Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Welke voeding bij KVV of welke KVV om strakker te maken?
Moderator: moderatorteam
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: Welke voeding bij KVV of welke KVV om strakker te maken?
Ik vind haar op de foto's niet té dik... maar ik vind 200 gr. wel erg veel klinken... Hier krijgen ze met 3 honden 2 kg per dag. Dat wordt dan wel een beetje verdeeld onder de honden, dus de een wat meer dan de ander gemiddeld, maar in verhouding geef jij dan toch behoorlijk wat meer denk ik terwijl ze hier dagelijks minimaal 3 grote wandelingen los maken en daarnaast nog trainen en fietsen daarnaast zijn het geen 'rustige' honden qua gedrag
En trek hebben ze hier altijd al schotel ik ze hier 2 kg per keer per hond neer dan eten ze die gewoon op hoor 

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- labje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labrador retriever
- Aantal honden: 1
Op je foto's vind ik haar ook niet echt dik, maar 50% aankomen in gewicht binnen 3 maanden lijkt me voor zo'n klein hondje best veel
Ik zou iets minder geven van een goede kvv, en daarnaast het 'bijvoederen' op visites achterwege laten.
Ze is vast allang blij dat ze mee mag, zónder kaasjes, worst en chips kan dat ook!

Ik zou iets minder geven van een goede kvv, en daarnaast het 'bijvoederen' op visites achterwege laten.
Ze is vast allang blij dat ze mee mag, zónder kaasjes, worst en chips kan dat ook!

- runninggirl
- Zeer actief
Van kvv raakt mijn hond nooit voldaan, dan kijkt ze me aan van was dit het al en gaat ze steeds terug naar haar bak om te kijken of er toch niet nog meer in ligt.
Werken voor haar eten (speuren, dummy, etc) of liever nog stukken vlees en bot waar ze flink op moet kauwen, dat maakt haar voldaan voor een hele dag! Zelfs brokken waar ze dus ook wat op kauwt is ze een stuk meer voldaan van dan het oplebberen van kvv.
Werken voor haar eten (speuren, dummy, etc) of liever nog stukken vlees en bot waar ze flink op moet kauwen, dat maakt haar voldaan voor een hele dag! Zelfs brokken waar ze dus ook wat op kauwt is ze een stuk meer voldaan van dan het oplebberen van kvv.
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
We gaan Bas nu nog meer laten wandelen en wat sportiever maken. Ook zal ze langzaam wat minder voer krijgen. Dat ga ik doen omdat hoe ranker en strakker ze is hoe beter ze zal bewegen en hoe meer ze waarschijnlijk ook gaat bewegen.
Dus we gaan er wel wat mee doen om te voorkomen dat ze straks wel ineens echt dik wordt. Dat wil ik niet hebben natuurlijk

Dus we gaan er wel wat mee doen om te voorkomen dat ze straks wel ineens echt dik wordt. Dat wil ik niet hebben natuurlijk
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
mijn twee castraatjes wegen beide 9 kg. Bij spikey stond op zijn keurverslag tijdens een show "mooi" mager.
(hij was toen nog geen castraat) hij kreeg toen 150 gram kvv per dag.
Laika eet 110 gram per dag. is iets gevult maar niet te dik, ik kan haar ribben nog goed voelen,blijft op dit gewicht. Minder voeren vind ik eigenlijk zielig en aangezien ze niet dikker wordt laat ik het zo.
Spikey is iets dikker dan tijdens de show maar volgens mij precies goed.
(hij was toen nog geen castraat) hij kreeg toen 150 gram kvv per dag.
Laika eet 110 gram per dag. is iets gevult maar niet te dik, ik kan haar ribben nog goed voelen,blijft op dit gewicht. Minder voeren vind ik eigenlijk zielig en aangezien ze niet dikker wordt laat ik het zo.
Spikey is iets dikker dan tijdens de show maar volgens mij precies goed.
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik kom terug op die 50% dikker geworden. Denk dat het gewicht van 4 kilo in haar paspoort gewoon niet klopt. Misschien in Spanje op haar magerst maar in elk geval is er geen 2 kilo bij gekomen. Dat kan helemaal niet want dan was ze nu tonnetje rond geweest. Ik ben van die 4 kilo uit gegaan omdat die in haar paspoort staan. Ik heb haar niet gewogen toen ze kwam. In elk geval ben ik zeker dat ze geen 2 kilo vet en spier erbij heeft gekregen want dat zou absurd veel zijn en ik zie nauwelijks een dikkere hond. Iets voller dan toen ze kwam maar vooral dikkere dijen en schouders. Ze heeft nog gewoon een taille en ik voel nog makkelijk ribben. Dat zijn dus echt geen twee kilo 
- Roompie
- Zeer actief
Mijn cairn weegt 7, nog wat kilo. Dat lijkt heel veel maar ze is vrij gespierd wegens het vele lopen. Alleen krijgt Room maar 100 gram op een dag en lekkers erbij.
Soms krijgt ze meer (zij is er ook 1 die de hele dag door kan en wil eten) en ook meer lekkers en dan merk ik dat er een rilletje komt. Als dat gebeurd dan voer ik weer wat minder.
Soms krijgt ze meer (zij is er ook 1 die de hele dag door kan en wil eten) en ook meer lekkers en dan merk ik dat er een rilletje komt. Als dat gebeurd dan voer ik weer wat minder.

- Flevo Bordertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
Ik zie op de foto's ook geen dik hondje hoor, al is het wat lastig met het vachtje natuurlijk
Sidney weegt 8 kg en heeft een cairn bouw, dus vrij "potig". Ze is niet dik, maar oogt soms wat stevig. Het kan dus ook bouw zijn. Een halve cm vet vind ik dan wel weer wat veel. Hier eet Sid ook wel 200 gram, maar aankomen doet ze niet. Het lijkt wel veel als ik lees wat andere geven, maar het zal toch echt per hond verschillen wat nodig of goed is.
Goed plan toch om een uur langer te gaan lopen, dan wordt ze vanzelf gespierder
En het is een lekker hondje hoor om te zien 
Goed plan toch om een uur langer te gaan lopen, dan wordt ze vanzelf gespierder
- eveliendepien
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vuilnisbakkie :)
Ik vind haar er eigenlijk goed uit zien.. Ik zou misschien overgaan naar 100 - 150 gr KVV en dan zoals meerderen hier al zeggen, wat sperzieboontjes.. Verder wil ik nog even zeggen, hou er rekening mee dat als je meer spieren wilt kweken de hond (net als bij mensen), meestal meer gaat wegen.. Ik zag namelijk staan dat je wilt dat ze afvalt in gewicht, maar als vet wordt vervangen door spier kan je er van uitgaan dat je hond juist aankomt aangezien spierweefsel meer weegt dan vetweefsel. Dus mijn tip daarin is concentreer je niet te veel op de kilo's maar meer op het oog en gevoel
!
Groetjes Evelien en een pootje van Sammie

- hewi
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
200 gram vindt ik ook veel maar om iets van je zorgen weg te nemen, klopt het paspoortje wel, die 4 kilo is meestal geschat...
kan zijn dat ze al 5 woog? ik weet niet of lars en merit haar hebben gewogen of niet.
Donna weegt 5 kilo zij krijgt savonds 100 gram kvv en smorgens een paar brokjes.
Opa van 7 kilo net zo alleen eet hij smorgens niet omdat hij dat niet wil.
kan zijn dat ze al 5 woog? ik weet niet of lars en merit haar hebben gewogen of niet.
Donna weegt 5 kilo zij krijgt savonds 100 gram kvv en smorgens een paar brokjes.
Opa van 7 kilo net zo alleen eet hij smorgens niet omdat hij dat niet wil.