Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vitamine C, Glucosamine en Chondroïtine zin of niet?
Moderator: moderatorteam
-
S@ndr@
- Zeer actief
Re: Vitamine C, Glucosamine en Chondroïtine zin of niet?
ik gebruik vaak iets van gluco /chodroitine in combi met MSM enz. moet zeggen dat t mij wel goed helpt 
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Troost je. Bij mij of mijn honden ook nietInge O schreef:
dit soort moleculen hebben blijkbaar een speciaal karakter : ze straffen mij waarschijnlijk voor mijn ongeloof want als ik het op mezelf of mijn honden uitprobeer doet het nooit iets.

-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Ze staat pas op dit product 6 maanden na haar operatie en het verschil is opmerkelijk.Inge O schreef:maar wat je bij één individu nooit ziet is hoe het zou gelopen zijn zonder die toevoeging.maart schreef:gezien ik wel degelijk het verschil zie tussen een hond die op 3 poten loopt of op 4 poten mankt en voorstrompelt en een hond die soepel loopt op 4 poten
Dat het bij andere niet werkt, geloof ik best hoor. Maar hier werkt het wel degelijk. Mss heb ik geluk ja, maar dan ben ik in elk geval niet rouwig om dat geluk en Ds nog veel minder. Ze doet weer alle wandelingen en gaat zelfs weer mee fietsen.
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
- Aantal honden: 2
Nanni kreeg destijds Glucosamine van glucobest. Ze begon spontaan weer te spelen en leek lekkerder in haar vel. Toen het op was heb ik een ander (goedkoper) merk gegeven. Alleen daar liep ze strammer van en zelfs een keer een piep bij het opstaan. Toch maar weer glucobest gehaald en na enkele dagen liep ze weer beter en ook ging ze weer spelen met Tuana. Voor mij toch wel degelijk een reden om te geloven dat het bij haar werkte
- Zoie
- Zeer actief
Re: Vitamine E, Glucosamine en Chondroïtine zin of niet?
het placebo-effect is overigens een echt effect. Het is alleen niet de werkzame stof die het effect teweeg brengt. Of er sprake kan zijn van een placebo-effect bij dieren , denk het niet, althans niet bij het geven van dit soort voedingssuplementen.maart schreef:sinds mijn hond voedingssupplement bijkrijgt; mankt ze niet meer.
Ik weet al langer dan vandaag dat ze artrose heeft en een placebo effect is niet bepaald aan de orde, gezien ik wel degelijk het verschil zie tussen een hond die op 3 poten loopt of op 4 poten mankt en voorstrompelt en een hond die soepel loopt op 4 poten
Het placebo-effect is niet de enige reden waarom je voorzichtig moet zijn met conclusies trekken uit persoonlijke ervaring. Sientje mankte een tijdje geleden ook erger dan ze lange tijd gedaan had. Dan ga je wat doen.
O.a. wat rustiger aan doen.
Ook: dit soort aandoeningen komen en gaan vaak met golven. Als het erg is, is de kans dat het minder erg wordt groot. Als je griep hebt, en je slikt vit. C dan is de kans dat het beter wordt ook erg groot. Het zegt natuurlijk niks over vit. c.
Medicijnen worden alleen toegelaten na dubbelblindonderzoek . Dan filter je dit soort effecten eruit.

-
korthaar
- Zeer actief
Je moet met dat soort middeltjes toch kijken naar je eigen ervaringen er mee. Een dubbelblind onderzoek komt er niet van, omdat er voor de farmaceutische industrie geen droog brood aan te verdienen valt.Zoie schreef:het placebo-effect is overigens een echt effect. Het is alleen niet de werkzame stof die het effect teweeg brengt. Of er sprake kan zijn van een placebo-effect bij dieren , denk het niet, althans niet bij het geven van dit soort voedingssuplementen.maart schreef:sinds mijn hond voedingssupplement bijkrijgt; mankt ze niet meer.
Ik weet al langer dan vandaag dat ze artrose heeft en een placebo effect is niet bepaald aan de orde, gezien ik wel degelijk het verschil zie tussen een hond die op 3 poten loopt of op 4 poten mankt en voorstrompelt en een hond die soepel loopt op 4 poten
Het placebo-effect is niet de enige reden waarom je voorzichtig moet zijn met conclusies trekken uit persoonlijke ervaring. Sientje mankte een tijdje geleden ook erger dan ze lange tijd gedaan had. Dan ga je wat doen.
O.a. wat rustiger aan doen.
Ook: dit soort aandoeningen komen en gaan vaak met golven. Als het erg is, is de kans dat het minder erg wordt groot. Als je griep hebt, en je slikt vit. C dan is de kans dat het beter wordt ook erg groot. Het zegt natuurlijk niks over vit. c.
Medicijnen worden alleen toegelaten na dubbelblindonderzoek . Dan filter je dit soort effecten eruit.
- Zoie
- Zeer actief
dat is idd een groot probleem. Het is wel zo dat de bewijslast omgekeerd ligt: de middeltjesverstrekkers en degenen die die middeltjes aanraden moeten bewijzen dat het werkt. En als je de prijzen ziet die betaald worden, vind ik persoonlijk ook dat ze ofwel dergelijk ( onafhankelijk ) onderzoek moeten financieren, ofwel zeer terughoudend moeten zijn in het aanraden ervan.korthaar schreef:[
Je moet met dat soort middeltjes toch kijken naar je eigen ervaringen er mee. Een dubbelblind onderzoek komt er niet van, omdat er voor de farmaceutische industrie geen droog brood aan te verdienen valt.
het tegendeel gebeurt echter , wat voor mij een teken is dat we met niet - integere mensen te maken hebben. Oftewel oplichters. Mijn mening
Er is overigens wel onderzoek gedaan naar de werking van dit soort middelen. Wat mij betreft zou er meer publiek geld vrij gemaakt mogen worden niet alleen voor onderzoek naar voedingssupplementen maar ook voor voeding in het algemeen. Ik geloof namelijk wel dat er veel winst te behalen valt met een verstandig gebruik van supplementen, en juiste voedingsgewoontes. Al zou ik er nu ook weer niet alle heil van verwachten.
Ik persoonlijk geef niet zoveel om de persoonlijke ervaringen van mensen met een bepaald middeltje, dieet, of weet ik het wat, sec. D.w.z. dat er bij mij tenminste ook een soort idee moet zijn waarom het zou kunnen werken. En dan nog kan het wel uiteindelijk helemaal anders blijken te zijn dan je geloofde, zoals bij de veel geprezen antioxidanten, die vaak niet bleken te doen wat men dacht.

-
maart
- Zeer actief
26 euro om de 4 maanden vind ik toch totaal geen oplichterij, zeker gezien het bij mijn hond zeer duidelijk werkt.
- Zoie
- Zeer actief
ik zeg ook het is mijn mening, en ik bedoel hier niet alleen het onderhavige middeltje mee, maar de hele industrie die inspeelt op de ellende van anderen mensen en ze een financiele poot weet uit te draaien, inclusief allerlei goeroes die hun onbewezen stellingen van de daken schreeuwen als betrof het gods woord.maart schreef:26 euro om de 4 maanden vind ik toch totaal geen oplichterij, zeker gezien het bij mijn hond zeer duidelijk werkt.
Daarbij komt dat ik het af en toe leuk vind om bij wijze van tegengas een ietwat provocerende uitspraak te doen.

- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
- Aantal honden: 1
Ik vind het ook lastig hoor. Felix krijgt deze supplementen sinds een paar maanden op basis van baat het niet dan schaadt het niet.
Ik merk niet echt een aanwijsbaar effect, maarja, ik weet ook niet hoe het zou zijn als ik ermee zou stoppen.
Hij heeft een paar weken rimadyl gehad, maar als we nog even zonder dagelijkse dosis kunnen heb ik dat liever. En dat lukt nu prima. Ik zal alleen nooit weten of dat nou dankzij de supplementen is of niet.
En het is me de moeite niet waard om daar een heel onderzoek naar in te stellen
Er bestaat dus een kans dat ik genaaid word zonder dat ik het in de gaten heb. Daar heb ik wel een hekel aan, maarja, het blijft toch je hondje hè

Ik merk niet echt een aanwijsbaar effect, maarja, ik weet ook niet hoe het zou zijn als ik ermee zou stoppen.
Hij heeft een paar weken rimadyl gehad, maar als we nog even zonder dagelijkse dosis kunnen heb ik dat liever. En dat lukt nu prima. Ik zal alleen nooit weten of dat nou dankzij de supplementen is of niet.
En het is me de moeite niet waard om daar een heel onderzoek naar in te stellen
Er bestaat dus een kans dat ik genaaid word zonder dat ik het in de gaten heb. Daar heb ik wel een hekel aan, maarja, het blijft toch je hondje hè
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- Zoie
- Zeer actief
nog een ander voorbeeld om mijn terminologie te verduidelijken: Unilever verkoopt een bepaald olie-produkt met de mededeling dat er 3 x meer omega -3 - vetzuur in zit dan in olijfolie. Dat verzint de afdeling marketing, maar het betekent niks, aangezien olijfolie helemaal geen goede bron is van omega-3 - vetzuren.
Dat weet Unilever heel goed, maar ze blijven binnen de wet, en spelen gewoon in op de onwetendheid van de klant.
Ik vind dat niet integer , zulke mensen gaat het alleen om de poen . Jazeker , oplichters noem ik ze
Ook al zou er niks mis zijn met die olie of de prijs ervan. Ze proberen me te belazeren , en daar hou ik niet van.
Dat weet Unilever heel goed, maar ze blijven binnen de wet, en spelen gewoon in op de onwetendheid van de klant.
Ik vind dat niet integer , zulke mensen gaat het alleen om de poen . Jazeker , oplichters noem ik ze

- Zoie
- Zeer actief
ja, die zoveel meer / minder kans op dit of dat is ook zo'n befaamde misleider. Een tien maal kleinere kans op een vreselijke ziekte betekent niet zoveel als die kans heel klein is: 10 x 0 = 0. Het getal zegt me pas wat als ik weet hoe groot die kans is, maar dat zegt men er vrijwel nooit bij.Inge O schreef:phoehh, dat is inderdaad een rottige manier.Zoie schreef:nog een ander voorbeeld om mijn terminologie te verduidelijken: Unilever verkoopt een bepaald olie-produkt met de mededeling dat er 3 x meer omega -3 - vetzuur in zit dan in olijfolie. Dat verzint de afdeling marketing, maar het betekent niks, aangezien olijfolie helemaal geen goede bron is van omega-3 - vetzuren.
Ik vind dat niet integer , zulke mensen gaat het alleen om de poen . Jazeker , oplichters noem ik zeOok al zou er niks mis zijn met die olie of de prijs ervan. Ze proberen me te belazeren , en daar hou ik niet van.

- Zoie
- Zeer actief
ja, om die reden hebben wij het ook wel gegeven. Je wilt tenslotte niet je hond iets onthouden wat uiteindelijk heel goed zou kunnen blijken te zijn.Jaap* schreef:Ik vind het ook lastig hoor. Felix krijgt deze supplementen sinds een paar maanden op basis van baat het niet dan schaadt het niet.
En het is me de moeite niet waard om daar een heel onderzoek naar in te stellen![]()
Er bestaat dus een kans dat ik genaaid word zonder dat ik het in de gaten heb. Daar heb ik wel een hekel aan, maarja, het blijft toch je hondje hè![]()
Maar ja, op die manier kunnen we wel aan de gang blijven. We slikken het zelf niet , en we geven het de honden ook niet. Reden : ik geloof er gewoon echt niet in

- Jaap*
- Zeer actief
Als ik ermee zou stoppen, en hij zou dan verslechteren, dan zou dat het effect van het stoppen kunnen zijn.Inge O schreef:maar wat is dan het voordeel in dit gevalJaap* schreef:Ik merk niet echt een aanwijsbaar effect, maarja, ik weet ook niet hoe het zou zijn als ik ermee zou stoppen.?
Dat weet ik dan, en dan zou ik opnieuw beginnen met het supplement.
Ik heb de keus gemaakt om mij dat niet verder af te vragen en gewoon stomweg tevreden te zijn met de huidige status, in het kader van never change a winning team
-
maart
- Zeer actief
Zoie schreef:nog een ander voorbeeld om mijn terminologie te verduidelijken: Unilever verkoopt een bepaald olie-produkt met de mededeling dat er 3 x meer omega -3 - vetzuur in zit dan in olijfolie. Dat verzint de afdeling marketing, maar het betekent niks, aangezien olijfolie helemaal geen goede bron is van omega-3 - vetzuren.
Ik vind dat niet integer , zulke mensen gaat het alleen om de poen . Jazeker , oplichters noem ik zeOok al zou er niks mis zijn met die olie of de prijs ervan. Ze proberen me te belazeren , en daar hou ik niet van.
daar ben ik mee akkoord hoor.
Ik heb echter 2 producten gegeven. Op het huidige is het stukken beter dan op de vorige (en ja, eerste gedurende enkele maanden gegeven).
Overigens niet omdat dit me werd aangeraden maar omdat ik dit zelf wou uitproberen en uitgezocht heb.
- Jaap*
- Zeer actief
Nou, hij heeft er wel méér last van gehad. Dat is het hem nou netInge O schreef:maar dat team (in z'n uppie dan) won vooraf al net zo hard, tochJaap* schreef:Als ik ermee zou stoppen, en hij zou dan verslechteren, dan zou dat het effect van het stoppen kunnen zijn.Inge O schreef:maar wat is dan het voordeel in dit gevalJaap* schreef:Ik merk niet echt een aanwijsbaar effect, maarja, ik weet ook niet hoe het zou zijn als ik ermee zou stoppen.?
Dat weet ik dan, en dan zou ik opnieuw beginnen met het supplement.
Ik heb de keus gemaakt om mij dat niet verder af te vragen en gewoon stomweg tevreden te zijn met de huidige status, in het kader van never change a winning team?
- Jaap*
- Zeer actief
Ze hebben me waar ze me hebben willenInge O schreef:hm.Jaap* schreef:Nou, hij heeft er wel méér last van gehad. Dat is het hem nou net
tja, dan hang je natuurlijk![]()
.
-
korthaar
- Zeer actief
-
korthaar
- Zeer actief
Het is een(dood) gevonden halfgans.Jion schreef:Met een ooievaar in haar bek?
valwild in het vakjargon.
- rose
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
Wat is een halfgans?
-
korthaar
- Zeer actief
De gevonden vogel is een kruising bergeend-nijlgansrose schreef:Wat is een halfgans?
- rose
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
korthaar schreef:De gevonden vogel is een kruising bergeend-nijlgansrose schreef:Wat is een halfgans?
Oke, dank je
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
En ik ook nietZoie schreef:ja, om die reden hebben wij het ook wel gegeven. Je wilt tenslotte niet je hond iets onthouden wat uiteindelijk heel goed zou kunnen blijken te zijn.Jaap* schreef:Ik vind het ook lastig hoor. Felix krijgt deze supplementen sinds een paar maanden op basis van baat het niet dan schaadt het niet.
En het is me de moeite niet waard om daar een heel onderzoek naar in te stellen![]()
Er bestaat dus een kans dat ik genaaid word zonder dat ik het in de gaten heb. Daar heb ik wel een hekel aan, maarja, het blijft toch je hondje hè![]()
Maar ja, op die manier kunnen we wel aan de gang blijven. We slikken het zelf niet , en we geven het de honden ook niet. Reden : ik geloof er gewoon echt niet in

-
korthaar
- Zeer actief
In de boekenkast bij de DA, zie ik tussen de pillen over diergeneeskunde wel een boekje: "verstand van de klant" prijken.Inge O schreef:ach, dat is net zo goed een commerciëel truukje, bij de volgende staat hij weer paf omdat hij zo'n mooie vacht heeft en bij de volgende omdat die zo braaf is enz. : eindeloze mogelijkheden om paf te staan en de eigenaars de indruk te geven dat ze een toch wel Erg Bijzondere Hond hebben.korthaar schreef: Zij is nu 8 jaar en de DA staat paf over de soepelheid van de gewrichten.
-
Pino01
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
Hier ook geen verschil en ik heb ook artrose. Het enige dat echt helpt is gedoseerd bewegen en als de pijn te erg is gewoon een pijnstiller slikken.Esther12 schreef:Ik heb het zelf geslikt (omdat ik artrose heb) en ik merkte geen enkel verschil.
Supplement is niet bewezen of het helpt of niet.