Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Artrose wat erger wordt

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Re: Artrose wat erger wordt

Ongelezen bericht door Hutsje »

ik mag toch hopen dat de spuit er dan ingaat. verder gaat het bij de nsaids niet alleen om pijnstilling maar ook om ontstekingen te remmen die gepaard gaan met artrose.
Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gollum »

Hutsje schreef:ik mag toch hopen dat de spuit er dan ingaat. verder gaat het bij de nsaids niet alleen om pijnstilling maar ook om ontstekingen te remmen die gepaard gaan met artrose.
Vandaar dat Gol nu ook continue op pijnstilling staat.. Ik heb er een tijd over getwijfeld maar vanwege de ontstekingsremmende werking heb ik het toch maar gedaan. Het is niet goed voor de hond nee, ze moet ook twee keer per jaar bloedonderzoek om te kijken of de lever en nieren nog goed functioneren. Maar ja, liever een jaar korter leven zonder pijn en ongemakken dan een jaar langer met.
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

flatcoat schreef:
Andrea06 schreef:Hebben jullie het dan over jouw tijd die je nog met de hond kan doorbrengen of over de tijd van de hond? Als ik mijn hond moet voldouwen (zoals dat beschreven wordt) met chemische middelen om hem maar een beetje op de been te houden, dan vind ik dat ik niet goed bezig ben. Gelukkig is het zo in de dierenwereld dat er zelf besloten mag worden wanneer er euthanasie gepleegd mag/moet worden. Ik vind het een dieronwaardig bestaan om hem/haar vol met chemische middelen te gooien omdat wij dan nog meer tijd met het dier hebben. Helaas kunnen de dieren zelf niet aangeven wanneer het hun te veel wordt. Maar ieder zijn ding. Ik heb nu in ieder geval de corta flx een paar weken aan mijn hond gegeven en hij is weer als vanouds. Hij rent weer, is weer vrolijk en gaat weer lekker zwemmen zonder ergens last van te hebben. Hij is niet meer stijf en loopt niet meer mank. Ik ben blij dat ik besloten heb om corta flx te geven in plaats van pijnstillers!!!!
Ik geloof niet dat iemand ook maar zijn/haar hond vol gooit met chemische middelen uit eigen belang ....... pijnstilling wordt gegeven om het leven van de hond hondwaardig te houden. En dat jouw hond goed reageert op corta flx is mooi meegenomen ...... Maar als je het stadium van de supplementen voorbij bent rest er misschien alleen nog maar pijnstilling en dat wil jij je hond toch niet onthouden???
Wat flatcoat zegt.

En vervolgens had ik van alles getypt en toch maar weer verwijderd, want ik verval alleen in herhalingen en flatcoat zei al precies wat ik wilde zeggen.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Jacq
Zeer actief
Mijn ras(sen): vubara
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jacq »

Inderdaad, mijn hond is dat stadium ook voorbij dat alle homeopatische middelen niet meer afdoende helpen.
Met pijnstilling heeft ze nog ontzettend veel lol. we doen elke dag 4 korte rondjes in plaats van 2 lange en 1 korte.
Ben benieuwd wat je had gedaan als homeopathie niet meer had geholpen.
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

ik heb de mijne op flex life platinum staan, ontzettend tevreden van, een hond die weer pijnloos door het leven huppelt. Ze doet weer alles mee van wandelingen, gaat praktisch dagelijks zwemmen etc... zonder enige hinder nadien.
Hopelijk blijft het zo voor nog een aantal jaar :ok:

Mijn jonge sporthond heb ik op een zelfde soort, maar dan zonder ontstekingsremmers erin, gezien hij geen pijn heeft.
*tweety*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *tweety* »

Ik geef ook glucosamine/hydrocondritine in vloeibare vorm, ik doe het door zijn vlees, ik ben er sinds vrijdag mee begonnen omdat ik begon te merken dat hij wat stram begint te worden, maar zie tot nu toe nog een resultaat.
Weet niet hoelang het duurt voor je resultaat gaat zien?
Groetjes Anja en de Goldenknuffels van Yvar en in mijn dierbare herinnering Kyra

Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

*tweety* schreef:Ik geef ook glucosamine/hydrocondritine in vloeibare vorm, ik doe het door zijn vlees, ik ben er sinds vrijdag mee begonnen omdat ik begon te merken dat hij wat stram begint te worden, maar zie tot nu toe nog een resultaat.
Weet niet hoelang het duurt voor je resultaat gaat zien?
Volgens mij kan dat wel weken tot maanden duren, dat is wat ik tot nu toe heb gelezen bij verschillende supplementen. Zelf kan ik niet echt een betrouwbare vergelijking doen aangezien ik pijnstilling en supplementen tegelijk geef.
Ischa
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Jack Russel

Ongelezen bericht door Ischa »

Ik heb zeer veel honden met artrose in de praktijk die al jarenlang op een NSAID (pijnstiller) staan en daardoor mijns inziens een beter leven hebben. De meeste hebben hiervan geen bijwerkingen en ik denk ook niet dat zij minder oud worden door het gebruik hiervan. De meest voorkomende bijwerking is braken en maagklachten. Je kan als dat gebeurt eventueel maagbeschermers geven of een andere pijnstiller zoals een Coxib (een nieuwe generatie pijnstiller, is wel duurder).
Soms heb ik honden waarvan de eigenaar aangeeft dat ze het minder goed doen op een pijnstiller. Maar dat is wel een kleine minderheid, het overgrote deel knapt er enorm van op. Ik zou mijn hond met artrose altijd een goede pijnstiller geven en ondersteuning zoals op onze site staat.

Succes!

Ischa
Dierenarts bij Caressa Dierenziekenhuizen
*tweety*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *tweety* »

Ik wacht nog even af, moet binnenkort toch weer naar de DA voor controle voor zijn schildklier, dan kan ik het er gelijk over hebben, misschien preventief pijnstilling geven, al heb ik niet het idee dat hij pijn heeft.
Hij kan wat moeilijker in de auto springen als we gaan wandelen en dan moet ik hem een zetje geven, maar een wandeling van 5 km kan hij nog wel aan, al gaat het wel wat langzamer.
En ik merk het als hij opstaat dat hij strammer wordt.
Groetjes Anja en de Goldenknuffels van Yvar en in mijn dierbare herinnering Kyra

Afbeelding
Ischa
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Jack Russel

Ongelezen bericht door Ischa »

Dit klinkt alsof hij er toch al redelijk last van begint te krijgen. Honden (en katten en andere dieren) zijn meesters in het verbergen van symptomen en pijn. Ik zou aan mijn hond pijnstillers geven als ik merk dat hij artrose begint te krijgen. Maar je moet hier natuurlijk zelf ook achter staan en ik weet dat er redelijk wat mensen zijn die hier gevoelsmatig iets tegen hebben. Voor mij staat kwaliteit van leven echter voorop, dus als ik merk dat mijn hond er baat bij heeft zou ik het geven.

Veel succes!

Ischa
Dierenarts bij Caressa Dierenziekenhuizen
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”