Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hoe te reageren?
Moderator: moderatorteam
- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
- Aantal honden: 2
Re: Hoe te reageren?
Ik kan voor Jion haar gerustheid wel toevoegen, dat hier op het erkemederstrand, wat best populair is, ik best vaak staffords tegenkom. En die talen niet eens naar ons. In de 2,5 jaar is er een een keer komen buurten en dat ging heel rustig. De meesten die ik zie gaan helemaal op in het water. Die zien ons niet eens dan. Heb al meerdere keren staffords zo op zien gaan met het water. Heel mooi om te zien. Met de pootjes op het water slaan en o het beweegt!
- dagmar88
- Zeer actief
Als je me ergens pissig mee kunt krijgen is het dat.Hanneke2 schreef: Als het volwassen staffs zijn die gewoon vrolijk op jullie afkomen zou ik daar een feestje van maken zodat jouw honden ook opgewekt reageren. Koekies is meestal het toverwoord, dus iedereen netjes zitten en een koekie op volgorde van grootte van die bek.En omdat je er zelf wat onzeker over bent, na dat koekie gewoon weer doorlopen.
- Anja
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua
Wat ik vooral belangrijk vind om te weten is hoe oud ze zijn.
Als het hondje van mijn stafford meneer 8 jaar geweest was had ik er geen probleem van gemaakt (Ik neem tenminste aan dat als je hond op zijn 8ste al tig andere honden heeft vermoord je ze niet meer los laat lopen)
Maar zijn hond was 18 maanden.. en als het knopje dan omgaat heb ik liever dat dat bij de akita van de achterburen gebeurt dan bij mijn scheldende minihondjes. Die maken geen enkele kans...
Als het hondje van mijn stafford meneer 8 jaar geweest was had ik er geen probleem van gemaakt (Ik neem tenminste aan dat als je hond op zijn 8ste al tig andere honden heeft vermoord je ze niet meer los laat lopen)
Maar zijn hond was 18 maanden.. en als het knopje dan omgaat heb ik liever dat dat bij de akita van de achterburen gebeurt dan bij mijn scheldende minihondjes. Die maken geen enkele kans...
- Anja
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua
Hoezo? Dan moet je je honden bij je houdendagmar88 schreef:Als je me ergens pissig mee kunt krijgen is het dat.Hanneke2 schreef: Als het volwassen staffs zijn die gewoon vrolijk op jullie afkomen zou ik daar een feestje van maken zodat jouw honden ook opgewekt reageren. Koekies is meestal het toverwoord, dus iedereen netjes zitten en een koekie op volgorde van grootte van die bek.En omdat je er zelf wat onzeker over bent, na dat koekie gewoon weer doorlopen.
-
korthaar
- Zeer actief
Probeer het contact met de pitjes ook te vermijden.
Stel dat er toch een brutaal en opdringerig exemplaar tussen zit: vrees ik dat Luna zoveel uit de kast moet trekken, met gaatjes in de klapkaak tot gevolg.
Stel dat er toch een brutaal en opdringerig exemplaar tussen zit: vrees ik dat Luna zoveel uit de kast moet trekken, met gaatjes in de klapkaak tot gevolg.
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Het hangt bij af hoe de bazen zijn. Laatst kwam ik een jonge stafford tegen, baasje riep hem bij mij en zo te zien leerde hij de staff andere honden negeren. Kijk dat vind ik heel prettig. Later kwam ik een stafford tegen die op alles en iedereen afdenderde. Totaal niet reageren op de baas, alleen maar willen spelen met iedereen. Daar word ik altijd angstig van, honden die maar wat doen. Straks is hij niet meer leuk en dan? Heb je een hond die geleerd heeft overal op af te rennen.
Noah was rond 1 jaar toen bij mij ook dat besef kwam. Ze mocht altijd kennismaken, ze was (is) immers sociaal. Tot ik me bedacht dat zij ook opeens niet sociaal meer zou kunnen zijn. Meteen begonnen met trainen en gelukkig is ze sociaal gebleven.
Noah was rond 1 jaar toen bij mij ook dat besef kwam. Ze mocht altijd kennismaken, ze was (is) immers sociaal. Tot ik me bedacht dat zij ook opeens niet sociaal meer zou kunnen zijn. Meteen begonnen met trainen en gelukkig is ze sociaal gebleven.
-
S@ndr@
- Zeer actief
Heel eerlijk, door jou paniek, ( die dus al gebleken een beetje overtrokken is ) loop je t risico dat er iets gebeurt wat je nu net niet wil want t kan overslaan op je honden. misschien een kennis maken met die honden zodat die paniek en angst( door alle verhalen) eens wat wegebt.
Als j het niet voor je honden doet, doe het dan voor jezelf
Er zijn hier ook honden die ik liever ontloop, maar als ik er niet aan kan ontkomen dan gooi ik Gil los en loop zelf door, zodat mijn invloed geen vat heeft op hem en dan gaat t vaak gewoon helemaal prima.
Als j het niet voor je honden doet, doe het dan voor jezelf
Er zijn hier ook honden die ik liever ontloop, maar als ik er niet aan kan ontkomen dan gooi ik Gil los en loop zelf door, zodat mijn invloed geen vat heeft op hem en dan gaat t vaak gewoon helemaal prima.
- Adjani & Tyson
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bull terrier
- Aantal honden: 0
- Contacteer:
Tuurlijk kun je vragen of iemand de honden even terug roept als je het niet vertrouwd (ookal is het meer uit voorzorg)Jion schreef:
Toch wel. Ik wil graag van jullie weten wat ik in alle redelijkheid aan haar mag vragen om deze situatie te versoepelen. Haar vragen om haar honden aangelijnd te houden gaat waarschijnlijk te ver? Maar is het redelijk haar te vragen om uit het omheinde stukje losloopgebied (wat dient als speelweide voor veel kleine honden) te blijven? Of haar te vragen haar honden permanent in het zicht te houden?
Toevallig kreeg ik laats ook de vraag of ik Jessy bij wilde houden. We liepen ook in gebied waar loslopen gedoogd is en een golden haalde ons in. Jessy liep er naar toe, maar baasje van de golden vroeg lichtelijk in paniek of ik haar bij wilde houden haar vorige hond was doodgebeten door "zo'n hond". Dus tuurlijk houd ik mijn hond bij en ga een andere kant op.
Maar van alles gaan eisen zoals dat ik daar niet meer mag lopen, of dat ik haar aangelijnd moet houden gaat me te ver. Ik zal wel als ik haar nog eens tegenkom voorkomen dat Jessy er naar toe loopt maar daar heb je het dan wel mee gehad. Zolang ik of mijn hond geen overlast veroorzaakt zou ik dat zelfs een beetje vreemd vinden als iemand dat tegen me zou zeggen.
Laatst gewijzigd door Adjani & Tyson op 30 apr 2014 08:46, 1 keer totaal gewijzigd.

- dagmar88
- Zeer actief
En dat lukt mensen beter wanneer anderen gaan lopen voeren? Leuk ook, als je hond er lekker veel jeuk aan overhoudt.Anja schreef:Hoezo? Dan moet je je honden bij je houdendagmar88 schreef:Als je me ergens pissig mee kunt krijgen is het dat.Hanneke2 schreef: Als het volwassen staffs zijn die gewoon vrolijk op jullie afkomen zou ik daar een feestje van maken zodat jouw honden ook opgewekt reageren. Koekies is meestal het toverwoord, dus iedereen netjes zitten en een koekie op volgorde van grootte van die bek.En omdat je er zelf wat onzeker over bent, na dat koekie gewoon weer doorlopen.
Als ik een hond die ik eigenlijk niet bij mijn honden wil hebben af kan leiden met koekies doe ik dat toch echt. Ik ga echt niet afwachten tot de baas er is om te vragen of hij een koekie mag
-
JBK
Inderdaad... Leuk als je een allergische hond hebt! Of, zoals ik, een voedselagressieve Golden....dagmar88 schreef:Als je me ergens pissig mee kunt krijgen is het dat.Hanneke2 schreef: Als het volwassen staffs zijn die gewoon vrolijk op jullie afkomen zou ik daar een feestje van maken zodat jouw honden ook opgewekt reageren. Koekies is meestal het toverwoord, dus iedereen netjes zitten en een koekie op volgorde van grootte van die bek.En omdat je er zelf wat onzeker over bent, na dat koekie gewoon weer doorlopen.
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
- Aantal honden: 1
Van dit...renee-uk schreef:en wat als je dat nou gewoon zo tegen haar zegt als je het hier opschrijft?Jion schreef: Ik vind het zoveel makkelijker om gewoon eerlijk te kunnen zeggen dat ik dat hondenras niet vertrouw, en haar en haar honden niet voldoende ken om in te schatten of zij een uitzondering op de regel zijn. Ik probeer een manier te vinden om dat eerlijk te zeggen zonder haar teveel te beledigen.
als die mevrouw inderdaad zo beschaafd en intelligent is zul je haar hiermee echt niet beledigen, wel als je allerlei rare smoezen gaat verkopen.
Ik heb ook weleens iemand getroffen die , het zij schoorvoetend en een beetje beschamend, dit ook tegen mij over Rimpel zei...
Ik vond het wel 'dapper' dat iemand dat op een nette manier durfde te zeggen
Laatst gewijzigd door mercedes2803 op 30 apr 2014 22:30, 1 keer totaal gewijzigd.
- dagmar88
- Zeer actief
Jion schreef:Ik zal nooit zomaar ongevraagd een hond een koekje geven. Maar als ik een potentieel gevaarlijke hond zonder baas bij me heb en ik krijg hem niet afgeschud, dan schroom ik niet om een hand koekjes op de grond te gooien voordat ik maak dat ik wegkom.Anja schreef:Hoezo? Dan moet je je honden bij je houdendagmar88 schreef:Als je me ergens pissig mee kunt krijgen is het dat.Hanneke2 schreef: Als het volwassen staffs zijn die gewoon vrolijk op jullie afkomen zou ik daar een feestje van maken zodat jouw honden ook opgewekt reageren. Koekies is meestal het toverwoord, dus iedereen netjes zitten en een koekie op volgorde van grootte van die bek.En omdat je er zelf wat onzeker over bent, na dat koekie gewoon weer doorlopen.
Als ik een hond die ik eigenlijk niet bij mijn honden wil hebben af kan leiden met koekies doe ik dat toch echt. Ik ga echt niet afwachten tot de baas er is om te vragen of hij een koekie mag
-
S@ndr@
- Zeer actief
Gil is ook geen partij hoor voor een staf, dan komt hij ernstig te kort qua temperament en vaardigheid, maar ik vertrouw wel zijn inschatting, als hij een omtrekkende beweging maakt dan is de hond niet te vertrouwen
-
JBK
Ze zijn niet onvoorspelbaar hoor, het zijn nét honden
Maar ik reageer met mijn semi-groterds ook sneller bij het eerste verschijnsel van vervelende spanning dan dat ik bij de gemiddelde herder/labrador/wat dan ook zou doen. Simpelweg omdat, áls de vlam in de pan slaat, het ook goed fout kan gaan.
Ik zou in jouw geval het aankijken en al naar gelang de interactie handelen én als je met man bent, een gesprek met mevrouw aanknopen. Ze lijkt mij heel geschikt om het gesprek aan te gaan.
Wij zijn onlangs een superleuk reutje tegen gekomen in de Soesterduinen. Bij geen van de honden was sprake van vervelende spanning, het reutje was zo open, vrij en blij (zonder beukgedrag) dus ze hebben even lekker gespeeld. Ik snap overigens wel dat je voorzichtiger bent met de jouwe dan ik met mijn pluizenbalen van gemiddelde grootte.
Maar ik reageer met mijn semi-groterds ook sneller bij het eerste verschijnsel van vervelende spanning dan dat ik bij de gemiddelde herder/labrador/wat dan ook zou doen. Simpelweg omdat, áls de vlam in de pan slaat, het ook goed fout kan gaan.
Ik zou in jouw geval het aankijken en al naar gelang de interactie handelen én als je met man bent, een gesprek met mevrouw aanknopen. Ze lijkt mij heel geschikt om het gesprek aan te gaan.
Wij zijn onlangs een superleuk reutje tegen gekomen in de Soesterduinen. Bij geen van de honden was sprake van vervelende spanning, het reutje was zo open, vrij en blij (zonder beukgedrag) dus ze hebben even lekker gespeeld. Ik snap overigens wel dat je voorzichtiger bent met de jouwe dan ik met mijn pluizenbalen van gemiddelde grootte.
-
S@ndr@
- Zeer actief
ik vind qua lichaamstaal de staf juist wel een van de meest onvoorspelbare rassen die er tussen loopt, die geven nauwelijks iets aan s mijn ervaring,
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
ik zou het gewoon uitleggen zoals je hier ook doet. iemand die een stafford heeft en een beetje verstand in zijn donder heeft begrijpt dat mensen die angsten hebben. en terecht.

-
Wolfsblut
- Zeer actief
Als alle, als gevaarlijk bekend staande honden nu eens verplicht aangelijnd blijven, dan kan de grote groep met normale gezelschapshonden ook eens ontspannen gaan wandelen met hun hond.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
- M@scha
- Zeer actief
ok. goed idee! generaliseren is de oplossing!Wolfsblut schreef:Als alle, als gevaarlijk bekend staande honden nu eens verplicht aangelijnd blijven, dan kan de grote groep met normale gezelschapshonden ook eens ontspannen gaan wandelen met hun hond.
check even wat veronique (van kyra) hiervan vindt
onzin wolfsblut. echt volkomen onzin
honden die problemen geven lopen aan de lijn. anderen kunnen los. ook als ze een stigma-stempel op hun kont hebben.
de mijne zit dus idd altijd aan de lijn

- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Ik vind wel dat je overdreven reageert als al gebleken is dat ze niets doen
maar goed ik ontloop zelf ook het gros van de honden incl staffords. Of eigenlijk juist.
Ik zou haar gewoon vragen hoe oud ze zijn. Er is geen magische grens kwa leeftijd maar +- 3 jaar is redelijk veilig.
Er zijn trouwens zat lieve en sociale staffords. Mijn Tyratje kon ook met alles. Als een hond sociaal is kan deze ook prima een snauw hebben trouwens.
Gedrag van jonge staffords die meteen opdringerig gaan doen (ook al kwispelen ze) vind ik een fout teken. Niet opdringerig doen, niet over grenzen van andere honden gaan, niet tegen honden aanbeuken binnen de eerste 2 seconden.
Ik zou haar gewoon vragen hoe oud ze zijn. Er is geen magische grens kwa leeftijd maar +- 3 jaar is redelijk veilig.
Er zijn trouwens zat lieve en sociale staffords. Mijn Tyratje kon ook met alles. Als een hond sociaal is kan deze ook prima een snauw hebben trouwens.
Gedrag van jonge staffords die meteen opdringerig gaan doen (ook al kwispelen ze) vind ik een fout teken. Niet opdringerig doen, niet over grenzen van andere honden gaan, niet tegen honden aanbeuken binnen de eerste 2 seconden.
-
JBK
Ik ben echt geen enorme ster in lichaamstaal herkennen maar staff/bulls kan ik aardig lezen. Vindt er bij hen ook geen moeilijkheid in.S@ndr@ schreef:ik vind qua lichaamstaal de staf juist wel een van de meest onvoorspelbare rassen die er tussen loopt, die geven nauwelijks iets aan s mijn ervaring,
-
S@ndr@
- Zeer actief
ik hoor t ook van de eigenaren , niet aan geven voor ze in de aanval gaan t ene moment kwispelen( en nee geen stijve hoge kwispel) t volgen hap, en je kunt t wel zien hoor, maar t is lastig somsJBK schreef:Ik ben echt geen enorme ster in lichaamstaal herkennen maar staff/bulls kan ik aardig lezen. Vindt er bij hen ook geen moeilijkheid in.S@ndr@ schreef:ik vind qua lichaamstaal de staf juist wel een van de meest onvoorspelbare rassen die er tussen loopt, die geven nauwelijks iets aan s mijn ervaring,
- M@scha
- Zeer actief
S@ndr@ schreef:ik hoor t ook van de eigenaren , niet aan geven voor ze in de aanval gaan t ene moment kwispelen( en nee geen stijve hoge kwispel) t volgen hap, en je kunt t wel zien hoor, maar t is lastig somsJBK schreef:Ik ben echt geen enorme ster in lichaamstaal herkennen maar staff/bulls kan ik aardig lezen. Vindt er bij hen ook geen moeilijkheid in.S@ndr@ schreef:ik vind qua lichaamstaal de staf juist wel een van de meest onvoorspelbare rassen die er tussen loopt, die geven nauwelijks iets aan s mijn ervaring,
klopt hoor. is ook gewoon een feit dat staffs een heel scala aan aankondigingen overslaan. dus het klopt gewoon dat ze moeilijker te lezen zijn.
ik kan mijn honden (nou ja, bij lola is het dan kon...) perfect lezen en weet precies hoe te handelen/wat er gaat gebeuren, maar 99 van de 100 mensen hebben helemaal niets door of denken zelfs dat mijn honden een gezellige uitnodiging doen. uhm.. da's niet zo
maar dat zijn mijn eigen honden en dat is altijd anders natuurlijk. dat moet je leren en zelfs dan kunnen ze je nog verrassen..
compleet offtopic maar om het even duidelijk te maken

-
kooi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Waar ik woon is het onmogelijk om Staffish te mijden. Tenzij ik mijn hond alleen in de eigen tuin uitlaat. Daardoor ben ik toch wel wat ontspannender geworden naar dit soort.
Wel vind ik, dat als het gaat om een gebied waar feitelijk een aanlijn plicht geldt, iedereen altijd mag vragen aan een persoon met een loslopende hond, of die hem bij zich wil houden. Zonder verplicht een verklaring te hoeven geven.
Het plantsoen hier is ook aanlijn gebied. Laatst liep ik er met mijn hond aangelijnd en zag ik er een kat lopen. Komt er een vrouw aan met een bc los. Die vliegt achter die kat aan. Zegt zij tegen mij: "Dat dacht ik wel". Dan snap ik dus niet waarom je die hond dan niet bij je houdt.
Wel vind ik, dat als het gaat om een gebied waar feitelijk een aanlijn plicht geldt, iedereen altijd mag vragen aan een persoon met een loslopende hond, of die hem bij zich wil houden. Zonder verplicht een verklaring te hoeven geven.
Het plantsoen hier is ook aanlijn gebied. Laatst liep ik er met mijn hond aangelijnd en zag ik er een kat lopen. Komt er een vrouw aan met een bc los. Die vliegt achter die kat aan. Zegt zij tegen mij: "Dat dacht ik wel". Dan snap ik dus niet waarom je die hond dan niet bij je houdt.
-
Wolfsblut
- Zeer actief
Ik vind het echt geen onzin na al de bloedbaden die ze hebben aangericht.M@scha schreef:ok. goed idee! generaliseren is de oplossing!Wolfsblut schreef:Als alle, als gevaarlijk bekend staande honden nu eens verplicht aangelijnd blijven, dan kan de grote groep met normale gezelschapshonden ook eens ontspannen gaan wandelen met hun hond.
check even wat veronique (van kyra) hiervan vindt![]()
onzin wolfsblut. echt volkomen onzin
honden die problemen geven lopen aan de lijn. anderen kunnen los. ook als ze een stigma-stempel op hun kont hebben.
de mijne zit dus idd altijd aan de lijn
Hier gewoon weer eens een voorbeeld uit de krant van vandaag.
http://www.ad.nl/ad/nl/5596/Planet/arti ... kken.dhtml
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Ik denk dat dat percentage veel hoger ligtJion schreef:Bedankt voor de input weer. Vooral de mensen die zelf Staffords hebben.![]()
M@scha schreef: klopt hoor. is ook gewoon een feit dat staffs een heel scala aan aankondigingen overslaan. dus het klopt gewoon dat ze moeilijker te lezen zijn.Valerie schreef:Ik vind wel dat je overdreven reageert als al gebleken is dat ze niets doenmaar goed ik ontloop zelf ook het gros van de honden incl staffords. Of eigenlijk juist.
Gedrag van jonge staffords die meteen opdringerig gaan doen (ook al kwispelen ze) vind ik een fout teken. Niet opdringerig doen, niet over grenzen van andere honden gaan, niet tegen honden aanbeuken binnen de eerste 2 seconden.![]()
Wat is jullie inschatting hoeveel procent van de Staffords hun hele leven lang hondsociaal blijft? Ik las hier ooit ergens zo'n 20%... klopt dat?
- petertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): american staffordshire terrier
Ik zou zeggen, maak een facebook account aan, meld je aan bij de staffordsgroep, vertel dat je een heeeele lieve, sociale met alle honden spelende staf hebt, en dat je het heerlijk vind om hem lekker los te laten ravotten op speelveldjes met zoveel mogelijk andere honden, gewoon omdat het kan, en hij nooit wat doet.Nanna schreef:Gewoon netjes vragen.
En het credo dat daarna op het staffordforum geplaatst wordt: doet ie anders nooit, dan heb ik toch liever dat dat op een andere hond dan de mijne betrekking heeft.
Ik denk dat je binnen een kwartier 200 reacties krijgt waarvan het merendeel bestaat uit de vraag of je niet goed bij je hoofd bent, al dan niet op een nette manier geformuleerd.
Ik zou gewoon aan die vrouw vragen of ze haar honden aan wil lijnen als er andere honden in de buurt zijn, zoals alle normale verantwoorde stafford eigenaren.

- petertje
- Zeer actief
veel staffords negeren andere honden hoor, het blijven rare beestenDee schreef:Ik kan voor Jion haar gerustheid wel toevoegen, dat hier op het erkemederstrand, wat best populair is, ik best vaak staffords tegenkom. En die talen niet eens naar ons. In de 2,5 jaar is er een een keer komen buurten en dat ging heel rustig. De meesten die ik zie gaan helemaal op in het water. Die zien ons niet eens dan. Heb al meerdere keren staffords zo op zien gaan met het water. Heel mooi om te zien. Met de pootjes op het water slaan en o het beweegt!

- petertje
- Zeer actief
M@scha schreef:S@ndr@ schreef:ik hoor t ook van de eigenaren , niet aan geven voor ze in de aanval gaan t ene moment kwispelen( en nee geen stijve hoge kwispel) t volgen hap, en je kunt t wel zien hoor, maar t is lastig somsJBK schreef:Ik ben echt geen enorme ster in lichaamstaal herkennen maar staff/bulls kan ik aardig lezen. Vindt er bij hen ook geen moeilijkheid in.S@ndr@ schreef:ik vind qua lichaamstaal de staf juist wel een van de meest onvoorspelbare rassen die er tussen loopt, die geven nauwelijks iets aan s mijn ervaring,
klopt hoor. is ook gewoon een feit dat staffs een heel scala aan aankondigingen overslaan. dus het klopt gewoon dat ze moeilijker te lezen zijn.
ik kan mijn honden (nou ja, bij lola is het dan kon...) perfect lezen en weet precies hoe te handelen/wat er gaat gebeuren, maar 99 van de 100 mensen hebben helemaal niets door of denken zelfs dat mijn honden een gezellige uitnodiging doen. uhm.. da's niet zo![]()
maar dat zijn mijn eigen honden en dat is altijd anders natuurlijk. dat moet je leren en zelfs dan kunnen ze je nog verrassen..
compleet offtopic maar om het even duidelijk te maken
hahaha, idd, mensen kijken wel eens raar als ik zeg dat we weer verder gaan als er hond komt snuffelen, en ik zie dat yaga het niet leuk vind

- dagmar88
- Zeer actief
Jion schreef:OK dank je wel, dat is dan dus een stuk minder ernstig dan ik dacht.Valerie schreef: Ik denk dat dat percentage veel hoger ligtEr zijn maar heel weinig staffords die echt met niets kunnen. De meeste problemen zijn met de geslachtsgenoten maar ik denk dat meer dan de helft zelfs daar geen last van heeft.
![]()
Waar ik al op hoopte... zonet kwamen we haar opnieuw tegen en heb ik haar even aangesproken terwijl manlief met onze honden achterbleef. Ze was echt super aardig en welwillend. De honden (een volle reu en intacte teef) zijn ongeveer 2 jaar oud (dus kunnen nog wel veranderen) en hebben nog nooit een andere hond gebeten. De reu heeft ze vanaf pup en die vertrouwt ze voor 99%. De teef is een herplaatser en heeft ze pas 3 maanden, dus daar is ze minder zeker van. Maar ze vertelde dat haar honden wel vaker werden afgesnauwd bij het kennismaken en dat ze daar tot nu toe goed op reageerden.
Ze snapte echt helemaal dat ik mijn honden liever niet in contact liet komen met die van haar en stelde zelf voor om haar honden aangelijnd te houden en niet in het losloopgebied te laten komen, en tot mijn verbijstering hoorde ik mezelf zeggen dat dat echt niet hoefde en dat het voldoende was als ze haar honden op onoverzichtelijke stukken in het zicht en dus onder controle hield. En ik meende het nog echt ook.![]()
![]()
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Het interesseert me niet of ze lief zijn of niet. Gewoon bij je houden graag! En dat maak ik dan ook wel duidelijk. Dus nee, ik vind je totaal niet overdreven reageren
Zeker nu ik met een revaliderende hond loop ben ik heel erg op mijn hoede en niet altijd even vriendelijk naar honden en bazen die los lopen en in m'n buurt komen.
Zeker nu ik met een revaliderende hond loop ben ik heel erg op mijn hoede en niet altijd even vriendelijk naar honden en bazen die los lopen en in m'n buurt komen.