Nu heb ik een héle leuke hond gezien van een stichting, een hond uit Bosnië. Met haar opvangmama een erg leuk telefoongesprek gehad. Ze kwam deskundig over, en eerlijk. Maar ik ben natuurlijk weer het een en ander vergeten te vragen dus daar kan ik jullie hulp goed bij gebruiken
Het gaat om een teefje die nu pupjes heeft. Als de pupjes groot genoeg zijn om op eigen benen te staan, mag ze naar haar nieuwe huis. Nou heb ik 0 ervaring met teven, laat staan met mama's. Wat kan ik verwachten van een teef die net haar pupjes kwijt is? Wat doet dit met een teef?
En dan, het is dus een hondje uit Bosnië en ze is gechipt, ingeënt, ontwormd en behandeld tegen vlooien en teken. Maar daar heersen toch ook ziektes als leishmania en hartworm en ik lees niet dat ze daar op getest is. Is dit niet gek? Of doe je dat zelf voor je zo'n hondje koopt? Zoals je een paard ook kan laten keuren.
Anyhow: we hebben wel voor volgende week een afspraak om kennis te maken!

Ze komt hier, zodat we meteen kunnen kijken hoe het met Leroy gaat in zijn eigen omgeving. We gaan dan eerst wandelen en komen dan met z'n allen thuis. Ik vind het ook wel erg fijn dat er dan zo'n ervaren hondenmens bij is, dat geeft toch een stuk rust.
Spannend hoor!!

Al probeer ik het wel zo nuchter mogelijk te bekijken. Het is een eerste kennismaking om te kijken of het klikt, ik durf me er nog niet al te erg op te verheugen zodat m'n verstand nog enigszins iets te zeggen zal hebben