Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
hoe reageren jullie op loslopende blaffende honden?
Moderator: moderatorteam
- Suzie
- Actief
- Mijn ras(sen): 1 mopshond en 1 Amerikaanse Stafford Terriër
- Aantal honden: 2
Re: hoe reageren jullie op loslopende blaffende honden?
Ik negeer het in eerste instantie maar als ik niet verder kan omdat de loslopende honden om me heen blijven draaien dan spreek ik de eigenaar aan, als die zo laconiek reageert dan word ik toch wel heel erg boos! (als de eigenaar zijn excuses aanbiedt natuurlijk niet)

Bulletje en Suzie
-
Dinos
Mensen en dieren lezen is niet altijd makkelijk, en je kan beter dieren lezen als mensen die zijn een stuk stabieler als mensen.Suzie schreef:Ik negeer het in eerste instantie maar als ik niet verder kan omdat de loslopende honden om me heen blijven draaien dan spreek ik de eigenaar aan, als die zo laconiek reageert dan word ik toch wel heel erg boos! (als de eigenaar zijn excuses aanbiedt natuurlijk niet)
- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
- Aantal honden: 1
Ik leid hieruit af dat je zelf geen hond/en bij je had. Ik zou ze misschien even begroeten en daarna gewoon doorlopen. Als ik wel honden bij me zou hebben, van de situatie af laten hangen.Lightsun schreef:Ik was gisteravond bij ons in het bos nog een uurtje rond aan het lopen ergens tegen 20:30 aan. En ik liep langs een pad door het bos met mijn oordopjes in en niet echt op te letten toen ik in een keer in de verte 2 rennende vormen zag aan komen. Ik dacht natuurlijk meteen aan honden en liep dus vrolijk door. Ongeveer 50meter van mij vandaan begonnen ze allebei met blaffen (1 was a dalmatiër en de andere een kleinere hond, zwart, dus ik kon niet goed zien wat maar ik zou zeggen een spaniël) en rende vol op me af.
Nou ben ik van nature niet bang laat staan als het op honden aan komt en het leek me eigenlijk alleen maar wat blaffen. Dus ik bleef rustig staan terwijl ze rondjes om me heen renden luid blaffend. Uit eindelijk (het leek veel langer maar het zal maar 20-30 seconden geweest zijn) komt er op haar dooie gemak een vrouw aan lopen die vertelt "Ze doen niks hoor. Er is niks aan de hand" terwijl allebij de honden nog steeds blaffende om me heen aan het rennen zijn en nu ook naar mijn enkels aan het springen zijn. En dit alles terwijl mevrouw heel rustig door loopt en ze niet eens bij haar roept. Dus uiteindelijk begin ik tegen deze mevrouw te schreeuwen dat ze nu toch heel snel die honden bij haar moet roepen want ik begin er goed genoeg van te krijgen en dat ik dit niet vind kunnen.
Uit eindelijk kwamen ze dan toch maar met haar mee, maar niet na nog een paar keer terug te rennen terwijl ik me om probeer te draaien.
Afine...uit eindelijk een klein akkefietje dat iedereen wel eens overkomt. En in principe heb ik er ook helemaal geen moeite mee waren het niet dat deze mevrouw zo belachelijk reageerde. De paar keer dat max eens te enthousiast op iemand kwam af gerend (laat staan als hij blafte) dook ik er meteen boven op om ten eerste mijn excuses aan te bieden en ten tweede max te laten zien dat dit echt niet geaccepteerd word. Daar komt nog eens bij dat als ik Max bij me had gehad dat deze situatie heel erg anders was afgelopen met veel meer happen en bijten (denk ik). Ik sta nog steeds verbaasd over het feit dat mevrouw dit maar dood normaal vond dat haar honden blaffende om iemand heen staan te springen.
Wat doen jullie zelf in dit soort situaties? Als er blaffende honden aan komen rennen? Sta je stil? Haal je verbaal/fysiek uit? En zeg je iets tegen de eigenaar?

Groetjes,
Sandra
-
Corneliana
- Zeer actief
nou ligt er net aan of ik mijn (of andermans) kinderen bij me heb of niet en hoe die het vinden.
ik liep eens door een park en daar liep iemand met 2 kleine hondjes aan het eind van de flex en die grauwden en snauwden en blaften naar het groepje kinderen dat ik bij me had. sommige kindjes waren duidelijk angstig en meneer liep recht op het groepje in. toen ben ik er wel voor gestaan, hondjes en meneer geblokt en gevraagd of hij ze kort wou houden. ik kreeg een enorme grote smoel en heb de kinderen met een boogje om de meute heengestuurd. ik had geen verstand van honden want dat deden honden nou eenmaal zei de meneer. dat vond ik echt heel naar en onnodig van die man. en ik kon niet eens ff lekker schelden want dat is geen goed voorbeeld haha. voor zijn eigen hondjes ook die hadden zich vast veiliger gevoeld als hij ze wat meer beschermd had. loslopende honden die blaffend alleen om mij heen springen vind ik niet zo erg vaak zijn dat wel vrolijke beesten, ik haal ze niet aan, vind ze wel wat irritant en als ze echt tegen me springen weer ik zachtjes af ofzo.
ik liep eens door een park en daar liep iemand met 2 kleine hondjes aan het eind van de flex en die grauwden en snauwden en blaften naar het groepje kinderen dat ik bij me had. sommige kindjes waren duidelijk angstig en meneer liep recht op het groepje in. toen ben ik er wel voor gestaan, hondjes en meneer geblokt en gevraagd of hij ze kort wou houden. ik kreeg een enorme grote smoel en heb de kinderen met een boogje om de meute heengestuurd. ik had geen verstand van honden want dat deden honden nou eenmaal zei de meneer. dat vond ik echt heel naar en onnodig van die man. en ik kon niet eens ff lekker schelden want dat is geen goed voorbeeld haha. voor zijn eigen hondjes ook die hadden zich vast veiliger gevoeld als hij ze wat meer beschermd had. loslopende honden die blaffend alleen om mij heen springen vind ik niet zo erg vaak zijn dat wel vrolijke beesten, ik haal ze niet aan, vind ze wel wat irritant en als ze echt tegen me springen weer ik zachtjes af ofzo.
-
blondie
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Dit vind ik inderdaad niet kunnen, met een herplaatser vind ik persoonlijk dat je toch altijd eerst moet zien wat voor vlees je in de kuip hebt.dagmar88 schreef:mmartinn schreef:En waarom zou je er dan weer een taakstraf voor overhebben.
![]()
![]()
Ben van de week nog gemolesteerd door een debiele sint-bernard.
Resultaat een blauw been, twee dikke zakken vocht in m'n knieholten, verschoven knieschijf + verrekte banden en mijn honden moeten het al een paar dagen met poep en plas rondjes doen.
Heel fijn met een hoogloopse teef en een reu die z'n energie niet kwijt kan. Vriendelijk bedankt.
Als je hond zich zo misdraagt dat ik hem moet corrigeren, hoort er een touwtje aan. Ook als het een herplaatser of jonge hond is; dat maakt het voor mij niet minder vervelend.
En herplaatser of niet, ik ken ook een redelijk aantal mensen die gewoon zoiets hebben van laat maar gaan, ze zijn een beetje lomp maar doen verder geen vlieg kwaad. Kinderen en mensen die wat wankel op de benen staan omver lopen, dat kan gebeuren
Als ik alleen loop en ik zou op die manier door honden benaderd worden dan ben ik vrij neutraal. Het is niet echt vaak gebeurd dat ik zo benaderd wordt eerlijk gezegd. Valt een hond aan en pogen te bijten dan reageer ik wel, als wegdraaien en kalmerende signalen niet werken. Ik laat me niet in mijn handen of benen bijten als daar geen aanleiding toe is. Jammer voor die baas dan, dan had hij zijn hond maar bij zich moeten houden.
Met mijn honden erbij reageer ik anders, maar dat komt omdat ik wil reageren voor mijn honden reageren. Maar in jouw verhaal ben je dus zonder hond. Als bazin zou ik me erg ongemakkelijk voelen als mijn honden anderen zo zouden aanblaffen en lastig vallen, vind het eerlijk gezegd asociaal gedrag van die vrouw.
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik heb het hier niet meer op sinds 2 voorvallen die sprekend op dit verhaal lijken. De eerste keer kwamen er twee bordercollies op een goede vriendin van mij en mijzelf af rennen in een groot open natuurgebied. Blaffen en rondjes rennen. Dus ik praat kalmerend tegen die honden en mijn vriendin steekt haar hand uit om ze te laten ruiken. Lachend want ze vond dat ik me aanstelde toen ik zei dat ik vond dat die honden een rare blik hadden en ik dacht dat ze echt agressief konden worden. Op het moment dat zij haar hand uitstak grepen ze haar. In haar benen, nek en zelfs in haar hoofd werd ze gebeten. Een van die collies hing aan haar kraag op haar rug.
Ik moest uiteraard wat doen dus ik ben schreeuwend met mijn jas zwaaiend op die honden in gerend en dat hield ze uiteindelijk op 3 meter afstand. Maar ze bleven blaffen en bleven zoeken naar een opening om mijn vriendin weer te kunnen aanvallen. Baasje was heel heel erg laks. Ze hebben toch niet doorgebeten?
Nou, niet op het eerste oog maar de jas was kapot en door een legerbroek heen had die vriendin van mij enorme bloeduitstortingen die direct zichtbaar waren.
De tweede keer was hier in de straat. Hond ging ineens tekeer tegen mij want hij zag me en de poort was open. Ik bleef staan. Eenmaal bij mijn benen ging de hond toch echt happen. Ik wilde hem een hollewipper geven maar toen ging hij echt voor mijn kuiten.
Ik moet zeggen dat ik merkte dat ik een enorme weerstand heb tegen het echt schoppen van een hond. Ik vind dat moeilijk.
Dus gewoon doorlopen zit er echt niet in bij mij. Dat heeft tot nu toe niet best uitgepakt.
Gelukkig zijn de meeste honden die blaffen geen echte bijters en is er niks aan de hand. Ik sluit het echter niet meer uit. Zelfs lieve bordercollies kunnen in pakwerkhonden veranderen heb ik mogen zien. Jammer dat mijn vriendin geen pak aan had want die is echt goed gepakt toen. Nu is ze doodsbang voor honden. Als een hond op haar af rent en blaft gaat ze zelfs huilen van schrik. Dat vind ik toch wel heel erg dat de eigenaar dat zo heeft laten gebeuren.
Ik moest uiteraard wat doen dus ik ben schreeuwend met mijn jas zwaaiend op die honden in gerend en dat hield ze uiteindelijk op 3 meter afstand. Maar ze bleven blaffen en bleven zoeken naar een opening om mijn vriendin weer te kunnen aanvallen. Baasje was heel heel erg laks. Ze hebben toch niet doorgebeten?
De tweede keer was hier in de straat. Hond ging ineens tekeer tegen mij want hij zag me en de poort was open. Ik bleef staan. Eenmaal bij mijn benen ging de hond toch echt happen. Ik wilde hem een hollewipper geven maar toen ging hij echt voor mijn kuiten.
Ik moet zeggen dat ik merkte dat ik een enorme weerstand heb tegen het echt schoppen van een hond. Ik vind dat moeilijk.
Dus gewoon doorlopen zit er echt niet in bij mij. Dat heeft tot nu toe niet best uitgepakt.
Gelukkig zijn de meeste honden die blaffen geen echte bijters en is er niks aan de hand. Ik sluit het echter niet meer uit. Zelfs lieve bordercollies kunnen in pakwerkhonden veranderen heb ik mogen zien. Jammer dat mijn vriendin geen pak aan had want die is echt goed gepakt toen. Nu is ze doodsbang voor honden. Als een hond op haar af rent en blaft gaat ze zelfs huilen van schrik. Dat vind ik toch wel heel erg dat de eigenaar dat zo heeft laten gebeuren.
- Lightsun
- Actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
- Aantal honden: 1
Na een lang weekend weg weer online en ik zie dat er meer mensen zijn die dit probleem hebben gehad
Allemachtig!! Dat is wel heel erg extreem. En ondanks dat ik zelf moeite heb om hardhandig op te treden (fysiek gezien) tegen honden die ik niet ken zou ik denk ik heir toch flink over de jank gaan. En al helemaal op de eigennaar.
Dit is precies waar ik zo boos om werd. Ik bedoel het is niet goed wat die 2 honden deden maar sja....het zijn honden. Het is de reactie van die vrouw die erbij liep waar ik echt helemaal gek van werd. Dat laconieke gedag van "Ach...ze doen niks hoor". Ik zou door de grond zakken als max zoiets had gedaan!
Nee, helaas heb ik Max 4 weken geleden moeten laten inslapen dus geen hond bij me maar toch nog de drang om 's avonds een stukje te gaan lopen! En als ik een hond bij me had gehad heb ik het vermoeden dat dit echt niet goed afgelopen zou zijn.[Sandra] schreef: Ik leid hieruit af dat je zelf geen hond/en bij je had. Ik zou ze misschien even begroeten en daarna gewoon doorlopen. Als ik wel honden bij me zou hebben, van de situatie af laten hangen.
laeken schreef:Jammer dat mijn vriendin geen pak aan had want die is echt goed gepakt toen. Nu is ze doodsbang voor honden. Als een hond op haar af rent en blaft gaat ze zelfs huilen van schrik. Dat vind ik toch wel heel erg dat de eigenaar dat zo heeft laten gebeuren.
Allemachtig!! Dat is wel heel erg extreem. En ondanks dat ik zelf moeite heb om hardhandig op te treden (fysiek gezien) tegen honden die ik niet ken zou ik denk ik heir toch flink over de jank gaan. En al helemaal op de eigennaar.
Suzie schreef:Ik negeer het in eerste instantie maar als ik niet verder kan omdat de loslopende honden om me heen blijven draaien dan spreek ik de eigenaar aan, als die zo laconiek reageert dan word ik toch wel heel erg boos! (als de eigenaar zijn excuses aanbiedt natuurlijk niet)
Dit is precies waar ik zo boos om werd. Ik bedoel het is niet goed wat die 2 honden deden maar sja....het zijn honden. Het is de reactie van die vrouw die erbij liep waar ik echt helemaal gek van werd. Dat laconieke gedag van "Ach...ze doen niks hoor". Ik zou door de grond zakken als max zoiets had gedaan!