Dan nog, je kunt hoogstens zeggen dat het is beheerd door wilden.dagmar88 schreef:korthaar schreef:Gaan deze fazanten ook naar de poelier als het alom geprezen biologisch stukje scharrelvlees?laeken schreef:Je kan dit beter kippen-schieten noemen. Er staat een leuk houten ophang huisje en die fazanten worden elke keer uit de kwekerij daar neer gezet om op te schieten. Die dieren kan je ook met de hand vangen met een stukje brood.
Hier lopen ook wat van die uitgezette fazanten rond. Naast de weg en als je aan komt lopen hopen ze dat je hun bakje meel bij je hebt want ze verhongeren een beetje omdat ze uit een voliere komen en altijd een brilletje op hebben gehad tegen het elkaar verwonden in die massa-houderij.
Zou wel volksverneukerij zijn.
Het enige biologische is het schot hagel in de natuur.
Verlakkerij. En nee, dat is niet mogelijk.
Het zou wel als wild verkocht kunnen worden.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Laatste jachtdag in 2013
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
Re: Laatste jachtdag in 2013
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 airedale terrier
- Aantal honden: 1
En jij bent geen wilde? Ik heb hazen, houtduiven, snoeken, voorbij zien komen. Dubbele moraal vind ik.
-
- Zeer actief
Dit is geen haas, maar een Vlaamse Reus.nyckle schreef:En jij bent geen wilde? Ik heb hazen, houtduiven, snoeken, voorbij zien komen. Dubbele moraal vind ik.
Gestorven aan een natuurlijke dood.
-
- Zeer actief
Dus uit respect voor het dode dier mag jou hond met het lijk spelen?
-
- Zeer actief
Ja, de hond behandelt het met respect.nyckle schreef:Dus uit respect voor het dode dier mag jou hond met het lijk spelen?
- mmartinn
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
haha waar slaat dat nou op. Dood is dood.nyckle schreef:Dus uit respect voor het dode dier mag jou hond met het lijk spelen?

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar
Gatverdamme.Nanna schreef:L@nghaar schreef:Gewoon interesse hoor:
zitten er nog veel vossen dan in Zeeuws Vlaanderen?
of ergens anders in Nederland?
Hier in de buurt klaarblijkelijk wel. De jonkies worden tenminste massaal tegen bomen kapotgeslagen en daarna wordt de klokkenluider hierover bedreigd middels mitrailleurgeluiden over de telefoon.
Nee, fijne sport hoor![]()
vosjes doodgeslagen
Had altijd het idee dat er weinig vossen meer waren, hoorde een locale jager weleens zeggen dat er zo goed als geen vossen meer hier in de regio zitten.
Eergisteren zag ik de boswachter/jager geen idee wat hij is rondrijden door het bos en her en der stoppen en voer strooien....nu weet ik dus waarom.

Honden hebben bazen, poezen hebben bedienden.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Zo jonge vosjes doden vind ik walgelijk.L@nghaar schreef:Gatverdamme.Nanna schreef:L@nghaar schreef:Gewoon interesse hoor:
Hier in de buurt klaarblijkelijk wel. De jonkies worden tenminste massaal tegen bomen kapotgeslagen en daarna wordt de klokkenluider hierover bedreigd middels mitrailleurgeluiden over de telefoon.
vosjes doodgeslagen
Had altijd het idee dat er weinig vossen meer waren, hoorde een locale jager weleens zeggen dat er zo goed als geen vossen meer hier in de regio zitten.
Eergisteren zag ik de boswachter/jager geen idee wat hij is rondrijden door het bos en her en der stoppen en voer strooien....nu weet ik dus waarom.
@L@nghaar, als er voer gestrooid wordt lijkt me dat niet voor vossen?

Of had je een ander idee over de reden van dat voer strooien?
-
- Zeer actief
Nee dat het niet voor vossen is had ik wel begrepenranetje schreef:Zo jonge vosjes doden vind ik walgelijk.L@nghaar schreef:Gatverdamme.Nanna schreef:L@nghaar schreef:Gewoon interesse hoor:
vosjes doodgeslagen
@L@nghaar, als er voer gestrooid wordt lijkt me dat niet voor vossen?![]()
Of had je een ander idee over de reden van dat voer strooien?

Ik weet niet beter dan dat er bijgevoerd wordt zodat het wild op die plek/of in de buurt blijft wat het jagen makkelijker maakt.

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
L@nghaar schreef:Nee dat het niet voor vossen is had ik wel begrepen![]()
Ik weet niet beter dan dat er bijgevoerd wordt zodat het wild op die plek/of in de buurt blijft wat het jagen makkelijker maakt.

Verder geen idee

-
- Zeer actief
Langhaar, je zal wel een beste jongen zijn. Jammer, dat je kan liegen alsof het gedrukt staat.
Jij hangt het ideaal aan, dat de lange jacht Het summum is van jacht. Deze form van jacht is al sinds 1924 verboden. Waarom denk je dat deze jacht toen verboden is?
Jij laat dieren in de bek van je hond verschijnen. Jij bent toch veganist? Jij moet helemaal geen jachthond. Ja, een vliegend schoteltje kan nog. Maar voer jij je hond worteltjes?
Kom je met piepnieuws. Het woord zegt het al. Het kan niet anders zijn, dat dit nieuws net zo leugenachtig en suggestief is als jij.
Die man uit Leusden die klokkenluider, is dat niet diezelfde die uit de WBE en de KNJV is gezet wegens onweidelijk gedrag?
Het maakt me verder niet veel uit hoor. Ik jaag op mijn manier. Wat ik schiet wordt hier met smaak opgegeten. ( Op vossen na).
Ik denk, dat je eigenlijk wat jaloers bent. Je verschuild je achter je hond. Of sleep je dagelijks een Vlaamse reus mee voor je hond. Ik ben in elk geval niet gek.
Jij hangt het ideaal aan, dat de lange jacht Het summum is van jacht. Deze form van jacht is al sinds 1924 verboden. Waarom denk je dat deze jacht toen verboden is?
Jij laat dieren in de bek van je hond verschijnen. Jij bent toch veganist? Jij moet helemaal geen jachthond. Ja, een vliegend schoteltje kan nog. Maar voer jij je hond worteltjes?
Kom je met piepnieuws. Het woord zegt het al. Het kan niet anders zijn, dat dit nieuws net zo leugenachtig en suggestief is als jij.
Die man uit Leusden die klokkenluider, is dat niet diezelfde die uit de WBE en de KNJV is gezet wegens onweidelijk gedrag?
Het maakt me verder niet veel uit hoor. Ik jaag op mijn manier. Wat ik schiet wordt hier met smaak opgegeten. ( Op vossen na).
Ik denk, dat je eigenlijk wat jaloers bent. Je verschuild je achter je hond. Of sleep je dagelijks een Vlaamse reus mee voor je hond. Ik ben in elk geval niet gek.
-
- Zeer actief
Gaat het weer een beetje?nyckle schreef:Langhaar, je zal wel een beste jongen zijn. Jammer, dat je kan liegen alsof het gedrukt staat.
-
- Zeer actief
Best hoor, Hoe gaat het met je leugens?
Van Rio kan ik ook regelmatig een foto laten zien met een dood konijn in zijn mond en die heeft hij echt niet zelf gedood dan.nyckle schreef:Langhaar, je zal wel een beste jongen zijn. Jammer, dat je kan liegen alsof het gedrukt staat.
Hij krijgt zo'n beestje nooit te pakken en is ook helemaal geen jager maar sleept wel altijd met dode beesten in zijn mond als hij de kans krijgt.
En in de duinen liggen nu eenmaal regelmatig dode konijnen en die weet hij feilloos te vinden.
Als je het stukje leest dan zie je dat er rond Deurne dus jagers zijn die zich schandalig gedragen ,tot aan bedreigingen toe en daar hoor ik je totaal niet over ,enkel een sneer terug naar degene die dat aanhangig maakt.
Nesten slopen van vogels is enkel erg als het een kat is die het doet

Volgens mij heb je het zelf niet helemaal door ,erg slim kom je namelijk niet op mij over ,maar jouw posts op dit forum breken geen lans voor de gemiddelde jager ,nog kweekt het enig sympathie voor ze.
Eerder het tegenovergestelde.
Van Rio kan ik ook regelmatig een foto laten zien met een dood konijn in zijn mond en die heeft hij echt niet zelf gedood dan.nyckle schreef:Langhaar, je zal wel een beste jongen zijn. Jammer, dat je kan liegen alsof het gedrukt staat.
Hij krijgt zo'n beestje nooit te pakken en is ook helemaal geen jager maar sleept wel altijd met dode beesten in zijn mond als hij de kans krijgt.
En in de duinen liggen nu eenmaal regelmatig dode konijnen en die weet hij feilloos te vinden.
Als je het stukje leest dan zie je dat er rond Deurne dus jagers zijn die zich schandalig gedragen ,tot aan bedreigingen toe en daar hoor ik je totaal niet over ,enkel een sneer terug naar degene die dat aanhangig maakt.
Nesten slopen van vogels is enkel erg als het een kat is die het doet

Volgens mij heb je het zelf niet helemaal door ,erg slim kom je namelijk niet op mij over ,maar jouw posts op dit forum breken geen lans voor de gemiddelde jager ,nog kweekt het enig sympathie voor ze.
Eerder het tegenovergestelde.
Goh wat opvallend toch Nettie je weet alles van de jacht maar als het over zaken gaan die niet toelaatbaar zijn dan heb je plotseling last van selectieve geheugensverliesranetje schreef:L@nghaar schreef:Nee dat het niet voor vossen is had ik wel begrepen![]()
Ik weet niet beter dan dat er bijgevoerd wordt zodat het wild op die plek/of in de buurt blijft wat het jagen makkelijker maakt.![]()
Verder geen idee

Jij weet toch best wel waarom er bijgevoederd wordt en dat dat niet mag ,wellicht ben je het er zelfs niet mee eens dat zoiets voorkomt.
Waarom dan doen of je neus bloedt en het ik heb geen idee

Het zou imo veel beter en eerlijker zijn zaken niet te ontkennen en je daar tegen uit te spreken,dat is volgens mij het de enige manier waarop je dit soort zaken kunt stoppen.
Stelselmatig ontkennen of met het vingertje wijzen naar de klokkenluider(iets wat jij overigens niet doet in dit geval

-
- Zeer actief
Denk dat je een beetje doordraaft, bovenstaande heb ik nooit gezegd, volgens mij bedoel je een ander.nyckle schreef:Langhaar, je zal wel een beste jongen zijn. Jammer, dat je kan liegen alsof het gedrukt staat.
Die man uit Leusden die klokkenluider, is dat niet diezelfde die uit de WBE en de KNJV is gezet wegens onweidelijk
gedrag?

-
- Zeer actief
Wat bedoel je hiermeeranetje schreef:L@nghaar schreef:Nee dat het niet voor vossen is had ik wel begrepen![]()
Ik weet niet beter dan dat er bijgevoerd wordt zodat het wild op die plek/of in de buurt blijft wat het jagen makkelijker maakt.![]()
Verder geen idee

- mmartinn
- Zeer actief
Die Vossen schiet je dan ook niet neem ik aan??nyckle schreef:Het maakt me verder niet veel uit hoor. Ik jaag op mijn manier. Wat ik schiet wordt hier met smaak opgegeten. ( Op vossen na).

Natuurlijk welmmartinn schreef:Die Vossen schiet je dan ook niet neem ik aan??nyckle schreef:Het maakt me verder niet veel uit hoor. Ik jaag op mijn manier. Wat ik schiet wordt hier met smaak opgegeten. ( Op vossen na).

-
- Zeer actief
Waarom jaagt de jager op Vulpes vulpes in de sneeuwtineke schreef:[

Dat weet ik niet ze komen van de site van de faunabescherming af ,maar de vos wordt wel degelijk bejaagd in Nederland,zo'n 30.000 per jaar laten daarbij het leven.Jion schreef:Jezes....![]()
Zijn die foto's in Nederland gemaakt?
- mmartinn
- Zeer actief
WTF!! Wie zijn dat? Naam en Adres please?tineke schreef:Natuurlijk welmmartinn schreef:Die Vossen schiet je dan ook niet neem ik aan??nyckle schreef:Het maakt me verder niet veel uit hoor. Ik jaag op mijn manier. Wat ik schiet wordt hier met smaak opgegeten. ( Op vossen na).![]()

Nou sorry aan dat soort hekensenjachten doe ik ook niet mee,deze foto's staan gewoon op een openbare site dus voor iedereen toegankelijk.mmartinn schreef:WTF!! Wie zijn dat? Naam en Adres please?
- mmartinn
- Zeer actief
Oh Ok, nou je hebt gelijk.tineke schreef:mmartinn schreef:WTF!! Wie zijn dat? Naam en Adres please?
Nou sorry aan dat soort hekensenjachten doe ik ook niet mee,deze foto's staan gewoon op een openbare site dus voor iedereen toegankelijk.
Die gasten staan er ook nog doodleuk bij met hun biertje!
Die beesten sterven gewoon voor niks, daar kan ik totaal niet tegen!

-
- Zeer actief
Ja, en een geoefend oog ziet dan ook, dat de staat van rigor mortis al verre is gepasseerd.tineke schreef:
Van Rio kan ik ook regelmatig een foto laten zien met een dood konijn in zijn mond en die heeft hij echt niet zelf gedood dan.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik vind jagen op zichzelf nog niet eens een drama. Stel dat je een landgoed bezit en daarop leven vele wilde dieren die daar een mooi en vrij leven hebben. Dan denk je in de winter aan een mooie kerst en je hebt wel zin in fazant, reerug en hazepeper. Ik zou zeggen, pak je geweer en je hond en doe je best om wat dieren te schieten. Hartstikke mooi en helemaal niks mis mee.
Ga je echter als zondagsjager het veld in na een cursus en meedoen aan een of andere massale georganiseerde jacht om samen bijna 400 fazanten af te knallen dan vind ik het ziek. Of de foto met de vossen. Bijna een emmer nodig als ik dat zie. Zo walgelijk vind ik dat. Dat uitroeien van vossen in een gebied dient slechts 1 doel. Het beschermen van konijnen, fazanten en ander klein wild. En dat laatste moet dan daarna geschoten worden. Jagers die dit soort fratsen uithalen denken niet meer aan de natuur. Immers, ze halen de balans weg en maken er hun eigen veeteelt en hobby-gebiedje van. Dat zou verboden moeten worden.
Jagers zijn echter zo hypocriet als de pest wat dat betreft. Loopt er een kat dan wordt die afgeknald. Hij eet immers misschien wel jonge konijnen en hazen. Dood moet hij. Jaagt er een hond van een particulier ergens op een haas dan schreeuwen de jagers moord en brand. Alleen zij mogen op de haas jagen.....
Soms lees je zelfs artikelen door jagers geschreven over de verstoring van het wild en de natuur door wandelaars met honden. Ze vergeten dan voor het gemak dat zij de oorzaak zijn dat je geen hert of zwijn zal zien in het bos. Elke ree rent direct weg voor mensen. Dat komt omdat jagers in de winter deze dieren stalken, doden en het hele bos verstoren. Op plaatsen waar nooit gejaagd wordt zie je de herten op 20 meter afstand staan overdag. Het zijn dus de jagers die zorgen dat wild hysterisch bang voor mensen wordt. En het zijn de jagers die de dieren willen schieten. Alles wat er verder is, inclusief andere dieren en de natuurlijk gang van zaken, wordt afgedaan als verstoring en daarover moet flink gejankt worden. Stel er is een fazant minder en je schiet er maar 359 ipv 360 op een dag
En stel er zijn ergens vossen en dus werkt het niet goed om 500 tamme fazanten los te laten. Dan zijn de vossen een probleem. Een plaag, een teveel dat afgeschoten moet worden. Dat dient allemaal maar 1 doel en dat doel heet eigen belang. Dat het toegestaan is die kleine laatste stukjes natuur zo te laten gebruiken door een stel hobbyisten is mij een raadsel.
De ganzen hier zijn een groot probleem. Volgens de jagers is er een plaag aan vossen dus die moeten flink bejaagd worden. En de ganzen ook natuurlijk. Want ook dat is een plaag. Totale disbalans. Zouden ze de vossen laten zitten dan leefde er bij elke groep broedende ganzen een koppel vossen dat de helft van de jongen vreet tijdens de lente en zomer. Scheelt een hoop afknallen. Maargoed, dat is blijkbaar hobby en moet zoveel het kan gebeuren.
Ga je echter als zondagsjager het veld in na een cursus en meedoen aan een of andere massale georganiseerde jacht om samen bijna 400 fazanten af te knallen dan vind ik het ziek. Of de foto met de vossen. Bijna een emmer nodig als ik dat zie. Zo walgelijk vind ik dat. Dat uitroeien van vossen in een gebied dient slechts 1 doel. Het beschermen van konijnen, fazanten en ander klein wild. En dat laatste moet dan daarna geschoten worden. Jagers die dit soort fratsen uithalen denken niet meer aan de natuur. Immers, ze halen de balans weg en maken er hun eigen veeteelt en hobby-gebiedje van. Dat zou verboden moeten worden.
Jagers zijn echter zo hypocriet als de pest wat dat betreft. Loopt er een kat dan wordt die afgeknald. Hij eet immers misschien wel jonge konijnen en hazen. Dood moet hij. Jaagt er een hond van een particulier ergens op een haas dan schreeuwen de jagers moord en brand. Alleen zij mogen op de haas jagen.....

Soms lees je zelfs artikelen door jagers geschreven over de verstoring van het wild en de natuur door wandelaars met honden. Ze vergeten dan voor het gemak dat zij de oorzaak zijn dat je geen hert of zwijn zal zien in het bos. Elke ree rent direct weg voor mensen. Dat komt omdat jagers in de winter deze dieren stalken, doden en het hele bos verstoren. Op plaatsen waar nooit gejaagd wordt zie je de herten op 20 meter afstand staan overdag. Het zijn dus de jagers die zorgen dat wild hysterisch bang voor mensen wordt. En het zijn de jagers die de dieren willen schieten. Alles wat er verder is, inclusief andere dieren en de natuurlijk gang van zaken, wordt afgedaan als verstoring en daarover moet flink gejankt worden. Stel er is een fazant minder en je schiet er maar 359 ipv 360 op een dag

De ganzen hier zijn een groot probleem. Volgens de jagers is er een plaag aan vossen dus die moeten flink bejaagd worden. En de ganzen ook natuurlijk. Want ook dat is een plaag. Totale disbalans. Zouden ze de vossen laten zitten dan leefde er bij elke groep broedende ganzen een koppel vossen dat de helft van de jongen vreet tijdens de lente en zomer. Scheelt een hoop afknallen. Maargoed, dat is blijkbaar hobby en moet zoveel het kan gebeuren.
- mmartinn
- Zeer actief
Ik denk dat de meesten er zo over denken. Mooi verwoord!laeken schreef:Ik vind jagen op zichzelf nog niet eens een drama. Stel dat je een landgoed bezit en daarop leven vele wilde dieren die daar een mooi en vrij leven hebben. Dan denk je in de winter aan een mooie kerst en je hebt wel zin in fazant, reerug en hazepeper. Ik zou zeggen, pak je geweer en je hond en doe je best om wat dieren te schieten. Hartstikke mooi en helemaal niks mis mee.
Jagers zijn echter zo hypocriet als de pest wat dat betreft. Loopt er een kat dan wordt die afgeknald. Hij eet immers misschien wel jonge konijnen en hazen. Dood moet hij. Jaagt er een hond van een particulier ergens op een haas dan schreeuwen de jagers moord en brand. Alleen zij mogen op de haas jagen.....![]()
Soms lees je zelfs artikelen door jagers geschreven over de verstoring van het wild en de natuur door wandelaars met honden. Ze vergeten dan voor het gemak dat zij de oorzaak zijn dat je geen hert of zwijn zal zien in het bos. Elke ree rent direct weg voor mensen. Dat komt omdat jagers in de winter deze dieren stalken, doden en het hele bos verstoren. Op plaatsen waar nooit gejaagd wordt zie je de herten op 20 meter afstand staan overdag. Het zijn dus de jagers die zorgen dat wild hysterisch bang voor mensen wordt. En het zijn de jagers die de dieren willen schieten. Alles wat er verder is, inclusief andere dieren en de natuurlijk gang van zaken, wordt afgedaan als verstoring en daarover moet flink gejankt worden. Stel er is een fazant minder en je schiet er maar 359 ipv 360 op een dag![]()
En stel er zijn ergens vossen en dus werkt het niet goed om 500 tamme fazanten los te laten. Dan zijn de vossen een probleem. Een plaag, een teveel dat afgeschoten moet worden. Dat dient allemaal maar 1 doel en dat doel heet eigen belang. Dat het toegestaan is die kleine laatste stukjes natuur zo te laten gebruiken door een stel hobbyisten is mij een raadsel.

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
http://www.vilt.be/Kweken_en_uitzetten_ ... g_probleem
http://www.omroepbrabant.nl/?news/16831 ... tdekt.aspx
http://communities.zeelandnet.nl/stemlozen/pagina/20849
http://www.faunabescherming.nl/2011/01/ ... -fazanten/
http://jachtmisstandenbrabant.wordpress ... raktijken/
http://jachtmisstandenbrabant.wordpress ... aggenomen/
etc etc etc
En geen enkele jager die zich hier nou eens openlijk tegen uit zal spreken en die hier nu eens echt stelling in neemt. Meestal wordt dit ontkent. In principe kan elke peuter nog bedenken dat als er in een jacht 360 fazanten worden geschoten ergens dit in ALLE gevallen zal betekenen dat het om tamme gefokte dieren gaat. Nergens lopen zoveel wilde fazanten op een hoop die zich laten afknallen. Kan gewoon niet. Bestaat niet.
http://www.omroepbrabant.nl/?news/16831 ... tdekt.aspx
http://communities.zeelandnet.nl/stemlozen/pagina/20849
http://www.faunabescherming.nl/2011/01/ ... -fazanten/
http://jachtmisstandenbrabant.wordpress ... raktijken/
http://jachtmisstandenbrabant.wordpress ... aggenomen/
etc etc etc
En geen enkele jager die zich hier nou eens openlijk tegen uit zal spreken en die hier nu eens echt stelling in neemt. Meestal wordt dit ontkent. In principe kan elke peuter nog bedenken dat als er in een jacht 360 fazanten worden geschoten ergens dit in ALLE gevallen zal betekenen dat het om tamme gefokte dieren gaat. Nergens lopen zoveel wilde fazanten op een hoop die zich laten afknallen. Kan gewoon niet. Bestaat niet.