Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

De Ierse Waterspaniël

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Re: De Ierse Waterspaniël

Ongelezen bericht door Hilde »

Een Rowan vind ik ook leuk, past denk ik ook beter dan een toller denk ik. Zo veel keus :D
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Hilde schreef: Ik wil dus inderdaad een hondsociale hond.
Ja, dat weet ik en ik denk daarom dat het misschien helemaal geen gek idee is dat goed te blijven volgens.
We zijn de komende jaren nog wel bezig ;)
Je hebt de eerste rassenkeuzes gezien?
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Marjoleine schreef:
Ja, dat weet ik en ik denk daarom dat het misschien helemaal geen gek idee is dat goed te blijven volgens.
Ik wil en ik moet zeggen dat ik zowel de poedel als de labrador een verrassende keuze vind :)
Niet negatief ofzo, maar verrassend.
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Ik denk ook dat een werklijn lab (of golden) prima in je plaatje plaatst.
Ze zijn enorm fanatiek en werklustig en motiveren is absoluut niet nodig, ze hebben enorm veel will to please.
Maar daarnaast zijn ze inderdaad ook beheerst, daar is bewust op gelet bij de fok omdat dat voor de jacht een vereiste is.
Als ik met Jack train heeft hij enorm veel rust in zich, hij heeft alleen oog voor mij dan, is muisstil en wacht totdat ik zeg wat hij moet doen, hij is een en al aandacht en focus.
Is het commando eenmaal gegeven gaat hij vol passie en gedrevenheid dat doen wat ik van hem vroeg, de rest van de wereld is dan ook absoluut niet meer belangrijk, hij is volgens mij nieteens meer op de hoogte dat er nog een rest van de wereld bestaat :F:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Machie schreef:
Marjoleine schreef:
Ik wil en ik moet zeggen dat ik zowel de poedel als de labrador een verrassende keuze vind :)
Ja, dat heb je eerder gezegd, maar waarom eigenlijk?

Afbeelding

Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Hilde schreef:Een Rowan vind ik ook leuk, past denk ik ook beter dan een toller denk ik. Zo veel keus :D
Heel herkenbaar! Maar op een gegeven moment loop je tegen iets aan en dan weet je het zeker wat je wilt.

Ik vond/vind ook heel veel rassen leuk, maar toen ik bij de fokker van Rowan was geweest, wist ik zeker dat ik voor een golden ging. Gelukkig hoef ik er nog niet over na te denken, maar zou nu niet kunnen zeggen wat er hierna gaat komen.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Hilde
Zeer actief

Ja, heb ze gezien, vind vooral de Barbet en Portugees heel interessant om te volgen. Ga de facebookpagina zo eens zoeken.
Afbeelding
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door _Leonie »

Ik vind een werklijn Labrador of Golden ook goed bij je passen (misschien niet een hele 'heftige' lijn). Werklust, sociaal én beheerst. Misschien wat minder 'bijzonder', maar als het karakter bij je past... :ok:
Hilde
Zeer actief

samantha! schreef:Ik denk ook dat een werklijn lab (of golden) prima in je plaatje plaatst.
Ze zijn enorm fanatiek en werklustig en motiveren is absoluut niet nodig, ze hebben enorm veel will to please.
Maar daarnaast zijn ze inderdaad ook beheerst, daar is bewust op gelet bij de fok omdat dat voor de jacht een vereiste is.
Als ik met Jack train heeft hij enorm veel rust in zich, hij heeft alleen oog voor mij dan, is muisstil en wacht totdat ik zeg wat hij moet doen, hij is een en al aandacht en focus.
Is het commando eenmaal gegeven gaat hij vol passie en gedrevenheid dat doen wat ik van hem vroeg, de rest van de wereld is dan ook absoluut niet meer belangrijk, hij is volgens mij nieteens meer op de hoogte dat er nog een rest van de wereld bestaat :F:
Ja, dat is helemaal wat ik wil. Een beheerste maar superfanatieke hond die samen wil werken. Is Jack vriendelijk naar andere mensen en honden? En dan zoals een doorsnee labrador of anders?
Afbeelding
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie

Ongelezen bericht door Machie »

Marjoleine schreef:
Machie schreef:
Marjoleine schreef:
Ja, dat heb je eerder gezegd, maar waarom eigenlijk?
Nou, de poedel omdat die mi enorm veel body missen. En qua hoeking ook heel anders zijn. Slanke ranke stuiterballetjes tov robuuste stoere honden zeg maar. En de labrador.. Ik kan niet eens uitleggen waarom. Mij spreekt het iig niet aan. Al houdt je met de gemiddelde lab wel het robuuste wat de wetter ook heeft :) Ik zou een barbet x wetter dan wel weer enorm aansprekend vinden :)
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Ik denk dat Porti x Wetter best leuk kan zijn inderdaad, Hilde.
Porti's zijn over het algemeen behoorlijk werklustig en wetters zijn erg baasgericht.
Misschien helemaal geen gek idee.
Ja, en wetter x barbet kan volgens mij alleen maar superleuk worden ;)

Afbeelding

samantha!
Zeer actief

Hilde schreef:
samantha! schreef:Ik denk ook dat een werklijn lab (of golden) prima in je plaatje plaatst.
Ja, dat is helemaal wat ik wil. Een beheerste maar superfanatieke hond die samen wil werken. Is Jack vriendelijk naar andere mensen en honden? En dan zoals een doorsnee labrador of anders?
Ja, Jack is vriendelijk maar wel anders dan de doorsnee labrador.
Hij vindt andere mensen en honden niet zo interessant eigenlijk en zoekt ze dus niet op.
Komen andere honden buurten is hij gewoon vriendelijk maar bijvoorbeeld met een vreemde hond spelen zou hij niet zo snel doen.
Hij is natuurlijk een reu dus er komen weleens patsende reuen op hem af, hij is daarin geen doetje dus hij laat zich niet ondersneeuwen, maar gaat de confrontatie uit de weg, hij negeert ze gewoon.
Soms heeft hij trouwens nieteens door dat er een andere hond achter hem aanloopt :LOL: hij is dan zo druk met mij bezig.
Andere mensen negeert hij compleet, ik laat hem overal loslopen en hij loopt overal met een boogje omheen.
Maar hij wil buiten dus ook niet zomaar door vreemden geaaid worden, als mensen hem lokken negeert hij ze compleet.
Ook als ik bijvoorbeeld tijdens wandelen mensen tegenkom met wie ik even klets gaat hij op een afstandje mij staan aankijken, terwijl de anderen bijvoorbeeld wel even een aai willen of met de honden van die mensen gaan spelen.
Aan de andere kant neem ik hem ook altijd mee naar mijn werk en naar een verpleeghuis met dementerende ouderen en dat kan prima, dan loopt hij naast mij en laat zich rustig door iedereen aaien.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Hilde
Zeer actief

Marjoleine schreef:Ik denk dat Porti x Wetter best leuk kan zijn inderdaad, Hilde.
Porti's zijn over het algemeen behoorlijk werklustig en wetters zijn erg baasgericht.
Ben heel benieuwd! Weet je of jullie CC ook gaan gebruiken? Zijn er bepaalde eisen aan de teven naast de normale fokeisen?

@Samantha: Dat klinkt echt ideaal! :80: Zou je kunnen stellen dat alle Field Trail labjes zo zijn? Of iig in de buurt?
Afbeelding
samantha!
Zeer actief

Hilde schreef:
@Samantha: Dat klinkt echt ideaal! :80: Zou je kunnen stellen dat alle Field Trail labjes zo zijn? Of iig in de buurt?
Ik ken er inmiddels behoorlijk wat en ze zijn allemaal wel zo ongeveer zo ja, natuurlijk zijn er individuele verschillen maar het zijn allemaal baasgerichte, fanatieke werkhonden.
Afbeelding
Hilde
Zeer actief

Hou ik dus zeker in gedachten, leuk! Vinden ze vaak alleen jacht leuk of zijn ze voor meer dingen te porren?
Afbeelding
samantha!
Zeer actief

Ze vinden alles leuk en zijn overal bloedfanatiek in, als het maar samen met de baas in.
Jacht is wel echt helemaal hun ding natuurlijk maar je kan er alle kanten mee op.
Als je ze eens aan het werk wilt zien, ik train in het weekend vaak met een groepje mensen met fieldtriallabradors, zie je er gelijk een paar tegelijk uit verschillende bloedlijnen.
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Hilde schreef:
Marjoleine schreef:Ik denk dat Porti x Wetter best leuk kan zijn inderdaad, Hilde.
Ben heel benieuwd! Weet je of jullie CC ook gaan gebruiken? Zijn er bepaalde eisen aan de teven naast de normale fokeisen?
Mijn dames zijn beschikbaar, ja. Dinthe is natuurlijk nog te jong maar qua karakter ook geschikt, qua lijnen ook zoals het er nu uitziet. Heupen moeten nog gedaan natuurlijk.

We gebruiken bij voorkeur alleen SCID-vrije teefjes met goede heupen en liefst natuurlijk geen historie van gedoe in de voorlijnen.
En de fokkers moeten zich hiervoor zelf aanmelden, waarna de FAC gaat kijken wat het meest geschikt is (niet alles uit dezelfde lijnen en zo).
De fokker moet ook aan heel wat voldoen namelijk, er zit een pak regelgeving aan vast. Niet iedere fokker wil dat.

Afbeelding

Hilde
Zeer actief

samantha! schreef:Ze vinden alles leuk en zijn overal bloedfanatiek in, als het maar samen met de baas in.
Jacht is wel echt helemaal hun ding natuurlijk maar je kan er alle kanten mee op.
Als je ze eens aan het werk wilt zien, ik train in het weekend vaak met een groepje mensen met fieldtriallabradors, zie je er gelijk een paar tegelijk uit verschillende bloedlijnen.
Ja, heel leuk! Ik doe je zeker een berichtje als ik weer ter been ben!

Marjoleine, interessant! Kan me inderdaad voorstellen dat daar heel wat regels aan zitten. Ben erg benieuwd.
Afbeelding
Trixi
Actief
Mijn ras(sen): Border collie, markiesje, wocker

Ongelezen bericht door Trixi »

Ierse waterspaniel ken ik niet. Wel wilde ik een working cocker voorstellen. Erg leuk in agility en jacht.
Groetjes van Bo en de honden.
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

Hilde, wel eens aan een grote poedel gedacht?
enorm leergierig, willen graag wat voor je doen. maar een dagje minder is meestal ook geen probleem.

ben zelf opgegroeid met een dwergpoedel. en die kon dankzij ons heel wat kunstjes. heel makkelijk aan te leren. en lekker soezen op de bank vond ze ook heerlijk.

een leuke, atletische, actieve en leergierige hond!
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”