Ligt eraan waar je woont,
hoe je buurgenoten zich gedragen
Hoe je honden zich gedragen
En idd...hier wordt het geventileerd als het niet lekker gaat
Eerste wijk waar ik woonde draahaahaamaa
Daarna verhuisd, bijna nooit gezeik, de keren dat ik dat wel had niet met tokken hoor...nope met mensen in een vrijstaande toko - 2 ambtenaren
met loslopende kutbeesten die niet leuk waren. punt.
Dus het is ook niet zo dat je kunt zeggen dat als je in een volkswijkje woont het altijd bal is of andersom...
Daarna nog een keer verhuisd en eigenlijk ook nooit gedoe
Toen naar Drenthe en hier was het helemaal pais en vreeee op een enkel klein dingetje na ..
maar ja..
Ik liep met een Sharpei reu die niet makkelijk was, altijd aangelijnd, ik ontliep alles wat bewoog en zeker als dat los liep, ik draaide me om etc.
Dat het dus bijna nooit hommeles was had ik aan mezelf te denken grotendeels.
Nu heb ik nog 1 Muis - kruising Beagle met Jack Russel achtig iets..
Teefje van 12 , gezeggelijk tot op het bot, NOOIT maar dan ook nog NOOIT gedoetjes gehad met andere honden...
En die werd afgelopen zondag in haar flikker gebeten door een Border Colli die van de afrit van de schaapskooi Balloo afsloop
WOEST was ik...
Heb ik het met mijn Sharpei reu de laatste jaren altijd weten te ontlopen, loop ik ultra maar dan ook echt ultra relaxed met het Muizenkind dat echt uber goed is in hondentaal - mensen hier kunnen dat beamen - wordt zij omver geduwd door die kutsluipert en wil hij haar zo even in haar buik vreten
Mijn vriend stond met 1 been in de lucht vol in schophouding te brullen en dat beest keek 1 keer achterom naar hem en heeft meteen goed ingeschat dat mijn vriend hem echt doormidden getrapt zou hebben als hij niet binnen een nana seconden zou stoppen
Toen ik daar op 2 meter afstand ook nog eens overheen brulde : HEEEEEEEEEE OPTYFTEN of ik maak je KAPOTTTT KtttttBeest
sloop hij snel weer weg...
En dat is dan een Border colli die met den herder de schaapskooi van en naar de kooi brengt
Beest loopt er los, andere honden worden geacht - Door middel van een JOEKEL van een bord - aan de lijn gehouden te worden dus dat had ik ook braaf maar toen hij gromde had Muis wel kans om weg te lopen want toen liet ik het lijntje los..waarop het er zo opdook
Herder meneer liep achter de schuur gok ik maar zo want die kwam niet even kijken... was maar beter ook want ikhad me daar een partij af staan halen van heb ik jou daar...
Dus tja.... doodse stilte op dat veld hoor...Drenthe...bijna geen mens ofhond te bekennen hier en toch gebeurde het UITGEREKEND mijn Muis.
Maar ik weet dat wel op waarde te schatten
Ga er hier niet een topic voor openenen of denken dat alle honden lastig en intolerant zijn
dit was gewoon een sjagerijnigerd die niet uit kon staan dat Muis geen aandacht aan hem schonk en doorliep en lekker met de baasjes op pad mocht of zo ?