Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Agility Bc

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Re: Agility Bc

Ongelezen bericht door LongFields »

ranetje schreef:
LongFields schreef:
Sita schreef: Maar volgens mij is dit niet wat TS wil horen, want geen reactie op de berichten van Jaap, jou en mij :19:
Op de mijne is ook (nog) geen reactie gekomen, en ik heb me heel bewust afzijdig gehouden van de discussie over het al dan niet te vroeg beginnen met agility trainen. :wink:
Misschien komt het daar wel door :ok:
Ondergesneeuwd :tongue: :wink:
Ja, wie weet. :wink:
Maar ik hoop dat de TS de gegeven tips alsnog allemaal doorleest.
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Leonie. »

En anders hebben anderen er vast wel wat aan, ik bijvoorbeeld ;)
Trixi
Actief
Mijn ras(sen): Border collie, markiesje, wocker
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Trixi »

Ik heb 2 BC's waar ik agility mee doe. Mijn oudste (nu 6) ging ook vanaf het begin volledig uit haar dak aan de kant. Van alles geprobeerd en ik zat echt met mijn handen in het haar. Ik vond mijn geliefde spelletje lang zo leuk niet meer en dacht al aan stoppen. Uiteindelijk heb ik haar aan een lange lijn gedaan en laten liggen. Er zat dus geen spanning op de lijn. Ze krabbelde 3 pasjes vooruit en bleef gewoon liggen. Ze wilde wel graag alles zien maar maakte geen herrie meer. Die lange lijn was natuurlijk ter voorkoming dat ze het parcours in zou rennen.
Nu ligt ze tijdens de trainingen gewoon los bij me. Ik weet niet of dit bij jouw hond werkt maar wellicht is het een poging waard.
Groetjes van Bo en de honden.
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door duitse herder »

Zou het niet een uiting kunnen zijn van een overprikkeling? De hond is 9 maanden, hartstikke jong. Wie weet is het toch te belastend voor haar. Ze moeten nog zoveel in het leven, dan kan je toch ook later beginnen, zodat ze mentaal ook wat meer belast kunnen worden?

Zelf geef ik Noah tussendoor een balletje, ze is dan afgeleid en houd haar giegel. Anders gaat ze uit frustratie blaffen naar alle andere honden. Herders staan niet echt bekend om hun geduld :tongue:
Perry en Noah

Afbeelding
smokey
Actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door smokey »

Sita schreef:
ranetje schreef:
Jaap* schreef:Zolang de hond ondanks het blaffen z'n rondjes mag maken hoef je er niet echt op te rekenen dat het minder gaat worden denk ik :wink:
De eerste stap voor mij zou zijn dat hij pas mag als hij stil is.
Maarja, ik kan dan ook niet tegen het hysterische geblaf en het opjutten van toch al drukke/nerveuze hondjes dat vaak bij behendigheid lijkt te horen.
Zo'n jong hondje zou ik persoonlijk trouwens juist zoveel mogelijk vanuit rust willen benaderen.
Dat denk ik ook.
Hij wordt nu beloond voor het blaffen.

Mede daarom vroeg ik of de andere honden ook blaffen?
Want ik heb wel agility groepen meegemaakt waar de heleboel aan de kant in koor blafte.
En dan wordt het heel erg moeilijk om je eigen hond stil te laten zijn.
En daarom vroeg ik hoe lang de hond dit al doet. Als hij nu al vaak beloond is met gewoon zijn rondje te mogen lopen ondanks het blaffen, dan ga je er een zware kluif aankrijgen.

Maar volgens mij is dit niet wat TS wil horen, want geen reactie op de berichten van Jaap, jou en mij :19:
Was even aan het werk vandaar nog geen reactie kunnen geven :tongue:

Hij loopt nu voor de 4e keer mee in de groep , ik ben even in gesprek geweest met onze trainers die zelfs ook borders hebben en deze zeiden dat Borders bijna allemaal blaffen tijdens de Agility trainingen / wedstrijden omdat ze gewoon ZO GRAAG WILLEN , tussendoor LET OP oefeningen doen was hetgeen wat ik zou moeten gaan proberen.

Natuurlijk bedankt ik jullie voor al jullie berichtjes en neem ik al jullie tips mee in mijn volgende Agility Les ! :D
Laatst gewijzigd door smokey op 10 apr 2014 10:30, 2 keer totaal gewijzigd.
smokey
Actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door smokey »

P-tt schreef:Heb niet alles gelezen TS dus het kan zijn dat onderstaande als is gepost.

Onze Goof blafte tijdens de cursussen ook aan een stuk door, we hebben geprobeerd hem af te leiden, te negeren, wisselen van baasje (dus de ene keer ging ik naar de les, de andere keer vriend) maar niets hielp.
Nu gingen Goof en ik via het forum naar een workshop van Floor. Zij stelde voor om telkens wanneer Goof blafte de groep te verlaten, en wanneer hij weer stil was konden we weer terug komen. Dit heeft 2 workshops geduurd en toen begreep meneer dat blaffen niets uithaalt, behalve dat we weg gaan van de groep. Dus eindelijk blaft Goof niet meer als een idioot wanneer we een workshop oid doen en als hij weer gaat blaffen gaan we ons weer afzonderen totdat meneer het weer begrijp :ok:

Succes met het blaffertje :W:

Bedankt voor je berichtje!

Mag ik je vragen hoe lang je wegbleef uit de groep , Tot dat hij stil was en gefocust was op jou ?
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”