gaat is "oh jezus wat een lawaai" en daarna is het klaar. Ik zit niet met de neiging een ergernistopic te starten ofzo.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Gollum was mijn eerste hond, ik ben wel met honden opgegroeid maar ik moest nog zoveel leren. Andere honden lezen bijvoorbeeld. Dat in combinatie met een jong stuiterlabje heeft wel voor trauma-opwekkende situaties gezorgd bij mij en Gol :F:
Inmiddels zijn we bijna 8 jaar verder en is Gollum een stabiele rustige hond, en ik een wat meer ervaren baas die andere honden ook wat beter kan lezen. Nu komen er haast nooit meer enge of gevaarlijke situaties voor.
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

De laatste tijd loopt man meer met de honden. En man heeft niet zoveel verstand van honden én hij zit er veel minder bovenop dan ik doe.
Ik heb daarvan geleerd dat het heus niet nodig is om er altijd strak bovenop te zitten.
Skadi is een stuk socialer dan ik denk. Met laissez faire hondjes met dito baasjes.

Althans.....

Als je niet let op de mensen die links en rechts paden inschieten als ze man met Skadi en Cayuga aan zien komen :schrik:
Die zullen wel wat lastiger types hebben en ontlopen als verantwoordelijke baasjes laissez faire man....
And few will ever climb
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Tara schreef:Ik fiets eigenlijk overal wel doorheen. Ik verbaas me soms over het niet al te nozele gedrag van andere mensen met honden, maar ik ontwijk graag zoveel mogelijk en dat gaat goed.
Het lijkt waarschijnlijk alleen maar erg omdat het hier geventileerd wordt, maar de HF-leden zijn (helaas) maar een klein percentage van alle hondenbezitters in Nederland, en alle wandelingetjes waarbij alles gewoon op rolletjes loopt worden niet gedeeld of gemeld.
Daardoor lijkt het ook erger dan het is denk ik.
Ik ontwijk niet nadrukkelijk (behalve bij een paar honden die graag versnipperen :mrgreen: )
Verder loop ik vrij rustig.
De meeste honden die ik tegen kom vormen geen probleem voor mijn hond(en) en omgekeerd is dat ook zo.
Hier is het ook niet zo druk (geen randstad) met voldoende plaatsen waar los gelopen kan worden (onder controle staat er op de bordjes).

Vaste grotere groepen honden loopt Ita niet doorheen.
En op smalle paden neem ik haar meestal even naast me.

Toch zie ik ook hier af en toe veel irritaties en boze mensen.
Dat ontwijk ik dan liever :wink:

Een beeld op een forum is natuurlijk altijd wat misvormd omdat, zoals Nanna terecht opmerkt, de verhalen over hoe goed en ontspannen het allemaal gaat niet echt iets is om uitgebreid over te praten/schrijven.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Ligt eraan waar je woont,
hoe je buurgenoten zich gedragen
Hoe je honden zich gedragen

En idd...hier wordt het geventileerd als het niet lekker gaat

Eerste wijk waar ik woonde draahaahaamaa
Daarna verhuisd, bijna nooit gezeik, de keren dat ik dat wel had niet met tokken hoor...nope met mensen in een vrijstaande toko - 2 ambtenaren
met loslopende kutbeesten die niet leuk waren. punt.
Dus het is ook niet zo dat je kunt zeggen dat als je in een volkswijkje woont het altijd bal is of andersom...
Daarna nog een keer verhuisd en eigenlijk ook nooit gedoe
Toen naar Drenthe en hier was het helemaal pais en vreeee op een enkel klein dingetje na ..
maar ja..

Ik liep met een Sharpei reu die niet makkelijk was, altijd aangelijnd, ik ontliep alles wat bewoog en zeker als dat los liep, ik draaide me om etc.
Dat het dus bijna nooit hommeles was had ik aan mezelf te denken grotendeels.

Nu heb ik nog 1 Muis - kruising Beagle met Jack Russel achtig iets..
Teefje van 12 , gezeggelijk tot op het bot, NOOIT maar dan ook nog NOOIT gedoetjes gehad met andere honden...
En die werd afgelopen zondag in haar flikker gebeten door een Border Colli die van de afrit van de schaapskooi Balloo afsloop :19:
WOEST was ik...

Heb ik het met mijn Sharpei reu de laatste jaren altijd weten te ontlopen, loop ik ultra maar dan ook echt ultra relaxed met het Muizenkind dat echt uber goed is in hondentaal - mensen hier kunnen dat beamen - wordt zij omver geduwd door die kutsluipert en wil hij haar zo even in haar buik vreten :S: :Q:
Mijn vriend stond met 1 been in de lucht vol in schophouding te brullen en dat beest keek 1 keer achterom naar hem en heeft meteen goed ingeschat dat mijn vriend hem echt doormidden getrapt zou hebben als hij niet binnen een nana seconden zou stoppen
Toen ik daar op 2 meter afstand ook nog eens overheen brulde : HEEEEEEEEEE OPTYFTEN of ik maak je KAPOTTTT KtttttBeest
sloop hij snel weer weg...
En dat is dan een Border colli die met den herder de schaapskooi van en naar de kooi brengt :piew:
Beest loopt er los, andere honden worden geacht - Door middel van een JOEKEL van een bord - aan de lijn gehouden te worden dus dat had ik ook braaf maar toen hij gromde had Muis wel kans om weg te lopen want toen liet ik het lijntje los..waarop het er zo opdook
Herder meneer liep achter de schuur gok ik maar zo want die kwam niet even kijken... was maar beter ook want ikhad me daar een partij af staan halen van heb ik jou daar...

Dus tja.... doodse stilte op dat veld hoor...Drenthe...bijna geen mens ofhond te bekennen hier en toch gebeurde het UITGEREKEND mijn Muis.
Maar ik weet dat wel op waarde te schatten
Ga er hier niet een topic voor openenen of denken dat alle honden lastig en intolerant zijn
dit was gewoon een sjagerijnigerd die niet uit kon staan dat Muis geen aandacht aan hem schonk en doorliep en lekker met de baasjes op pad mocht of zo ?
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

ik woon in de randstad, eb 6 honden en loop overal en nergens is den haag en omgeving. zelden of nooit problemen. als ik een hond niet vertrouw roep ik mijn honden bij me en die blijven bij me. als er een vreemde hond mee wandelt wacht ik geduldig tot de eigenaar zijn hond heeft opgehaald, zonder probleem. ik zie een aangelijnde hond, roep ik mijn honden bij me.
ik heb de honden voor mij ontspanning en voor de relaxte wandelingen en dan verrot ik het om me te ergeren.
ellen
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Kruimel53 schreef:Als ik pak 'm beet 50 jaar terugkijk (ja, dat kán ik :pffff: ) en vergelijk met nu is er zeker heel veel veranderd.
Er zijn veel en veel meer honden-voor-de-lol dan toen.
Mensen houden iha hun honden redelijk aan de lijn in bebouwde kommen, dat was vroeger wel anders. Toen was 'de hond uitlaten' een kwestie van deur open - hond eruit - deur dicht. Kon ook omdat er veel minder verkeer was.
Er zijn veel minder plekken waar je met je hond heen kunt om 'm ff los te laten en daar komen veel meer honden bij elkaar.
De meeste mensen die ik met honden tegenkom doen één of ander aan de opvoeding. Dat was vroeger echt een uitzondering. Met een pup naar cursus is redelijk normaal.
Het bestand aan rassen is drastisch veranderd tov vroeger. Er waren geen buitenlandse herplaatsers, er waren heel veel kruisingen vanwege veel oepsnestjes en weinig aandacht voor loopse dames plus al die vrij rondstruinende reuen, er waren zo goed als geen klapkaken of berghonden maar veel poedels en DHs en tekkels e.d.

In de veel schaarsere losloopgebieden komen heel veel honden. Ook al is het merendeel best netjes opgevoed, door die hoge concentraties krijg je toch veel vaker gedonder onderling. Voeg daarbij de toename van de kortelontjeshonden en van eigenaren die een hartverzakking krijgen als een hond een keer tegen hun lompe stoomwals zegt dattie per acuut mot kappe ipv zoals vroeger 'dat heb je ernaar gemaakt makker' en je hebt alvast recepten voor klaagpartijen en misère.
:lol1:
Mooi beeld en heel herkenbaar :ok:

Ik probeer het verschil te zien over de afgelopen 7 jaar waar TS het over heeft.
En dan is het beeld toch iets minder veranderd.

Er waren 7 jaar geleden naar mijn idee wel minder staffords e.d.
Wel Rottweilers waar een aantal wat minder leuke tussen zaten
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

ellen en de birmanen schreef:ik woon in de randstad, eb 6 honden en loop overal en nergens is den haag en omgeving. zelden of nooit problemen. als ik een hond niet vertrouw roep ik mijn honden bij me en die blijven bij me. als er een vreemde hond mee wandelt wacht ik geduldig tot de eigenaar zijn hond heeft opgehaald, zonder probleem. ik zie een aangelijnde hond, roep ik mijn honden bij me.
ik heb de honden voor mij ontspanning en voor de relaxte wandelingen en dan verrot ik het om me te ergeren.
ellen
Ja...dat heb ik ook een hele poos geroepen...
dat ik het verrotte om me te ergeren...
Dat ik het weigerde om me uit mijn eigen godvergeten buurtje weg te laten "sturen" door alle loslopende projectielen die maar schering en inslag in mijn hond hingen.

En TOCH ga je het doen...
geloof mij maar....
Als je in een paar maanden tijd elke keer bij de dierenarts zit met je hond en je hond schiet van het padje af dan loop je niet meer relaxed
Ik ben eigen plekken op gaan zoeken... het was niet anders

Ik verrotte het op een gegeven moment namelijk om elke drie weken stelselmatig als een viswijf af te moeten gaan zitten halen,
dat tezaam met een grommende hond met borstel op zijnrug om me heen, springend en dreigend richting mijn hond en mijn eigen hond die schuimbekkend met ogen als schoteltjes in zijn kop stond te hijgen maakte dat de lol van uberhaupt naar buiten gaan er nogal af was.

De laatste keer dat ik iemand heel onaardig toegesproken heb was eind 2009...
Rimpel is in nov 2013 doodgegaan dus ik heb nog vier jaar lang in relatieve rust kunnen lopen met hem...
maar altijd waakzaam...
En nu NOG...hij is er al maanden niet meer maar ik zie echt nog een vliegende vogel op een halve km bij wijze van
Jeannet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie, schapendoes en een chodsky pes
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jeannet »

Miranda schreef:
Manu schreef:Waar ik me kapot aan erger is mensen die aan de kant gaan staan met hun herder of Terriër en met een luid blaffende, in de riem hangende hond wachten tot ik voorbij ben. Terwijl, als ze gewoon doorlopen is er waarschijnlijk veel minder aan de hand.
Ik ga ook wel eens aan de kant staan met mijn herders :F: Dan hangen ze overigens niet blaffend in de lijn, maar zijn ze op mij gefocust.

Doorlopen is - afhankelijk van de situatie - soms een slecht idee. Dan ga ik liever even aan de kant staan wachten tot iemand voorbij is ;)
dit doe ik dus ook, want dan zijn ze in ieder geval op mij gefocust en heb ik geen honden aan de lijn hangen.
Groetjes Jeannet, Ruby, Lotje en Uschka
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”