Sneu, ze hadden beter kunnen wachten tot hij volwassen zou zijnSanchis schreef:Nouja die ballen gingen er toch af want hij leeft temidden van een stel ongecastreerde teven en scheiden willen ze niet. Maar de planning was dat ze zouden castreren op volwassen leeftijd. Hij is nu met 8 maanden oud ontmand.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Pus uit pielemans
Moderator: moderatorteam
- Liesbeth
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Re: Pus uit pielemans
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
- Aantal honden: 2
Pff, met 8 maanden al? Ik moet er niet aan denken!
Ik kreeg het te horen bij gesprek met fokker: als je een teef kiest, die worden loops en dat hoort erbij. Kies je een reu, krijg je er 9 van de 10 keer gratis een puspiel bij.
Ik kreeg het te horen bij gesprek met fokker: als je een teef kiest, die worden loops en dat hoort erbij. Kies je een reu, krijg je er 9 van de 10 keer gratis een puspiel bij.
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
De reu in m'n avatar heeft het z'n hele leven gehad. Hinder ondervond hij er niet van en mij boeide het eigenlijk ook niet zo. Ik heb er dus ook nooit iets aan gedaan. Toen m'n hond op latere leeftijd om medische redenen werd gecastreerd, werd de pus tijdelijk een heel stuk minder maar uiteindelijk kwam het ook gewoon weer terug.
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Tot het minder wordt. Je kan het ook negeren, reu heeft er over het algemeen geen last vansmokey schreef:we gaan straks even naar de AH om een doosje Kamillethee te halen en zullen het dan eens gaan proberen , Hoe lang moet ik zoiets blijven doen ?
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Is dat erg of eng?alm@ schreef:Okéranetje schreef:Het plastic spuitgedeelte van een injectiespuit nemen en daarin de thee opzuigen.smokey schreef:Het is hier niet super super erg maar toch al zijn haren rond zijn dingetje zijn toch wel aardig vies en op zijn kussen krijg ik vlekken ervan.
Mag ik jullie vragen hoe je het schoonmaakt met de kamillethee , is het echt zijn hele pielemans die je uit ze huisje moet schuiven en met een wattenstaafje deppen ?
Dan het zuigmondje in de opening van de vooruid zetten, de thee naar binnen spuiten en de vooruid even dichthouden.
Even goed masseren en dan de voorhuid loslaten zodat de thee weer weg kan stromen.![]()
Mijn reuen hadden er geen problemen mee, al waren ze wel blij als de behandeling gereed was
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Ik heb het gelukkig nooit hoeven doen en ik heb al heel wat reuen gehad. Het lijkt mij nogal een ehh toestandranetje schreef:Is dat erg of eng?alm@ schreef:Okéranetje schreef: Het plastic spuitgedeelte van een injectiespuit nemen en daarin de thee opzuigen.
Dan het zuigmondje in de opening van de vooruid zetten, de thee naar binnen spuiten en de vooruid even dichthouden.
Even goed masseren en dan de voorhuid loslaten zodat de thee weer weg kan stromen.![]()
Mijn reuen hadden er geen problemen mee, al waren ze wel blij als de behandeling gereed was

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
wel nee joh, is zo gebeurd en je wordt er vanzelf wel handig inalm@ schreef:Ik heb het gelukkig nooit hoeven doen en ik heb al heel wat reuen gehad. Het lijkt mij nogal een ehh toestandranetje schreef:Is dat erg of eng?alm@ schreef:Okéranetje schreef: Het plastic spuitgedeelte van een injectiespuit nemen en daarin de thee opzuigen.
Mijn reuen hadden er geen problemen mee, al waren ze wel blij als de behandeling gereed was![]()

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Liesbeth
- Zeer actief
Dat laatste klopt wel, maar als de groene spetters op anderhalve meter hoogte op de muren zitten lukt negeren niet meer zoBadu schreef:Tot het minder wordt. Je kan het ook negeren, reu heeft er over het algemeen geen last vansmokey schreef:we gaan straks even naar de AH om een doosje Kamillethee te halen en zullen het dan eens gaan proberen , Hoe lang moet ik zoiets blijven doen ?
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
tja het stopt 9 van de 10 x sowieso na een tijdje... ook zonder castratie... zonde altijd om zoiets onbenulligs een hond te laten castreren.Sanchis schreef:Ik heb de reacties niet gelezen, alleen de opening post. Ik ken een hond die het hardnekkig had en die is om deze reden gecastreerd op aanraden van de dierenarts. Het stopte na de castratie.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
die ballen doen ook niks natuurlijk, die zitten er voor de sierSanchis schreef:Nouja die ballen gingen er toch af want hij leeft temidden van een stel ongecastreerde teven en scheiden willen ze niet. Maar de planning was dat ze zouden castreren op volwassen leeftijd. Hij is nu met 8 maanden oud ontmand.
Mijn intacte teef heeft 12 jaar lang tussen de intacte reuen gelopen en nog steeds... zo moeilijk is het niet hoor.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee hoor valt mee, dober Boy had het ook in het begin... die vond het wel best dat gefrutalm@ schreef: Ik heb het gelukkig nooit hoeven doen en ik heb al heel wat reuen gehad. Het lijkt mij nogal een ehh toestand![]()
De herders hebben er nog nooit last van gehad.

- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
O echtmalinois schreef:die ballen doen ook niks natuurlijk, die zitten er voor de sierSanchis schreef:Nouja die ballen gingen er toch af want hij leeft temidden van een stel ongecastreerde teven en scheiden willen ze niet. Maar de planning was dat ze zouden castreren op volwassen leeftijd. Hij is nu met 8 maanden oud ontmand.![]()
Mijn intacte teef heeft 12 jaar lang tussen de intacte reuen gelopen en nog steeds... zo moeilijk is het niet hoor.
-
Manu
Hahahaha ik zat hier echt precies hetzelfde.alm@ schreef:Okéranetje schreef:Het plastic spuitgedeelte van een injectiespuit nemen en daarin de thee opzuigen.smokey schreef:Het is hier niet super super erg maar toch al zijn haren rond zijn dingetje zijn toch wel aardig vies en op zijn kussen krijg ik vlekken ervan.
Mag ik jullie vragen hoe je het schoonmaakt met de kamillethee , is het echt zijn hele pielemans die je uit ze huisje moet schuiven en met een wattenstaafje deppen ?
-
S@ndr@
- Zeer actief
Ik blijf er gewoon NIETS aan doen mocht t eens zo zijn, ik zie mezelf al staan.
de hond heeft er geen barst last van dus lekker laten zijn - hoort een beetje bij t reu zijn wat mij betreft,....
maar fokkers zouden t er wel eens bij mogen vertellen als ze een reutje meegeven
maar fokkers zouden t er wel eens bij mogen vertellen als ze een reutje meegeven
- sky2014
- Actief
- Mijn ras(sen): Kruising Flatcoated retreiver/zwarte labrador
Sooooowwww...ik weet ook weer genoeg...
Ik vroeg me al af waar die groene spetters in zijn hok (tegen de schuifdeuren omhoog) en op de vloer vandaan kwamen, ik had wel een vaag vermoeden. Hoop maar dat het gewoon vanzelf overgaat zoals jullie ook al beschrijven.
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Gewoon niet aan zitten, gaat wel weer over.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Goeie titel 
Wat je ermee moet is je gevoegelijk uitgelegd, zag ik
Wat je ermee moet is je gevoegelijk uitgelegd, zag ik
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
Nou Sandra.Bij Dribbel zaten de spetters op de kast en ik kreeg ze er nog moeilijk af ook als ik er eentje gemist had...dan ga je wel spoelen hoorS@ndr@ schreef:Ik blijf er gewoon NIETS aan doen mocht t eens zo zijn, ik zie mezelf al staan.
de hond heeft er geen barst last van dus lekker laten zijn - hoort een beetje bij t reu zijn wat mij betreft,....
Vlo heeft het gelukkig niet

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Nou ik heb t bij de dober gehad maar hoe meer je eraan deed hoe erger t werd.

-
63673J
Ja, dan zou je inderdaad gaan denken dat ze er voor de sier zitten.malinois schreef: die ballen doen ook niks natuurlijk, die zitten er voor de sier![]()
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ik knip bij Elco de haren aan het eind van z'n piel weg. Gaat hij ook netjes voor liggen. En als hij loopt te lekken, neem ik gewoon afgekoeld gekookt water (dus geen kamillethee) in zo'n spuitje en spoel ik de boel een paar dagen. Hij begin ermee toen hij nog geen half jaar was en vanaf dat hij ongeveer een jaar was, was het over. Hij houdt het zelf schoon. Alleen het bijknippen van die haren moet ik vrij regelmatig doen. Doe ik het niet, wordt de boel op een gegeven moment vies, waarna er een ontsteking volgt. Eerste paar keer spoelen vond hij maar niks, maar blijkbaar voelt het na afloop toch prettiger, want nu ligt hij er meteen klaar voor als ik met het spuitje kom
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Zure vitamine c?Cleva schreef:Met zure vitamine C ben je er zo vanaf.
Dat wordt dan via de urine weer uitgeworpen daardoor wordt de voorhuid bij elke plas "ontsmet".
Mojo heeft af en toe een druppel hangen, maar meer ook niet. Hij maakt dat op verzoek zelf netjes schoon. Geen reden om hem dan maar te laten castreren voor mij.
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
Bij heel soms een druppel zou ik ook niks doen..bij druppel weg en de volgende zit er alweer wel.

- alm@
- moderator
Ik heb altijd (volle) reuen gehad en heb er nu 2. Zo af en toe eens een druppel verliezen vind ik heel normaal en doe er niks aan. En al helemaal niet met een spuitje kamille zitten frotten
is het echt ernstig en zitten de groene druppels tegen de muren dan wordt het da-tijd lijkt mij.

- renee-uk
- Zeer actief
ja en dan krijg je een cleanser (die veel te scherp is) om hetzelfde mee te doen of het advies om te spoelen met kamilletheealm@ schreef:Ik heb altijd (volle) reuen gehad en heb er nu 2. Zo af en toe eens een druppel verliezen vind ik heel normaal en doe er niks aan. En al helemaal niet met een spuitje kamille zitten frottenis het echt ernstig en zitten de groene druppels tegen de muren dan wordt het da-tijd lijkt mij.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Je kan er ook een teef bij nemen. Gol hield altijd de puspiel van haar huisgenoot schoon. Toen we verhuisden moest vriendin het weer zelf schoonmaken 
- alm@
- moderator
No way dat ik dat ga doenrenee-uk schreef:ja en dan krijg je een cleanser (die veel te scherp is) om hetzelfde mee te doen of het advies om te spoelen met kamilletheealm@ schreef:Ik heb altijd (volle) reuen gehad en heb er nu 2. Zo af en toe eens een druppel verliezen vind ik heel normaal en doe er niks aan. En al helemaal niet met een spuitje kamille zitten frottenis het echt ernstig en zitten de groene druppels tegen de muren dan wordt het da-tijd lijkt mij.

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ik vind het wat hoor. Ik heb het wel gedaan (omdat het bij mijn werk hoorde), maar ik schep liever poep, toch.
- renee-uk
- Zeer actief
je maakt ook oren schoon als dat nodig is en bij langhaarhonden konten als daar diarree in blijft hangen en dan zal zo'n piemel spoelen heel verschrikkelijk zijn?
wat een flauwekul.
wat een flauwekul.