Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Met welke brok goede ervaringen?
Moderator: moderatorteam
- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
- Aantal honden: 3
Re: Met welke brok goede ervaringen?
Brit , Profine , Proplan, Farmfood, Wolfsblut
En ik hoor ook goeie berichten over Happy dog , hier krijgen ze KVV van Kivo dus ik zou het niet weten
Mijn katten krijgen Happy cat ( die willen geen vers ) en dat bevalt goed
En ik hoor ook goeie berichten over Happy dog , hier krijgen ze KVV van Kivo dus ik zou het niet weten
Mijn katten krijgen Happy cat ( die willen geen vers ) en dat bevalt goed
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
-
nomo
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Jarco brok heb ik ook goede ervaringen mee! Net als met Dog Lovers Gold.
- kloesje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own) - Aantal honden: 4
Bij de huisdierdagen heb ben ik de brok carnilove tegen gekomen, mooie brok met mooie samen stelling, in 4 verschillende soorten smaken.
Daarnaast zou ik dog lovers gold, orijen, taste of the wild en purizon aanraden, allemaal brokken met een hoog vlees gehalte!
Daarnaast zou ik dog lovers gold, orijen, taste of the wild en purizon aanraden, allemaal brokken met een hoog vlees gehalte!
- maitestar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Bedankt allemaal voor de reacties
Dog Lovers Gold vond ik ook goed klinken en is tenminste ook niet zo belachelijk duur. Dus heb met hun in ieder geval contact opgenomen. Dat is waarschijnlijk in ieder geval een brok die ik met een gerust hart kan aanbevelen, want tja, blijf toch een vleesliefhebber.
Orijen en Taste of the Wild klinken ook erg goed, maar ik kan waarschijnlijk nooit tegen de prijzen van bijv. Zooplus op. Dus helaas commercieel gezien niet interessant.
Ik krijg vandaag de vertegenwoordigster van o.a Profine en Planet Pet langs, ook die merken vind ik goed klinken en met een leuke prijs. 15 kg voor nog geen € 36,- met een hoog vleesgehalte klinkt mij zeker niet gek in de oren.
Dog Lovers Gold vond ik ook goed klinken en is tenminste ook niet zo belachelijk duur. Dus heb met hun in ieder geval contact opgenomen. Dat is waarschijnlijk in ieder geval een brok die ik met een gerust hart kan aanbevelen, want tja, blijf toch een vleesliefhebber.
Orijen en Taste of the Wild klinken ook erg goed, maar ik kan waarschijnlijk nooit tegen de prijzen van bijv. Zooplus op. Dus helaas commercieel gezien niet interessant.
Ik krijg vandaag de vertegenwoordigster van o.a Profine en Planet Pet langs, ook die merken vind ik goed klinken en met een leuke prijs. 15 kg voor nog geen € 36,- met een hoog vleesgehalte klinkt mij zeker niet gek in de oren.
Groetjes,
Wendy
Wendy
- bandolero
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 5
Ik ben nochtans al 20 jaar tevreden over RC, maar dat terzijde.
2 van mijn honden krijgen nu Platinum, ben ik heel tevreden van.
Alleen is het bijna nergens te verkrijgen en moeten we uit Duitsland bestellen.
2 van mijn honden krijgen nu Platinum, ben ik heel tevreden van.
Alleen is het bijna nergens te verkrijgen en moeten we uit Duitsland bestellen.
-
Brigitte
- Zeer actief
Ik voer nu Dog Lovers Gold en Taste of the Wild en over beide zeer tevreden. Voorheen Pedigree gevoerd een tijdje en ook tevreden over 
edit: Bunker en Tank kregen Meradog en Carocroc dat vond ik ook
voer.
edit: Bunker en Tank kregen Meradog en Carocroc dat vond ik ook
- Annabel
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Border collie x Friese stabij en Border collie x border terrier
Voordat ik over ging op vers heb ik nutro gevoerd, de leverancier daarvan is vooral makkelijk. Alles wat over datum gaat word vergoed dus dan kun je het ook langzaam opbouwen zonder veel verlies. Heel veel succes met je winkel
- Rita
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee Oud Duitse Herders en twee Mechelaars.
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Na heel veel DA behandelingen hebben wij hier voor Prins gekozen.
Zal omschrijven in het kort at hier aan vooraf is gegaan.
Wij voerden altijd Proplan, maar twee honden kregen last van darmontstekingen.
Eentje kreeg ook huidproblemen en beiden zaten niet mooi in de vacht.
Na ook eens een gesprek gehad te hebben met de dierwinkel eigenaar hier in de buurt, zijn wij overgestapt naar Prins Huid en Darm gebaseerd op eend, eigenlijk een dierenarts voer, maar in de winkel veel goedkoper dan via de DA.
Na 8 weken over op Prins Huid, het gaat prima.
Onze andere twee honden hebben wij sinds een paar weken ook op Prins gezet, maar dan de Lam en Rijst Super.
Wat schets onze verbazing, alle honden eten nu met plezier, staan al te wachten als je met de voerbakken aan komt lopen.
Proplan heeft alleen geëxpandeerde brokken, Prins heeft geëxpandeerd en geperst, wij voeren nu de geperste brok en zijn er meer dan te spreken over.
Alle honden zijn vrolijker en aanhankelijker geworden, wij zijn heel blij dat wij na twee jaar dikke ellende dit advies hebben gekregen.
Oja, moet nog vermelden dat één van mijn honden ook geen vers kan verteren en daar ook problemen door heeft gehad.
Helaas denkt een hond niet aan zijn maag en darmen, maar gaat zijn neus achterna en dan is het sneu om drie vlees te voeren en eentje niet.
Nu krijgen ze af en toe vlees door de brokken, de ene ook, alleen wat minder, is voor hem alleen neus bevrediging.
Zal omschrijven in het kort at hier aan vooraf is gegaan.
Wij voerden altijd Proplan, maar twee honden kregen last van darmontstekingen.
Eentje kreeg ook huidproblemen en beiden zaten niet mooi in de vacht.
Na ook eens een gesprek gehad te hebben met de dierwinkel eigenaar hier in de buurt, zijn wij overgestapt naar Prins Huid en Darm gebaseerd op eend, eigenlijk een dierenarts voer, maar in de winkel veel goedkoper dan via de DA.
Na 8 weken over op Prins Huid, het gaat prima.
Onze andere twee honden hebben wij sinds een paar weken ook op Prins gezet, maar dan de Lam en Rijst Super.
Wat schets onze verbazing, alle honden eten nu met plezier, staan al te wachten als je met de voerbakken aan komt lopen.
Proplan heeft alleen geëxpandeerde brokken, Prins heeft geëxpandeerd en geperst, wij voeren nu de geperste brok en zijn er meer dan te spreken over.
Alle honden zijn vrolijker en aanhankelijker geworden, wij zijn heel blij dat wij na twee jaar dikke ellende dit advies hebben gekregen.
Oja, moet nog vermelden dat één van mijn honden ook geen vers kan verteren en daar ook problemen door heeft gehad.
Helaas denkt een hond niet aan zijn maag en darmen, maar gaat zijn neus achterna en dan is het sneu om drie vlees te voeren en eentje niet.
Nu krijgen ze af en toe vlees door de brokken, de ene ook, alleen wat minder, is voor hem alleen neus bevrediging.
- Cherish
- Actief
- kloesje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own) - Aantal honden: 4
Carnilove is redelijk nieuw in Nederland, is een mooie brok qua samenstelling, misschien kun je er iets mee doen in je winkel?
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
Ik heb proefzakjes purizon besteld als beloningsbrokje
twee zakjes en de derde gratis dus zes in totaal gekocht 

- dre
- Zeer actief
Ben zelf weg tevreden over canex, maar dat krijgen ze hier wel in combinatie met kvv.
Ook een paar jaar rc gevoerd tot volle tevredenheid.
Ook een paar jaar rc gevoerd tot volle tevredenheid.

- dagmar88
- Zeer actief
Pepie schreef:Ik heb proefzakjes purizon besteld als beloningsbrokjetwee zakjes en de derde gratis dus zes in totaal gekocht
Zijn handig voor onderweg; kruimelen bijna niet in je zak.
-
SuzieC1970
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
Hier goede ervaringen met Cavom, FF, Carocroc, Meradog, Prins en Biofood.
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Hier hele goede ervaringen met ProPlan (zalm en rijst).
Cavom beviel niet, bij meerdere honden niet. Heb nu Smolke graanvrij om te testen, maar de honden schijten na 2 handjes per hond al 3 keer meer op een wandeling dan normaal, ook meteen een hele andere kleur en structuur.
Cavom beviel niet, bij meerdere honden niet. Heb nu Smolke graanvrij om te testen, maar de honden schijten na 2 handjes per hond al 3 keer meer op een wandeling dan normaal, ook meteen een hele andere kleur en structuur.

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- HillieS
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
Ik geef nu al een kleine 2 jaar (geloof ik) Kjen's. Een glutenvrije brok omdat Jamie niet goed tegen granen kan.
Ik ben er erg tevreden over, de honden doen het er (naast kvv) super op. De prijs vind ik ook erg redelijk.
Ik ben er erg tevreden over, de honden doen het er (naast kvv) super op. De prijs vind ik ook erg redelijk.

- Prul
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Berner Sennen (2021) en Franse Bulldog (2015). Trouwens gek op heel veel andere rassen en zogenaamde bastaardjes.
Amen! Ik wou dat ik niet iedere keer het dorp uit hoefde voor vers vlees!Nanna schreef:
En natuurlijk ook een vriezertje in de winkel zetten met vers vlees! Bij de Boerenbond hebben ze dit gat in de markt nu ook ontdekt
Ik ben heel tevreden over dog lover's gold. De original, ben nu de geperste variant aan het proberen, de Berner vind het prima maar het Fransje vindt het minder. Hierna dus gewoon weer terug naar de original.
“Je zult nooit nieuwe continenten ontdekken, als je niet de moed hebt de bekende kust uit het oog te verliezen.”
-
dogo4ever
- Zeer actief
Ik geef ook al een poosje Kjen in combinatie met vlees (nee, niet tegelijk). Ik heb alle smaakjes gehad en de zalm is voor onze honden het beste vind ik zelf. Ik ben er ook erg tevreden over.HillieS schreef:Ik geef nu al een kleine 2 jaar (geloof ik) Kjen's. Een glutenvrije brok omdat Jamie niet goed tegen granen kan.
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Als ik brokken ga halen bij de dierenspeciaalzaak wil ik graag brokken die ik niet in de supermarkt kan kopen.
Daarnaast wil ik niet te duur uit zijn. Ik heb Orijen en Acana gevoerd maar die vond ik veel te duur. En ik begreep van de speciaalzaak hier dat deze merken ook niet goed verkochten en makkelijk over de datum gingen en soms erg slecht aan te komen waren. (levering vanuit Canada was vaak erg slecht)
Zelf was ik altijd tevreden over Biofood brokken. De brokken waren alleen keihard en vrij groot en onze Laika wilde ze daarom niet eten.
Nu krijgen ze kvv en daarnaast doglovers gold. dit zijn hele kleine brokjes. De geperste brokken hiervan heb ik wel een proefzakje van gehad bij de laatste zak deze vonden ze heel erg lekker maar als dagelijks voer hebben ze het nog niet gehad.
Blacky kreeg van purina Dog chow. daar waren we ook heel tevreden over. Deze verkopen ze bij de welkoop en boerenbond.
Daarnaast wil ik niet te duur uit zijn. Ik heb Orijen en Acana gevoerd maar die vond ik veel te duur. En ik begreep van de speciaalzaak hier dat deze merken ook niet goed verkochten en makkelijk over de datum gingen en soms erg slecht aan te komen waren. (levering vanuit Canada was vaak erg slecht)
Zelf was ik altijd tevreden over Biofood brokken. De brokken waren alleen keihard en vrij groot en onze Laika wilde ze daarom niet eten.
Nu krijgen ze kvv en daarnaast doglovers gold. dit zijn hele kleine brokjes. De geperste brokken hiervan heb ik wel een proefzakje van gehad bij de laatste zak deze vonden ze heel erg lekker maar als dagelijks voer hebben ze het nog niet gehad.
Blacky kreeg van purina Dog chow. daar waren we ook heel tevreden over. Deze verkopen ze bij de welkoop en boerenbond.
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Ik ben ook aan het testen met Numa en dat gaat redelijk.moosje schreef:Heb nu Smolke graanvrij om te testen, maar de honden schijten na 2 handjes per hond al 3 keer meer op een wandeling dan normaal, ook meteen een hele andere kleur en structuur.
Zijn ontlasting is wat minder, wel nog wisselend qua structuur.
Niet dat ik het ga kopen, vind het veel te duur
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Ze krijgen het hier nu alleen tussendoor als beloning, met hersenwerk of in de voerbal, maar na 2 handjes van dat spul... Nou ja, ben verwend met de vers-drollen denk ik.Inge schreef:Ik ben ook aan het testen met Numa en dat gaat redelijk.moosje schreef:Heb nu Smolke graanvrij om te testen, maar de honden schijten na 2 handjes per hond al 3 keer meer op een wandeling dan normaal, ook meteen een hele andere kleur en structuur.
Zijn ontlasting is wat minder, wel nog wisselend qua structuur.
Niet dat ik het ga kopen, vind het veel te duurdus ga als de testzakken op zijn gewoon weer terug naar vers in combinatie met de fokker country

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Contacteer:
Ik heb ook 9 kilo Smolke graanvrij om te testen, maar mij bevalt het ook helemaal niet. Ik geef het alleen aan Yana. Yana heeft er ook enorme bergen ontlasting van en moet er ook vreselijk veel van hebben, wil ze niet afvallen (de 9 kilo was er bij mij in 1,5 week doorheen!). Dat de ontlasting een andere kleur en structuur heeft, dat kan natuurlijk komen door het feit dat er geen granen in zitten en dat vind ik ook geen probleem. Maar de enorme hoeveelheid onlasting wel.moosje schreef:Hier hele goede ervaringen met ProPlan (zalm en rijst).
Daarnaast krijgt Yana er bultjes van op haar rug en hoofd, bijt ze aan haar voorbenen (jeuk?) en heeft ze enorme dorst.
Ik ben dus niet bepaald tevreden over deze brok en vandaag hebben ze ook weer lekker vlees gekregen!
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- Sepje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Weimaraner
Hier goede ervaringen met profine en britt
maar ze krijgen naast brokken ook kvv
maar ze krijgen naast brokken ook kvv
-
Simone88
- Actief
- Mijn ras(sen): Wawa's en een waussie
Ziwipeak word ook lekker gevonden hier, ook de blikvariant is fijn voor op vakantie.. prijs daarintegen is niet grappig..
Hier ook een zeer tevreden klant van Via-natura

Hier ook een zeer tevreden klant van Via-natura
-
Jose
- Zeer actief
-
Ciskalure
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): American Staffordshire Terrier
Hier goede ervaring met Kjen en Naturis brokken!
Leuk om de ervaringen zo te lezen..
denk dat veel merken gewoon goed zijn, maar niet iedere hond kan overal even goed tegen.
Zo heb ik/met mijn teef slechte ervaring met Royal Canin en Cavom, kreeg ze ontzettende jeuk van
en kale plekken. Ook een erg doffe vacht hiervan.
Waarschijnlijk een gluten-allergie, Kjen en Naturis doet ze het super op.
Mijn reu kan eigenlijk overal wel tegen (is alleen makkelijk winderig, maar dat heeft hij ook bij vers vlees ed).
Enige nadeel bij Cavom vond ik dat hij er heeeeel dik van werd (terwijl ik minimaal voerde, en hij toen zelfs nog pup was)!
Leuk om de ervaringen zo te lezen..
denk dat veel merken gewoon goed zijn, maar niet iedere hond kan overal even goed tegen.
Zo heb ik/met mijn teef slechte ervaring met Royal Canin en Cavom, kreeg ze ontzettende jeuk van
en kale plekken. Ook een erg doffe vacht hiervan.
Waarschijnlijk een gluten-allergie, Kjen en Naturis doet ze het super op.
Mijn reu kan eigenlijk overal wel tegen (is alleen makkelijk winderig, maar dat heeft hij ook bij vers vlees ed).
Enige nadeel bij Cavom vond ik dat hij er heeeeel dik van werd (terwijl ik minimaal voerde, en hij toen zelfs nog pup was)!
-
HondenSteps
- Actief
- Mijn ras(sen): Siberische Husky
- Contacteer:
Zeer goede ervaringen met BioFood Geperst. Voor onze oudste stappen we nu wel over naar Orijen (blijkt allergisch te zijn).
-
laura93
- Actief
- Mijn ras(sen): kruising
Kjens! Ik voer het thuis naar volle tevredenheid, weinig ontlasting, nooit meer diarree en zeer leuk geprijst! gaf hiervoor royal canin, 17,25 per 2 kg en deed er 3 weken mee, nu kjens 12,95 per 3,5 kg en daar doe ik 1,5 tot 2 maanden mee! het is geperste brok, in de dierenwinkel waar ik werk verkopen we het ook en vliegt het altijd de winkel uit! wij verkopen alle 3 de smaken, kip, lam en zalm
kip is 12,95, lam 14,95 en zalm 16,95 geloof ik.
kip is 12,95, lam 14,95 en zalm 16,95 geloof ik.
- Lin851
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Witte herder
Simpsons premium met kip en aardappel is hier een grote hit.
Eindelijk een brok waarbij mijn hond gelijk zijn bak leeg eet, en daarna nog een paar keer komt kijken of zijn bak echt leeg is.
Yarrah vind hij ook lekker, maar ik heb het idee dat simpsons beter is qua ingrediënten
Kip (min 45% -gedroogde kip, ontbeende kip, kippen vet), Aardappels (min 26%), Bieten pulp, Brouwers gist, Kippen jus, Gedroogde eieren, Zalmolie, Mineralen, Lijnzaad, Vitaminen, Yucca extract, Cranberries, Nucleotiden, MOS, FOS, Glucosamine, MSM, Chondroitine.
Vs
Mais*, kip* (22%), tarwe*, sojaschilfers*, kippenvet*, gehydrolyseerde lever*, zonnebloempitschilfers*, mineralen, biergist.
Eindelijk een brok waarbij mijn hond gelijk zijn bak leeg eet, en daarna nog een paar keer komt kijken of zijn bak echt leeg is.
Yarrah vind hij ook lekker, maar ik heb het idee dat simpsons beter is qua ingrediënten
Kip (min 45% -gedroogde kip, ontbeende kip, kippen vet), Aardappels (min 26%), Bieten pulp, Brouwers gist, Kippen jus, Gedroogde eieren, Zalmolie, Mineralen, Lijnzaad, Vitaminen, Yucca extract, Cranberries, Nucleotiden, MOS, FOS, Glucosamine, MSM, Chondroitine.
Vs
Mais*, kip* (22%), tarwe*, sojaschilfers*, kippenvet*, gehydrolyseerde lever*, zonnebloempitschilfers*, mineralen, biergist.
- gz
- Actief
- Mijn ras(sen): Boxer
Ieder zijn eigen, 100 mensen zijn 100 meningen. Ik voer zelf Smuldier en bevalt me prima. Toen wij pup kregen zat deze op DLG Passion en is ook een goede brok. Zelf was ik daar nooit opgekomen
. Denk dat je naar de klant moet luisteren ... vraag is aanbod.
Offtopic maar is de winkel inmiddels open? Benieuwd welke brok nu het beste verkoopt
Offtopic maar is de winkel inmiddels open? Benieuwd welke brok nu het beste verkoopt