Dat zei ik ook niet en dat boeit me stukken minder.Joey.K schreef:dre schreef:Het is mij niet zozeer het gekef wat mij irriteert aan kleinere honden.
Maar de baas die ernaast staat te lachen want oh oh oh wat durft die kleine smurf wel.
Onze blaft dan niet, maar die wil vrolijk naar alle (bijna) alle honden toe hupsen. En dan lijn ik hem aan of pak hem op met een lach naar de eigenaar van de andere hond en het commentaar dat ik niet weet of hun hond al ontbeten heeft![]()
Ik roep hem sowieso bij me als de andere hond aangelijnd is. Ik weet niet waarom hij aangelijnd is namelijk.
Het irriteert mij gewoon dat de baas het humor schijnt te vinden dat zijn kleintje zo'n waffel heeft tegen mijn grotere hond. Het is geen leuk gedrag, gewoon niet.
Die kleine hond kan met die grote waffel behoorlijk provoceren en als mijn hond reageerd is hij de grote boosdoener.
Mooi voorbeeld uit mijn oude wijk: mensen vond het fantastisch dat hun (volwassen) sheltie een duitse herder (pup) altijd maar liep te sarren door ernaar te blaffen, naartoe te rennen, etc.
Pup is inmiddels volwassen en de boosdoener, want pup pikt het gedrag niet meer en wordt pislink als hij de sheltie ziet en 3x raden wie de boosdoener in dit geval is

Dat weet ik bij sommige bijna wel zeker.dagmar88 schreef:Ik denk dat veel mensen met kleine hondjes het niet eens zielig, maar gewoon minder belangrijk vinden om hun hondje goed op te voeden.
Ooit een discussie gehad met iemand (met een kooiker) die vond dat je kleinere honden niet hoefde op te voeden, echt die meneer vond mij niet lief meer aan het einde van de avond want dit was niet de enige onzin die uit zijn mond kwam rollen. Maar ik heb echt zo: