Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dagboek van Charlie, update pagina 2, Charlie is thuis

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Eilfy
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Re: Dear Diary, my name is Charlie

Ongelezen bericht door Eilfy »

Hij is leuk :I: Ben benieuwd of er uit de puppytest komt dat het inderdaad reutje groen voor jullie wordt! Succes met aftellen!
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Cassandra
Actief
Mijn ras(sen): Flatcoated Retriever
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Cassandra »

De puppytest staat voor a.s. maandag. Vanaf morgen nog maar 7 dagen aftellen. Onvoorstelbaar dat a.s. zondag alweer de laatste keer is dat we bij de pups gaan kijken en dat dat dan de laatste keer is dat we zonder hond terug rijden.
Ik heb overigens ook een nieuwe lens besteld, en heb heel erg veel zin om mijn fotografie hobby weer op te pakken :D Dat moet lukken met zo'n mooi foto onderwerp.
Alleen wil ik volgende keer een ander kleurtje want zwart is zo lastig :D
Afbeelding
Belshire Whiskey In The Jar
Cassandra
Actief
Contacteer:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik wil ze wel allemaal :I:
Donderdag om 11 uur halen we Charlie op. Mogelijk weten we dan pas welk pupje bij ons hoort. Ze zijn leuk!!
Afbeelding
Angela
Actief
Mijn ras(sen): Flat Coated Retriever

Ongelezen bericht door Angela »

Ohhh, de laatste dagen aftellen, de laatste nachten doorslapen! Ben benieuwd wat er vandaag uit de puppytest gaat komen! Spannend, heel veel plezier :D
Afbeelding
Cassandra
Actief
Contacteer:

Hihi. Uit de puppytest is reutje oranje gekomen. Niet verwacht. Nog maar twee nachtjes slapen
Afbeelding
vivian
Zeer actief
Mijn ras(sen): flatcoated retriever
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door vivian »

Succes met de laatste 2 nachtjes wachten! Ben benieuwd welke pup jullie meekrijgen. Krijgen jullie het pas te horen bij ophalen?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering
Bas 17-12-1999 08-02-2013 Job 21-03-2003 22-11-2013
Cassandra
Actief
Contacteer:

Nee we krijgen reutje oranje mee :)
Afbeelding
kaatje888
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boomer & Maltezer.

Ongelezen bericht door kaatje888 »

Had je anders verwacht?
Wel leuk zeg, over 2 dagen een pup in huis :I:
In liefdevolle herinnering
Binky 12-08-2000?, ?-?-2010 en Tycho 20-05-2006, 02-04-2014
Eilfy
Zeer actief
Contacteer:

Dat was niet jullie eerste keus toch? Wat is er uitgekomen bij reutje oranje en bij reutje groen (want dat was jullie eerste keus?)
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Cassandra
Actief
Contacteer:

Nee klopt. We hadden het idee dat kobalt en groen gemiddelde hondjes waren, niet dominant, niet onderdanig. Oranje was naar ons idee te veel haantje de voorste. Zijn broertjes wegduwen bij de melkbar (wat heet, hij walste er gewoon overheen) niet voor niets dat het de meest bolle pup van het nestje is. En zeker de eerste weken kregen we dat wel bevestigd, dat er echt wel een karaktertje op zat. En ik heb enkel ervaring met mijn labradorteefje (ja ik zeg telkens mijn, maar toen ik het huis uit ging woonde ik in een flat en werkte ik fulltime dus ze is bij mijn ouders gebleven. Ik sta wle opp de stamboom :D), hartstikke makkelijke hond is dat. Mijn vriend heeft helemaal geen ervaring met honden. Dan was er nog lichtblauw, heel mensgericht maar leek zich wat te laten ondersneeuwen door de rest van het nest. Dat vind ik het grootste nadeel van mijn labrador, die laat zich nog aan de kant schuiven door onze katten. Op stal durft ze ook niet langs de JR van stal. Let wel, dit was onze interpretatie, we zijn enkel op bezoek geweest in het weekend, van week 3 tot en met week 7, muv een enkele keer. De fokkers maken de pups dag en nacht mee.

Overigens had niemand een keuze, de fokker heeft een keuze gemaakt op basis van hun eigen kennis en ervaring, gecombineerd met de puppytest en advies van anderen met kennis en ervaring. Wij hadden drie 'eisen' aan onze hond: Groot aanpassingsvermogen en mensgerichtheid, dit omdat Charlie mee gaat naar de zaak, maar ook met mijn vriend mee als mijn vriend contacten moet leggen met klanten bijvoorbeeld. Verder wil ik heel graag actief de jachttraining in, dus apporteerdrift en dergelijke was wel welkom haha. Gelukkig hadden ze dat allemaal.
Uiteindelijk is dus reutje oranje uit de bus gekomen. Als ik het mij goed herinner was de omschrijving: Een hondje met veel humor die zich veel stoerder voor doet dan hij werkelijk is.
Het leuke is, dat is net mijn vriend. Al zal ik hem niet beschrijven als hondje :LOL:
En ik had ook wel graag een stoer hondje. Hij laat zich gelukkig ook wel makkelijk corrigeren. En nou we aan het idee gewend zijn vind ik het alleen maar heel erg leuk :) Ik ben een beetje bang dat ik/we overkomen alsof we niet blij zijn met het oranje reutje, omdat het een verrassing was, maar dat is absoluut niet het geval en zeker niet zo bedoeld. Ben wel heel benieuwd naar de puppytest overigens, wat er uit de andere karaktertjes is gebleken.

Ok, dan nu, reutje Oranje. Zijn naam op de stamboom is Whiskey in the jar. Hoewel we whiskey ook leuk vinden, hadden wij al maanden en maanden geleden besloten dat de roepnaam voor een reu Charlie zou zijn. Dus dat blijft ook zo.
Ik heb niets te veel gezegd, lekker beertje he?Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ben heel benieuwd of hij de krullen van zijn moeder krijgt, of het gladde haar van zijn vader.
Afbeelding
Cassandra
Actief
Contacteer:

Re: Dagboek van Charlie, update pagina 2, Charlie is bekend

Overigens heeft Charlie sinds gisteren ook een eigen website :D
Afbeelding
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.

Re: Dagboek van Charlie, update pagina 2, Charlie is bekend

Ongelezen bericht door Sas »

oh leuk! Ga meteen kijken.
Afbeelding
Cassandra
Actief
Contacteer:

Re: Dagboek van Charlie, update pagina 2, Charlie is thuis

Zo, even in het kort. Vanavond update ik de website.

Charlie is inmiddels thuis. Om kwart over 11 waren we daar, om 2 uur weer terug met pup. In eerste instantie op schoot, maar hij bleef springen en blaffen, dus even gestopt en op een vet bedje tussen mijn voeten gedaan. Na tien minuten piepen heeft hij de hele weg geslapen en het laatste stukje toen hij wakker was op mijn vinger gesabbeld. Thuis even een plasje gedaan, binnen gegeten en het huis verkend. Onze kater moet er niets van hebben, daar stuift charlie op af en charlie is wel heel nieuwsgierig maar de kat gromt en heeft de neiging om uit te halen. Charlie gaat nog niet zijn grenzen over maar ik zie het nog wel eens gebeuren. Los in huis blijft hij spelen, dus we hebben hem in de bench gedaan, hij was behoorlijk moe. De bench ging met veel protest, toen hij stil was is mijn vriend er voor gaan zitten en dat gaf de nodige rust. Charlie (en ik ook trouwens) heeft een uurtje geslapen.
Daarna nog geprobeerd om hem buiten te laten plassen, wij lazen dat je niet altijd moet lopen, maar als we stil staan gaat charlie liggen. Zodra we binnen waren begojn hij te plassen. Dus weer naar buiten. Weer liggen en spelen. Uiteindelijk heb ik een rondje met hem gelopen, en onder het lopen door heeft hij gepoept en geplast.

Binnen is hij in slaap gevallen dus we hebben hem weer in de bench gedaan waar ik voor ben gaan zitten. Hij heeft even gepiept, maar na 5 minuten ben ik op de bank gaan zitten en hij ligt nu nog steeds in dromenland. Hij is zo enthousiast dat we m echt voor hemzelf moeten beschermen anders komt ie gewoon te weinig aan slaap toe.
Afbeelding
Cassandra
Actief
Contacteer:

Afbeelding
Afbeelding
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Gefeliciteerd met jullie mooie puppenmannetje :cheer:
Geniet ervan :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Eilfy
Zeer actief
Contacteer:

Gefeliciteerd! Nu lekker genieten van de kleine man :)

En veel foto's plaatsen ;)
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Antonetta »

Gefeliciteerd, veel plezier samen.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
Cassandra
Actief
Contacteer:

van de weblog

De eerste nacht is ingegaan. Om 23.30 loop ik een laatste rondje met Charlie. Hij is al best moe, gaat continu liggen.
Na het rondje til ik hem op naar boven, waar de tweede bench staat. De eerste nachten mag hij lekker bij ons blijven. Zodra het deurtje sluit zet Charlie het op een blaffen.
Ik herken het van de laatste keer dat ik een pup had, alweer 8 jaar geleden inmiddels. Dat gejank hield toen pas de volgende ochtend op. Maar wonder boven wonder geeft Charlie na een half uur de strijd op en mormelt nog zachtjes. Ik merk wel dat ik een echte moederkloek ben, elk mormeltje en kreuntje hoor ik, en ik doe geen oog dicht.
Om kwart voor 2 wordt hij wakker en ik neem hem even mee naar buiten. Direct doet Charlie een plasje, goed aangevoeld dus.
Als hij weer de bench in moet jankt hij 2 minuten, dan neemt het af. Ik hoor hem dromen in zijn slaap. Stiekem ben ik er wel jaloers op, ik wil ook wel slapen, maar dat lukt me niet. Als hij om 4 uur wederom wakker wordt, neem ik hem toch even mee naar buiten, maar hij moet geen behoefte doen. Daar ga ik dus niet nog eens in trappen.
Om 6 uur wordt hij weer wakker. Ik sus hem een beetje, maar vind het nou wel mooi geweest. Wacht maar tot 7.00.
Zijn protesten nemen af, en om 7.00 gaat Bart met hem naar buiten, en blijft vervolgens beneden zodat ik nog een beetje kan slapen.
Maar we moeten Charlie nog steeds in bescherming nemen en na een half uur spelen moet hij de bench weer in. Daar is hij het niet mee eens en hij krijst de hele boel bij elkaar. Ik kan hier niet doorheen slapen, het was heel lief bedoeld, maar ik ga toch maar even boodschappen doen haha.
Al met al zijn we erg trots op hoe Charlie de nacht door is gekomen.

10157182_328736513940284_2723395285062890001_nCharlie heeft zijn protest inmiddels gestaakt.

Het ritme is eigenlijk een beetje het zelfde door de dag heen. Charlie eet wat, speelt wat, loopt buiten een rondje, en dan moet hij verplicht nog even in de bench. De protesten worden steeds minder. Hij moet minimaal een paar keer in de bench om hier aan te wennen, maar ook om hem tegen zichzelf te beschermen. Door zijn enthousiasme wil hij wel eens over zijn vermoeidheid heen gaan. Op momenten dat hij uit zichzelf in slaap valt buiten de bench vinden we dat ook best. Zodra hij wakker wordt nemen we hem doorgaans direct mee naar buiten, en zo komt het dat Charlie de hele ochtend geen ongelukje heeft.
Bart is echter bezig in de berging om ruimte te creeren voor de vriezer die gebracht wordt vandaag. Charlie ligt knockout naast de bank, en ik moet toch best wel nodig naar het toilet. Helaas besluit Charlie op dat moment precies hetzelfde en ben ik dus te laat. Stom, eigen schuld, gewoonweg verkeerd ingeschat. Voor de vorm gaan we nog even naar buiten.

20140418_120557

Na het eten en het spelen ga ik nog even stofzuigen. Charlie verstopt zich voor de stofzuiger in de bench. Goed teken, dat begint toch al veilig voor hem te worden. Terwijl ik verder in huis opruim loopt hij me achterna, en zodra ik stil sta gaat hij tegen mijn voet aanliggen. Duidelijk teken dat hij moe is, dus weer in de bench. Omdat hij behoorlijk protesteert ga ik vlakbij de bench zitten, als teken dat hij niet alleen is. Zodra hij stil is kruip ik zelf op de bank en voor ik het weet val ik eindelijk in slaap. Zo hebben we samen nog een uurtje meegepakt.
Bart kan het niet laten om nog even een foto te maken..
1901166_328814647265804_333083461129202806_n

‘s Middags, als de vriezer geleverd is, moet ik nog even nieuw voer halen. We hebben een zak RC mee van de fokker, maar we willen zelf overstappen op vlees. Charlie krijgt DARF als hoofdvoer, met Carnibest en straks ook degomeat ter afwisseling. Carnibest en DARF kan ik in Almere halen, in de nieuwe vriezer past ongeveer 150 kilo vlees maar we halen eerst een klein voorraadje om te kijken hoe dit bevalt. Omdat Charlie zo snel mogelijk gewend moet zijn aan autorijden, nemen we hem even mee naar de Patrijs.
De eigenaren van deze dierenwinkel hebben we leren kennen tijdens onze zoektocht naar een Flatcoated Retriever pup. Zij hebben een leverkleurige teef waar deze zomer ook een nestje van verwacht wordt. Charlie is wat dat betreft een voorbeeldig hondje. In de auto moppert hij wat omdat hij niet lekker kan liggen, maar er is totaal geen sprake van angst of misselijkheid. Ook op vreemd terrein loopt hij stoer achter ons aan. In de winkel halen we 2 rollen carnibest, een grotere kong voor op de zaak en Charlie mag zelf wat lekkers uitzoeken. Dat heeft hij direct gevonden, we gaan met een grote zak pensstrips naar huis. Ook krijgt hij een bullenpeesje, wat in eerste instantie voorzichtig wordt afgelebberd: Leeft dit nog? Is dit eetbaar? Maar al snel vergeet hij de hele wereld om zich heen en is hij lekker aan het knagen.
1520805_692459744149353_1264038548839961476_n(Een slim hondje hebben we ook. Dit enkele bullenpeesje heeft hij snel ingeruild, om vervolgens met een kilozak peesjes aan de wandel te gaan)

Hoewel het een bezoekje van niets was, was Charlie toch wel lekker moe. Thuis moet hij weer verplicht in de bench, en dit doet hij zonder protest. Als hij wakker wordt zonder te janken, beloon ik hem vervolgens met een kleine wandeling.
Het is nu bijna 19.00 en buiten een ongelukje in huis door mijn eigen schuld heeft hij niets binnen gedaan. Hij is slim, leergierig, en ook best wel stoer. Als hij wat engs ziet, zoals een bus of een brandweerauto (wij wonen langs de busbaan) kijkt hij naar ons maar zolang we niet reageren geeft hij er zelf ook niets om.
De rest van het weekend mag Charlie lekker thuisblijven, we hoeven nergens heen. Maar wat een voorbeeldig hondje hebben we!
Afbeelding
Eilfy
Zeer actief
Contacteer:

Wat doet hij het goed!! Leuke foto's ook (op je blog, die in de post doen het niet)

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Cassandra
Actief
Contacteer:

Afbeelding
Mijn lieve kleine dondersteen
Afbeelding
Cassandra
Actief
Contacteer:

We zijn vanavond naar de DA gegaan, hij heeft zijn enting gehad, weegt op dit moment 8 kilo en is in uitstekende conditie.
Hij heeft alleen linksachter een losse knieschijf, zit zo los dat ze m tussen haar vingers had. Kan hij overheen groeien, zo niet, moet hij waarschijnlijk geopereerd worden.
Vriend hoort vooral, groeit hij overheen. Bezorgde moederkloek als ik ben denkt, :O: Mijn kleine pupsel onder het mes :schrik:
We gaan het merken, even goed in de gaten houden en als hij wat ouder is foto's laten maken.
Afbeelding
Eilfy
Zeer actief
Contacteer:

Oef dat is even schrikken... heeft hij er nu last van dat die knieschijf los zit? En ik zou net als jij denken "oh mijn hemel, m'n pup onder het mes" dus misschien zit dat hem wel in het 2e X-hormoon en rammelende eierstokken :ok:

Wel super dat hij zo mooi groeit en verder in goede conditie is :) Gaat het zindelijk maken nog steeds zo goed?
Cassandra
Actief
Contacteer:

Hij struikelde wel eens alsof hij achter een onzichtbare graspol bleef haken. Achteraf zal dat inderdaad die knieschijf zijn geweest.
Als ik het goed heb is hij vanaf maandag al zo goed als zindelijk. Geen ongelukjes, hij wacht geduldig op zijn uitlaat ronde, na een slaapje hoeft hij niet opgetild te worden om ongelukjes te voorkomen en als hij na een slaapje toch moet plassen komt hij mij halen. Echt geweldig dus! Ik zeg zo goed als omdat het wisselt, de ene keer ben ik elk uur naar buiten en de andere keer geeft ie 3 uur lang niets aan en houdt hij het langer op, desondanks had Ik hier alleen maar van kunnen doen :D Hij slaapt door van 1 Tot 7 snachts en niet meer bij ons maar beneden. Vanaf vanavond gaan we de laatste uitlaat beurt vervroegen naar half 1.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”