Tja ik vind dat weer niet zo logisch ,en ik denk dat iemand die op een schofterige wijze zijn hond dumpt dat toch wel doet ,ook als het maar 50 euro aan afstandskosten zou zijn.dagmar88 schreef:Tineke schreef: Wat mij betreft rechtvaardigt niets wanpraktijken en vind ik niet dat je daar de verantwoording bij het asiel kunt leggen.
Dat zeg ik niet.
Het is niet meer dan logisch dat er bij zulke extreme prijzen meer honden worden gedumpt of als gevonden opgegeven worden.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
tarieven asiel
Moderator: moderatorteam
- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Re: tarieven asiel

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- kaatje888
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boomer & Maltezer.
- Aantal honden: 1
Het ligt er ook aan of je het voor je dier over hebt of niet om dat bedrag te gaan betalen.
Er zijn genoeg mensen die het niet kunnen of willen betalen, maar er zijn ook genoeg mensen die ook al
was het asiel gratis alsnog hun dier in de middleofnowhere achterlaten zodat hij gewoon uithongerd.
Het zal er geheid minder van worden (dit soort praktijken) maar alsnog zou het wel gebeuren.
Ergens denk ik van ja, gratis is beter want dan gebeurd het nog nauwelijks, maar inderdaad de dieren
moeten ook eten, medicijnen en onderdak krijgen en dat is natuurlijk ook niet gratis.
Al vind ik 55 euro voor afstand doen wat beter gepast.
Om een pup te adopteren voor 425 euro vind ik alsnog veel, en zou ik naar 250 doen.
Verder valt het op zich mee, maar ik vind het ook een beetje apart dat alle asielen andere prijzen hebben
Er zijn genoeg mensen die het niet kunnen of willen betalen, maar er zijn ook genoeg mensen die ook al
was het asiel gratis alsnog hun dier in de middleofnowhere achterlaten zodat hij gewoon uithongerd.
Het zal er geheid minder van worden (dit soort praktijken) maar alsnog zou het wel gebeuren.
Ergens denk ik van ja, gratis is beter want dan gebeurd het nog nauwelijks, maar inderdaad de dieren
moeten ook eten, medicijnen en onderdak krijgen en dat is natuurlijk ook niet gratis.
Al vind ik 55 euro voor afstand doen wat beter gepast.
Om een pup te adopteren voor 425 euro vind ik alsnog veel, en zou ik naar 250 doen.
Verder valt het op zich mee, maar ik vind het ook een beetje apart dat alle asielen andere prijzen hebben
In liefdevolle herinnering
Binky 12-08-2000?, ?-?-2010 en Tycho 20-05-2006, 02-04-2014
-
JBK
Dit blijkt ook wel uit de praktijk.Tineke schreef:Tja ik vind dat weer niet zo logisch ,en ik denk dat iemand die op een schofterige wijze zijn hond dumpt dat toch wel doet ,ook als het maar 50 euro aan afstandskosten zou zijn.dagmar88 schreef:Tineke schreef: Wat mij betreft rechtvaardigt niets wanpraktijken en vind ik niet dat je daar de verantwoording bij het asiel kunt leggen.
Dat zeg ik niet.
Het is niet meer dan logisch dat er bij zulke extreme prijzen meer honden worden gedumpt of als gevonden opgegeven worden.
Die mensen willen er niets voor betalen, dus dumpen ze maar raak. De mensen die het echt aan het hart gaan, die zullen dat geld wel willen betalen.
Krijg het idee dat sommigen hier niet snappen hoeveel kosten er gemaakt worden in het asiel en wat erbij komt kijken.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Eigenlijk vind ik dit kwalijkerzij ook met een antal gemeenten bedongen hebben dat alleen hun ambulance nog ingezet mag worden zodra het gaat om levende honden en katten, locale dierenambulances zijn daarmee gedegradeerd tot kadaveropruimers en het duurt soms meer dan uur voordat de ambulance ter plaatse is, sta je daar met je gewonde dier.
Door een lange aanrijdtijd kan je hond al doodgebloed zijn als het even tegen zit.
- rose
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
- Aantal honden: 2
Hebben jullie gisteren Een vandaag gezien? Er worden nu ook vaak dieren naar het asiel gebracht die honger hebben of ziek zijn, echt sneu
Op 10.30 minuut begint het.
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1390404
- kipo
- Zeer actief
Heb je gelijk is, is ook heel ergerlijk, vooral omdat de lokale ambulance soms wel al snel ter plaatse is, maar dan blijkt er geen eigenaar te zijn en mogen zij dus alleen wachten.ranetje schreef:Eigenlijk vind ik dit kwalijkerzij ook met een antal gemeenten bedongen hebben dat alleen hun ambulance nog ingezet mag worden zodra het gaat om levende honden en katten, locale dierenambulances zijn daarmee gedegradeerd tot kadaveropruimers en het duurt soms meer dan uur voordat de ambulance ter plaatse is, sta je daar met je gewonde dier.
Door een lange aanrijdtijd kan je hond al doodgebloed zijn als het even tegen zit.
Over kosten, natuurlijk heeft een asiel kosten, dit is een heel nieuw centrum. We zijn even gaan kijken op de open dag, het is schitterend, de ontvangstruimte, leslokalen, ruimtes voor de dierenarts en cattery, de kennels waren dicht ivm stress (bij de katten loopt een centrale gang, dan zit er achter glas een 2e gang die compartimenten verdeeld is en die geeft uit op x kattenverblijven per compartiment). Uiteraard houdt dit zichzelf niet gratis draaiend.
Ik vind het ook geen probleem om te betalen voor een asielhond, maar 425,- euro voor een pup is meer dan je bij een heleboel "kennels" voor een pup betaalt. Dat zijn dan broodfokpups, maar ik denk dat deze hoge pupprijs een aantal mensen doet besluiten om daarheen te gaan.
Ook het afstandgeld vind ik hoog, ik vind niet dat het gratis hoeft te zijn en ik vind ook niet dat een asiel verantwoordelijk is voor schofterig gedrag van anderen, maar als je je hond/kat moet afstaan omdat je het financieel echt niet trekt, dan is 150,- euro wel een enorm bedrag. Ik hoop maar dat er dan, zoals Tineke al zei, enige coulance mogelijk is.
- kaatje888
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boomer & Maltezer.
rose schreef:Hebben jullie gisteren Een vandaag gezien? Er worden nu ook vaak dieren naar het asiel gebracht die honger hebben of ziek zijn, echt sneu![]()
In liefdevolle herinnering
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
ach als die pup niet wordt verkocht is hij na een paar maanden veel goedkoper.
En ik ben met een aantal hier van mening dat ook al is het gratis om je hond naar het asiel te brengen nog zullen mensen honden dumpen. Was het alleen al omdat ze niet willen weten dat ze hun hond naar het asiel brengen. En ja je moet natuurlijk iets doen dan. Je moet er heen en formulieren invullen enz. Dan is je hond dumpen makkelijker.
Ik vind eigenlijk de bedragen niet eens zo gek. (ik zei al de pups worden vanzelf ouder). En ik zou liever meer betalen als ik mijn hond moest afstaan aan een goede en mooie locatie.
En wees eerlijk. Alleen honden die mensen aan de straatstenen niet kwijt kunnen komen tegenwoordig nog maar in het asiel. (of honden uit een inbeslagname) De meesten gaan via marktplaats naar een andere eigenaar.
En ik ben met een aantal hier van mening dat ook al is het gratis om je hond naar het asiel te brengen nog zullen mensen honden dumpen. Was het alleen al omdat ze niet willen weten dat ze hun hond naar het asiel brengen. En ja je moet natuurlijk iets doen dan. Je moet er heen en formulieren invullen enz. Dan is je hond dumpen makkelijker.
Ik vind eigenlijk de bedragen niet eens zo gek. (ik zei al de pups worden vanzelf ouder). En ik zou liever meer betalen als ik mijn hond moest afstaan aan een goede en mooie locatie.
En wees eerlijk. Alleen honden die mensen aan de straatstenen niet kwijt kunnen komen tegenwoordig nog maar in het asiel. (of honden uit een inbeslagname) De meesten gaan via marktplaats naar een andere eigenaar.
- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
teun was 10 weken toenhij het asiel in kwam. ik heb voor teun 200 euro betaald terwijl een volwassen hond 165 euro is (dacht ik). een pup heeft meer kosten dan een volwassen hond, nl de entingen, de ontwormingen en wat te denken van eten.
de prijzen die het asiel in limburg hanteert vind ik belachelijk hoog. natuurlijk heeft een asiel kosten en vele asielen moeten rondkomen van afstandsgeld, geld wat ze krijgen van de gemeente per gevonden dier voor 2 weken (is ongeveer 2,50 euro per dag voor 2 weken) en geld van donateurs. de asielen die onder de vlag van de dierenbescherming opereren krijgen iets subsidie van de dierenbescherming.
ellen
de prijzen die het asiel in limburg hanteert vind ik belachelijk hoog. natuurlijk heeft een asiel kosten en vele asielen moeten rondkomen van afstandsgeld, geld wat ze krijgen van de gemeente per gevonden dier voor 2 weken (is ongeveer 2,50 euro per dag voor 2 weken) en geld van donateurs. de asielen die onder de vlag van de dierenbescherming opereren krijgen iets subsidie van de dierenbescherming.
ellen
- Paddy
- Actief
- Mijn ras(sen): labrador/herder-mix
In het asiel waar ik werk kost een hond €125.- (bij senior honden rekenen we trouwens coulanter), afstand doen van een hond kost € 70.- Het is inderdaad nogal een verschil met de prijzen die jij noemt.

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Zo'n mooi gebouw is natuurlijk leuk (en duur).
Of het voor de honden veel uit maakt weet ik niet.
Honden kijken niet naar schone en fleurige gordijnen en zo.
Is er meer ruimte om uit te gaan en wordt er meer mee gedaan?
- kipo
- Zeer actief
Ik heb er helemaal niet aan gedacht om daarnaar te vragenranetje schreef:Zo'n mooi gebouw is natuurlijk leuk (en duur).
-
JBK
Ja, althans hier in Amersfoort wel. In het nieuwe centrum zijn mooie losloop'weides' gecreerd. De kennels zijn logischer ingedeeld. De hokken zijn beter/logischer/ruimer.ranetje schreef: Is er meer ruimte om uit te gaan en wordt er meer mee gedaan?
Oh en edit, ze doen meer aan verrijking, steppen met de honden etc.
-
nathalie71
Tarieven asiel Zwolle.
Afstands tarieven
Afstand hond volwassen € 115,00
Afstand hond buiten regio/volwassen € 150,00
Afstand pup tot 8 weken € 30,00
Afstand pup tot 12 weken met geldige enting € 30,00
Afstand kat Volwassen € 90,00
Afstand kat buiten regio/volwassen € 125,00
Afstand kitten tot 8 weken € 30,00
Afstand kitten tot 12 weken met geldige enting € 30,00
Plaatsingskosten
Overname Pup t/m 8 maanden € 200,00
Overname volwassen hond € 175,00
Overname senior hond 10+ € 125,00
Overname Kitten t/m 5 maanden € 105,00
Overname volwassen kat € 90,00
Overname senior kat 12+ € 50,00
Afstands tarieven
Afstand hond volwassen € 115,00
Afstand hond buiten regio/volwassen € 150,00
Afstand pup tot 8 weken € 30,00
Afstand pup tot 12 weken met geldige enting € 30,00
Afstand kat Volwassen € 90,00
Afstand kat buiten regio/volwassen € 125,00
Afstand kitten tot 8 weken € 30,00
Afstand kitten tot 12 weken met geldige enting € 30,00
Plaatsingskosten
Overname Pup t/m 8 maanden € 200,00
Overname volwassen hond € 175,00
Overname senior hond 10+ € 125,00
Overname Kitten t/m 5 maanden € 105,00
Overname volwassen kat € 90,00
Overname senior kat 12+ € 50,00
-
nathalie71
115 euro voor een hond of 90 euro voor een kat betalen als je afstand moet doen kan voor sommigen mensen wel heel erg veel zijn.
Stel je moet afstand van je dieren doen wegens financiële problemen,schulden....waar haal je dan die 115 euro vandaan?
Of zouden er bep. regelingen zijn als je aan kunt tonen dat je deze stap moet zetten i.v.m. financiële problemen?
Ik kan me dan zo voorstellen dat mensen dan liever hun hond of kat tegen betaling op Mp zetten o.i.d.
Ik kan me NIET voorstellen dat je een dier dan buiten dumpt.Beter een goed huisje zoeken als je het asiel niet kunt betalen.
Wat aanschaf kosten betreft vind ik het niet veel.
Stel je moet afstand van je dieren doen wegens financiële problemen,schulden....waar haal je dan die 115 euro vandaan?
Of zouden er bep. regelingen zijn als je aan kunt tonen dat je deze stap moet zetten i.v.m. financiële problemen?
Ik kan me dan zo voorstellen dat mensen dan liever hun hond of kat tegen betaling op Mp zetten o.i.d.
Ik kan me NIET voorstellen dat je een dier dan buiten dumpt.Beter een goed huisje zoeken als je het asiel niet kunt betalen.
Wat aanschaf kosten betreft vind ik het niet veel.
-
Corneliana
- Zeer actief
ik krijg het idee dat het een lekker handeltje is vooral.JBK schreef:
Dit blijkt ook wel uit de praktijk.
Die mensen willen er niets voor betalen, dus dumpen ze maar raak. De mensen die het echt aan het hart gaan, die zullen dat geld wel willen betalen.
Krijg het idee dat sommigen hier niet snappen hoeveel kosten er gemaakt worden in het asiel en wat erbij komt kijken.
Sky is opgehaald door en stichting en zit op een opvangadres
dat vind ik een betere plek dan een asiel.
afstandskosten: 75,-
- Habibi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy) - Aantal honden: 1
Wat ik veruit het meest opvallende vind, is het verschil in prijs tussen gecastreerd en niet gecastreerd. Ik snap dat dat geld kost, dus in die zin te verklaren. Maar ik dacht dus echt dat je nooit een ongecastreerd asieldier mee kreeg, al was het maar om te voorkomen dat er nog meer oepsnestjes komen.
Verkeerd in mn hoofd blijkbaar.

- Zoie
- Zeer actief
Ik zou mijn dier ook niet graag naar een asiel brengen ondanks dat ik weet dat daar vaak zeer gemotiveerde mensen rond lopen die daar hun vrije tijd aan opofferen.Corneliana schreef:ik krijg het idee dat het een lekker handeltje is vooral.JBK schreef:
Maar die hokken vind ik ook altijd iets triests hebben.
Maar ik heb niet het idee dat het een lekker handeltje is ,er zijn tenslotte ook honden die zeer lange tijd daar verblijven die aan de straatstenen niet te slijten zijn.
Dus wat nou handeltje dat vind ik toch wel wat erg kort door de bocht.
Oh vergeten om te loggen dat ben ik dus Tineke en niet Jan
Laatst gewijzigd door Zoie op 18 jan 2014 18:13, 1 keer totaal gewijzigd.

-
JBK
Dat is maar goed dat je je dat niet kunt voorstellen, maar helaas is het aan de orde van de dag. Bijvoorbeeld de tamme konijnen die bijna wekelijks worden gedumpt op ons hondentrainingsveld.nathalie71 schreef:
Het is veel mensen teveel moeite om naar het asiel te gaan. En mensen die op Marktplaats hun dier herplaatsen, willen er vaak nog een slaatje uit slaan. Want ja, de hond heeft toch geld gekost en dat willen we er wel uit hebben.
- kipo
- Zeer actief
Bij de katten wel, bij de kittens krijg je er een voucher voor castratie bij (dus tegen inlevering daarvan zal de da van het asiel je kat castreren neem ik aan). Volwassen kat kost 125,- kitten 140,- of 150,- afhankelijk van of deze 1 of 2 entingen gehad heeft. Afstand van een kat kost trouwens 90,- en niet gecastreerd 120,-Habibi schreef:Wat ik veruit het meest opvallende vind, is het verschil in prijs tussen gecastreerd en niet gecastreerd. Ik snap dat dat geld kost, dus in die zin te verklaren. Maar ik dacht dus echt dat je nooit een ongecastreerd asieldier mee kreeg, al was het maar om te voorkomen dat er nog meer oepsnestjes komen.
-
Neeltje
En wat is daar slechter aan dan je huisdier in het asiel dumpen?? Je hebt het dier zelf aangeschaft, en als je het niet meer wilt, mag je er ook zelf mooi voor zorgen dat het ergens anders terecht komt i.p.v. het te dumpen. Wat tel ook nog eens alle dieren die in het asiel komen die gevonden worden, aan de poort worden gebonden enz. Wij hadden bij de dierenambulance niet voor niets een sleutel van het asiel om dieren die we na sluitingstijd kregen in het asiel te zetten.S@ndr@ schreef:nou dan gaan mensen straks toch hun honden gratis op de marktplaats aan beiden( zonder enige garantie), als ze er maar vanaf zijn en ik kan t snappen met die prijzen.ik wist niet dat t zo duur was
-
Neeltje
Enig idee hoeveel opvangadressen er zouden moeten zijn als er geen asiels zouden zijn??? Lijkt me een beetje onmogelijk. Ik denk niet dat je zo'n stichting kunt vergelijken met de asiels die letterlijke alle dieren gedumpt krijgen, honden, katten vogels, knaagdieren, zoek het maar uit.Corneliana schreef:ik krijg het idee dat het een lekker handeltje is vooral.JBK schreef:
Op dit moment in Nederland: 880 honden 2072 katten en kittens, 218 konijnen en 181 andere dieren, volgens Stichting Dierenasiels en dan is het nog geen voorjaar waar er waarschijnlijk nog honderden kittens bij zullen komen. Wel realistisch blijven hè?
-
JBK
Dan blijkt dus wel dat je geen idee hebt...Corneliana schreef:ik krijg het idee dat het een lekker handeltje is vooral.JBK schreef:
En @Tineke, het heeft ook wat triests. Maar ik ken een aantal asiels waar die gemotiveerde mensen waar je het over hebt ook meer bieden dan alleen de hokken. Dingen als speelweides, zandweides, wandelingen etc.
Ze doen inderdaad ontzettend hun best met de middelen die ze hebben.
-
JBK
En niet elk asiel meldt daar hun dieren aan.Neeltje schreef:Enig idee hoeveel opvangadressen er zouden moeten zijn als er geen asiels zouden zijn??? Lijkt me een beetje onmogelijk. Ik denk niet dat je zo'n stichting kunt vergelijken met de asiels die letterlijke alle dieren gedumpt krijgen, honden, katten vogels, knaagdieren, zoek het maar uit.Corneliana schreef:ik krijg het idee dat het een lekker handeltje is vooral.JBK schreef:
Op dit moment in Nederland: 880 honden 2072 katten en kittens, 218 konijnen en 181 andere dieren, volgens Stichting Dierenasiels en dan is het nog geen voorjaar waar er waarschijnlijk nog honderden kittens bij zullen komen. Wel realistisch blijven hè?
Klinkt leuk hoor Corneliana, om alle gevonden, zwervende, gedumpte dieren zo onder te brengen. Ik zou zeggen, meld je aan!
- Liesbeth
- Zeer actief
Dat prijsverschil tussen gecastreerd of niet vind ik ook vreemd. Toen wij Tessa 5 jaar geleden uit het asiel haalden hanteerde het asiel dat principe niet. Volgens mij zat er ook geen verschil m.b.t. de leeftijden van de dieren. Gewoon één prijs voor afstand doen en één prijs voor aanschaf.Habibi schreef:Wat ik veruit het meest opvallende vind, is het verschil in prijs tussen gecastreerd en niet gecastreerd. Ik snap dat dat geld kost, dus in die zin te verklaren. Maar ik dacht dus echt dat je nooit een ongecastreerd asieldier mee kreeg, al was het maar om te voorkomen dat er nog meer oepsnestjes komen.
Tessa was ook niet gecastreerd en we kregen haar gewoon mee, ondanks dat ze wisten dat Luuk nog gewoon zijn ballen had/heeft.
Het castratiebeleid zal per asiel verschillen.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
-
bellabeest
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje - Aantal honden: 5
ja dat snap ik ook niet helemaal.ranetje schreef:Eigenlijk vind ik dit kwalijkerzij ook met een antal gemeenten bedongen hebben dat alleen hun ambulance nog ingezet mag worden zodra het gaat om levende honden en katten, locale dierenambulances zijn daarmee gedegradeerd tot kadaveropruimers en het duurt soms meer dan uur voordat de ambulance ter plaatse is, sta je daar met je gewonde dier.
nu rijd ik hier in de omgeving op de dierenambu en als ik melding krijg van een gewond dier rijden we altijd of er nou een eigenaar bekend is of niet. nu heeft onze gemeente ook geen eigen ambulance.
- Tanja Simba&Bella
- Zeer actief
Tot nu toe komen al mijn katten uit het asiel. In rotterdam betaal je nu €120 voor een volwassen kat. Dat vind ik fors. Oke, ze worden nagekeken, ingeent etc maar ik vind het veel. Voor een pup Onder de 6 maanden betaal je zelfs €300,-.
Groetjes, Tanja
Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015
Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015
Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Die katten worden toch ook gecastreerd? Dat is ook niet gratis.Tanja Simba&Bella schreef:Tot nu toe komen al mijn katten uit het asiel. In rotterdam betaal je nu €120 voor een volwassen kat. Dat vind ik fors. Oke, ze worden nagekeken, ingeent etc maar ik vind het veel. Voor een pup Onder de 6 maanden betaal je zelfs €300,-.
- Anja
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua
- Aantal honden: 2
Het afstandsgeld vind ik veel te hoog ( dat werpt een drempel, waardoor er meer mensen met geldnood hun hond gewoon ergens dumpen ) en de prijs voor een pup vind ik echt absurd.
Buiten dat broodfokhondjes nog goedkoper zijn, blijft zo'n hondje dus langer in het asiel zitten waardoor ze meer kosten moeten maken voor allerlei dingen en de pup word er niet beter van. En zodra het diertje de 4 maanden gepasseerd is vragen ze er minder voor
Ik snap het niet helemaal, hou gewoon 1 prijs aan voor een hond of kat, gecastreerd of niet. En maak het landelijk.. wel zo makkelijk als het overal hetzelfde kost.
Buiten dat broodfokhondjes nog goedkoper zijn, blijft zo'n hondje dus langer in het asiel zitten waardoor ze meer kosten moeten maken voor allerlei dingen en de pup word er niet beter van. En zodra het diertje de 4 maanden gepasseerd is vragen ze er minder voor
Ik snap het niet helemaal, hou gewoon 1 prijs aan voor een hond of kat, gecastreerd of niet. En maak het landelijk.. wel zo makkelijk als het overal hetzelfde kost.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
De berekening qua kosten/vraagprijs worden natuurlijk wel op het totaal plaatje afgerekend. Het kostenplaatje word niet specifiek per hond afgerond. Zogezegt op de 1 win je wat en op de ander verlies je wat en dat trekt elkaar aardig in evenwicht en balans in wat je wilt en kunt bijleggen als dierenasiel. Je hebt maar een bepaald budget te besteden per jaar aan kosten en daarnaast wat je zelf toe wilt leggen/dragen in verlies als organisatie.
Dat zal voor ieder dierenasiel met stichting die fondsen werft weer anders zijn, kosten zijn anders en ook wat op de rekening staat van de stichting.
Vergeet ook niet dat de meeste ook campagnes voeren en acties die geld kosten. Ook word er geld uitgegeven aan dieren die niet te redden zijn of gered en opgekalefatert worden die soms lukken of niet.
En een dierenasiel moet ook aan de wettelijke normen/eisen voldoen anders worden de deuren ook gesloten ,dus kost ook investeringen en onderhoud.
Kort gezegt ze moeten wel enige vorm van zakelijkheid hanteren anders heb je ook geen lang bestaan.
Dat zal voor ieder dierenasiel met stichting die fondsen werft weer anders zijn, kosten zijn anders en ook wat op de rekening staat van de stichting.
Vergeet ook niet dat de meeste ook campagnes voeren en acties die geld kosten. Ook word er geld uitgegeven aan dieren die niet te redden zijn of gered en opgekalefatert worden die soms lukken of niet.
En een dierenasiel moet ook aan de wettelijke normen/eisen voldoen anders worden de deuren ook gesloten ,dus kost ook investeringen en onderhoud.
Kort gezegt ze moeten wel enige vorm van zakelijkheid hanteren anders heb je ook geen lang bestaan.
Wat je zegt ben je zelfffff