Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Andermans hond(en) achter je aan, wat doe jij?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Andermans hond(en) achter je aan, wat doe jij?

Ongelezen bericht door lieke »

Inge O schreef:als ik bij jullie zou wonen zou ik denk ik altijd een paar touwen in mijn zak hebben om dit soort vervelende gevallen gewoon aan de eerste de beste boom te binden om er vanaf te zijn.

Hier krijg ik dus een beeld bij van Inge die als een maniakale cowboy lasso´s door de lucht zwaait om honden te vangen.... :LOL:
Afbeelding
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Ik had pas een dogo argentino achter me aan en dan sta je daar met 3 aangelijnde honden :ugh:
De baasjes waren zo'n 100 meter achter me en stonden maar te roepen.
Ik scheet echt bagger, het beest stond van zo'n meter of 5 mijn honden te fixeren.
Ik durfde het beest ook niet weg te jagen, bang om hem juist op te hitsen.
Wat was ik blij toen hij zich na een tijdje eindelijk omdraaide om weer naar zijn baasjes te gaan.
Maar wat heb ik een hekel aan mensen die hun hond anderen de stuipen op het lijf laat jagen.
Afbeelding
Dinos

Ongelezen bericht door Dinos »

Wij zouden even gewacht hebben,maar als eigenaar geen aanstalten maakt hond te roepen of halen gewoon doorgelopen zijn. Of dit nu een klapkaak is of een geweldig opgevoede setter of chi maakt denk ik geen verschil. Zoals t.s schreef mijn hond sprong tegen mij op, en dan is het niet vreemd dat balletjes gekke hond van welk ras dan ook, de interactie opneemt en focust en zij eigen kansen berekend voor ook te springen. En of dit klapkaak is of Guusje de setter van straat verder op doet weinig ter zake . De eigenaar had eerder moeten reageren en in moeten grijpen. Een hond waarvan baasje in geen velde of wegen te bekennen is zou door ons wel meegenomen worden en bij asiel afgeleverd worden. Na eerst grondig naar baas te hebben gespeurd.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Jaap* schreef:Als honden niet luisteren naar hun roepende baas wil Felix ze nog wel eens wegjagen trouwens :oeps: :mrgreen:
:mrgreen:
Ita wil ze nog wel eens gewoon terugbrengen naar hun baas.
Alleen snappen die bazen dat meestal niet :ugh:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Tara schreef:
Marjoleine schreef:
Jaap* schreef:Als honden niet luisteren naar hun roepende baas wil Felix ze nog wel eens wegjagen trouwens :oeps: :mrgreen:
Vind je dat niet eng?
Ik ben altijd bang voor mot. Omdat Orpa daar niet bang van is, neem ik aan :oeps:
Tara wil eigenlijk al gelijk geen onbeschofte opdringende vreemden in de roedel hebben, en reuen die niet op willen darren kunnen uiteindelijk ruzie krijgen met mijn -overigens bijzónder- tolerante reu krijgen.
Dat is op zich met een oude stramme hond wel eens een beetje eng aan het worden, maar ik overschat mezelf genoeg om in te durven grijpen op het moment suprème.
De meeste honden laten het er bij mijn honden overigens liever niet op aankomen, die dwingen in hun eenheid wel behoorlijk respect af over het algemeen. :wink:
Van mij hoeft het allemaal niet hoor, maar hij heeft zich in dik 10 jaar eigenlijk nog nooit verkeken op een hond.
Afgelopen week had hij nog een onderons met een loeier van een Beauceron op Terschelling, die hond hoort bij een roedeltje van een strandtent en kwam vanaf grote afstand verhaal halen. Nanna kent hem ook wel :engel:
Toen dacht ik dat Felix, naast de andere ouderdomskwaaltjes, een aanval van dementieuze overmoed had. Maar na een paar lange, spannende minuten waren het de dikste maten :ugh:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Als mensen moeite doen om de hond weer bij zich te krijgen laat ik mijn honden zitten en zich op mij richten en wachten we even :wink: Komt er geen reactie, loop ik gewoon door. Ik heb geluk met honden die dat soort binnendringers helemaal niet leuk vinden. Nilo negeert en richt zich compleet op mij, een beetje zoals Luna ook deed. Tegen me aan springen, de bal proberen te pakken etc maar hij houdt zich niet bezig met de hond. En Coda wil vervelende exemplaren wel eens op hun donder geven. Met teven ben ik er om die reden niet zo blij mee, ze zal ooit haar gelijke tegen komen en dan sta ik daar.. :oeps: Als de hond echt dreigend over komt krijgen ze van mij trouwens ook gewoon een mep met de riem hoor, of een schopje. Liever dat dan dat de boel escaleert.
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Tara schreef:Nou, mijn brave oude Oop weet altijd goed beargumenteerd zijn punten te maken, maar hij begint stram te worden en gewoon algeheel fysiek wat minder. Ik neem hem dus wel wat eerder in bescherming tegenwoordig. :wink:
Ik vind het ook doodeng hoor, met die wrakke achterpoot enzo. Maarja, wat moet je met zo'n loeier van een hond, onderlinge spanning, op een verder leeg strand van bijkans een kilometer breed :ugh:
Ik had net even wat meer vertrouwen in Felix, dan in een goede afloop op het ingrijpen op zo'n moment. En gelukkig was dat terecht. Maar ik krijg er evenzogoed wel de kriebels van hoor.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

vanmorgen nog een dalmatiër van net 1 jaar in mijn roedel gehad. onbesuisd en lomp, totaal niet luisterend naar zijn baas. nadat gilly hem een paar keer flink heeft terecht gewezen, ging hij het bij 1 van de andere teven proberen. uiteindelijk ben ik even blijven wachten tot de baas zijn hond kwam halen. heb ik geen probleem mee.
ellen
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ik zou op de eerste plaats de bal opgeborgen hebben. Als ik voor Mila een bal bij me heb en er komt een andere hond aan, berg ik de bal altijd meteen op en loop verder - de meeste andere honden maken dan vrij snel rechtsomkeert.

Verder is het situatieafhankelijk wat ik zou doen: als de baas de hond wel roept of ernaartoe komt gelopen, wacht ik even.
Als de baas niks doet, roep ik meestal met een afwerend gebaar: 'Ga terug naar je baas' en veel honden snappen dat wel en taaien af. Maar soms heb je inderdaad van die hardnekkige exemplaren erbij die mee blijven lopen en een baas die nergens te bekennen is of met andere dingen bezig is: tja, dan loop ik ook gewoon door. De meeste honden gaan wel terug als de baas te ver uit zicht is, maar ik ben ook wel eens zelf uiteindelijk een eind terug gelopen omdat ik anders met twee honden thuis was gekomen. Honden die eropuit zijn om een potje te klieren bij Mila, blok ik en jaag ik weg, of als dat niet lukt pak ik ze vast en breng ze terug naar hun baas.
Ellen.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel

Ongelezen bericht door Ellen. »

Hier gebeurt het ook nogal eens.
Laatst in het bos vloog een 'herder-achtige' achter Narda aan, écht gefixeerd. Ik kwam even tussenbeide, waar herder nogal van schrok en in de ankers ging. Bedacht zich wel even ;)

Eerder ook een keer gedaan, maar die herder kwam wel tegenover mij te staan, met ontblote tanden én aanblaffen. Ik bleef toch maar stokstijf staan, (met Narda veilig achter mij....) anders zou hij me aanvliegen. En bazin liep gewoon langs ons op, riep de hond een keer, verder niks.

Nu met een jonge reu krijg ik soms de 'lastige zelfverzekerde volwassen reuen' om even een punt te maken. Sodemieter op.
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Na Baco zijn 4e verjaardag doen we dat soort dingen niet meer :mrgreen: ik zie me echt niet een opdringerige macho rottie wegsturen zonder baas in het vizier, ik kan Baco wel in de toom houden maar als de rottie echt vervelend gaat worden wordt het wel een heel gedoe, we wandelen wel in the middle of nowhere :engel:

Madam redt zich wel en als zij vervelend wordt til ik haar op :pffff: :wink:
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Ik had dat vroeger ooit met een blije onopgevoede springerspaniel. Zijn bazinnetje kon totaal niet opvoeden. Riep alleen maar, maar leerde die hond niet dat ze riep omdat hij moest komen. "het vrouwtje roept nu eenmaal altijd mijn naam, dat schijnt erbij te horen".

En die hond was speels en viel polle lastig, die daar dus heel erg van baalde. Heel de wandeling bedierf daarmee want die hond liep gewoon met mij mee.
Ik liet dan gewoon irritatie zien, maar ik zie niets.

ik weet niet of ik nu iets zou zeggen. Ligt aan de situatie, ligt aan mijn stemming, etc.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Nanna schreef:
gonnie schreef: En anderen honden slaan dat doe ik nooit.
In principe doe ik dat ook niet. Als gewoon wegsturen helpt, ook prima.
Maar als het er naar uitziet dat het oorlog gaat worden dan kunnen ze de volle laag krijgen. Van mij, welteverstaan.
En tot nu toe ben ik geloof ik altijd reuze overtuigend geweest :zweep:
Idem hier.
Vooral omdat ik het geen strak plan vind als de hele bende hier onder aanvoering van Orpa een beetje ganging up gaat lopen doen.
Dan heb ik liever dat ie met een mep op de kont optieft. En ik denk, als de baas kan kiezen tussen een mep en vier hysterische vrouwen (en dat is zónder mij dan nog :mrgreen: ), dat hij echt zijn hond die mep wel gunt :engel:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Nanna schreef:
Maar als het er naar uitziet dat het oorlog gaat worden dan kunnen ze de volle laag krijgen. Van mij, welteverstaan.

Vorige week toen ik bij Vianen aan t wandelen was stond er een dame direct klaar met een werpstok om mijn nog geen 5 mnd oude pups te slaan omdat ze enthousiast op haar (haar??? Leek uitlaat service) labrador afrenden. Mevrouw bleef ook stil staan ipv doorlopen (tegengestelde richting) maar goed, zal wel geweest zijn omdat t enge heddurs waren ;) op mijn opmerking dat ze door moest lopen wat ik al deed hadden de pupsels ook gelijk geen interesse meer :LOL:
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Met mijn vorige mechel erbij had ik dat probleem nooit. Die had zo'n air over zich heen dat 99% van de honden niet kwamen buurten. Had je er dan toch zo'n door hormonen gedreven mafketel bij, dan loste hij dat vakkundig op met een uithaal en dan dropen ze direct af. Mooiste vond ik nog van die labradors die keihard aan kwamen rennen, dan op een meter of 10 al gingen afremmen en op 't laatst tóch maar stopte en omdraaide :mrgreen:

Nu met Oscar en Hippo wel af en toe opdringerige honden. Als ik zie dat de eigenaar moeite doet, dan wacht ik, zo niet dat loop ik gewoon door. Als het een echt vervelende hond is dan geef ik na wat dreiging gerust een mep met de riem of 'steek ik mijn voet uit'. Ik ga mijn honden niet laten lastig vallen. Wil namelijk niet weten wat sociale Hippo doet als het er echt op aan komt :hmmm: .

Laatst nog een drentse patrijs, die schoot de weg over naar mijn honden. De baas er achter aan rennend riep of ik hem wilde vasthouden. De hond had geen halsband om dus pakte hem bij z'n nekvel en die ging toch mooi staan grommen naar mij. Vraagt die man: waarom liet je hem nou weer los?? Wat denk je zelf, voor t zelfde geld bijt hij :80:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Nanna schreef:
:schrik: Gisteren waren we blij dat we tibbe in één stuk weer thuis hadden. Het was dat we toevallig met z'n tweeën liepen...
Kwam in het donker in de duinen een stafford aangestoven met de intentie Tibbe een kopje kleiner te maken.
Baas begon steeds paniekeriger te roepen, vriend kon hem net 3 meter voor hij bij mij was bij z'n lurven grijpen.
Vrouwtje kwam er sloom achteraan gehobbeld en vroeg meteen of hij weer had gevochten :oohja:
Reken maar dat ik knetterhard had uitgehaald wanneer die etter binnen bereik was gekomen.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Nanna schreef:
dagmar88 schreef: :schrik: Gisteren waren we blij dat we tibbe in één stuk weer thuis hadden. Het was dat we toevallig met z'n tweeën liepen...
Kwam in het donker in de duinen een stafford aangestoven met de intentie Tibbe een kopje kleiner te maken.
Baas begon steeds paniekeriger te roepen, vriend kon hem net 3 meter voor hij bij mij was bij z'n lurven grijpen.
Vrouwtje kwam er sloom achteraan gehobbeld en vroeg meteen of hij weer had gevochten :oohja:
Reken maar dat ik knetterhard had uitgehaald wanneer die etter binnen bereik was gekomen.
:neenee:
Je moet strooien met koekjes en verder negeren :lol1:
Zo'n hond een rotschop geven is namelijk heel zielig :hmmm:
:mrgreen: Oh ja, stom, Tyson kwam natuurlijk een frolicje halen.
Daar had ik met een in doodsangst krijsend hondje dat mij per ongeluk in m'n tengels beet even niet aan gedacht.

:cool2: De meneer nam nog fijn een paar trekjes van z'n sigaret voor hij z'n hond terug kwam halen, dus het viel eigenlijk vast wel mee.
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Ik ben meestal een pietsie bang voor meelopende (grote) honden en vooral ongeïnteresseerde bazen. Dus ik wacht of loop terug, als terugsturen geen effect heeft.
Het gebeurt niet vaak maar ik kan er verschrikkelijk van balen :ugh:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
sky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collies en mechelse herders.

Ongelezen bericht door sky »

Hier een herder die helaas gek is op ballen.
Hij is super sociaal en loopt nooit op honden af, maar dankzij andere hondenbanen tijdens zijn jonge honden tijd die maar voor hem bleven gooien terwijl ik hem aan het vangen was, wel op mensen die stokken/ballen weg gooien voor hun hond, dan is hij blind en rent er als een debiel op af om eerder bij de bal/stok te zijn dan die hond en komt dan terug met de stok/bal naar mij.
Nou ben ik hem 9 van de 10 keer voor en lijn hem aan, maar ik moet er niet aan denken dat een eigenaar hem daarvoor een mep of trap zou verkopen omdat hij dan 100% zeker zal bijten wat ik ook geen vreemd gedrag van hem vind.
Zodra iemand de bal even opbergt rent hij ook weer terug en springen, vechten of blaffen doet hij ook niet, maar dit is wel een (de enigste) rede waarom hij dus een TT op heeft, voordat hij dus zichzelf moet gaan verdedigen tegenover iemand die hem dus fysiek weg wil jagen.

Zelf ga ik gewoon stilstaan, berg de bal/stok op en wacht tot de hond weg is/opgehaald word.
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Ik loop meestal op plekken en tijden dat ik zo min mogelijk andere honden tegen kom. Komt er toch een vervelend exemplaar buurten of patsen dan jaag ik die weg, ik wil geen rottigheid en Doran staat zijn mouwen al op te stropen dan :F: gelukkig staan ze netjes onder appėl en blijven ze op hun kont zitten als ik dat zeg, dan kan ik me helemaal op de andere hond richten. Gelukkig heb ik het nog nooit meegemaakt dat een hond tegen mij ging grommen als ik hem wegbrulde.
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Browny
Zeer actief
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Browny »

Straal negeren, dan is het niet interessant meer en stug doorlopen, de honden lopen dan ook door zonder enige interesse en dan zijn ze zo weer weg. ik heb dat wel vaker, maar onze honden interesseren het vaak niets. van de week een flinke mastiff achter ons aan, ik heb mij kapot gelachen om dat bakbeest, wat een komische verschijning was dat! speeltjes opgeborgen, alle honden straal negeren en in flinke pas doorlopen, de honden gaan dan wat snuffelen en hun eigen ding doen. en opgegeven moment gaf het bakbeest het op en sjokte terug naar de baas :E:

alleen reuen die erg opgewonden raken en ik van de honden af moet trekken, die stuur ik weg of blijf staan tot de baas de hond ophaalt. maar dat gebeurd gelukkig nog zelden
Afbeelding
tkuijernl
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door tkuijernl »

ik had van de week een loslopende hond achter benji aan die ook niet weg wilde en liep te patsen die heb ik weggestuurd met een "rot op hond " volgens mij hard genoeg dat zn baas het hoorde maar ik soms loopt benji ook wel eens mee met een roedel en dan vind ik het ook wel fijn als mensen even wachten terwijl ik mn uiterste best doe om hem weer terug te krijgen maar dan zijn die honden gewoon leuker dan het baasje.

maar ja het verschil zit er wel in of het baasje er moeite voor doet om zn hond terug te krijgen en ook op redelijke afstand is, ik laat er nooit meer dan 10 meter tussen zitten dan weet ik wel of hij komt of niet
groetjes Tamara
Luna87
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door Luna87 »

Inge O schreef:
sky schreef: Zelf ga ik gewoon stilstaan, berg de bal/stok op en wacht tot de hond weg is/opgehaald word.
maar laat de vraag nu juist geweest zijn wat mensen doen als zo'n hond niét weggaat of niet (of veel te traag) opgehaald wordt.
Dit inderdaad. Ik vind het echt niet erg om even te wachten of terug te lopen als ik zie dat iemand probeert zijn of haar hond terug te roepen. Balgekke honden heb ik ook geen moeite mee, maar ik heb die bal mee voor mijn hond, niet voor die van een ander. Ik heb mijn eigen hond ook even teleur moeten stellen omdat ik naar mening nog niet ver genoeg van die andere hond verwijderd was. Geen probleem. Maar gewoon stoïcijns door blijven kletsen terwijl ik jouw hond om me heen heb springen, ik vind dat raar. Denk dat ik er de volgende keer maar gewoon wat van zeg.
Afbeelding
eveliendepien
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vuilnisbakkie :)

Ongelezen bericht door eveliendepien »

Achteraf vond ik ook dat ik er wat van had moeten zeggen tegen die vrouw. Maar meestal heb ik geen zin in gezeur en voel ik me dan zo betweterig omdat ik nu al zo'n beetje weet wat de reactie van zo iemand wordt... Heeft dan toch geen zin en ze doen er waarschijnlijk niks mee want de volgende keer is het weer het zelfde liedje..
Groetjes Evelien en een pootje van Sammie

Afbeelding
sky
Zeer actief

Inez87 schreef:
Inge O schreef:
sky schreef: Zelf ga ik gewoon stilstaan, berg de bal/stok op en wacht tot de hond weg is/opgehaald word.
maar laat de vraag nu juist geweest zijn wat mensen doen als zo'n hond niét weggaat of niet (of veel te traag) opgehaald wordt.
Dit inderdaad. Ik vind het echt niet erg om even te wachten of terug te lopen als ik zie dat iemand probeert zijn of haar hond terug te roepen. Balgekke honden heb ik ook geen moeite mee, maar ik heb die bal mee voor mijn hond, niet voor die van een ander. Ik heb mijn eigen hond ook even teleur moeten stellen omdat ik naar mening nog niet ver genoeg van die andere hond verwijderd was. Geen probleem. Maar gewoon stoïcijns door blijven kletsen terwijl ik jouw hond om me heen heb springen, ik vind dat raar. Denk dat ik er de volgende keer maar gewoon wat van zeg.
Eerlijk gezecht heb ik nog nooit meegemaakt dat honden niet door liepen als ze erachter zijn dat ik geen bal meer heb en mijn hond niet met ze willen spelen.
Tevens houden de meeste mensen hun honden bij die van mij weg en ik loop zoiezo nooit in drukke gebieden met bal of stok gewoon omdat ik weet dat dat gevechten kan uitlokken.
Zou het toch gebeuren zou ik even roepen dat ze snel de hond moeten komen halen omdat het anders knokken word.
Marco88
Zeer actief
Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever

Ongelezen bericht door Marco88 »

vreemde hond die met je meeloopt met een lakse baas ver weg?
Lekker tempo doorlopen, neem vooral een aantal afslagen, als je het goed doet is baasje daarna nog wel even zoet met hondje zoeken :goeie:
Vervelend voor die baas? ja zeker, maar ze leren er wel het snelste door :mrgreen:
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

Cleva schreef:
tekkel schreef: als terugsturen geen effect heeft.
Heeft het bijna nooit. Dat zou je een hond echt moeten leren anders blijven ze juist aankijken omdat je zo gezellig grieks staat te leuteren.
Mwah, elke hond kan waarschuwingen begrijpen dat ze niet zomaar een roedel in moeten denderen toch? Rechtstreeks terug naar de baas zal wel niet, maar dat is mijn probleem ook niet :wink:
sky
Zeer actief

Maeve schreef:
Cleva schreef:
Heeft het bijna nooit. Dat zou je een hond echt moeten leren anders blijven ze juist aankijken omdat je zo gezellig grieks staat te leuteren.
Mwah, elke hond kan waarschuwingen begrijpen dat ze niet zomaar een roedel in moeten denderen toch? Rechtstreeks terug naar de baas zal wel niet, maar dat is mijn probleem ook niet :wink:
Nou, mijn herder ziet dus alleen bal! En geen nadere hond of roedel of wat dan ook.
Een hond met bal in de bek loopt hij ook gewoon langs, gromt die hond erbij dan komt hij niet eens in de buurt maar een baas die een bal gooit voor z'n hond dan ziet hij dus alleen maar bal (of stok) en mij hoort hij dan ook echt niet meer, word de bal weg gestopt of gegooid dan rent hij gelijk weer terug naar mij. Maar nogmaals daarom heeft hij een TT om, zodra er iemand met een bal/stok in de hand loopt kan ik dus optijd corrigeren.
sky
Zeer actief

Tara schreef:Mijn honden krijgen gewoon een bal, die mogen ze zelf vasthouden, en over het algemeen zijn ze wel wijzer dan hem los te laten.
Tara krijgt tegenwoordig een piepertje mee, dat is helemaal tof, want dan is ze daar zo druk mee dat ze geen tijd heeft om haar eerste energie af te reageren op de eerste de beste nietsvermoedende hond die langs loopt.
Heibel komt er niet van, juist niet.
Juist omdat er meerdere honden gek zijn van piepspeeltjes en van elkaar willen afpakken is dat verboden op vele hondenscholen zo niet alle.
Helaas meegemaakt tijdens het lesgeven dat er van een andere groep 4 honden tegelijk op elkaar klapte omdat er een hond beloond werd met een piepspeeltje.

Ken er ook zat die bij het horen van een piep stad en land afzoeken om dat piepding te vinden en dus er van door gaan om vervolgens af te willen pakken wat dus vechten word.
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

sky schreef:
Maeve schreef:
Cleva schreef:
Nou, mijn herder ziet dus alleen bal! En geen nadere hond of roedel of wat dan ook.
Een hond met bal in de bek loopt hij ook gewoon langs, gromt die hond erbij dan komt hij niet eens in de buurt maar een baas die een bal gooit voor z'n hond dan ziet hij dus alleen maar bal (of stok) en mij hoort hij dan ook echt niet meer, word de bal weg gestopt of gegooid dan rent hij gelijk weer terug naar mij. Maar nogmaals daarom heeft hij een TT om, zodra er iemand met een bal/stok in de hand loopt kan ik dus optijd corrigeren.
Okay, dat is wel begrijpelijk. Om die reden gooi ik eigenlijk nooit als er andere honden in zicht zijn. Dus of Coda heeft de bal (en knappe hond die hem dan afpakt!) of ik stop de bal weg :ok: Voorkomt veel gedoe!
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”