Lunatic schreef:renee-uk schreef:Sanchis schreef:Een nest puppy's fokken, een trimsalon runnen en niet eens weten wat demodex is, dat verbaast me enorm
ach ja, misschien wel net zo vreemd als er prat op te gaan een regiment honden te hebben opvangen en dan niet weten hoe je rust in een hond brengt en door een gt zo nodig een etiketje adhd op een hondje laten zetten omdat je zelf te kort schiet met een anders dan andere aanpak.
kijk jij ooit ook wel eens naar jezelf of ben je alleen maar gefocust op vingerwijzen naar anderen?
Nou idd zeg, alsof je als fokker alles moet weten. Ik ga er ook zomaar vanuit dat een hond met demodex niet bij de trimmer komt! Verder sluit ik me geheel bij Renee aan!
Gelukkig dat het niet besmettelijk is, een zorg minder lijkt me zo

Waarom zou een hond met Demodex niet bij een trimmer komen?
Onze allereerste hond (ik beken schuld, ik wist toen ook niet wat Demodex was) had demodex en moest als behandeling 3x per week gewassen worden met een speciaal product. Zij werd heel dikwijls gewassen als we naar de training gingen (de vrouw trimde honden).
Je kan natuurlijk niet van alles op de hoogte zijn, maar als je al lang honden hebt, weet je al wel veel, niet alleen door je eigen honden maar ook door contacten met andere eigenaren en gesprekken met de DA.
Maar het is zoals hierboven al enkele keren gezegd is, een hond met verminderde weerstand is vatbaar voor demodex, een kerngezonde hond is dus veilig.
Je bent dus nu, samen met je honden, héél schoon
Het zou kunnen dat je DA gezegd heeft dat hij niet kon garanderen dat je hondjes het niet zouden krijgen, omdat hij inderdaad niet zeker is van hun weerstand? Misschien is dat het geval?