Gelukkig houden ze zich eraan. Hoe is het verder met jullie? Komen jullie de hond vaak tegen?thom schreef:De betreffende hond heeft toen meteen een aanlijn- en muilkorfplicht gekregen, daar houden zij zich aan.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ben je in ons land echt zo afhankelijk van de gemeente ??
Moderator: moderatorteam
- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
Re: Ben je in ons land echt zo afhankelijk van de gemeente ?
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
We zijn de hond gelukkig niet meer tegengekomen. Van andere buren hier horen we dat ze zich aan de aanlijn- en muilkorf plicht houden.Rataplan schreef:Gelukkig houden ze zich eraan. Hoe is het verder met jullie? Komen jullie de hond vaak tegen?thom schreef:De betreffende hond heeft toen meteen een aanlijn- en muilkorfplicht gekregen, daar houden zij zich aan.
Hoe het met ons gaat, onze vriend Ari is een en al afleiding en vrolijkheid.
De pijn en het verdriet rondom Yla is nog best hevig, het is net een wond, waar soms een korstje opzit, maar je stoot het korstje er ook snel weer af, dat heeft tijd nodig.

- Nero12
- Actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herders
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Heel veel gemeentes handelen gelijk hoor maar zoals met alle strafrechtelijke zaken moet er toch eerst aangifte zijn gedaan. Zonder dat is er geen bewijs voor politie of gemeente om tot actie over te gaan. Ik dus dringend wel aangifte gaan doen want anders zal er ook nooit iets gaan gebeuren. De meeste mensen bij de politie weten af en toe ook niet hoe en wat dus niet op 1 iemand vertrouwen. Zij mogen niet in actie komen zonder aangifte dus als je wil dat er in jouw geval iets gedaan wordt, zal je aangifte moeten doen. Ik vind dat zelf ook niet meer dan logisch want anders kan iedereen wel zonder aangifte zeggen dat er iets is gebeurd.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Er is kennelijk wel een maatregel genomen door de gemeente (of de politie?).Nero12 schreef:Heel veel gemeentes handelen gelijk hoor maar zoals met alle strafrechtelijke zaken moet er toch eerst aangifte zijn gedaan. Zonder dat is er geen bewijs voor politie of gemeente om tot actie over te gaan. Ik dus dringend wel aangifte gaan doen want anders zal er ook nooit iets gaan gebeuren. De meeste mensen bij de politie weten af en toe ook niet hoe en wat dus niet op 1 iemand vertrouwen. Zij mogen niet in actie komen zonder aangifte dus als je wil dat er in jouw geval iets gedaan wordt, zal je aangifte moeten doen. Ik vind dat zelf ook niet meer dan logisch want anders kan iedereen wel zonder aangifte zeggen dat er iets is gebeurd.
Dat doen ze toch ook niet zomaar?
thom schreef:De betreffende hond heeft toen meteen een aanlijn- en muilkorfplicht gekregen, daar houden zij zich aan.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ik zou dat toch echt alsnog doen, hoor.
Stel nou eens dat er iets gebeurd en dat die hond nog een slachtoffer maakt? Dan is het officieel de eerste keer omdat jij geen aangifte doet
Je kunt toch niets als er geen aangifte is? Snap heus wel dat het lastig is, maar toch.
Stel nou eens dat er iets gebeurd en dat die hond nog een slachtoffer maakt? Dan is het officieel de eerste keer omdat jij geen aangifte doet
Je kunt toch niets als er geen aangifte is? Snap heus wel dat het lastig is, maar toch.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
Marjoleine schreef:Ik zou dat toch echt alsnog doen, hoor.
ik snap dat niet zo goed eigenlijk. je hond op zo'n manier is lastig. aangifte doen is een peulenschilletje. maar er moet toch iets zijn anders was er geen muilkorf en aanlijnplicht

- Nero12
- Actief
- Contacteer:
Dat is wrl wat anders dan een hond afmaken. Daar is echt een officiele aangifte voor nodig. En het lijkt me uberhaubt slim om dat te doen want als er ooit nog eens een incident met dezelfde hond is heeft de pilitie meteen de oude gegevens.ranetje schreef:Er is kennelijk wel een maatregel genomen door de gemeente (of de politie?).Nero12 schreef:Heel veel gemeentes handelen gelijk hoor maar zoals met alle strafrechtelijke zaken moet er toch eerst aangifte zijn gedaan. Zonder dat is er geen bewijs voor politie of gemeente om tot actie over te gaan. Ik dus dringend wel aangifte gaan doen want anders zal er ook nooit iets gaan gebeuren. De meeste mensen bij de politie weten af en toe ook niet hoe en wat dus niet op 1 iemand vertrouwen. Zij mogen niet in actie komen zonder aangifte dus als je wil dat er in jouw geval iets gedaan wordt, zal je aangifte moeten doen. Ik vind dat zelf ook niet meer dan logisch want anders kan iedereen wel zonder aangifte zeggen dat er iets is gebeurd.
Dat doen ze toch ook niet zomaar?thom schreef:De betreffende hond heeft toen meteen een aanlijn- en muilkorfplicht gekregen, daar houden zij zich aan.
- thom
- Zeer actief
- Contacteer:
Zolang deze mensen zich houden aan de aanlijn- en muilkorf plicht vinden wij het echt niet nodig om aangifte te gaan doen, daar hebben Ria en ik uitvoerig over gesproken en dat is nu eenmaal ons besluit. Mochten ze zich hier niet aan houden, dan kan het alsnog, de betreffende hond hoeft van ons helemaal niet zozeer dood, maar wel een stevige beperking zoals nu het geval is. Hier wil ik het wat ons betreft graag bij laten. Het is allemaal al pijnlijk genoeg.

- Nero12
- Actief
- Contacteer:
Dan moet je ook niet vragen waarom je vd gemeent eafhankelijk bent want zij zijn afhankelijk vd aangifte.
- Liesbeth
- Zeer actief
De politie is ter plaatse geweest toen Yla werd aangevallen. Er staat heus het nodige op papier en in de database. Agenten hebben er vast verslag over moeten maken, al was het alleen al om hun uren te verantwoorden.
Ik denk dat ik het hier ook bij zou laten en Ria en Thom's geval.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- thom
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat dus.Liesbeth schreef:De politie is ter plaatse geweest toen Yla werd aangevallen. Er staat heus het nodige op papier en in de database. Agenten hebben er vast verslag over moeten maken, al was het alleen al om hun uren te verantwoorden.

- Nero12
- Actief
- Contacteer:
Dat is lang niet zo officieel als een aangifte maargoed ik laat het hierbij. In dezesituatie is het voor beide partijen zo akkoord maar dat wil niet zeggen dat het ook anders had gekund.Liesbeth schreef:De politie is ter plaatse geweest toen Yla werd aangevallen. Er staat heus het nodige op papier en in de database. Agenten hebben er vast verslag over moeten maken, al was het alleen al om hun uren te verantwoorden.
-
S@ndr@
- Zeer actief
Hoe meer ik dit soort berichten lees hoe meer ik geneigd ben, mijn honden bij anderen honden/mensen weg te houden, t is dood eng, stel dat een correctie van hem leidt tot een wond bij een andere hond , t kan je dus gewoon je hond kosten of tot in beslag name leiden, want mensen willen steeds strenger straffen en strengere maatregelen.,
- Nero12
- Actief
- Contacteer:
In onze gemeente wel ja en daarom houd ik mn hond overal bij weg.S@ndr@ schreef:Hoe meer ik dit soort berichten lees hoe meer ik geneigd ben, mijn honden bij anderen honden/mensen weg te houden, t is dood eng, stel dat een correctie van hem leidt tot een wond bij een andere hond , t kan je dus gewoon je hond kosten of tot in beslag name leiden, want mensen willen steeds strenger straffen en strengere maatregelen.,
-
S@ndr@
- Zeer actief
Is toch ook niet helemaal lekker gezond he, dat met de angst in je schoenen moeten lopen, want stel.........
Ik vermijd ook veel, gewoon omdat ik zelf niet zo heel sociaal ben, maar t wordt echt een beetje op eieren lopen lijkt t
zeker ook omdat honden steeds meer in formaat theekopje komen
Ik vermijd ook veel, gewoon omdat ik zelf niet zo heel sociaal ben, maar t wordt echt een beetje op eieren lopen lijkt t
zeker ook omdat honden steeds meer in formaat theekopje komen
- Nero12
- Actief
- Contacteer:
Jaa klopt ik heb ook altijd die angst... hier loopt heel veel maar los en stiert op je hond af. Ik probeer het allemaal zo veel mogelijk te vermijden. Maar vooral de labradors in de wijk hebben bananen in de oren. Ook heeft hij een tuig met niet aaien maar mensen kunnen helaas niet lezen en duiken nog als je niet oplet op je hond. Hier in de wijk snappen mensen niet wat je met een hond moet als die minder sociaal is en die moet je gewoon niet uitlaten. Ook op fietspaden of in de woonwijk lopen de honden los. Heb al verschillende keren naar de gemeente geschreven maar het heeft geen prio.
- mmartinn
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
Ja hier denk ik ook vaak over na, ik heb trouwens diep respect hoe thom gehandeld heeft. (ik weet dat je er niet meer over wou hebben, excuses)S@ndr@ schreef:Hoe meer ik dit soort berichten lees hoe meer ik geneigd ben, mijn honden bij anderen honden/mensen weg te houden, t is dood eng, stel dat een correctie van hem leidt tot een wond bij een andere hond , t kan je dus gewoon je hond kosten of tot in beslag name leiden, want mensen willen steeds strenger straffen en strengere maatregelen.,
Ik zou de andere hond ook niet dood willen hebben, zou hem wel graag naar andere eigenaren willen zien. Zo'n hond is toch wel een beetje gelijk aan een wapen, daar kun je je geen fouten mee veroorloven.

- mmartinn
- Zeer actief
Op zich is het wel slim om zo'n klacht kenbaar te maken, als ze er dan een aantekening van kunnen maken. Sta je wel sterker als je hond een keer uitvalt naar zo'n klein loslopend beestje.Nero12 schreef:Jaa klopt ik heb ook altijd die angst... hier loopt heel veel maar los en stiert op je hond af. Ik probeer het allemaal zo veel mogelijk te vermijden. Maar vooral de labradors in de wijk hebben bananen in de oren. Ook heeft hij een tuig met niet aaien maar mensen kunnen helaas niet lezen en duiken nog als je niet oplet op je hond. Hier in de wijk snappen mensen niet wat je met een hond moet als die minder sociaal is en die moet je gewoon niet uitlaten. Ook op fietspaden of in de woonwijk lopen de honden los. Heb al verschillende keren naar de gemeente geschreven maar het heeft geen prio.

-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik vind dit maar een raar verhaal. Als je hond een pup doodbijt is hij niet onder controle van jou als baas. Als dat dan een rottweiler is moet je je gaan afvragen of die hond goed zit bij zijn baas. En als je de situatie niet kent moet je niet oordelen. Immers, we doen nu net alsof deze hond van een goede baas is die een ongelukje had. Voor hetzelfde geld is deze hond van een groep hangjongeren en was het een tijdbom waar de hele buurt van in zijn broek scheet. Denk dat ze daar ter plekke hebben gekeken naar de situatie en daarop besloten hebben. Zo niet dan is het inderdaad een waarschuwing.
Pup doodbijten klinkt best heel normaal de laatste tijd omdat het zo vaak gebeurd. Maar verplaats je eens. Je loopt met je pup, er komt iemand met een rottweiler en een moment later is de situatie zo uit de hand gelopen dat die rottweiler jouw pup heeft gepakt en dood gemaakt heeft. Wat wil je dan zelf? En wat doe je? Ik zou WOEST zijn op de baas van die hond en ik zou het helemaal niet erg vinden als die hond in beslag genomen werd. Een hond is een dier. Je eet elke dag kip, koe of varken. Die dieren hebben ook niks gedaan. Een hond die een pup doodbijt wel. Die krijgt dan evt een spuitje en slaapt in. Is dat nu echt een wereldschokkend drama?
Ik snap dat ongelukjes kunnen gebeuren. Wel denk ik dan ook meteen, waarom altijd bij bepaalde lakse mensen die bepaalde rassen kiezen en dan bepaalde hele domme keuzes maken zoals loslaten of laten uitlaten door moedertje van 70. Want mij gebeurd het nooit dat mijn honden een pup doodbijten. En als ik al een grijper had die dat ging proberen dan kon ik dat ook voorkomen. Ik weet dat je niet alles kan voorkomen, maar je zal dat toch wel moeten doen want laten gebeuren is geen enkele optie.
En Thom, ik snap dus ook niet goed waarom je geen aangifte hebt gedaan. Ik snap ook niet wat daar moeilijk aan is, zelfs niet op emotioneel vlak. Als je wil dat er maatregelen genomen worden dan zal je dus aangifte moeten doen bij de politie. Je kan moeilijk de gemeente gaan verwijten dat ze niks doen als ze niks door krijgen. De buren nemen nu hun maatregelen gelukkig en ik snap ook best dat daarmee de kous af is hoor.
Maar de agent die de aangifte had moeten opnemen is toch geen rechter? Dus hoe kan die nu bepalen wat wel en niet zinvol is?
Al met al snap ik best dat mensen er klaar mee zijn dat ze hun hond niet meer veilig kunnen uitlaten in bepaalde wijken. Iedereen koopt maar brute honden en wandelt er mee op straat met een dikke joint in de mond en jeugdige overmoed. Als er dan voor de zoveelste keer iemand gebeten wordt of een hond doodgebeten wordt snap ik dat er op een dag maatregelen komen als deze. Je zou daar wonen met je shitzu of pup?
Ik heb in een wat asocialer deel van wat steden gewoond. De buren hadden een stafford die ik elke avond en soms midden in de nacht alleen tegen kwam met wandelen met mijn hond. Verschrikkelijk om daar te wonen. Hond werd snachts gewoon buiten gezet. Zoek het uit en ga jezelf maar uitlaten. In Amsterdam liep een mechelaar en een bandog rond. In onze straat. Van een garagebedrijf en een kraakpand. Nou, dat waren dus tijdbommen. Als die honden gingen doodbijten hadden ze ze zo mogen ophalen van mij. Ik liep dagelijks met aangelijnde honden in grote angst dat die beesten mijn honden kwam pakken. Ook liep er een alcoholist met een akita inu. Los. Beest heeft voor onze ogen een stafford kapot getrokken. Verder beet een rottweiler daar een oude fox terrier dood van een dame van bijna 80 met een rollator. Ik klink nu heel grof maar van mij hadden ze al die honden op mogen ruimen. Die lui verzieken de wereld voor de normale mensen en die honden worden zacht ingeslapen en zijn dan tenminste weg uit het straatbeeld. Wat een ellende was dat zeg!
Martin Gaus kan zoveel doen. Waarheen daarna met die hond? Dit is om de publiciteit. Want er zitten genoeg rotties in de asielen maar daar is blijkbaar geen eer mee te behalen. Het moet een doodbijter zijn die hij op het rechte pad krijgt. Sorry, maar neem dan wat rotties uit het asiel en zet die op het goede spoor. En zorg dat die een goed tehuis krijgen. Die doodbijter slapen we dan gewoon even humaan in en dan zijn de mensen in de toekomst in elk geval weer iets veiliger met hun honden op straat.
Pup doodbijten klinkt best heel normaal de laatste tijd omdat het zo vaak gebeurd. Maar verplaats je eens. Je loopt met je pup, er komt iemand met een rottweiler en een moment later is de situatie zo uit de hand gelopen dat die rottweiler jouw pup heeft gepakt en dood gemaakt heeft. Wat wil je dan zelf? En wat doe je? Ik zou WOEST zijn op de baas van die hond en ik zou het helemaal niet erg vinden als die hond in beslag genomen werd. Een hond is een dier. Je eet elke dag kip, koe of varken. Die dieren hebben ook niks gedaan. Een hond die een pup doodbijt wel. Die krijgt dan evt een spuitje en slaapt in. Is dat nu echt een wereldschokkend drama?
Ik snap dat ongelukjes kunnen gebeuren. Wel denk ik dan ook meteen, waarom altijd bij bepaalde lakse mensen die bepaalde rassen kiezen en dan bepaalde hele domme keuzes maken zoals loslaten of laten uitlaten door moedertje van 70. Want mij gebeurd het nooit dat mijn honden een pup doodbijten. En als ik al een grijper had die dat ging proberen dan kon ik dat ook voorkomen. Ik weet dat je niet alles kan voorkomen, maar je zal dat toch wel moeten doen want laten gebeuren is geen enkele optie.
En Thom, ik snap dus ook niet goed waarom je geen aangifte hebt gedaan. Ik snap ook niet wat daar moeilijk aan is, zelfs niet op emotioneel vlak. Als je wil dat er maatregelen genomen worden dan zal je dus aangifte moeten doen bij de politie. Je kan moeilijk de gemeente gaan verwijten dat ze niks doen als ze niks door krijgen. De buren nemen nu hun maatregelen gelukkig en ik snap ook best dat daarmee de kous af is hoor.
Maar de agent die de aangifte had moeten opnemen is toch geen rechter? Dus hoe kan die nu bepalen wat wel en niet zinvol is?
Al met al snap ik best dat mensen er klaar mee zijn dat ze hun hond niet meer veilig kunnen uitlaten in bepaalde wijken. Iedereen koopt maar brute honden en wandelt er mee op straat met een dikke joint in de mond en jeugdige overmoed. Als er dan voor de zoveelste keer iemand gebeten wordt of een hond doodgebeten wordt snap ik dat er op een dag maatregelen komen als deze. Je zou daar wonen met je shitzu of pup?
Ik heb in een wat asocialer deel van wat steden gewoond. De buren hadden een stafford die ik elke avond en soms midden in de nacht alleen tegen kwam met wandelen met mijn hond. Verschrikkelijk om daar te wonen. Hond werd snachts gewoon buiten gezet. Zoek het uit en ga jezelf maar uitlaten. In Amsterdam liep een mechelaar en een bandog rond. In onze straat. Van een garagebedrijf en een kraakpand. Nou, dat waren dus tijdbommen. Als die honden gingen doodbijten hadden ze ze zo mogen ophalen van mij. Ik liep dagelijks met aangelijnde honden in grote angst dat die beesten mijn honden kwam pakken. Ook liep er een alcoholist met een akita inu. Los. Beest heeft voor onze ogen een stafford kapot getrokken. Verder beet een rottweiler daar een oude fox terrier dood van een dame van bijna 80 met een rollator. Ik klink nu heel grof maar van mij hadden ze al die honden op mogen ruimen. Die lui verzieken de wereld voor de normale mensen en die honden worden zacht ingeslapen en zijn dan tenminste weg uit het straatbeeld. Wat een ellende was dat zeg!
Martin Gaus kan zoveel doen. Waarheen daarna met die hond? Dit is om de publiciteit. Want er zitten genoeg rotties in de asielen maar daar is blijkbaar geen eer mee te behalen. Het moet een doodbijter zijn die hij op het rechte pad krijgt. Sorry, maar neem dan wat rotties uit het asiel en zet die op het goede spoor. En zorg dat die een goed tehuis krijgen. Die doodbijter slapen we dan gewoon even humaan in en dan zijn de mensen in de toekomst in elk geval weer iets veiliger met hun honden op straat.
- mmartinn
- Zeer actief
Ik vind de waarheid een beetje in het midden liggen.
Castor mag niet uitvallen naar andere honden, heb ik al keer eerder gezegd, daar heb ik 0% tollerantie in.
Hondjes kunnen 99 van de 100 zo op hem aflopen. Echter, zijn er een paar van die ettertjes in de wijk (kleintjes) die altijd zo tekeer zijn gegaan tegen hem, ook los (vanaf kleins af aan), dat hij die niet kan luchten. Castor heeft een stabiele opvoeding genoten, dus in een noodgeval bonjour ik dat hondje weg en is er niks aan de hand, afgezien van een voetafdruk op dat hondje zijn achterwerk.
Maar stel nou dat je een herplaatser hebt met een wat minder stabiel opvoeding, gewoon netjes aan de lijn, komt er een klein galbakje los als een speer op je hond af. En als die hond nu hapt, wie heeft er dan schuld??
Castor mag niet uitvallen naar andere honden, heb ik al keer eerder gezegd, daar heb ik 0% tollerantie in.
Hondjes kunnen 99 van de 100 zo op hem aflopen. Echter, zijn er een paar van die ettertjes in de wijk (kleintjes) die altijd zo tekeer zijn gegaan tegen hem, ook los (vanaf kleins af aan), dat hij die niet kan luchten. Castor heeft een stabiele opvoeding genoten, dus in een noodgeval bonjour ik dat hondje weg en is er niks aan de hand, afgezien van een voetafdruk op dat hondje zijn achterwerk.
Maar stel nou dat je een herplaatser hebt met een wat minder stabiel opvoeding, gewoon netjes aan de lijn, komt er een klein galbakje los als een speer op je hond af. En als die hond nu hapt, wie heeft er dan schuld??

-
laeken
- Zeer actief
Hangt er gewoon vanaf of je ermee kan leven dat kleine gallerige hondjes van jouw hond de doodstraf krijgen.mmartinn schreef:Ik vind de waarheid een beetje in het midden liggen.
Ik hoor dat altijd. Het kleine hondje was vervelend. Maar is het dan dus zo dat je grote hond dat kleine hondje om die reden mag doden? Lijkt mij niet eigenlijk. Beetje eigen rechter spelen. Ik denk dat als je ernstig vermoed dat je hond een kleine etterhond dood zal bijten je toch ook maar even maatregelen moet nemen. Een keffend en dreigend klein hondje staat nl niet gelijk aan een afstraffing waarbij je hondje kapot gebeten wordt omdat hij kefte of gromde naar de verkeerde grote hond. Muilkorf kan veel voorkomen als je als baas vermoed dat een kleine hond er bescheten af komt als hij een verkeerde move maakt bij jouw grote hond.
- Nero12
- Actief
- Contacteer:
Ik blijf erbij dat iedereen zn hond bij zich moet houden en anders is het het risico van de loslopende hond. Ik ben sowieso niet voor alle losloopgebieden want de praktijk is dat honden niet onder appel staan. En daarnaast is het vaak veel te weinig ruimte met veel te veel honden. Om al niet te spreken van de vele uitlaatservicen met 10 loslopende honden.
- Nero12
- Actief
- Contacteer:
Muilokorf is ook weer niet alles. Heb een tijdje geleden gehad dat een klein hondje lisliep en alsnog mijn hond pakte. Had zn oor vast en kon ik eraf schoppen. Mijn hond kon niets doen en wordt ook onzeker. Ook kleine honden of pups horen aan de riem en niet zomaar bij je hond te komen.
-
laeken
- Zeer actief
Kijk, je bekijkt het alleen vanuit jouw wereld. Want mijn hondje kan prima los en zal nooit een andere hond bijten of toetakelen. Ook zal ze nooit een pup wat doen. Mijn vorige teef idem. Gewoon prima sociaal al was dat met 100 andere honden op een voetbalveld. Dus waarom zou een losloopgebied volgens jou afgeschaft moeten worden? Waarom is er iets mis met een loslopende sociale hond daar waar dat mag? Omdat jij er dan last van hebt? Omdat je je eigen misschien minder sociale hond niet kan handelen als er een sociale hond komt snuffelen? In mijn optiek moeten mensen met asociale honden niet gaan wandelen waar sociale honden lekker kunnen spelen. Aangelijnd wandelen kan je overal. Loslopen kan haast nergens en daar waar dat kan hebben voor mij de mensen met de lieve vriendelijke honden de ruimte. Die mogen daar lekker spelen en doen.Nero12 schreef:Ik blijf erbij dat iedereen zn hond bij zich moet houden en anders is het het risico van de loslopende hond. Ik ben sowieso niet voor alle losloopgebieden want de praktijk is dat honden niet onder appel staan. En daarnaast is het vaak veel te weinig ruimte met veel te veel honden. Om al niet te spreken van de vele uitlaatservicen met 10 loslopende honden.
De loslopende hond is altijd schuld? Wat een frisse redenatie. Er komt een lieve pup aan wandelen van 16 weken, wil ruiken aan jouw pitbull en dan wordt er terecht een oor af gerukt omdat jij je pitbull niet kan mannen? Daar kom je bij mij toch echt niet mee weg als je ergens loopt waar je weet dat andere honden los lopen.
- mmartinn
- Zeer actief
Persoonlijk ben ik het helemaal met je eens, zo zouden mensen met grote honden er inderdaad mee om moeten gaan.laeken schreef:Hangt er gewoon vanaf of je ermee kan leven dat kleine gallerige hondjes van jouw hond de doodstraf krijgen.mmartinn schreef:Ik vind de waarheid een beetje in het midden liggen.
Maar stel nou dat je een herplaatser hebt met een wat minder stabiel opvoeding, gewoon netjes aan de lijn, komt er een klein galbakje los als een speer op je hond af. En als die hond nu hapt, wie heeft er dan schuld??Gewoon omdat het een etterig hondje is. Dat verdient hij dan blijkbaar. Niet bij jou hoor, maar reagerend op je redenatie dat kleine hondjes ook kunnen etteren. En in dit geval gaat het om een pup dus erg veel agressief of moeilijk gedrag zie ik niet vanuit een pup naar een rottweiler gaan. Jij wel?
Ik hoor dat altijd. Het kleine hondje was vervelend. Maar is het dan dus zo dat je grote hond dat kleine hondje om die reden mag doden? Lijkt mij niet eigenlijk. Beetje eigen rechter spelen. Ik denk dat als je ernstig vermoed dat je hond een kleine etterhond dood zal bijten je toch ook maar even maatregelen moet nemen. Een keffend en dreigend klein hondje staat nl niet gelijk aan een afstraffing waarbij je hondje kapot gebeten wordt omdat hij kefte of gromde naar de verkeerde grote hond. Muilkorf kan veel voorkomen als je als baas vermoed dat een kleine hond er bescheten af komt als hij een verkeerde move maakt bij jouw grote hond.
Maar er valt in het algemeen ook veel te verbeteren aan hoe mensen met kleine hondjes met hun hond omgaan of opvoeden.

-
laeken
- Zeer actief
Nero12 schreef:Muilokorf is ook weer niet alles. Heb een tijdje geleden gehad dat een klein hondje lisliep en alsnog mijn hond pakte. Had zn oor vast en kon ik eraf schoppen. Mijn hond kon niets doen en wordt ook onzeker. Ook kleine honden of pups horen aan de riem en niet zomaar bij je hond te komen.
Waarom kan jij je eigen hond niet verdedigen tegen een klein mormel? En was het beter geweest als jouw hond op dat moment die kleine hond even goed toe kon takelen? Is dat dan zijn verdiende loon? De verkeerde gepakt dus nu helaas kapot gebeten. Dat kan toch niet? En hoe vaak doet zo'n kleine hond dit? En waarom juist jouw hond. Geen enkel aandeel? Niet zelf een beetje uitgelokt? Want kleine hondjes die grote herders bijten leven normaal gesproken niet zo lang. Dat doen ze 2 keer en dan is het wel een keer goed mis. Dus hoe vaak komt dit voor als je eigen hond de zaak niet loopt op te juinen?
-
laeken
- Zeer actief
Daar ben ik het natuurlijk mee eens. Maar het effect van een patsende shitzu is gewoon niet te vergelijken met een hondagressieve rottweiler of herder. Dus de prioriteit verschuift dan vanzelf naar de eigenaar met de grote hond. De kleine hond rent op honden af, keft en gromt, bijt evt een keer zonder gevolgen meestal. De grote hond maakt de kleine hond in een flits af. Wie moet nu zorgen dat zaken niet uit de hand lopen? Natuurlijk zou in een ideale wereld elke grote hond met rust gelaten moeten worden en zouden alle kleine hondjes moeten luisteren, zoet moeten zijn en aan de riem moeten zitten (niet mee eens, maargoed). Maar dat is niet zo. Wat wel zo is is dat de rottweiler of de DH of de Ambull of de staff of wat dan ook de andere hond de doodstraf geeft. Dat laatste is ongeacht de oorzaak niet te tolereren als je het mij vraagt. De kleine hond traumatiseert niemand. Die is irritant. Dat is gewoon van een andere orde.mmartinn schreef:Persoonlijk ben ik het helemaal met je eens, zo zouden mensen met grote honden er inderdaad mee om moeten gaan.laeken schreef:Hangt er gewoon vanaf of je ermee kan leven dat kleine gallerige hondjes van jouw hond de doodstraf krijgen.mmartinn schreef:Ik vind de waarheid een beetje in het midden liggen.
Maar stel nou dat je een herplaatser hebt met een wat minder stabiel opvoeding, gewoon netjes aan de lijn, komt er een klein galbakje los als een speer op je hond af. En als die hond nu hapt, wie heeft er dan schuld??Gewoon omdat het een etterig hondje is. Dat verdient hij dan blijkbaar. Niet bij jou hoor, maar reagerend op je redenatie dat kleine hondjes ook kunnen etteren. En in dit geval gaat het om een pup dus erg veel agressief of moeilijk gedrag zie ik niet vanuit een pup naar een rottweiler gaan. Jij wel?
Maar er valt in het algemeen ook veel te verbeteren aan hoe mensen met kleine hondjes met hun hond omgaan of opvoeden.
- mmartinn
- Zeer actief
Eens!laeken schreef:Daar ben ik het natuurlijk mee eens. Maar het effect van een patsende shitzu is gewoon niet te vergelijken met een hondagressieve rottweiler of herder. Dus de prioriteit verschuift dan vanzelf naar de eigenaar met de grote hond. De kleine hond rent op honden af, keft en gromt, bijt evt een keer zonder gevolgen meestal. De grote hond maakt de kleine hond in een flits af. Wie moet nu zorgen dat zaken niet uit de hand lopen? Natuurlijk zou in een ideale wereld elke grote hond met rust gelaten moeten worden en zouden alle kleine hondjes moeten luisteren, zoet moeten zijn en aan de riem moeten zitten (niet mee eens, maargoed). Maar dat is niet zo. Wat wel zo is is dat de rottweiler of de DH of de Ambull of de staff of wat dan ook de andere hond de doodstraf geeft. Dat laatste is ongeacht de oorzaak niet te tolereren als je het mij vraagt. De kleine hond traumatiseert niemand. Die is irritant. Dat is gewoon van een andere orde.
Wat ik beetje bedoelde is het volgende: Vb. Castor gaat s'middags vaak naar een losloopgebied, Castor word scherp in de gaten gehouden, voor als er bv toch die 1 van de 100 honden komt waarbij het niet goed gaat. 1 keer dus gebeurd dat er een klein patserhondje kwam (eigenaar 200 meter verderop), en die wou matten met Castor. Castor dacht wtf is dat nu voor kleine krokodil. Gelukkig zie ik van nature wanneer ik in moet grijpen, en deed dat dus ook voordat er wat kon gebeuren. Maar ik stond er wel alleen voor, de andere eigenaar was nog steeds op grote afstand. Dat vind ik dus zo onverantwoordelijk, dan heb je dus een kleine onruststoker en dan ga je daar zo laks mee om.

-
laeken
- Zeer actief
Kleine onruststokers horen natuurlijk ook niet in een losloopgebied. Al denk ik dat het gedrag vaak als erger wordt gezien dan het is. Immers, als die kleine echt kamikaze was dan was die er al lang niet meer geweest. Toen ik nog een kruising bouvier had werd ik ook regelmatig lastig gevallen door kleine hondjes. Ik siste dan de eigenaars boos toe en hield mijn hond kort. Ook als die kleine hondjes echt aanvielen. Ze is een keer in haar gezicht gebeten door een Jack Russel. Kwam voor ons staan, tandjes blikkeren, ik hond aan de halsband vast gehouden en die JR zei HAP in het gezicht van mijn DHxbouvier. Toen moest ik natuurlijk even alle tanden bij zetten om een terugbijt actie te voorkomen. En ja, dan ben ik boos. En ja, dan vind ik die eigenaar laks en onverantwoordelijk. Maar nog steeds neem ik dan wel mijn verantwoordelijkheid. Ik loop met de hond die het echt uit de hand kan laten lopen dus moet ik maar zorgen dat dat niet gebeurd. Hoe erg ook. Daar heb ik echt wel begrip voor. Het is ook erg dat kleine hondjes je grote hond komen lastig vallen. Echt irritant. Maarja, dat is de wereld nu eenmaal soms.
- mmartinn
- Zeer actief
Tuurlijk voorkom ik dan dat dat kleine hondje iets aan gedaan word, Castor is mijn verantwoordelijkheid, hij heeft zich maar in te houden.
Maar niet iedereen denkt er zo over, dat zie je hier al wel. En dan snap ik dus niet dat je als eigenaar van een klein hondje dat risico wil nemen.
Maar niet iedereen denkt er zo over, dat zie je hier al wel. En dan snap ik dus niet dat je als eigenaar van een klein hondje dat risico wil nemen.