Je hebt PBKatja-Jessie schreef:Ik weet waar er rond 8 a 9 maart pups worden verwacht.. Ben erg benieuwd of dat dezelfde fokker is, wil je me een pbtje sturen?
Spannend hoor!
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Een nieuwe start - P13. Update 4,5 maand
Moderator: moderatorteam
- Eilfy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie - Aantal honden: 5
- Contacteer:
Re: Een nieuwe start (p1: voorzichtige update)
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
- Eilfy
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: Een nieuwe start (p2: combinatie bekend!)
Inmiddels heb ik alle fokkers die ik benaderd had ook ingelicht, overal antwoord terug van gehad. Dit was belangrijk omdat ik niet wilde dat ze het via via zouden vernemen (bijvoorbeeld via een forum of Facebook) dat ik voor een bepaalde combinatie ga. Maar goed, dat is nu dus gelukt.
Als alles goed gaat bevalt Tess (Kennel: Silverwood's Pride) rond 10 maart. Op de echo zijn verschillende vruchtjes gezien. Vader is Speed (Enzo van 't Biks Huiske), een prachtige bruin driekleur reu die dagelijks bij zijn eigen schapen werkt. Mama Tess (blue merle met tan) doet het goed in de G&G en loopt recreatief behendigheid en bij de schapen. Beide ouders HD-A, FE & AT gehaald en genetisch vrij van alles wat bij een border collie getest wordt. Verwachte kleuren: blue merle met tan, red merle met tan, bruin-wit met tan, zwart-wit met tan.
Nu dus aftellen tot 10 maart... en hopen op een voorspoedige bevalling voor Tess
Dan is het kijken of er een pupje bij zit waar ik een klik mee heb (er van uitgaande dat de echografist goed geteld is en er dus voldoende pups zijn).
Als alles goed gaat bevalt Tess (Kennel: Silverwood's Pride) rond 10 maart. Op de echo zijn verschillende vruchtjes gezien. Vader is Speed (Enzo van 't Biks Huiske), een prachtige bruin driekleur reu die dagelijks bij zijn eigen schapen werkt. Mama Tess (blue merle met tan) doet het goed in de G&G en loopt recreatief behendigheid en bij de schapen. Beide ouders HD-A, FE & AT gehaald en genetisch vrij van alles wat bij een border collie getest wordt. Verwachte kleuren: blue merle met tan, red merle met tan, bruin-wit met tan, zwart-wit met tan.
Nu dus aftellen tot 10 maart... en hopen op een voorspoedige bevalling voor Tess
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
- bandolero
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 5
- -Lilo-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje
- Aantal honden: 1
Wat een fijn nieuws! Succes met wachten, spannend allemaal zeg!
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Ik zal voor je duimen 
- JML
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Een hele leuke combinatie, ik dacht het eigenlijk al of liever ik hoopte het al.
Ben stiekem wel een beetje jaloers hoor! Tess is een leuk, sportief hondje. Fijn dat het ook klikte met Hannie. Ik hoop dat er een pupje voor je bij zit.
Ben stiekem wel een beetje jaloers hoor! Tess is een leuk, sportief hondje. Fijn dat het ook klikte met Hannie. Ik hoop dat er een pupje voor je bij zit.
- Antonetta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
- Aantal honden: 2
Succes met wachten.
. Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Mooie combinatie - nu nog het lange wachten. Spannend hoor!
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Ik gun het jou meer dan wie ook dat je binnenkort wer een pup in je armen mag sluiten, dus duim ik daar als een dolle voor.
- Eilfy
- Zeer actief
- Contacteer:
Tess is een schat van een hondJML schreef:Een hele leuke combinatie, ik dacht het eigenlijk al of liever ik hoopte het al.
LongFields schreef:Ik gun het jou meer dan wie ook dat je binnenkort wer een pup in je armen mag sluiten, dus duim ik daar als een dolle voor.
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
M'n vermoeden over de combinatie was dus juist. Ik hoop dat er een pup voor je bij zit waar je een echte klik mee hebt. Het is je zo gegund na het trieste verhaal van Oryn.
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
helemaal eens met de rest van de reacties, het is je meer dan gegund en ik hoop dat 'de pup' erbij zit voor je 
-
M@rijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
Ik duim dat er een mooie pup voor jou erbij zit
Heel veel succes met het wachten!
Heel veel succes met het wachten!
- miriam
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever.
Wat spannend. Ik ga voor je duimen want zoals al gezegd, het is je zo gegund!!

Miriam, Pleun en Pelle
Tibbe 24-03-2004*20-03-2017
- Elmo/maureen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier
- Sucha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Artésien Normand en Dalmatische Hond
wat een leuk vooruitzicht, hopelijk zit er een pup voor je bij 
-
Sita
- Zeer actief
Wat spannend! Ik hoop dat er een prachtig pupje voor je bij zit!
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

- luna2906
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
Spannend! Hopelijk zit er een pupje voor jou bij. Het is je gegund!
- Eilfy
- Zeer actief
- Contacteer:
Als Tess zich aan de datum houdt (en dat hoop ik echt heel erg, hah!) dan is het vanaf vandaag nog 15 dagen... klinkt echt verschrikkelijk lang. Hopelijk duren ze gevoelsmatig niet zo lang
Heb nog nooit in deze situatie gezeten, best raar. Aan de ene kant wil je allerlei voorbereidingen treffen, aan de andere kant is het nog totaal niet zeker dat er een pupje voor mij bij zit. Beetje spagaatgevoel.

Heb nog nooit in deze situatie gezeten, best raar. Aan de ene kant wil je allerlei voorbereidingen treffen, aan de andere kant is het nog totaal niet zeker dat er een pupje voor mij bij zit. Beetje spagaatgevoel.
Ik vond het niet meer dan normaal, ik zou als ik fokker was ook graag gewoon rechtstreeks willen horen hoe de pupkoper erin staat en niet dit via via moeten vernemen. Kost wel heel veel moeite want de eerste neiging is om het gelijk de wereld in te slingeren. De fokkers waardeerden het ook wel, dus het was het wachten waardTara schreef:Eilfy schreef:Inmiddels heb ik alle fokkers die ik benaderd had ook ingelicht, overal antwoord terug van gehad. Dit was belangrijk omdat ik niet wilde dat ze het via via zouden vernemen (bijvoorbeeld via een forum of Facebook) dat ik voor een bepaalde combinatie ga. Maar goed, dat is nu dus gelukt.
Dat vind ik heel erg netjes van je, dat zouden wel meer mensen mogen doen wat mij betreft.
En uiteraard hoop ik ook van harte met je mee dat je binnenkort een pup mag krijgen.
- Shima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Gelukkig hier positiever nieuws voor je. Ik zal duimen dat er voldoende pups zijn en dan vooral eentje waar je een klik mee hebt natuurlijk! 
- P-tt
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kaninchen Teckel
Ohh wat spannend, succes met het wachten.
Ik hoop zo dat er een pup voor jou bij zit waar je een klik mee hebt, het is je erg gegund
Ik hoop zo dat er een pup voor jou bij zit waar je een klik mee hebt, het is je erg gegund
- Eilfy
- Zeer actief
- Contacteer:
Zie nu net dat ik daar een wat verkeerde woordkeuze gebruik, totaal had er niet tussen gemoeten.Inge O schreef:weet je het nog niet omwille van je plaats op de wachtlijst of omwille van de klik met een pup?Eilfy schreef:Aan de ene kant wil je allerlei voorbereidingen treffen, aan de andere kant is het nog totaal niet zeker dat er een pupje voor mij bij zit.
Het is in zoverre niet zeker: ik sta met 5 anderen op de wachtlijst waar de fokker van heeft gezegd dat ze ons erg ziet zitten als pupeigenaren. Daarnaast is er nog 1 persoon/gezin waarbij er nog wat twijfel is. De verdeling van de pups gaat niet op volgorde op de wachtlijst maar de pup wordt gematcht met de toekomstige eigenaar. Er is dus een kans dat er qua karakter van de pups niks bij zit wat met mij matcht, maar dit denk ik zelf niet. Een andere mogelijkheid is dat er maar 5 pups geboren worden. Dan is het echt nog heel erg afwachten. Kortom: ik weet pas meer zeker als de pups geboren zijn. Vandaar nu ook die spagaat
Iets anders dat bij mij meespeelt is een stukje coping... als ik nu mij teveel blindstaar op dit nestje en het wordt hem toch niet, is het weer een soort van verlies. Ben ik niet zo'n held mee, dus zolang ik het voor mijzelf nog blijf zien als "het is niet zeker, het kan nog 'mis' gaan", kan ik straks gemakkelijker met een eventuele teleurstelling omgaan
Maar met heel m'n hart hoop ik dat er straks gewoon een pupje rondhuppelt en dat ik jullie compleet kan vervelen met puppyfoto's
- Ariane
- Erelid
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 0
Hier wordt ook voor je geduimd

Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Wat leuk! Hoop dat er een geweldig pupje voor je tussen zit!
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
-
bellabeest
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje - Aantal honden: 5
wat grappig, ik ken hanny ook, zie ze heel regelmatig int park, zijn leuke honden die hanny fokt.
hoop dat er wat tussen zit voor je. ze is al aardig stevig aan het worden.
- Eilfy
- Zeer actief
- Contacteer:
Wat is de wereld dan toch verschrikkelijk klein, leuk om te lezen! Laatste buikfoto van Tess een week geleden liet al een mooi buikje zien, dat zal nu niet minder geworden zijnbellabeest schreef:wat grappig, ik ken hanny ook, zie ze heel regelmatig int park, zijn leuke honden die hanny fokt.
Inmiddels is het maart, eindelijk. Nu komt het echt dichtbij, gevoelsmatig dan. De eerste aankoop is ook al een feit, met dank aan de Action waar ze hele leuke mandjes hadden liggen. Lekker voor in de puppybench, werkte voor Oryn heel goed om de bench te verkleinen met iets lekker zachts waar ze tegenaan/op kunnen liggen. En mocht het toekomstig pupje het niks vinden, hebben we 2 zeer geïnteresseerde Grieken. Die vleien hun bevallige kontje graag op iets zachts...
Ben heel blij met alle duimen, hoop dat jullie dat ook blijven doen
- Eilfy
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: Een nieuwe start (p. 3: Aftellen!)
Vandaag Speed ontmoet (de dekreu). Echt een schat van een hond die vanaf moment 1 dat ik hem zag rust uitstraalde. Tijd zitten kletsen met zijn eigenaar en fokker, veel gehad over schapen want dat is toch wel echt de passie daar. Als kers op de taart nog even geknuffeld met 2 pupjes die deze week opgehaald worden door hun nieuwe eigenaar (vader van deze pups is ook de vader van Speed). Voelde wel weer heel goed om zo'n pupsel in m'n armen te hebben...
Ondertussen is Tess aan de laatste loodjes begonnen. Dag 57 van de dracht vandaag en ze doet het prima volgens de fokker
Alles nog lekker rustig en we hopen dat dit nog zo blijft tot donderdag. Nog even geduld dus (al vind ik dat wel heeeeeeeeeeel erg lastig
)
Ondertussen is Tess aan de laatste loodjes begonnen. Dag 57 van de dracht vandaag en ze doet het prima volgens de fokker
- bandolero
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 5
Re: Een nieuwe start (p. 3: Aftellen!)
komt dichterbij!
- Jeannet
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie, schapendoes en een chodsky pes
- Aantal honden: 3