Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Beschermt je hond je??
Moderator: moderatorteam
- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
- Aantal honden: 2
Re: Beschermt je hond je??
Zen absoluut, Danne vindt iedereen leuk, Hayley en Falera gaan hysterisch doen omdat ze het doodeng vinden, Lilo gaat een portie lopen patsen
- sky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border collies en mechelse herders.
- Aantal honden: 3
Of en hoe een hond reageerd is geheel afhankelijk van het karakter.
Je kunt iedere hond leren bijten maar of ze het dan ook doen wanneer het nodig is is de vraag.
Mijn border collie doet tijdens knpv trainingen leuk mee en bij dan ook op het pak.
Ze bijt zelfs burger( zonder pak dus) maar tijdens een praktijk training zodra er dus echte dreiging is gaat ze achter mij staan blaffen.
Mijn herders heb ik het nooit hoeven leren die zijn juist tijdens praktijk trainingen (onverwachte aanvallen) veel agresiever dan tijdens gewoon pakwerk.
Toen mijn reu een paar weken oud was stond er midden in de nacht een scooter stil op een brug.
We liepen er naartoe en het laatste stuk rende hij er naar toe om vervolgens tegen de been van die jongen te gaan rijden, die jongen moest er gelukkig om lachen en wilde hem weg duwen, mooi dat hij hem beet en grommend met voorpoten om zijn arm geklemd ik hem zelf eraf moest trekken en dat is dan een pup zonder training.
Het zit er gewoon in.
Toen we een demo pakwerk gaven zad die zelfde reu met 10 maanden oud los op mijn voorstoel.
Een clubgenoot moest snel iets uit mijn auto halen (kent de hond) deze was gelukkig onder z'n kleding ingewikkeld want mijn toen ongetrainde reu trok hem zo de auto in op het moment dat hij z'n arm door het raam stak.
Vanwegen het gegil kwam ik aanrennen en kon ik hem met moeite los maken.
Een getrainde hond hoeft dus niet te reageren zodra hij doorheeft dat het geen spelletje meer is en een niet getrainde hond kan wel degelijk reageren.
En dan heb je ook weer honden die alleen reageren op gebrul en geschreeuw en honden die al reageren wanneer iemand (dicht) in de buurd komt van de baas.
Je kunt iedere hond leren bijten maar of ze het dan ook doen wanneer het nodig is is de vraag.
Mijn border collie doet tijdens knpv trainingen leuk mee en bij dan ook op het pak.
Ze bijt zelfs burger( zonder pak dus) maar tijdens een praktijk training zodra er dus echte dreiging is gaat ze achter mij staan blaffen.
Mijn herders heb ik het nooit hoeven leren die zijn juist tijdens praktijk trainingen (onverwachte aanvallen) veel agresiever dan tijdens gewoon pakwerk.
Toen mijn reu een paar weken oud was stond er midden in de nacht een scooter stil op een brug.
We liepen er naartoe en het laatste stuk rende hij er naar toe om vervolgens tegen de been van die jongen te gaan rijden, die jongen moest er gelukkig om lachen en wilde hem weg duwen, mooi dat hij hem beet en grommend met voorpoten om zijn arm geklemd ik hem zelf eraf moest trekken en dat is dan een pup zonder training.
Het zit er gewoon in.
Toen we een demo pakwerk gaven zad die zelfde reu met 10 maanden oud los op mijn voorstoel.
Een clubgenoot moest snel iets uit mijn auto halen (kent de hond) deze was gelukkig onder z'n kleding ingewikkeld want mijn toen ongetrainde reu trok hem zo de auto in op het moment dat hij z'n arm door het raam stak.
Vanwegen het gegil kwam ik aanrennen en kon ik hem met moeite los maken.
Een getrainde hond hoeft dus niet te reageren zodra hij doorheeft dat het geen spelletje meer is en een niet getrainde hond kan wel degelijk reageren.
En dan heb je ook weer honden die alleen reageren op gebrul en geschreeuw en honden die al reageren wanneer iemand (dicht) in de buurd komt van de baas.
- Elmo/maureen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier
- Aantal honden: 1
Elmo wel. Toen ik zwanger was, werd het een beetje té erg. Mensen (vreemden) mochten niet een hand schudden o.i.d
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Ik hoop dat ik er nooit in de praktijk achter hoef te komen of mijn honden mij beschermen als ik echt aangevallen wordt.
Onze Nozem schat ik niet in als een hond die mij koste wat kost wil beschermen, dat zit niet echt in haar aard. Maar Tapas denk ik wel, die is veel waakser en beschermender richting mij heb ik gemerkt. Van haar verwacht ik wel dat ze mij zal verdedigen tegen iemand die in haar ogen kwaad in de zin heeft.
Onze Nozem schat ik niet in als een hond die mij koste wat kost wil beschermen, dat zit niet echt in haar aard. Maar Tapas denk ik wel, die is veel waakser en beschermender richting mij heb ik gemerkt. Van haar verwacht ik wel dat ze mij zal verdedigen tegen iemand die in haar ogen kwaad in de zin heeft.
- Bishy
- Zeer actief
Bish is erg waaks en dult niemand in 'onze' space s avonds.
Op dat filmpje pakt die man een tas en rent weg. Als Bish los is en ergens druk aan snuffelen zal hem dat misschien niet opvallen en ben ik gewoon m'n tas kwijt.
Maar ik heb wel vaker in moeten grijpen als iemand alleen maar de weg wil vragen.
Op dat filmpje pakt die man een tas en rent weg. Als Bish los is en ergens druk aan snuffelen zal hem dat misschien niet opvallen en ben ik gewoon m'n tas kwijt.
Maar ik heb wel vaker in moeten grijpen als iemand alleen maar de weg wil vragen.
-
korthaar
- Zeer actief
M'n DSK is een uitstekend jacht gebruikshond en daarnaast zit er ook Dobermann bloed in.
Is getraind om een eventuele belager plat op de grond te houden ( toepassen burgerarrest)
Is getraind om een eventuele belager plat op de grond te houden ( toepassen burgerarrest)
- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
Van Kyto en Kenji weet ik 100% zeker dat ze mij beschermen.
Heb het met beiden al eens meegemaakt. Die lullen daar niet over, jij niks goeds in de zin ? Dan hun ook niet
Van Ziva denk ik dat ze heel hard weg rent, maar dat dacht ik toen van Elena ook en toen t erop aankwam stond ze er toch mooi voor me
Moya weet ik niet wat die zou doen, maar ik gok dat die t zelfde zou doen als Kenji en Kyto
Heb het met beiden al eens meegemaakt. Die lullen daar niet over, jij niks goeds in de zin ? Dan hun ook niet
Van Ziva denk ik dat ze heel hard weg rent, maar dat dacht ik toen van Elena ook en toen t erop aankwam stond ze er toch mooi voor me
Moya weet ik niet wat die zou doen, maar ik gok dat die t zelfde zou doen als Kenji en Kyto
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
- Esther12
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo
Ik weet niet wat Bo zou doen. De enige keer dat ik een engerd tegenkwam, deed ze heel gezellig tegen hem. Dus dat geeft niet veel hoop, haha.
Maar ik was dus ook helemaal niet bang, realiseerde me achteraf pas dat het niet helemaal zuivere koffie was omdat hij hem ineens midden in een zin peerde toen er iemand aan kwam. Maar er komen wel een paar vragen bij me boven borrelen.
Ten eerste, is het niet logischer dat de hond verwacht dat jij hém verdedigd omdat wij tenslotte leider zijn?
Ten tweede, zou zo'n hond nou écht niet doorhebben wanneer iets een toneelspelletje is en wanneer het echt is?
Als ik even kijk naar Bo, als zij onraad bespeurt, geeft ze dat aan. Ze doet er pas iets mee als ik er ook iets mee doe.
Tot die tijd blijft ze wat grommen en wat onrustig maar pas als ik ga kijken, voelt ze zich duidelijk gesterkt: we pakken de 'boef' samen.
Maar ik was dus ook helemaal niet bang, realiseerde me achteraf pas dat het niet helemaal zuivere koffie was omdat hij hem ineens midden in een zin peerde toen er iemand aan kwam. Maar er komen wel een paar vragen bij me boven borrelen.
Ten eerste, is het niet logischer dat de hond verwacht dat jij hém verdedigd omdat wij tenslotte leider zijn?
Ten tweede, zou zo'n hond nou écht niet doorhebben wanneer iets een toneelspelletje is en wanneer het echt is?
Als ik even kijk naar Bo, als zij onraad bespeurt, geeft ze dat aan. Ze doet er pas iets mee als ik er ook iets mee doe.
Tot die tijd blijft ze wat grommen en wat onrustig maar pas als ik ga kijken, voelt ze zich duidelijk gesterkt: we pakken de 'boef' samen.
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Ik weet van iemand dat hij door een vreemde geslagen is en die persoon had een dober en een bouvier bij zich.
De honden liepen los maar deden niets.
Ik zou er niet zo snel vanuit gaan dat een hond je beschermt.
De honden liepen los maar deden niets.
Ik zou er niet zo snel vanuit gaan dat een hond je beschermt.

-
Manu
Ehmm ik heb geen idee.
Hij borstelt en blaft als iemand in het donker recht op ons af loopt. Maar het zou me niet verbazen als hij als eerste maakt dat hij weg komt als ik aangevallen word
Gisteravond ben ik wel nog beschermd tegen een geparkeerde scooter
Die werd vakkundig weg gegromd.
Hij borstelt en blaft als iemand in het donker recht op ons af loopt. Maar het zou me niet verbazen als hij als eerste maakt dat hij weg komt als ik aangevallen word
Gisteravond ben ik wel nog beschermd tegen een geparkeerde scooter
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Mijn vorige hond wel. Van Skadi zei ik altijd van niet, maar daar ben ik van terug gekomen.
We waren hier aan het stoeien, man en ik, en opeens schiet mijn schouder uit de kom. Dus ik geef een enorme brul, dat deed echt pijn. Skadi bedacht zich geen moment, en pinde man serieus gemeend vast. Ze beet niet door, maar was op dat moment echt heel erg kwaad.
En man vindt ze dus heel erg lief, daar houdt ze veel van. Een vreemde zou er denk ik een stuk beroerder vanaf komen
Als ik trouwens nep 'au, au' roep tijdens stoeien reageert ze door er met een lollig hoofd omheen te springen. Stoeien, lachen man!
Maakt niet uit hoe erg ik mijn best doe om het echt te laten klinken, ze hoort absoluut het verschil. Beetje jammer wel, dacht ik een manier te hebben gevonden om te winnen met stoeien, trapt ze er niet in

We waren hier aan het stoeien, man en ik, en opeens schiet mijn schouder uit de kom. Dus ik geef een enorme brul, dat deed echt pijn. Skadi bedacht zich geen moment, en pinde man serieus gemeend vast. Ze beet niet door, maar was op dat moment echt heel erg kwaad.
En man vindt ze dus heel erg lief, daar houdt ze veel van. Een vreemde zou er denk ik een stuk beroerder vanaf komen
Als ik trouwens nep 'au, au' roep tijdens stoeien reageert ze door er met een lollig hoofd omheen te springen. Stoeien, lachen man!
Maakt niet uit hoe erg ik mijn best doe om het echt te laten klinken, ze hoort absoluut het verschil. Beetje jammer wel, dacht ik een manier te hebben gevonden om te winnen met stoeien, trapt ze er niet in
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- Ingrid48
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
Ik denk dat Pippy en Silky hysterisch gaan blaffen, maar van Nina denk ik dat ze wel probeert in de kuiten te bijten. Dat doet het taartje nl nu al bij mannen...
Maar hopelijk hoef ik er nooit achter te komen
Maar hopelijk hoef ik er nooit achter te komen

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt
www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
- mmartinn
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
Ja dat lijkt mij ook.Esther12 schreef: Ten eerste, is het niet logischer dat de hond verwacht dat jij hém verdedigd omdat wij tenslotte leider zijn?
Ik kon er dit over vinden.
I am with Bassett. Most dogs will not protect their owners. Yes, there are cases where they will, but it is the exception, not the rule.
What most people see as "protection" is actually fear based aggression. Barking and growling DOES NOT mean protection. Even biting someone can be out of fear and not necessarily protection, esp. if the dog is cornered. If the "threat" were to continue, the dog would then run.
I think when you say they sense how you feel, they know you are nervous and also become nervous and bark or growl as a result.
Everyone always goes on about "being the alpha". Well the role of the alpha is to protect the submissive dogs. Dogs do not defend the alpha, he defends them. That one of the biggest reasons there is an alpha. So if you are the alpha, they would look to you for protection, not the other way around.
And your dog was not protecting you. You say he acted scared until you picked him up, THEN he barked. OF course he would, he felt you were protecting him.
I have two German Shepherds, both police trained, one is a washout, and a Lab. The only one I would even think would protect me would be the working Police dog.
But I seriously doubt anyone is going to try them, the sheer size and sound are more than enough of a deterrant for me.
Een logisch antwoord van iemand met ervaring.

- Hippo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Mijn vorige mechel(KNPV) greep zeker als de situatie daar naar was. Eens een groepje dronken jongeren op t fiets tegen gekomen die vervelende wilde doen, kon hem echt nét op tijd terugtrekken(het gespuis hield gelijk afstand). Daarnaast diverse praktijkoefeningen gedaan. Zo lang er geen dreiging was, kon iedereen dichtbij komen en de meeste hem zelfs aanhalen(wat dan niet handig was omdat hij dan meteen opsprong).
Mijn amerikaanse stafford zal misschien wat dreigen, maar zal nooit bijten of een poging doen tot. In mijn ogen denken de meeste mensen ook dat hun hond wel even zal ingrijpen als het zover is, maar 't gros laat het echt afweten!
Mijn amerikaanse stafford zal misschien wat dreigen, maar zal nooit bijten of een poging doen tot. In mijn ogen denken de meeste mensen ook dat hun hond wel even zal ingrijpen als het zover is, maar 't gros laat het echt afweten!
- dagmar88
- Zeer actief
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Hier ook. Men loopt in een respectvolle boog om mij heenmaart schreef:Ze schrikken af in alle geval want er heeft er het nog niemand gewaagd van te proberen![]()

- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Hier merken ze beide echt het verschil tussen een toneelstukje en iets dat echt menens is. Er zijn hier op het forum vaker discussies geweest over leiderschap enzovoorts en voor zover ik me kan herinneren is het zelfs bij honden onderling niet allemaal zo vast als een hoop mensen willen geloven. Degene die de leiding neemt wil nog wel eens wisselen. En hoewel Tessa een onzekere/bange hond is, was die keer dat een kennis op ons af kwam (en ik me werkelijk dood schrok, want ik ben zo nachtblind als ikweetnietwat dus herkende hem niet) er toch geen spoortje angst te bekennen. Ze kon makkelijke weg, maar kwam voor mij staan en deed echt heel lelijk.
Ook toen de schuur deur op een ochtend openstond, wat in mijn ogen niet klopte, vloog zij er meteen op af. Ze reageert dus zowel zelfstandig als op mijn angst.
De vorige hond van mijn schoonouders had 100% zeker gegrepen. Of eigenlijk, die heeft een aantal keer gegrepen toen er mensen te opdringerig naar mij toe kwamen en niet weg wilden gaan. Die waarschuwde eerst en werd wel heftiger door mijn reactie.
Ook toen de schuur deur op een ochtend openstond, wat in mijn ogen niet klopte, vloog zij er meteen op af. Ze reageert dus zowel zelfstandig als op mijn angst.
De vorige hond van mijn schoonouders had 100% zeker gegrepen. Of eigenlijk, die heeft een aantal keer gegrepen toen er mensen te opdringerig naar mij toe kwamen en niet weg wilden gaan. Die waarschuwde eerst en werd wel heftiger door mijn reactie.
- Esther12
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo
Nou ja, om het dan weer even te vertalen naar mijn eigen situatie. Bo komt wel in actie (ze waarschuwt) maar ze neemt verder geen initiatief, ze onderneemt pas verdere actie als ik dat ook doe. Dat klopt dan toch wel met jouw opmerking?dagmar88 schreef:Mwah, het is in het belang van de hond dat er niets met de baas gebeurt.
(En dan heb ik het natuurlijk maar over simpele dingen als muisjes of een onbekende die door de steeg loopt. Ik heb geen idee wat ze doet als ik word aangevallen.)
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Ik heb de grootste sufmutsen ter wereld. Die rustig met Jack de Ripper meelopen als die een koekje bij zich heeft. Dus ik ben geneigd om 'nee' te zeggen, ware het niet dat een paar jaar geleden bij het laatste rondje Lyndie ineens mij zachtjes grommend terugduwde. Bleek dat zij een stelletje jongens had gezien die ze kennelijk niet vertrouwde. Jongens zijn ook haastig overgestoken.
Heel gek, want Lyndie is dól op mensen. Alle mensen. En ze laat zich ook door iederen knuffelen. Dus ik nam haar gedrag ook zeer serieus.
En met mijn eerste collie, ook al zo´n watje van het zuiverste water, ook iets dergelijks meegemaakt. Liet haar uit op een hondenveld rond een uur of 7 ´s avonds. Het was zomer, dus nog licht. Zij was ergens in de bosjes aan het snuffelen en er kwam een man aan met een bierkegel van hier tot Tokio die mijn arm vastpakte. Voor ik iets kon doen, kwam Robyn als een kanonskogel uit de struiken gesjeesd en achtervolgde grauwend de man die het op een lopen zette. Zij heeft die vent een stuk uit de broek gebeten.
Ik kon mijn ogen echt niet geloven. Dat mijn lieve zachte meisje zoiets zou doen. Ik heb zelfs nog rondgekeken om te kijken of er iemand anders met een collie liep.
Heel gek, want Lyndie is dól op mensen. Alle mensen. En ze laat zich ook door iederen knuffelen. Dus ik nam haar gedrag ook zeer serieus.
En met mijn eerste collie, ook al zo´n watje van het zuiverste water, ook iets dergelijks meegemaakt. Liet haar uit op een hondenveld rond een uur of 7 ´s avonds. Het was zomer, dus nog licht. Zij was ergens in de bosjes aan het snuffelen en er kwam een man aan met een bierkegel van hier tot Tokio die mijn arm vastpakte. Voor ik iets kon doen, kwam Robyn als een kanonskogel uit de struiken gesjeesd en achtervolgde grauwend de man die het op een lopen zette. Zij heeft die vent een stuk uit de broek gebeten.
Ik kon mijn ogen echt niet geloven. Dat mijn lieve zachte meisje zoiets zou doen. Ik heb zelfs nog rondgekeken om te kijken of er iemand anders met een collie liep.

- dagmar88
- Zeer actief
Bedoel meer dat ik niks zie in dat hele alfa verhaal.Esther12 schreef:Nou ja, om het dan weer even te vertalen naar mijn eigen situatie. Bo komt wel in actie (ze waarschuwt) maar ze neemt verder geen initiatief, ze onderneemt pas verdere actie als ik dat ook doe. Dat klopt dan toch wel met jouw opmerking?dagmar88 schreef:Mwah, het is in het belang van de hond dat er niets met de baas gebeurt.
(En dan heb ik het natuurlijk maar over simpele dingen als muisjes of een onbekende die door de steeg loopt. Ik heb geen idee wat ze doet als ik word aangevallen.)
Dan is het niet meer dan logisch dat ze dat in zulke situaties ook laat zien.
-
Gerrie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising rottweiler en kruising border collie
Ook al ziet Luna er voor veel mensen afschrikwekkend uit (kruising rottweiler) weet ik niet of ze ooit ook echt wat zou doen... Mijn vader is er heilig van overtuigd dat als er echt iets aan de hand is, ze er zal staan, maar ik ben daar nog niet zo zeker van. Ze is een echte allemansvriend, waakt niet, blaft haast nooit... Jive ook trouwens. Die is er nog niet zolang, maar ook hij blaft niet bij de bel of als bijvoorbeeld iemand op het raam staat te kloppen. Toch is het voor mezelf wel een geruststelling dat gewoon hun aanwezigheid al mensen afschrikt. Toen ik laatst bij thuiskomst, stiekem even door het raam gluurde om te kijken hoe ze erbij zaten, zag ik het volgende:

Ik denk echt dat iemand die bijvoorbeeld wil inbreken, zich wel even bedenkt voordat hij naar binnen komt. Diegene weet namelijk niet dat Luna hem kwispelend zal begroeten

Ik denk echt dat iemand die bijvoorbeeld wil inbreken, zich wel even bedenkt voordat hij naar binnen komt. Diegene weet namelijk niet dat Luna hem kwispelend zal begroeten

- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Kaya zou me beschermen (aanvallen dus), dat weet ik zo goed als zeker.
Het is het ras ernaar en bovendien haar karakter ook (ze komt uit een werklijn).
De reden 'niet verdedigen omdat je de leider bent', vind ik onzin: het is een roedel en de hond verdedigt de roedel als die aangevallen wordt.
Kaya beschermd Puchu ook en dat heb ik al meermalen meegemaakt dat een andere reu Puchu aanviel en Kaya komt er direct tussen.
Inmiddels is ze wel erg oud hoor en hoop ik dat het nooit meer nodig is, want d'r kracht zit nu voornamelijk alleen nog in het koppie.
Puchu.. hmm, ik vermoed dat hij niet onbevreesd genoeg is om werkelijk te gaan. Ik denk dat hij gaat cirkelen en blaffen en wellicht
een snelle hap om direct daarna weer afstand te nemen.
Het is het ras ernaar en bovendien haar karakter ook (ze komt uit een werklijn).
De reden 'niet verdedigen omdat je de leider bent', vind ik onzin: het is een roedel en de hond verdedigt de roedel als die aangevallen wordt.
Kaya beschermd Puchu ook en dat heb ik al meermalen meegemaakt dat een andere reu Puchu aanviel en Kaya komt er direct tussen.
Inmiddels is ze wel erg oud hoor en hoop ik dat het nooit meer nodig is, want d'r kracht zit nu voornamelijk alleen nog in het koppie.
Puchu.. hmm, ik vermoed dat hij niet onbevreesd genoeg is om werkelijk te gaan. Ik denk dat hij gaat cirkelen en blaffen en wellicht
een snelle hap om direct daarna weer afstand te nemen.
- Antonetta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
Ondanks dat ik het nog nooit heb meegemaakt en hoop nooit mee te maken, ga ik er van uit dat Mowgli in de aanval gaat als ik bedreigd word, ook ga ik er van uit dat ze een inbreker zal grijpen. Ik verwacht dit door haar waakse beschermende gedrag, maar zeker weet ik het natuurlijk niet. Wel weet ik zeker dat ze afschrikt.

. Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
- P-tt
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kaninchen Teckel
Ik heb werkelijk geen idee wat Goof zou doen. Ik denk grommen en blaffen om zich daarna achter mij te verstoppen of weg te rennen, maar het kan ook zomaar zijn dat hij in de enkels van diegene die bedreigt gaat hangen.
Ik test het liever niet uit
Ik test het liever niet uit
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Dat zou mij niks verbazenTara schreef:Dat komt door die teckel hoor. Maak je maar geen illusies.alm@ schreef:Hier ook. Men loopt in een respectvolle boog om mij heenmaart schreef:Ze schrikken af in alle geval want er heeft er het nog niemand gewaagd van te proberen![]()

- herejede
- Zeer actief
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Ze is nu nog jong, maar enigzins waken of iets zit er (nog) niet in. Als ze nu ergens wat bang voor is gaat ze graag bij/achter mij staan.
Vrees dat ik mezelf mag beschermen.
Gelukkig wil ik ook geen ras wat al snel beschermt.
Gelukkig wil ik ook geen ras wat al snel beschermt.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Beschermt je hond je??
Daar geloof ik niks van. Ongetrainde mix Max is diverse keren grommend en wel strak naast komen lopen toen er gevaar voor mij dreigde. Toen ik eens aan de rand van de hei liep en Max in de bosrand had ik ineens een hond die aan mijn knie geplakt zat (niet echt normaal voor hem) en toen ik de bosrand beter bekeek liep er een gluiperd parallel aan ons dwars door het bos heen. Max ging pas zijn gang weer toen de kust veilig was. Iets dergelijks heeft zich herhaald en op een rondje hier thuis kon ik ook blind varen op hem. Een inbreker heeft hij een rondedansje inclusief pijnlijke enkel of zo in de buurtuin bezorgd. Ik denk eerder dat getrainde honden de kluts kwijt zijn als ze geen mens in een apenpak of met een mouw aan ontwaren. Hoe Kiki handelt weet ik gelukkig nog niet maar ik zou haar niet op haar amberkleurige ogen geloven. Garantie tot de voordeur zeg maar.Marco88 schreef:Een niet voor getrainde hond zal niet weten wat te moeten doen bij een beroving bv.
Wellicht dat ze angst bijten of toevallig het wel goed doen, maar het gros zal niet weten wat ze moeten doen, simpel omdat ze het nooit geoefend hebben

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Nawosh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Mila slaat wel aan bij onraad - als er bijvoorbeeld in het donker iemand in de bosjes staat. Ik ben nog nooit met haar in een situatie geweest waarin ik me onveilig voelde, dus ik kan niets met zekerheid zeggen, maar ik vermoed dat ze alleen een hoop kabaal zou maken.
Ze beschermt wel mijn katten in de tuin
Als die mot hebben met een buurkat, sprint Mila naar buiten en jaagt de buurkat weg. Buurkatten met vreedzame bedoelingen mogen van haar wel in de tuin komen. 
Ze beschermt wel mijn katten in de tuin