Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
hondenbelasting flink verhoogt
Moderator: moderatorteam
-
Marion.
Re: hondenbelasting flink verhoogt
Nou ja, onze aanslag is dit jaar als het goed is wel 107 euro minder ofzo. Ben benieuwd, we hebben namelijk nog niets gehoord van de gemeente nadat we hadden aangegeven dat Saar overleden was (dus ook niet 2 maanden belasting terug gekregen).
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Zelfs een eind lopen met een vol zakje in mijn hand hoeft niet omdat het hier stikt van de ondergrondse afvalcontainers en er bij de winkels ook vuilnisbakken staan.lieke schreef: Ze hebben in Arnhem álle gemeentelijke belastingen met een paar procent omhoog gegooid. Per saldo vangen ze nu stukken meer dan alleen van de hondenbelasting omdat die uiteraard ook vaak ontdoken werd en alleen door een aantal sukkels als ondergetekende werd betaald.![]()
En daarnaast zijn ze nu ook af van alle adminstratiekosten en inhuren van controleurs en van het afschaffen van de helft van alle vuilnisbakken omdat het ook zoveel geld schijnt te kosten om die elke week te legen. Nadeel hiervan is wel dat met de afschaffing van de hondenbelasting ook een opruimplicht is ingevoerd en je dus regelmatig een half uur met een vol zakje loopt te sjouwen.
Maar verder klaag ik niet. Arnhem is een hele goede gemeente om in te wonen als je honden (of kinderen) hebt. Veel losloopgebieden, veel natuurgebieden waar je ook mag komen met je hond, heel veel groen en water en heel veel speelterreinen.
Kortom: verhuis allen naar Arnhem als je een hond hebt.
Ik was ook zo'n gek die keurig betaalde. Voor één hond, dat dan weer wel

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
marian* schreef:Zelfs een eind lopen met een vol zakje in mijn hand hoeft niet omdat het hier stikt van de ondergrondse afvalcontainers en er bij de winkels ook vuilnisbakken staan.lieke schreef: Ze hebben in Arnhem álle gemeentelijke belastingen met een paar procent omhoog gegooid. Per saldo vangen ze nu stukken meer dan alleen van de hondenbelasting omdat die uiteraard ook vaak ontdoken werd en alleen door een aantal sukkels als ondergetekende werd betaald.![]()
En daarnaast zijn ze nu ook af van alle adminstratiekosten en inhuren van controleurs en van het afschaffen van de helft van alle vuilnisbakken omdat het ook zoveel geld schijnt te kosten om die elke week te legen. Nadeel hiervan is wel dat met de afschaffing van de hondenbelasting ook een opruimplicht is ingevoerd en je dus regelmatig een half uur met een vol zakje loopt te sjouwen.
Maar verder klaag ik niet. Arnhem is een hele goede gemeente om in te wonen als je honden (of kinderen) hebt. Veel losloopgebieden, veel natuurgebieden waar je ook mag komen met je hond, heel veel groen en water en heel veel speelterreinen.
Ik woon in het uiterste puntje van Arnhem-Zuid, zo tegen Elst aan. En daar zijn pas sinds december ondergrondse containers gekomen... te bedienen met een pasje.
Winkels zijn te ver, tenzij je van een stief ketiereke lopen houden. De andere kant op, wel te verstaan. Dus de enige containers die je ziet, zijn van particulieren en ik vind het wel erg onbeschoft om zakjes poep in andermans container te mieteren.
En ik betaalde trouwens altijd voor alle honden. Kwam er één bij, gaf ik het dezelfde week nog op want ik had geen zin in (mogelijk) gezeur.

-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Betalen jullie trouwens eerlijk? Dus echt voor elke hond?
- Belle
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Tarieven van Nijmegen:
eerste hond: € 104,16
tweede en elke volgende hond: € 156,39
kenneltarief: € 416,99
Ik weet niet meer wat het vorig jaar was, maar volgens mij scheelt het niet veel. Vind het wel duur hier.
eerste hond: € 104,16
tweede en elke volgende hond: € 156,39
kenneltarief: € 416,99
Ik weet niet meer wat het vorig jaar was, maar volgens mij scheelt het niet veel. Vind het wel duur hier.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
- noekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/? - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Leuk kom je hier in de buurt wonenduitse herder schreef:Verhuis ik net op tijd naar Velsen
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
andor 12-04-2001/10-09-2009
- sjaak-k
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
voor een eerste hond € 29,20;
voor een tweede hond € 38,95;
voor iedere hond boven het aantal van twee € 38,95.

voor een tweede hond € 38,95;
voor iedere hond boven het aantal van twee € 38,95.

- sjaak-k
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
Machie schreef:Betalen jullie trouwens eerlijk? Dus echt voor elke hond?

- lieke
- Zeer actief
- Contacteer:
Machie schreef:Betalen jullie trouwens eerlijk? Dus echt voor elke hond?
Tot 2012 dus wel. Ik gaf keurig elke hond binnen een week op bij de gemeente en meldde dus ook weer keurig als de hond overleden was.
Ooit nog iets grappigs meegemaakt met een zeer klantgerichte ambtenaar. Ik had hond nr. 4 in huis genomen en digitaal het aangifteformulier ingevuld. Kom ik aan het eind van de dag thuis, vind ik een boodschap van de gemeente op mijn antwoordapparaat.
'Goh mevrouw, er is geloof ik iets mis gegaan. Kunt u mij z.s.m. terugbellen?'
Direct teruggebeld uiteraard.
Hele aardige meneer aan de lijn die nogal zorgelijk vroeg: 'Mevrouw, ik zie hier uw aangiftebiljet voor de hondenbelasting voor me. En ik zie dat u per ongeluk 4 honden hebt ingevuld. Zo'n foutje kan u een hoop geld kosten, hoor. Zal ik het maar wijzigen in 1 hond?'
Ik heb hem hartelijk bedankt voor de service maar verzekerde hem dat ik toch heus, écht vier (!) honden had.

- BaasjevanMilo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
in de gemeente Hoogeveen hoef ik niks te betalen gelukkig

- Helga
-
loony
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel - Aantal honden: 4
- Contacteer:
In lekkerkerk ook niks.
Maar is er een paar maand geleden niet een of andere rechtzaak geweest waarin beslist is dat gemeentes maar een bepaald bedrag mogen heffen en dat het voor hondsvoorzieningen moest en niet om de kas te spekken?
Maar is er een paar maand geleden niet een of andere rechtzaak geweest waarin beslist is dat gemeentes maar een bepaald bedrag mogen heffen en dat het voor hondsvoorzieningen moest en niet om de kas te spekken?
-
Marion.
en BOA inhuren die achter een boom plots tevoorschijn schiet om te controleren of jij een poepzakje bij je hebt kost ook geld. Zonder honden hadden ze die kosten niet gehad.loony schreef:In lekkerkerk ook niks.
-
loony
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel - Aantal honden: 4
- Contacteer:
De boa hier laat me goed met rust. Kom hem ook niet vaak tegen en als je de honden goed bij je houd en geen overlast geven heb je geen ellende met hem.
Het is hier best relax
Het is hier best relax
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Hier is alleen het kenneltarief omhoog gegaan. Die zouden de meeste overlast veroorzaken...
- kipo
- Zeer actief
Hier geen hondenbelasting en ondanks dat de hond hier nergens los mag, doet werkelijk niemand er moeilijk over, zolang jij en je hond geen overlast veroorzaken.
-
Marion.
Hier doet ook helemaal niemand er moeilijk over hoor. Behalve die afgekeurde politieagentjeskipo schreef:Hier geen hondenbelasting en ondanks dat de hond hier nergens los mag, doet werkelijk niemand er moeilijk over, zolang jij en je hond geen overlast veroorzaken.
Overigens doen ze dat ook alleen maar bij vrouwen hoor. Maar ach, 1 boete in de 13 jaar hier heb ik er graag voor over. Terwijl de honden toch echt elke dag (nee, elke wandeling wel) loslopen
- kipo
- Zeer actief
Zelfs die nietMarion. schreef:Hier doet ook helemaal niemand er moeilijk over hoor. Behalve die afgekeurde politieagentjeskipo schreef:Hier geen hondenbelasting en ondanks dat de hond hier nergens los mag, doet werkelijk niemand er moeilijk over, zolang jij en je hond geen overlast veroorzaken.![]()
Overigens doen ze dat ook alleen maar bij vrouwen hoor. Maar ach, 1 boete in de 13 jaar hier heb ik er graag voor over. Terwijl de honden toch echt elke dag (nee, elke wandeling wel) loslopen
- Veronique & Kyra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner - Aantal honden: 2
Hier is het:
Eerste hond € 75
Tweede hond € 102
Ik vind het belachelijke bedragen.
Eerste hond € 75
Tweede hond € 102
Ik vind het belachelijke bedragen.
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Ik weet het; jullie zamelen nu omgekeerd in he? Dat krijgen wij ook in 2015 of zo. Voor mijn wijkrondjes verandert dat qua poepruimen niks vanwege de vuilnisbakken bij winkels enz.lieke schreef:marian* schreef:Zelfs een eind lopen met een vol zakje in mijn hand hoeft niet omdat het hier stikt van de ondergrondse afvalcontainers en er bij de winkels ook vuilnisbakken staan.lieke schreef: Ze hebben in Arnhem álle gemeentelijke belastingen met een paar procent omhoog gegooid. Per saldo vangen ze nu stukken meer dan alleen van de hondenbelasting omdat die uiteraard ook vaak ontdoken werd en alleen door een aantal sukkels als ondergetekende werd betaald.![]()
Ik woon in het uiterste puntje van Arnhem-Zuid, zo tegen Elst aan. En daar zijn pas sinds december ondergrondse containers gekomen... te bedienen met een pasje.![]()
Winkels zijn te ver, tenzij je van een stief ketiereke lopen houden. De andere kant op, wel te verstaan. Dus de enige containers die je ziet, zijn van particulieren en ik vind het wel erg onbeschoft om zakjes poep in andermans container te mieteren.
En ik betaalde trouwens altijd voor alle honden. Kwam er één bij, gaf ik het dezelfde week nog op want ik had geen zin in (mogelijk) gezeur.

- lieke
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, aan de ene kant hartstikke handig: we hebben nu een container voor het oud papier en de grijze container is nu voor het plastic. Dus geen volle plastic afvalzakken meer die je in de schuur moet zetten en maar eens in de maand worden opgehaald. Dat is nu 2x per maand.marian* schreef:Ik weet het; jullie zamelen nu omgekeerd in he? Dat krijgen wij ook in 2015 of zo. Voor mijn wijkrondjes verandert dat qua poepruimen niks vanwege de vuilnisbakken bij winkels enz.
Nadeel is wel dat je nu zo'n 200 à 250 meter moet lopen met een volle vuilniszak restafval naar zo'n container. Niet zo leuk als je de kattenbak hebt verschoond want dat is aardig zwaar.
Nog minder leuk is als je degene bent met de ondergrondse container voor je deur. Bij ons in de wijk is dat bij een bejaard echtpaar en sinds die ondergrondse container er staat, worden er tientallen vuilniszakken gewoon naast gesmeten. Die arme mensen kunnen hun tuin niet eens uit omdat het huisvuil rustig dagen lang op de stoep voor hun tuinhek wordt gedumpt.

- dagmar88
- Zeer actief
*tweety* schreef: Volgens de krant word het belastinggeld gebruikt voor het opruimen van uitlaatplekken, nou ik heb nog nooit gezien dat het daar is schoongemaakt.
Hier doet de gemeente erg zijn best het zo te laten lijken dat het een doelbelasting is; zodat je geen bezwaar kunt maken.
Nou, ik geloof er vrij letterlijk geen drol van.
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
We mogen niet klagen; in GB hebben ze gekkere ideeen: http://thedailybale.wordpress.com/2014/ ... e-pet-tax/

- dagmar88
- Zeer actief
marian* schreef:We mogen niet klagen; in GB hebben ze gekkere ideeen: http://thedailybale.wordpress.com/2014/ ... e-pet-tax/
-
Neeltje
Eindhoven:
De tarieven voor 2014 zijn:
- voor de eerste hond € 69,-
- voor de tweede en elke volgende hond € 138,-
- voor honden gehouden in:
officieel geregistreerde kennels € 346,-
ondernemingen met de vereiste vergunning voor handel in honden € 346,-
De tarieven voor 2014 zijn:
- voor de eerste hond € 69,-
- voor de tweede en elke volgende hond € 138,-
- voor honden gehouden in:
officieel geregistreerde kennels € 346,-
ondernemingen met de vereiste vergunning voor handel in honden € 346,-
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Nee, omdat er hier nog niemand is geweest met zo'n waanidee.dagmar88 schreef:marian* schreef:We mogen niet klagen; in GB hebben ze gekkere ideeen: http://thedailybale.wordpress.com/2014/ ... e-pet-tax/
We mogen hier niet klagen omdat er ergens anders sprake is van iets met de geloofwaardigheid van kopvoddentax?

- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Verhoogd
- Suuz!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
Het tarief voor 2014 is gelijk gebleven ten opzichte van 2013.
één hond € 71,50
voor elke hond meer € 100,75
kenneltarief € 474,50
één hond € 71,50
voor elke hond meer € 100,75
kenneltarief € 474,50
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
d'Artagnan, Pompidou & Lune.