Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Stel: je hond loopt weg
Moderator: moderatorteam
- Liesbeth
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Re: Stel: je hond loopt weg
Luuk scharrelt een beetje erg onwennig in de buurt van ons huis.
Tessa gaat ALLE tuinen, voor en achter, in de buurt af op zoek naar (vogel)voer of merels.
Tessa gaat ALLE tuinen, voor en achter, in de buurt af op zoek naar (vogel)voer of merels.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- Renee1966
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel - Aantal honden: 2
Als het de voordeur uit is, gaat ze in één lange run alle gekende kattenplekken in de wijk af. Om vervolgens met de tong op de grond weer de straat in te komen, naar mij toe.
(Heeft ze een paar jaar geleden een keer geflikt)
Sjon kijkt na 3 meter om, of ik wel meekom. Ziet hij me niet komt hij terug.
(Heeft ze een paar jaar geleden een keer geflikt)
Sjon kijkt na 3 meter om, of ik wel meekom. Ziet hij me niet komt hij terug.
- Marco88
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever
Max zou rond het huis gaan snuffelen, en lekker in het zonnetje gaan liggen, wachten tot de baas thuis komt[Sandra] schreef:Stel: je hond krijgt de gelegenheid om de deur uit te piepen ...waar gaat hij heen?
, vermoed ik
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Mila gaat de deur niet uit. Het is me wel eens gebeurd dat ik de voordeur blijkbaar niet goed had dichtgedaan en die 's nachts opengewaaid is. Mila is toen vlak bij de deuropening gaan liggen, maar het komt echt niet in haar op om weg te lopen. Ze gaat bijvoorbeeld ook niet in de tuin als ik binnen ben.
De tuindeur is ook wel eens 's nachts opengemaakt door de katten, en toen kwam Mila mij wakker maken: 'Baasje, er klopt iets niet, de deur staat zomaar open!'
Mijn eerste collie liep wel af en toe onze tuin uit (was ook niet omheind ofzo) en liep dan een blokje om naar de voordeur, waar ze geduldig ging zitten wachten tot de overbuurvrouw ons belde dat onze hond al een uur voor de deur zat.
De tuindeur is ook wel eens 's nachts opengemaakt door de katten, en toen kwam Mila mij wakker maken: 'Baasje, er klopt iets niet, de deur staat zomaar open!'
Mijn eerste collie liep wel af en toe onze tuin uit (was ook niet omheind ofzo) en liep dan een blokje om naar de voordeur, waar ze geduldig ging zitten wachten tot de overbuurvrouw ons belde dat onze hond al een uur voor de deur zat.
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ook al een pindabreintje dus.DeDiana schreef:Mila gaat de deur niet uit. Het is me wel eens gebeurd dat ik de voordeur blijkbaar niet goed had dichtgedaan en die 's nachts opengewaaid is. Mila is toen vlak bij de deuropening gaan liggen, maar het komt echt niet in haar op om weg te lopen. Ze gaat bijvoorbeeld ook niet in de tuin als ik binnen ben.

- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Bleza gaat de wereld verkennen en haar eigen kostje bij elkaar scharrelen. Daarnaast wat mensen de stuipen op het lijf jagen door een stuk achter ze aan te rennen.
Jade zal hooguit naar de overkant lopen en alle honden wegjagen, om vervogens weer lekker op de bank te ploffen.
Jade zal hooguit naar de overkant lopen en alle honden wegjagen, om vervogens weer lekker op de bank te ploffen.

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- Anja
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua
Mica gaat nergens heen, hooguit op de stoep voor het huis zitten.
Jop gaat luid blaffend achter elke kat, fietser of jogger aan om dan ineens te bedenken dat hij wel erg ver weg is en komt dan als een speer weer terug naar huis.
Jop gaat luid blaffend achter elke kat, fietser of jogger aan om dan ineens te bedenken dat hij wel erg ver weg is en komt dan als een speer weer terug naar huis.
-
beatje
Als het hek openstaat ploffen ze in de sloot recht tegenover huis om vervolgens terug voor de deur te gaan zitten wachten of ze echt niet zeiknat gezellig in huis mogen.Niet dus 
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Dat is niet te hopen we wonen aan een weg waar 60 gereden wordt
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- Lothian
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
- Aantal honden: 3
Zorro markeert zorgvuldig alles in een straal van twintig meter voor het huis en gaat dan weer naar binnen. Tenzij hij een andere hond (vooral Labrador) tegenkomt, dan laat hij zich adopteren en horen we nooit meer wat van hem denk ik.
Dalí gaat kattenkwaad uithalen. Kat van de overburen laten sprinten, een paar vogels laten opvliegen, enkele buurthonden aanblaffen, stront vreten en in iets vies rollen. Dan schrikt hij ergens van en rent hij snel weer naar huis.
Dalí gaat kattenkwaad uithalen. Kat van de overburen laten sprinten, een paar vogels laten opvliegen, enkele buurthonden aanblaffen, stront vreten en in iets vies rollen. Dan schrikt hij ergens van en rent hij snel weer naar huis.

- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Gelukkig heb ik geen weglopers, maar stel...
Kaya gaat nergens heen, hooguit op de stoep zitten of wat rommelen voor het huis.
Puchu, mwahhh die gaat wel even de buurt in om te patsen en te etteren naar andere reuen
Jaren geleden, in Kaya's eerste jaren, liep ze nog wel los hier op het pad (we wonen aan een grindpad). Als ik dan bv
de auto ging wassen of de ramen lappen, dan ging zij wat scharrelen.
Maar toen ze feller werd op honden, hebben we dat maar afgeschaft. Op zich jammer, want Kaya staat waar ik sta en haar kan je
eigenlijk overal gewoon los laten lopen zonder ook maar om te kijken of ze meeloopt.
Kaya gaat nergens heen, hooguit op de stoep zitten of wat rommelen voor het huis.
Puchu, mwahhh die gaat wel even de buurt in om te patsen en te etteren naar andere reuen
Jaren geleden, in Kaya's eerste jaren, liep ze nog wel los hier op het pad (we wonen aan een grindpad). Als ik dan bv
de auto ging wassen of de ramen lappen, dan ging zij wat scharrelen.
Maar toen ze feller werd op honden, hebben we dat maar afgeschaft. Op zich jammer, want Kaya staat waar ik sta en haar kan je
eigenlijk overal gewoon los laten lopen zonder ook maar om te kijken of ze meeloopt.
- grover
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
- Contacteer:
Ik weet niet. Ol rent wel s stiekum weg als ie savonds los uit de auto mee mag, dan doet ie heel hard een rondje om t pand en dan gaat ie voor de deur zitten.. als er toevallig poezen voorbij lopen zou ie daar achteraan gaan denk ik, of misschien bij de overburen buurten? Of hij holt dat rondje om t pand om vervolgens weer terug naar binnen te rennen, wie weet 
-
kathy
- Zeer actief
Lang, lang geleden woonden we vlakbij station Haarlem en gingen vaak met de trein naar Zandvoort en door de duinen terug samen met de Ierse setter die we toen hadden. Op een middag werd ik gebeld door een medewerker van Station Zandvoort, of de Ierse setter die daar alleen uit de trein was gestapt van ons was. Ja dus. Een familielid paste die dag op de hond en had hem losgelaten in het park,was hem kwijtgeraakt en kon hem nergens vinden. Paniek. De hond nam de trein naar Zandvoort en had zin in een duinwandeling.
- Lothian
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Haha, wat een bizar slimme hond!kathy schreef:Lang, lang geleden woonden we vlakbij station Haarlem en gingen vaak met de trein naar Zandvoort en door de duinen terug samen met de Ierse setter die we toen hadden. Op een middag werd ik gebeld door een medewerker van Station Zandvoort, of de Ierse setter die daar alleen uit de trein was gestapt van ons was. Ja dus. Een familielid paste die dag op de hond en had hem losgelaten in het park,was hem kwijtgeraakt en kon hem nergens vinden. Paniek. De hond nam de trein naar Zandvoort en had zin in een duinwandeling.

-
blondie
- Zeer actief
Toen ik Bluf net had was ze ineens verdwenen uit de voortuin, ik was behoorlijk in paniek en ben overal gaan zoeken, ook in het park wat vlakbij was. Toen ik weer in de buurt van mijn huis kwam vroeg een verderop buuf wat ik aan het doen was. Bluf is weg! Zei ik. Oh, nee hoor zei de buuf, die zit in haar uppie in de grote achtertuin. Bluf had een half blokje gelopen en was de achtertuin ingeschoten en wist daar niet meer wat ze moest doen geloof ik.
Ze hebben ook wel eens halve dagen met een open voordeur gelegen terwijl ik niet thuis was
Finn lag op het talutje bij de voordeur en Bluf beneden in het voortuintje bij het hek. Mogelijkheden genoeg om die tuin uit te gaan of mensen en honden aan te blaffen (of er achteraan te gaan), maar dat hebben ze niet gedaan. Gelukkig. 
Ze hebben ook wel eens halve dagen met een open voordeur gelegen terwijl ik niet thuis was
- petertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): american staffordshire terrier
ik denk dat hij dan eerst eens gaat proberen om al die katten die we regelmatig tegenkomen te pakken, en als dat niet lukt wordt het waarschijnlojk konijnenjacht. Of er moet ergens een hond lopen waarvan hij denkt dat die ook van lomp spelen houdt, en dan gaat hij daar waarschijnlijk ff buurten

- Jackira
- Zeer actief
Ze gaan nergens heen. We zijn een keer een uur weggeweest en de deur was w.s. niet goed in het slot toen we weggingen en is open gegaan. Ze zaten met z'n viertjes op de drempel naar buiten te kijken, maar bleven mooi binnen 
- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
Ondanks dat het voor anderen schrik is, hier van de week nog.
Figo gaat dan lekker rennen op t grasveld hiervoor. Als ie een kindje treft onderweg wil hij buurten. Hij is gewend te lopen ( aangelijnd ) tussen rennende kindjes. Aangelijnd taalt hij er niet naar, maar los wil hij maar al te graag buurten. Maar als zo'n wit gevaarte ineens los op straat loopt snap ik de schrik. Ik wl niet dat hij op eigen voet de voordeur uitgaat, of dat mensen van hem schrikken. Ik snap de schrik wel. Maar ik vind het wel fijn dat ik een witte herder heb die best wil buurten. Liever niet op eigen initiatief. Maar als hij los loopt gaat hij wel buurten. Als je initiatief toont deinst hij wel terug.
Nani loopt niet weg. Kan de deur openzetten.Ik moet alleen bij bepaalde motorgeluiden opletten, dan stiert ze het liefst aanvallend erachteraan.
Figo gaat dan lekker rennen op t grasveld hiervoor. Als ie een kindje treft onderweg wil hij buurten. Hij is gewend te lopen ( aangelijnd ) tussen rennende kindjes. Aangelijnd taalt hij er niet naar, maar los wil hij maar al te graag buurten. Maar als zo'n wit gevaarte ineens los op straat loopt snap ik de schrik. Ik wl niet dat hij op eigen voet de voordeur uitgaat, of dat mensen van hem schrikken. Ik snap de schrik wel. Maar ik vind het wel fijn dat ik een witte herder heb die best wil buurten. Liever niet op eigen initiatief. Maar als hij los loopt gaat hij wel buurten. Als je initiatief toont deinst hij wel terug.
Nani loopt niet weg. Kan de deur openzetten.Ik moet alleen bij bepaalde motorgeluiden opletten, dan stiert ze het liefst aanvallend erachteraan.
-
lunaquinty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bordeauxdog, cane corso, chihuahua
luna zou niet eens bij de deur in de buurt komen, en quinty zou op het tuinpad in de zon gaan liggen en bij de buurman in de tuin gaan plassen. 
-
S@ndr@
- Zeer actief
Ik denk dat Gil heel erg in de buurt blijft en sneeuw gaat daar waar de vogeltjes zijn 
- Antonetta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
Mowgli zal het bos in gaan of aan de bosrand blijven scharrelen, of ze moet een kat zien die volgt ze desnoods tot bij de eigenaren in huis.
Balou zal van alles wat onbekend is schrikken en er van door gaan. Dit doet hij al aan de flexi, als hij ergens van schrikt dan zet hij het op een lopen.
Balou zal van alles wat onbekend is schrikken en er van door gaan. Dit doet hij al aan de flexi, als hij ergens van schrikt dan zet hij het op een lopen.
. Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
- Bink2009
- Zeer actief
Toen wij Bink net hadden was hij twee keer ontsnapt (godzijdank was hij toen nog sociaal), en toen ging hij steeds naar de dierenwinkel bij ons in de straat omdat hij daar altijd verwend wordt met aandacht en koekies
Nu hebben wij overal (thuis, mijn werk en bij mijn ouders) maatregelen getroffen zodat hij absoluut niet meer kan ontsnappen, ik moet er niet aan denken dat er wat gebeurt zeg
Nu hebben wij overal (thuis, mijn werk en bij mijn ouders) maatregelen getroffen zodat hij absoluut niet meer kan ontsnappen, ik moet er niet aan denken dat er wat gebeurt zeg
-
Manu
kathy schreef:Lang, lang geleden woonden we vlakbij station Haarlem en gingen vaak met de trein naar Zandvoort en door de duinen terug samen met de Ierse setter die we toen hadden. Op een middag werd ik gebeld door een medewerker van Station Zandvoort, of de Ierse setter die daar alleen uit de trein was gestapt van ons was. Ja dus. Een familielid paste die dag op de hond en had hem losgelaten in het park,was hem kwijtgeraakt en kon hem nergens vinden. Paniek. De hond nam de trein naar Zandvoort en had zin in een duinwandeling.
-
JBK
Truus is zo onnozel, die gaat op zoek naar mij (terwijl ik heel goed boven zou kunnen zitten)
Cody die gaat niet graag weg, maar als de postbode net komt, dan gaat hij daar wel even naartoe om zijn gram te halen voor al dat gerammel aan ZIJN brievenbus.
Cody die gaat niet graag weg, maar als de postbode net komt, dan gaat hij daar wel even naartoe om zijn gram te halen voor al dat gerammel aan ZIJN brievenbus.
- Hippo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Hippo gaat in eerste instantie de deur niet uit, maar even later waarschijnlijk een kijkje nemen in de tuin. Mocht er iemand voorbij komen die hem aandacht geeft gaat hij en aaitje halen, zo niet dan blijft hij op balletjes en stokjes kauwen in de tuin. Andere dieren boeit hem niet.
Oscar(mechelse herder) vindt andere mensen geweldig, dus die zou naar andere mensen toe gaan voor aandacht
. Hij is voor zijn 7 maanden nog heel puppyachtig dus zal me niks verbazen als hij erna doodleuk met andere mensen mee loopt.
Oscar(mechelse herder) vindt andere mensen geweldig, dus die zou naar andere mensen toe gaan voor aandacht
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Luna gaat achter katten aan.
Max gaat meteen richting snackbar in de buurt
Doran en Zinzi blijven voor de deur, markeren hooguit wat, maar zullen niet weglopen
Max gaat meteen richting snackbar in de buurt
Doran en Zinzi blijven voor de deur, markeren hooguit wat, maar zullen niet weglopen
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
Als er nou niemand op straat was zou Pom een beetje rond gaan scharrelen denk ik, maar zodra ze iemand ziet gaat ze daarheen.. en dan naar de volgende, en de volgende.. Ondertussen loopt ze waars. onder een auto haha
- Browny
- Zeer actief
- Aantal honden: 5
Yuki is een keer 'ontsnapt', mijn fout ik had haar perongeluk buiten gesloten
ik had niets in de gaten en opgegeven moment vond ik het wel erg rustig in huis dus ging ik zoeken maar kon haar niet vinden. Ik wil buiten zoeken en doe de voordeur open en zit ze heel zielig voor de deur
ze bleef ook zielig zitten totdat ik zei "kom maar".. het enige wat ik dacht was, wat ben jij dom
kan je lekker eropuit gaan blijf je dom voor de deur zitten haha
Met Chiko heb ik dit vaker meegemaakt
hij is gewoon zo klein dat hij soms niet opvalt.. en ook hij blijft heel stom en beledigd voor de deur zitten
Domme herders
Browny liet ik het laatste rondje wel eens in het hofje rond zwalken hij vind dat echt heerlijk, gewoon even erop uit en na een half uur of soms langer zich weer melden. Ik wist precies welk rondje hij deed.
Wat hij nu in de nieuwe buurt zou doen weet ik niet, maar hij gaat wel flink op onderzoek uit.
Maar uit zichzelf ontsnapt hij niet, alleen als ik zeg "toe maar" dan is hij weg
Wat kyara doet weet ik niet en dat wil ik ook niet weten
zij is erg onzeker en ik denk dat ze tijdens haar avontuur haar merk achterlaat op een paar benen..
Met Chiko heb ik dit vaker meegemaakt
Domme herders
Browny liet ik het laatste rondje wel eens in het hofje rond zwalken hij vind dat echt heerlijk, gewoon even erop uit en na een half uur of soms langer zich weer melden. Ik wist precies welk rondje hij deed.
Wat hij nu in de nieuwe buurt zou doen weet ik niet, maar hij gaat wel flink op onderzoek uit.
Maar uit zichzelf ontsnapt hij niet, alleen als ik zeg "toe maar" dan is hij weg
Wat kyara doet weet ik niet en dat wil ik ook niet weten

- yuki
- Zeer actief
Ik vraag me af of Yoshi eruit zou piepen als ik zelf nog in huis ben.
ALS ze gaat schiet ze de hoek om waar alle poezen uit de buurt zich ongeveer ophouden en het frustreert haar enorm dat ze niet haar vriendjes willen zijn. Ze vind maar 1 ding leuker dan haar baas en dat zijn poezen...
ALS ze gaat schiet ze de hoek om waar alle poezen uit de buurt zich ongeveer ophouden en het frustreert haar enorm dat ze niet haar vriendjes willen zijn. Ze vind maar 1 ding leuker dan haar baas en dat zijn poezen...
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)
Esther
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)
Esther
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Stellar gaat jagen in het bos. Uutje gaat naar het strand om te rennen in het zand.
Io draait zich meteen om, loopt weer terug naar binnen en gaat op bed liggen
Io draait zich meteen om, loopt weer terug naar binnen en gaat op bed liggen