Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Honing

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Re: Honing

Ongelezen bericht door Pepie »

2. "(echte) Bijenhoning", honing is altijd afkomstig van de bijen. Op honing lijkend product dat niet van de bijen afkomstig is, mag wettelijk de naam honing niet dragen.
3. "koud geslingerde honing", is een flauwekul benaming, omdat honing warm niet te slingeren is, vanwege de raten die op relatief lagere temperaturen al verweken of smelten.

Wat bedoelen ze hier nu weer mee :boos:
Afbeelding
nyckle
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 airedale terrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door nyckle »

Pepie schreef:2. "(echte) Bijenhoning", honing is altijd afkomstig van de bijen. Op honing lijkend product dat niet van de bijen afkomstig is, mag wettelijk de naam honing niet dragen.

Dat staat in de warenwet. Vroeger was er ook namaak honing. Net als namaak boter. Wat wij nu margarine noemen.

3. "koud geslingerde honing", is een flauwekul benaming, omdat honing warm niet te slingeren is, vanwege de raten die op relatief lagere temperaturen al verweken of smelten.

Koud geslingerde honing is geen flauwekul benaming. De raten worden ontzegeld en in een slinger gezet. Door aan de slinger te draaien vliegt de honing uit de raten.
In het buitenland persen ze de honing vaak uit de voorverwarmde raten. De honing wordt dan nog dunner, dus de opbrengst groter.

Wat bedoelen ze hier nu weer mee :boos:
Floortje
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Floortje »

nyckle schreef:
Floortje schreef:
Marjoleine schreef:
Floortje schreef:Imkerij is helemaal hot op het moment, dus met een beetje moeite kan je vaak wel een adresje in de buurt vinden :ok:
Veel moeite.
Imkerij mag dan hot zijn, met de bijen gaat het niet zo best.

Een vriendin van mij is imker en die heeft nog maar één volk over. Ik begrijp van haar dat het overal treurig gesteld is.
Ik geloof zomaar niet dat er hier imkers zijn trouwens.
Dan heb ik mazzel denk ik. Ik werk in de randstad op een biologische GGZ zorgboerderij en we hebben een hobby-imker op het terrein. Wij hebben meer dan voldoende honing. Ook 3x een zwerm gehad, dus met zijn volken zit het wel goed :wink:
Dat er drie zwermen zijn geweest zegt niks over of het wel of niet goed gaat met de bijen. Meer over de onoplettendheid van de imker. :LOL:
Ach, de beste man is in de 70, dus dat kan best. Feit is wel dat hij dit al meer dan 40 jaar doet, een flinke opbrengst heeft en iedereen in de omgeving hem om raad komt vragen. En die zwermen zijn nooit tot overlast geweest, hij weet ze altijd weer te vangen.
Lekker boeiend ook allemaal. ik heb altijd een lekker potje honing van hem staan en bij een beginnende keelpijn neem ik een theelepeltje en dan dan is het verdwenen. Dat had ik bij supermarkthoning niet, misschien een placebo-effect, maar ach, het werk wel!
Goldendelicious

Ongelezen bericht door Goldendelicious »

De bijenstand is per regio verschillend en ook afhankelijk of er bio-dynamisch wordt geïmkerd of dat er meer industriële technieken worden toegepast, die mede verantwoordelijk zijn voor zwakte van een bijenvolk.
http://www.gwl-terrein.nl/files/BioImkerenGWL.pdf
Ja, hier zeker ook honingvoorstanders. 3 honden die er verzot op zijn. Een paar x per week gewone imkerhoning en tijdens ziekte een goede kwaliteit Manuka honing.
Misschien vind je dit leuk om te lezen. Even scrollen naar 'Rauwe honing':
http://www.rauwevoedingvoorhonden.nl/Ontwormen.htm
Pepie
Zeer actief

Afbeelding
Goldendelicious

Pure Gold is gecertificeerd, evenals Manuka Health, Comvita en NZHealth Naturally.
nyckle
Zeer actief

Goldendelicious schreef:De bijenstand is per regio verschillend en ook afhankelijk of er bio-dynamisch wordt geïmkerd of dat er meer industriële technieken worden toegepast, die mede verantwoordelijk zijn voor zwakte van een bijenvolk.
http://www.gwl-terrein.nl/files/BioImkerenGWL.pdf

Ik ben geen bedrijfsmethode tegengekomen. Geloof me er bestaan tientallen bedrijfsmethoden.

Ja, hier zeker ook honingvoorstanders. 3 honden die er verzot op zijn. Een paar x per week gewone imkerhoning en tijdens ziekte een goede kwaliteit Manuka honing.
Misschien vind je dit leuk om te lezen. Even scrollen naar 'Rauwe honing':
http://www.rauwevoedingvoorhonden.nl/Ontwormen.htm

Dit is al jaren bekend bij imkers. Maar leuk om te lezen.
nyckle
Zeer actief

dubbel
nyckle
Zeer actief

Goldendelicious schreef:Pure Gold is gecertificeerd, evenals Manuka Health, Comvita en NZHealth Naturally.
Manuka is dus een plant uit Australië als ik het goed heb begrepen.

Wat is er beter aan dan heide- of lindenhoning?
Goldendelicious

Er zijn redelijk wat honingsoorten wereldwijd onderzocht op geneeskrachtige werking.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23962613

Het verschil met andere honingsoorten is dat Manuka honing uiterst steriel wordt gewonnen, juist omdat het vaak binnen medische toepassingen gebruikt wordt. Maar bepaalde inhoudsstoffen zijn ook beter vertegenwoordigd dan in andere honingsoorten, waardoor ook een krachtigere werking zou worden toegeschreven. Vooral bij wondgenezing bij paarden (mok, rotstraal, schimmel) kan Manuka honing erg waardevol zijn, al dan niet in combinatie met bepaalde etherische oliën bijv.).
http://www.starremedies.nl/manukahoning.php

Heidehoning, bloesemhoning, lindehoning etc. bevatten ook waardevolle inhoudsstoffen en een honingsoort zoals tijmhoning bevat weer meer vitamine C ten opzichte van de standaard imkersoorten. Uiterst waardevolle honingen wat mij betreft, evenals de propolissoorten. Maar tijdens ziekte gaat mijn voorkeur uit naar Manuka, daar mijn ervaringen hiermee het beste zijn. :wink:

Daarnaast schiet me te binnen, schijnen Manuka bijenvolken enorm sterk te zijn, zonder drastische ziektes en worden bijvoorbeeld al een tijdje ingemengd met Amerikaanse bijenvolken om de bijenstand daar te redden.
Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Demi »

Honing? Echt niet hier en ook allemaal niet. Ze kijken echt naar de lepel alsof ze er een klap mee krijgen. Van de week wilde ik Ivy een lepel geven en het zat overal (ja ook op mij :hmmm: ) en wat ze binnen heeft gekregen lag na 2 minuten weer in de mand :roll: geen succes dus.
Cujo wel, die at zo een pot honing leeg als ik niets zei
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
nyckle
Zeer actief

Als ik het zo lees, is Manuka meer een handels naam. Ik kan jullie nu al vertellen,dat dit niet bio-dynamisch gewonnen honing is.

Hoe komen ze aan koninginnengelei?
bron:http://www.manuka-huidverzorging.nl/nl/ ... -bijenwas-
Koninginnegelei
Koninginnegelei (Royal Jelly) wordt door bijen -door klieren in de kop- afgescheiden als voeding voor de koningin. De gelei is een melk-witte substantie die wordt gewonnen zonder dat er bijen voor sterven. Het is bijzonder rijk is aan mineralen en sporenelementen en wordt toegepast in geneeskrachtige middelen en huidcrèmes. Daarnaast bevat het enzymen en andere waardevolle eiwitten alsmede vetten en suikers. Tevens bevat de gelei panthenol (pro vitamine B5). Deze vitamine wordt als schoonheidsvitamine beschouwd, die huid en haar verzorgt, huidirritaties en roodheid vermindert, de afweerkracht van het slijmvlies verhoogt en de wondheling bevordert. Geen wonder dus, dat koninginnegelei bij vele huidproblemen hulp kan bieden.
De Chinezen hebben een lange traditie in het gebruik van de Royal Jelly om het verouderingsproces te vertragen.
Hoe komen ze aan bijengif?

bron:http://www.beautynieuws.nl/nieuws/1941/ ... -Face-Mask
Bijzonder bijvriendelijk
Het gif wordt altijd op een diervriendelijke manier van de bijen afgenomen, zonder dat dit invloed heeft op de levensduur, het welzijn en het normale functioneren van de bij.

Verkoopadviesprijs: Manuka Doctor’s ApiNourish Rejuvenating Face Mask 50 ml € 59,99
De producten van Manuka Doctor zijn exclusief verkrijgbaar bij De Tuinen.
Ik denk, dat vrouw Thieme deze producten in elk geval niet zal gebruiken, als ze weet hoe ze worden verkregen. Ze is tegen op de jacht. Dus zal ze ook wel tegen zijn op de honingjacht. Vooral de commerciële honingjacht.
Melody
Zeer actief
Mijn ras(sen): Galgo x Podenco

Ongelezen bericht door Melody »

Manuka is dacht ik honing afkomstig van de theeboom, en die is natuurlijk bekend vanwege antiseptische werking!
Acacia is ook mooie honing.
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Je kan toch ook gewoon iets aan je hond geven, omdat ze het lekker vinden? Het hoeft toch niet altijd een functie te hebben.

Dus hop, gewoon honing in 't bekkie als je hond dat lekker vindt.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Goldendelicious

nyckle schreef:Als ik het zo lees, is Manuka meer een handels naam. Ik kan jullie nu al vertellen,dat dit niet bio-dynamisch gewonnen honing is.

Koninginnegelei
Koninginnegelei (Royal Jelly) wordt door bijen -door klieren in de kop- afgescheiden als voeding voor de koningin. De gelei is een melk-witte substantie die wordt gewonnen zonder dat er bijen voor sterven. Het is bijzonder rijk is aan mineralen en sporenelementen en wordt toegepast in geneeskrachtige middelen en huidcrèmes. Daarnaast bevat het enzymen en andere waardevolle eiwitten alsmede vetten en suikers. Tevens bevat de gelei panthenol (pro vitamine B5). Deze vitamine wordt als schoonheidsvitamine beschouwd, die huid en haar verzorgt, huidirritaties en roodheid vermindert, de afweerkracht van het slijmvlies verhoogt en de wondheling bevordert. Geen wonder dus, dat koninginnegelei bij vele huidproblemen hulp kan bieden.
De Chinezen hebben een lange traditie in het gebruik van de Royal Jelly om het verouderingsproces te vertragen.

Bijzonder bijvriendelijk
Het gif wordt altijd op een diervriendelijke manier van de bijen afgenomen, zonder dat dit invloed heeft op de levensduur, het welzijn en het normale functioneren van de bij.

Verkoopadviesprijs: Manuka Doctor’s ApiNourish Rejuvenating Face Mask 50 ml € 59,99
Ik denk, dat vrouw Thieme deze producten in elk geval niet zal gebruiken, als ze weet hoe ze worden verkregen. Ze is tegen op de jacht. Dus zal ze ook wel tegen zijn op de honingjacht. Vooral de commerciële honingjacht.
Biologisch?
Nieuw Zeeland maakt geen gebruik van antibiotica voor ziektebestrijding in de bijenteelt. De bijenkorf wordt vervaardigd uit natuurlijke producten waarbij vertouwd wordt op het gebruik van natuurlijke behandeling in plaats van chemische conserverings- en bestrijdingsmiddelen. De bijenkorven worden gehouden op het platteland, meestal vele kilometers verwijderd van enige menselijke activiteit.
Anders dan controles op de varroa-mijt, volgen de Nieuw Zeelandse imkers de principes van de biologische productie voor honing.
Manuka Health werking is gecertificeerd biologisch voor de verwerking van biologische honing. Dit is hetzelfde systeem dat wij zowel gebruiken voor biologische- als conventionele honing.

'Manuka' is geen handelsnaam. Manuka honing en afgeleiden zijn natuurproducten en diverse partijen hebben handelsnamen met daarin de naam 'Manuka' verwerkt. Bij mijn weten houden de imkers voor Manuka Health er geen dieronvriendelijke productiemethodes op na.
:wink:
Producten zoals stuifmeelkorrels, royal jelly en propolis zijn schaars. Het lijkt niet zinvol om bijenvolken zover uit te melken voor commercieel gewin, al weet ik dat bij bepaalde niet Manuka honing merken dat wel degelijk wordt gedaan.

Manuka Health houdt zich voornamelijk bezig met duurzaamheidsprojecten op landbouwgebied en ekologisch management, ten behoeve van het behoud van hun bijenvolken.
Ri@nne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.

Ongelezen bericht door Ri@nne »

Bonnie krijgt het als ze niet lekker is, maagzuur of hoesten. gewoon die uit de supermarkt.
ze is er dol op.
Afbeelding
All my dreams... would still be dreams.. if there hadn't been you... :I: Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Onze honden krijgen regelmatig een groenten/fruitprutje en daar doe ik honing doorheen.
Die koop ik altijd bij de Arteka de groene winkel hier dicht in de buurt.
De prutjes ,en dus ook de honing ,gaan er altijd met smaak in.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
nyckle
Zeer actief

Goldendelicious schreef:
nyckle schreef:Als ik het zo lees, is Manuka meer een handels naam. Ik kan jullie nu al vertellen,dat dit niet bio-dynamisch gewonnen honing is.

Koninginnegelei
Koninginnegelei (Royal Jelly) wordt door bijen -door klieren in de kop- afgescheiden als voeding voor de koningin. De gelei is een melk-witte substantie die wordt gewonnen zonder dat er bijen voor sterven.

Dit is een dikke leugen!! Royal Jelly wordt gewonnen bij het breken van de zwermcellen. De toekomstige koninginnen, wordt dus om zeep geholpen door de imker.

Het is bijzonder rijk is aan mineralen en sporenelementen en wordt toegepast in geneeskrachtige middelen en huidcrèmes. Daarnaast bevat het enzymen en andere waardevolle eiwitten alsmede vetten en suikers. Tevens bevat de gelei panthenol (pro vitamine B5). Deze vitamine wordt als schoonheidsvitamine beschouwd, die huid en haar verzorgt, huidirritaties en roodheid vermindert, de afweerkracht van het slijmvlies verhoogt en de wondheling bevordert. Geen wonder dus, dat koninginnegelei bij vele huidproblemen hulp kan bieden.

Net als de hoorn van de neushoorn goed is voor de potentie?

Bijzonder bijvriendelijk

Je pakt een bij bij de lurven, en laat hem ergens in steken. Dat doe je 50.000 maal om een ons gif te krijgen. Mag ik even lachen?

Biologisch?
Nieuw Zeeland maakt geen gebruik van antibiotica voor ziektebestrijding in de bijenteelt. De bijenkorf wordt vervaardigd uit natuurlijke producten waarbij vertouwd wordt op het gebruik van natuurlijke behandeling in plaats van chemische conserverings- en bestrijdingsmiddelen. De bijenkorven worden gehouden op het platteland, meestal vele kilometers verwijderd van enige menselijke activiteit.
Anders dan controles op de varroa-mijt, volgen de Nieuw Zeelandse imkers de principes van de biologische productie voor honing.
Manuka Health werking is gecertificeerd biologisch voor de verwerking van biologische honing. Dit is hetzelfde systeem dat wij zowel gebruiken voor biologische- als conventionele honing.

'Manuka' is geen handelsnaam. Manuka honing en afgeleiden zijn natuurproducten en diverse partijen hebben handelsnamen met daarin de naam 'Manuka' verwerkt. Bij mijn weten houden de imkers voor Manuka Health er geen dieronvriendelijke productiemethodes op na.
Producten zoals stuifmeelkorrels, royal jelly en propolis zijn schaars. Het lijkt niet zinvol om bijenvolken zover uit te melken voor commercieel gewin, al weet ik dat bij bepaalde niet Manuka honing merken dat wel degelijk wordt gedaan.

Manuka Health houdt zich voornamelijk bezig met duurzaamheidsprojecten op landbouwgebied en ekologisch management, ten behoeve van het behoud van hun bijenvolken.
Op de rest kom ik terug.
nyckle
Zeer actief

Code: Selecteer alles

Al sinds eeuwen is er een symbiose, tussen mens en honingbij. Dat wil zeggen, dat in elk geval hier in Nederland de bij niet zonder imker kan, en zonder bij geen honing.
Ondertussen is de Nederlandse zwarte bij vervangen door de Carnica, Buckfast, en alle mengelingen er tussen.

Rond 1970 werden de volken besmet met de varoa mijt. Deze mijt veroorzaakte ziektes bij de bijen. Nosema was een van de ziektes. Natuurlijk sprong de chemie er op in. Bayer ontwikkelde Apisan. Dit product liet sporen chemicaliën achter in de honing. Mijten werden resistent.

Bio-Imkers probeerden deze mijt, met middelen te bestrijden. En ze probeerden dit met mierenzuur. Een zuur dat al in de honing aanwezig is. Wel op een moment, dat er geen honing voor consumptie werd afgenomen.
Later werd ook oxaalzuur geprobeerd. Resultaat was, dat de volken redelijk in stand bleven, ook al was het worstelen. Nog later werden esoterische oliën ingezet.
Tot hier de geschiedenis in het kort hier in Nederland.

De honing hier in Nederland is dus veilig, wat betreft chemicaliën. Er wordt gewerkt met middelen, die van nature in de honing zit, op momenten, dat er niet honing geoogst wordt.

Ik heb helemaal geen idee hoe de honing en de bijenteelt is in Nieuw zeeland en Australië is, maar ik heb wel een onderbuikgevoel, dat er wel degelijk een commercieel belang is. Let op de prijzen!

Bovendien, ben ik benieuwd, welke hond zijn neus steekt in een bijenkast. Is honing wel natuurlijk voer voor honden? Volgens de laatste berichten niet eens voor kleine kinderen.

Ik wik de link met Beefree niet eens maken. Dat is, laat de natuur z'n gang gaan. Ik kan me er niet in vinden. Zie naar de Oostvaardersplassen.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

nyckle schreef:[
Bovendien, ben ik benieuwd, welke hond zijn neus steekt in een bijenkast. Is honing wel natuurlijk voer voor honden?
Moet dat dan? Mijn honden eten ook boterhammetjes en mandarijntjes... :U:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Goldendelicious

nyckle schreef:

Code: Selecteer alles

Al sinds eeuwen is er een symbiose, tussen mens en honingbij. Dat wil zeggen, dat in elk geval hier in Nederland de bij niet zonder imker kan, en zonder bij geen honing.
Ondertussen is de Nederlandse zwarte bij vervangen door de Carnica, Buckfast, en alle mengelingen er tussen.

Rond 1970 werden de volken besmet met de varoa mijt. Deze mijt veroorzaakte ziektes bij de bijen. Nosema was een van de ziektes. Natuurlijk sprong de chemie er op in. Bayer ontwikkelde Apisan. Dit product liet sporen chemicaliën achter in de honing. Mijten werden resistent.

Bio-Imkers probeerden deze mijt, met middelen te bestrijden. En ze probeerden dit met mierenzuur. Een zuur dat al in de honing aanwezig is. Wel op een moment, dat er geen honing voor consumptie werd afgenomen.
Later werd ook oxaalzuur geprobeerd. Resultaat was, dat de volken redelijk in stand bleven, ook al was het worstelen. Nog later werden esoterische oliën ingezet.
Tot hier de geschiedenis in het kort hier in Nederland.

De honing hier in Nederland is dus veilig, wat betreft chemicaliën. Er wordt gewerkt met middelen, die van nature in de honing zit, op momenten, dat er niet honing geoogst wordt.

Ik heb helemaal geen idee hoe de honing en de bijenteelt is in Nieuw zeeland en Australië is, maar ik heb wel een onderbuikgevoel, dat er wel degelijk een commercieel belang is. Let op de prijzen!

Bovendien, ben ik benieuwd, welke hond zijn neus steekt in een bijenkast. Is honing wel natuurlijk voer voor honden? Volgens de laatste berichten niet eens voor kleine kinderen.

Ik wik de link met Beefree niet eens maken. Dat is, laat de natuur z'n gang gaan. Ik kan me er niet in vinden. Zie naar de Oostvaardersplassen.
:U: Ik kan je niet helpen met jouw onderbuik gevoel. Gecertificeerde Manuka honing wil zeggen dat vanaf bepaalde waardes er een bewezen medicinale werking vanuit gaat. De honing komt uit gebieden waar de Manuka overheerst en die gebieden worden door ekologische bijenboeren goed in stand gehouden. Veel gerecycled, speciale watersystemen etc. De olie wordt niet door middel van verhitting bewerkt, omdat het dan ook zijn medicinale werking verliest.
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... BVCea8Zc_Y
http://www.youtube.com/watch?v=Y28mikhVnwI
http://www.youtube.com/watch?v=HzXCgFnnvZs

Jazeker, rauwe honing en niet specifiek Manuka kan wel degelijk gerekend worden tot een natuurlijke voer voor honden. De geschiedenis hierover gaat decennia terug. Bekendste boeken die er over geschreven zijn, zijn o.a. die van kruidkundige Juliette de Baïracly Levi, eerste boeken over honing als overlevingstonicum voor pas geboren pups.

http://www.k9instinct.com/1/post/2013/0 ... -dogs.html
http://www.whole-dog-journal.com/issues ... 967-1.html
nyckle
Zeer actief

Wij van wc-eend? en de rest?

Ik denk, dat je honing overschat. Ik heb aangegeven hoe het hier is Nederland gaat. Vertel jij nu eens waar die Royal troep-of -zo enz. vandaan komt. Verbind dat nog eens met jou inbreng met Beesfree of zo.
Dan denk ik, dat er iemand zit te dromen.

Als er dan nog eens iemand zit te beweren, dat honing natuurlijk voedsel voor honden is, dan kan ik me indenken, dat er mensen de draad kwijt raken. :LOL:

Jou hond mag inbreken in mijn bijenkast! Gevolgen zijn helemaal voor jou. Ik denk, dat je dit aanbod niet aanneemt.
Honden en bijen "lusten elkaar niet zo".

Kijk nog eens een keer, ik vind jou verweer heel slap.
nyckle
Zeer actief

Kells schreef:
nyckle schreef:
malinois schreef:Met kennelhoest en/of maagzuur oprispingen. De goedkoopste uit de supermarkt.
Ik zou als mijn hond kennelhoest heeft naar de dierenarts gaan, ipv de hond honing voeren. Ik heb veel vertrouwen in honing, maar niet alle. Honing is zeker geen antibiotica!
Hier hebben ze recent allemaal kennelhoest gehad. Alleen de oudste kreeg antibiotica en de rest niks! Ze kregen wel allemaal nat (gemaakt) voer en honing door het drinkwater.
Ik heb nergens geschreven dat honing slecht is. Ik heb ook geen bewijzen. Het kan evengoed slecht uitpakken! Er is n.l geen bewijs, dat honing goed is voor honden.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

nyckle schreef:
Kells schreef:
nyckle schreef:
malinois schreef:Met kennelhoest en/of maagzuur oprispingen. De goedkoopste uit de supermarkt.
Ik zou als mijn hond kennelhoest heeft naar de dierenarts gaan, ipv de hond honing voeren. Ik heb veel vertrouwen in honing, maar niet alle. Honing is zeker geen antibiotica!
Hier hebben ze recent allemaal kennelhoest gehad. Alleen de oudste kreeg antibiotica en de rest niks! Ze kregen wel allemaal nat (gemaakt) voer en honing door het drinkwater.
Ik heb nergens geschreven dat honing slecht is. Ik heb ook geen bewijzen. Het kan evengoed slecht uitpakken! Er is n.l geen bewijs, dat honing goed is voor honden.
Maar móet het goed zijn dan? Als ik nu vind dat het werkt tegen kennelhoest, dus de keel verzacht en tegen zure oprispingen door het door de warme melk te doen dan is dat voor dat doel goed. Ze krijgen dat toch niet 24/7?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Pepie
Zeer actief

Nou inderdaad.Als het verzacht bij keelpijn dan geef je dat toch aan je hond of het nu natuurlijk is of niet.
Afbeelding
Goldendelicious

nyckle schreef:Wij van wc-eend? en de rest?

Ik denk, dat je honing overschat. Ik heb aangegeven hoe het hier is Nederland gaat. Vertel jij nu eens waar die Royal troep-of -zo enz. vandaan komt. Verbind dat nog eens met jou inbreng met Beesfree of zo.
Dan denk ik, dat er iemand zit te dromen.

Als er dan nog eens iemand zit te beweren, dat honing natuurlijk voedsel voor honden is, dan kan ik me indenken, dat er mensen de draad kwijt raken. :LOL:

Jou hond mag inbreken in mijn bijenkast! Gevolgen zijn helemaal voor jou. Ik denk, dat je dit aanbod niet aanneemt.
Honden en bijen "lusten elkaar niet zo".

Kijk nog eens een keer, ik vind jou verweer heel slap.
Wat een flauwekul reactie. Ik stop dan ook met mijn bijdrage.
Pepie
Zeer actief

Dat heb je mooi voor elkaar Nyckie :boos: als er iemand is die zijn mening er toe doet voor mij is het golden wel :boos:
Afbeelding
krullie
Zeer actief

Ongelezen bericht door krullie »

ik geef mika ook honing.
gewoon een spuitje in zijn bek, hij vind het niet erg.
als hij hoest of als hij last heeft van zijn maag.
meestal helpt het goed.
bob krijgt het voor zijn darmen en die doet het er ook goed op.
Ramiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): borderterrier
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ramiek »

Ik heb hier ooit geprobeerd toen Rana een kuch had, om honing te geven. Was geen succes ;)
groetjes van Annemiek

Afbeelding
*Rana 23-7-2015
http://www.ramiek.nl
nyckle
Zeer actief

Kom dan met tegen argumenten? Waar zie ik die dan? Vertel waar ik mis ben? Ik heb het voor elkaar? Dus vertel. Mijn oren zijn open, zowel als mijn ogen.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”