Beterschap.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Goed ik ga maar verhuizen denk ik
Moderator: moderatorteam
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
Re: Goed ik ga maar verhuizen denk ik
die vrouw voelt zich er misschien ook wel beroerd om, ik zou ook geen aangifte doen. wel in de gaten houden, of ze/hij voortaan of met muilkorf omloopt of iig aan de riem.iones schreef:Als je aangifte doet, loop je grote kans dat die hond in beslag genomen wordt.
Dat mens kent haar honden niet, en ze heeft ze ook al niet onder controle.
Ik zou me echt beroerd voelen als ik zo'n hond had en die beet zomaar een voorbijganger.
Sterkte met je eh... kont.
tja. het is weer eens wat anders he, zijn je honden niet de lul ben jij het wel.
- iones
- Zeer actief
Ik weet niet hoe die vrouw zich voelt. Ik weet alleen hoe ik me zou voelen.
Als ze zich maar beroerd genoeg voelt, zal ze wel proberen het in het vervolg te voorkomen.
Als ze zich maar beroerd genoeg voelt, zal ze wel proberen het in het vervolg te voorkomen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- Ariane
- Erelid
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 0
Nou, echt aan de voorkant toch ook weer nietLongFields schreef:crutz schreef:Mooi klote
Nee, die zitten aan de voorkant en niet bij Allison mag ik hopen.![]()
Heb jij weer, Allison
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
- yodi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): rottweiler
Nou ja zeg, wat een raar dier, hier is het standaard als een dierentand de huid doorboord (bloed) dat er AB wordt voorgeschreven.

- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Auwww
Toen Pieter een keer was gebeten, kreeg hij ook antibiotica overigens van het ziekenhuis, dus ik zou er
zeker nog even over bellen morgen.
En verder, tja, ik weet het niet. Kaya heeft ook ooit jaren geleden zomaar uit het niets ineens een vrouw in het voorbijgaan gebeten.
Geen grote bloederige wond, maar een flink gemene blauwe plek. Ik schrok me helemaal wild, want dat was dus echt absoluut geen gedrag
voor mijn hond en ik stond te bibberen op mijn benen (en die vrouw ook natuurlijk).
Ik ben heel blij dat zij geen aangifte heeft gedaan, want achteraf kwam dit doordat haar nieren heel slecht waren en ze zichzelf aan het
vergiftigen was. Ze vertoonde toen ineens allemaal vreemde gedragingen en toen we uiteindelijk de oorzaak ontdekte en kon behandelen, werd
ze weer de betrouwbare hond die ze altijd is geweest.
Maar goed, ik kan me voorstellen dat je je bij zo'n beetje wel enorm rot schrikt en er wel iets mee wil doen. Wat, dat moet je voor jezelf
uitmaken natuurlijk. Beterschap!
zeker nog even over bellen morgen.
En verder, tja, ik weet het niet. Kaya heeft ook ooit jaren geleden zomaar uit het niets ineens een vrouw in het voorbijgaan gebeten.
Geen grote bloederige wond, maar een flink gemene blauwe plek. Ik schrok me helemaal wild, want dat was dus echt absoluut geen gedrag
voor mijn hond en ik stond te bibberen op mijn benen (en die vrouw ook natuurlijk).
Ik ben heel blij dat zij geen aangifte heeft gedaan, want achteraf kwam dit doordat haar nieren heel slecht waren en ze zichzelf aan het
vergiftigen was. Ze vertoonde toen ineens allemaal vreemde gedragingen en toen we uiteindelijk de oorzaak ontdekte en kon behandelen, werd
ze weer de betrouwbare hond die ze altijd is geweest.
Maar goed, ik kan me voorstellen dat je je bij zo'n beetje wel enorm rot schrikt en er wel iets mee wil doen. Wat, dat moet je voor jezelf
uitmaken natuurlijk. Beterschap!
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
iones schreef:Ik weet niet hoe die vrouw zich voelt. Ik weet alleen hoe ik me zou voelen.
Allemaal leuk en aardig en er zullen vast 100 redenen voor zijn dat die hond heeft gebeten. Maar voor mij zou de enige reden zijn dát-ie heeft gebeten en ik persoonlijk vind dat zo'n hond niet in de openbare ruimte behoort rond te lopen.
Honden die zomaar onschuldige voorbijgangers zo'n wond bezorgen mogen wat mij betreft een enkeltje da krijgen.

- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
ik zou er geen melding van doen, maar fijn is anders
-
Goldendelicious
Je was een lekker BARF hapje...
Wel schrikken als dit zo plots gebeurt. Bij bijtwonden smeer ik altijd een laag groene leem over de wond, dat trekt een hoop extra troep er uit en verlicht ook de pijn.
Sterkte er mee.
Wel schrikken als dit zo plots gebeurt. Bij bijtwonden smeer ik altijd een laag groene leem over de wond, dat trekt een hoop extra troep er uit en verlicht ook de pijn.
Sterkte er mee.
- Demi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
hahahaha ja ik had toch naast je moeten gaan wonenmoosje schreef:Had je toch maar mijn buurvrouw moeten worden.
Balen zeg, ik zou ook zeker even aangifte doen, of er in ieder geval even een melding van maken.
Gisteren laat toch nog naar de huisartenpost geweest, want het bleef bloedden. Sta je daar in je blote kont, huisarts met zijn neus er bijna op
Ik heb haar adres wel, maar die broek is zo oud, denk wel 10 jaar
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb geen aangifte gedaan, wel een mutatie laten maken voor een van de hondengeleiders. En ik ken ze hier in de regio, omdat ik er zelf gewerkt heb, maar ze nemen niet zomaar beslag op een hond. Wel als dit vaker gebeurd of als ik aan gort gebeten was wordt de hond meegenomen en getest.iones schreef:Als je aangifte doet, loop je grote kans dat die hond in beslag genomen wordt.
Ik zou me echt beroerd voelen als ik zo'n hond had en die beet zomaar een voorbijganger.
Deze mevrouw krijgt waarschijnlijk bezoek en een verplichting om met muilkorf en aan de korte lijn lopen
- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik was eerst heel kwaad, maar bedacht me meteen ik heb er ook een thuis zitten die dat zou doen als ze de kans had. Die krijgt ze overigens niet, want zij heeft wel een muilkorf om en aan de lijn.yamie schreef:die vrouw voelt zich er misschien ook wel beroerd om, ik zou ook geen aangifte doen. wel in de gaten houden, of ze/hij voortaan of met muilkorf omloopt of iig aan de riem.iones schreef:Als je aangifte doet, loop je grote kans dat die hond in beslag genomen wordt.
tja. het is weer eens wat anders he, zijn je honden niet de lul ben jij het wel.
Die vrouw had ze trouwens wel aan de lijn, maar niet echt kort en ze zei dat haar man ze normaal uitliet, omdat zij ze niet goed onder controle had.
De reden dat ik het wel vast heb laten leggen is, stel er had een kind gelopen, wat dan? Als die Dober dan gebeten had, was dat dus zeer waarschijnlijk in het gezicht van een kind.
- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
Inderdaad, barfenKruimel53 schreef:Klopt, amoxiciline met clavulaanzuur is de vaste prik in zo'n geval. Er zit meer in die bekken dan tetanus en daar word je ook niet vrolijk van. Vooral als het een scheur is met rafelranden, of een diep gat.gonnie schreef:Zo dat is niet best.
Ik zou toch nog meer even antibiotica aan de huisarts vragen.
Mijn huisarts zei dat hij bij hondenbeten altijd antibiotica geeft.
Idioot gedoe trouwens. Niet eens in de gaten hebben dat je hond ff de buurvrouw aan het barfen is![]()
Beterschap! En ik zou maar staan morgen.
Ze had het wel in de gaten, maar had deze hond totaal niet onder controle, ze wilde de hond terug trekken, maar dat lukte niet. Wat de andere hond deed weet ik niet, volgens mij stond hij gewoon rustig stil, maar dit is echt een 2e Amy en die moet gewoon een muilkorf om en aan de lijn en graag bij je houden en niet op hakken honden gaan uitlaten die je normaal al niet aankan
Ze vond het trouwens wel heel erg en begon meteen over vergoeding van schade bla bla
- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
Er zit nu een laagje op met vette gaas en daar overheen is het afgeplakt, maar dat blijft niet zitten denk ik.Goldendelicious schreef:Je was een lekker BARF hapje...![]()
Sterkte er mee.
- sonj@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising
Nou dat is ook wat.
Hoop maar dat je vandaag niet te veel last hebt, af en toe even verplicht opstaan.
Kan je er zelf een beetje bij met verbinden of zit je straks ook nog eens in de knoop?
Hoop maar dat je vandaag niet te veel last hebt, af en toe even verplicht opstaan.
Kan je er zelf een beetje bij met verbinden of zit je straks ook nog eens in de knoop?
- Antonetta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
Je hebt alles goed geregeld lees ik, ik zal de verzekering wel even op de hoogte stellen.
Beterschap.
Beterschap.
. Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
HAP valt niet onder je eigen risico net als de HA.
Medicatie en verbandmiddelen moet je vaak wel zelf betalen.
- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
crutz schreef:HAP valt niet onder je eigen risico ...

- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Oh bah, hopelijk gaat het snel beter met de wond! Lijkt me een vreselijke plek. Zitten of liggen zal wel pijnlijk zijn
Je kan hier komen wonen. Staan nog wel wat huizen te koop/huur en hondenoppas woont om te hoek
Je kan hier komen wonen. Staan nog wel wat huizen te koop/huur en hondenoppas woont om te hoek
- eveliendepien
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vuilnisbakkie :)
Jeetje zeg, dat is ook wat!
Zomaar uit het niets ook... Hoop dat het snel wat beter gaat en dat je weer normaal kan zitten, is nou ook niet echt een lekkere plek om gebeten te worden, niet dat ergens anders wel fijn is ;p. Ik zou denk ik ook even contact opnemen met de verzekering...
Beterschap in elk geval!
Zomaar uit het niets ook... Hoop dat het snel wat beter gaat en dat je weer normaal kan zitten, is nou ook niet echt een lekkere plek om gebeten te worden, niet dat ergens anders wel fijn is ;p. Ik zou denk ik ook even contact opnemen met de verzekering...
Beterschap in elk geval!
Groetjes Evelien en een pootje van Sammie

- iones
- Zeer actief
Oh, dat heb je toch goed gedaan.Demi schreef:Ik heb geen aangifte gedaan, wel een mutatie laten maken voor een van de hondengeleiders. En ik ken ze hier in de regio, omdat ik er zelf gewerkt heb, maar ze nemen niet zomaar beslag op een hond. Wel als dit vaker gebeurd of als ik aan gort gebeten was wordt de hond meegenomen en getest.iones schreef:Als je aangifte doet, loop je grote kans dat die hond in beslag genomen wordt.
Deze mevrouw krijgt waarschijnlijk bezoek en een verplichting om met muilkorf en aan de korte lijn lopen
Ik zie zoiets eigenlijk ook veel liever dan een in beslagname als gevolg van aangifte.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik moest vanochtend naar school. En de stoelen zijn daar hard, heel hard. Ze zullen wel gedacht hebben wat zit die te wiebelen, maar ik zag die mensen voor het eerst en vond het toch wel ietwat raar om te zeggen dat ik in mijn kont gebeten wassonj@ schreef:Nou dat is ook wat.![]()
En ik kan er gelukkig zelf bij als het moet, dus geen knopen
- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
Ok dat wist ik niet, wacht wel de rekening af, maar ik ga niet voor een paar euro moeilijk doen met de verzekering. Ik zal haar vaker tegenkomen, net even gevraagd aan een andere buurvrouw en de honden wonen 2 straten verder en ze heeft altijd alleen een man zien lopen met de honden.crutz schreef:HAP valt niet onder je eigen risico net als de HA.
- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
hahahahaha ik had het niet door, maar ik lig hier echt dubbel op de bank van het lachenSas schreef:crutz schreef:HAP valt niet onder je eigen risico ...sorry, moest hier heel hard om lachen.
- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
Lag wel wat bloed in bed vanmorgen, maar niet veel. Enne ik kom eraan, op naar Wageningen hahahahaveertje schreef:Oh bah, hopelijk gaat het snel beter met de wond! Lijkt me een vreselijke plek. Zitten of liggen zal wel pijnlijk zijn![]()
- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
Bij de eigenaar, de man dus, luisteren ze goed naar wat ik begreep, zij laat ze nooit uit en ze kan ze niet aan (dat was wel duidelijkeveliendepien schreef:Jeetje zeg, dat is ook wat!
Beterschap in elk geval!
- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
Ideaal dat plakverbandje, die zit nog steeds op zijn plek en is vettig zodat het niet zeer doet als het eraf moet. Ik moet vrijdag naar mijn eigen huisarts voor wond controle, dus ik denk dat ze dan kijken of er verband om moet oid of gewoon nietsKruimel53 schreef:Ik ookSas schreef:crutz schreef:HAP valt niet onder je eigen risico ...sorry, moest hier heel hard om lachen.
![]()
Op je bil blijft idd meestal slecht zitten. En je kunt er ook nog eens slecht bij zelf, lastig. Je kunt denk ik wel langs de assistent(e) van de huisarts om een nieuw verband te laten plakken als dat nodig is. Zeker zonder hechtingen is het wel handig als het afgedekt is. Zal meneer Kruimel es vragen hoe hij dat vast zou tapen als deskundige. Anti-plaklaagje op de wond is trouwens ook wel fijn, daar hebben ze hele mooie spullen voor tegenwoordig.
- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik ook. De reden dat ik wel een mutatie heb laten maken is, omdat er hier veel kinderen wonen en ik er niet aan moet denken wat er dan gebeurd. Deze mevrouw was zo geschrokken en wilde alles meteen regelen etc en baalde enorm omdat ze nooit met de honden loopt dat ik het er gewoon bij laat zitten, tenzij de kosten echt oplopen, maar dat zal vast niet.iones schreef:Oh, dat heb je toch goed gedaan.Demi schreef:Ik heb geen aangifte gedaan, wel een mutatie laten maken voor een van de hondengeleiders. En ik ken ze hier in de regio, omdat ik er zelf gewerkt heb, maar ze nemen niet zomaar beslag op een hond. Wel als dit vaker gebeurd of als ik aan gort gebeten was wordt de hond meegenomen en getest.iones schreef:Als je aangifte doet, loop je grote kans dat die hond in beslag genomen wordt.
Ik zie zoiets eigenlijk ook veel liever dan een in beslagname als gevolg van aangifte.
Mevrouw zei ook dat ze ze niet meer ging uitlaten, ze wilde het al niet, maar het kon niet anders en wist van te voren al dat ze de honden niet onder controle had etc (waarom je dan hoge hakken aantrekt is mij een raadsel maar goed)
- iones
- Zeer actief
Ik denk niet dat ze bij hoge hakken heeft nagedacht, waarschijnlijk loopt ze er altijd op. Maar als je het zo beschrijft, is het mij wel duidelijk dat ze baalde als een stekker van het gebeurde. En ze heeft ook verder correct gehandeld.
-
Goldendelicious
Ik ken ook zo'n mevrouw die op d'r hoge hakken en strak pakje een grote retriever uitlaat met peukie in d'r mond. Heb daar altijd wel bewondering voor. 
Je schrijft dat ze normaal nooit met die honden loopt, maar ze neemt ze wel allemaal mee. Waarom niet gewoon om en om? Dat gebeurt hier ook zo vaak.
Je schrijft dat ze normaal nooit met die honden loopt, maar ze neemt ze wel allemaal mee. Waarom niet gewoon om en om? Dat gebeurt hier ook zo vaak.