Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

ik laat hem wel los, dan wordt ie rustiger

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Re: ik laat hem wel os, dan wordt ie rustiger

Ongelezen bericht door M@scha »

Maeve schreef:
Peter27 schreef:Van beide partijen niet chique. Maar van je zoon wel te begrijpen

Sent from my LG-P760 using Tapatalk
Nou..een beetje minder kan ook wel als er nog niks aan de hand is.

Had dat ook eens, iemand met een grote Rottweiler reu die hem los wilde laten omdat het dan vast beter ging samen met Nilo (beide honden al heel behoorlijk gespannen aan de lijn). "Doe maar niet" was genoeg hoor, we liepen beide door en klaar :19:

hier werkt dat niet. mijn honden zijn niet vriendelijk ook niet. mijn honden maken van jouw hond 3 hondjes ook niet. de mijne bijten ook niet. hij heeft besmettelijke schurft helpt soms. vasthouden of ik schop hem van mijn honden af werkt meestal.

tsja... dan maar dat laatste hoe vervelend ik dat eigenlijk ook vind. en ik heb het dan over plekken waar aanlijnen logisch en verplicht is (langs drukke wegen etc)
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

dagmar88 schreef:
kooi schreef: Komt een man tegen met volgens zijn beschrijving een American bullterriër.

Wat is dat?

pitt, staff, bullterrier. zoiets. ik snap het in ieder geval wel
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

kooi schreef:Mijn zoon wordt volgende maand zestien,maar volgens zijn begeleider is hij mentaal een stuk jonger.
Hij heeft pdd-nos/MCDD.
Hij krijgt de verhalen van mij wel mee.
En dan voelt hij zich bedreigd in onze honden.
Staat daar zo'n beest te patsen met een riempje om zijn neus en wil dat baasje hem wel loslaten om ze
'het zelf te laten oplossen'.

( "hij had een soort muilkorf om en het was zo'n hond met zo'n grote kop met zo'n losse lip..") :wink:

dus wij naar google afbeeldingen en hij wijst de American Bullterriër aan. ( ga daar maar even kijken Dagmar, dan weet je ook wat hier bedoeld werd).
Dat bestaat niet.
Misschien kun je (jezelf en) je zoon fatsoenlijk informeren en leren wat wel te doen ipv bang maken met verhalen.
Bij riempje om de neus denk ik trouwens aan een anti trek halster (halti/gentle leader).
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

dagmar88 schreef:
kooi schreef:Mijn zoon wordt volgende maand zestien,maar volgens zijn begeleider is hij mentaal een stuk jonger.
Hij heeft pdd-nos/MCDD.
Hij krijgt de verhalen van mij wel mee.
En dan voelt hij zich bedreigd in onze honden.
Staat daar zo'n beest te patsen met een riempje om zijn neus en wil dat baasje hem wel loslaten om ze
'het zelf te laten oplossen'.

( "hij had een soort muilkorf om en het was zo'n hond met zo'n grote kop met zo'n losse lip..") :wink:

dus wij naar google afbeeldingen en hij wijst de American Bullterriër aan. ( ga daar maar even kijken Dagmar, dan weet je ook wat hier bedoeld werd).
Dat bestaat niet.
Misschien kun je (jezelf en) je zoon fatsoenlijk informeren en leren wat wel te doen ipv bang maken met verhalen.
Bij riempje om de neus denk ik trouwens aan een anti trek halster (halti/gentle leader).
Dat zegt ik: gentle leader! :mrgreen:
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Antonetta »

Ik begrijp de reactie van Kooi haar zoon. Ik als volwassene zal ook niet blij worden, als iemand met het idee komt om zijn uit zijn dak gaande hond los te laten, om kennis met mijn hond te gaan maken. Hoe ik reageer hangt helemaal van de situatie af.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Tja soms is dat soort taal het enige wat mensen snappen :19:
Toen Gol nog wat jonger was en bijtende honden als magneten op haar afkwamen heb ik ook regelmatig het viswijf uit moeten hangen. Het engste vond ik de roedel van 5 grote honden die uit een auto sprongen en ons al blaffend insloten en de baas die op zijn dooie gemak aan kwam lopen. Hij ging pas hollen toen ik de hond die vooraan stond een ferme tik op zijn neus gaf en hij begon te piepen. Toen was ik het kutwijf terwijl Gol uit angst van zich af aan het pissen was. Prima hoor, dan maar een kutviswijf, beter dan weer een dierenartsbezoek.
Arubandog
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Bandog

Ongelezen bericht door Arubandog »

Nou je kan natuurlijk ook normaal doen, en de beste man vriendelijk verzoeken de hond niet los te laten voordat je met het doodschoppen van zn hond gaat dreigen. Het kan wel degelijk zo zijn dat de hond gewoon los wilt om te spelen. En het kan ook zo zijn dat de man er begrip voor heeft dat je liever niet wilt datie zn hond los laat. Niet elke bull terrier eigenaar is een onverantwoordelijke aso. Over aso gesproken ik vind "ik schop je hond dood" ook niet bepaald sociaal

Dreigen met de dood kan altijd nog als de beste man niet wilt meewerken.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Muk schreef:
Stoer taalgebruik, nergens voor nodig ook. :19:
Nee, zou een net verzoek altijd werken? In deze wereld is het vaak zo dat de brutalen de halve wereld hebben. Ik kan me voorstellen dat ik ook iets dergelijks zou zeggen als ik het gevoel had dat mijn honden gevaar liepen.
Muk schreef:
Mijn hond gedraagt zich ook niet aan de riem en met loslopen heeft ze inderdaad geen grote bek meer. Het wordt wel een stuk minder, want het mag van mij niet, maar zulke idiote opmerkingen waardeer ik niet echt van een ander.
Het klopt dat honden aangelijnd vaak moeilijker en aanvallender reageren naar andere honden.
Maar die andere hondeneigenaar maakte een denkfout: de honden van kooi liepen nog altijd aan de lijn.

OF iedereen moet de hond bij zich houden (al dan niet aangelijnd) OF alle honden mogen los. Als die vent zijn hond los had gelaten, dan had het alsnog tot een conflict kunnen komen.

Dus ik kan me die reactie toch goed voorstellen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Arubandog
Vaste gebruiker

inderdaad, er wordt altijd maar geklaagd dat mensen niet verandwoordelijk zijn met bepaalde rassen, dan heeft er een keer iemand zn hond aangelijnd en wordt er ook nog netjes aangegeven dat ie hem los laat, wat waarschijnlijk gewoon toestemming vragen is. En dan krijg je ik schop je hond doood, waar een doe maar liever niet waarschijnlijk ook voldoende was geweest.
Jacq
Zeer actief
Mijn ras(sen): vubara
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jacq »

Het lijkt wel alsof mensen met honden elkaar niet meer fatsoenlijk kunnen passeren.
Dat vind ik zo jammer. het kan zo makkelijk zijn.
losloopgebied, honden lekker los bij je laten lopen en niet laten afstormen op anderen.
daarbuiten, honden aan de riem.
hoe moeilijk kan het zijn?
In de praktijk heel moeilijk blijkt vaak.
Hoe vaak mijn kleintjes wel niet bestormd worden door een loslopende hond
waar het niet eens mag. bah. vooral in het weekend.
Ik schrik elke keer weer want ik ken die hond niet en weet niet hoe zijn karakter is.
Ik was nooit van het schreeuwen, maar ik moet wel wil ik ze beschermen.
blokken en een brul. eerst naar de hond. luistert hij niet en springt hij alsnog
bovenop mijn oudje met ernstige artrose dan brul ik naar het baasje. een schop geven
lukt niet zo goed aangezien ik dan vast ook 1 van mijn 3 honden raak die allemaal aan de riem zitten.
Ik denk dat het ook verschil maakt of je al eens een bijtincident hebt meegemaakt.
tenminste, dat is bij mij wel zo.
De reactie van je zoon is wat heftig, maar waarschijnlijk van schrik.
het had wel het gewenste effect in ieder geval.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Tara schreef:Wat zit iedereen hier toch verschrikkelijk spijkers op laag water te zoeken zeg, die jongen zegt gewoon het eerste wat er in zijn hoofd opkomt, en dat dat dan niet zo genuanceerd gebeurt zoals de hondenforumleden zich doorgaans plegen uit te drukken is dan even jammer.
Dat bedoel ik.

We schieten allemaal wel eens uit onze slof om allerlei redenen.
En hier zitten mensen zich voor te doen alsof ze altijd en immer correct zijn naar anderen toe.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Arubandog schreef:Nou je kan natuurlijk ook normaal doen, en de beste man vriendelijk verzoeken de hond niet los te laten voordat je met het doodschoppen van zn hond gaat dreigen. Het kan wel degelijk zo zijn dat de hond gewoon los wilt om te spelen. En het kan ook zo zijn dat de man er begrip voor heeft dat je liever niet wilt datie zn hond los laat. Niet elke bull terrier eigenaar is een onverantwoordelijke aso. Over aso gesproken ik vind "ik schop je hond dood" ook niet bepaald sociaal

Dreigen met de dood kan altijd nog als de beste man niet wilt meewerken.
Laat me raden: jij hebt geen klein hondje :mrgreen:

Wat een kletsica allemaal.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Hmm, misschien te snel geoordeeld van mijn kant Kooi. Hoewel ik het alsnog niet netjes vindt, snap ik wel dat het er uit floept. En eerlijk gezegd durf ik niet eens meer te zeggen dat ik het nooit zou zeggen nadat er vanochtend ook iemand dacht zijn hond los te laten op mijn pubert.
Arubandog
Vaste gebruiker

Nanna schreef:
Arubandog schreef:Nou je kan natuurlijk ook normaal doen, en de beste man vriendelijk verzoeken de hond niet los te laten voordat je met het doodschoppen van zn hond gaat dreigen. Het kan wel degelijk zo zijn dat de hond gewoon los wilt om te spelen.
Natuurlijk.
kooi schreef: Komt een man tegen met volgens zijn beschrijving een American bullterriër.
Die was aangelijnd en had ( denk ik) een gentle leader om.
Beest begint enorm uit te vallen naar onze honden
:roll:

Ja dus? dan kun je toch nog steeds zeggen nee laat em maar niet los. IPV ik schop em dood.
tekkel
Erelid

Arubandog schreef:
Nanna schreef:
Arubandog schreef:Nou je kan natuurlijk ook normaal doen, en de beste man vriendelijk verzoeken de hond niet los te laten voordat je met het doodschoppen van zn hond gaat dreigen. Het kan wel degelijk zo zijn dat de hond gewoon los wilt om te spelen.
Natuurlijk.

Ja dus? dan kun je toch nog steeds zeggen nee laat em maar niet los. IPV ik schop em dood.
Het idee alleen al dat je voorstelt om je uitvallende hond los te laten.
Jaja, stoere kerel, met je bandog.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
TessaThomas
Zeer actief

Arubandog schreef:
Nanna schreef:
Natuurlijk.

Sorry, maar bij een aantal mensen werkt het: 'Nee doe maar niet/Nee, laat hem maar niet los' absoluut niet. Als ze je al de tijd geven om te reageren. Ik zou niet snel roepen dat ik een hond dood schop, maar iets minder netjes reageren als doe maar niet is best goed mogelijk
Arubandog
Vaste gebruiker

tekkel schreef:
Arubandog schreef:
Nanna schreef:
Natuurlijk.

Het idee alleen al dat je voorstelt om je uitvallende hond los te laten.
Jaja, stoere kerel, met je bandog.
Stoere kerel met mijn bandog wat heeft dat er mee te maken?
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Nou ik kan héél héél duidelijk maken dat iemand het niet in zijn hoofd moet halen een hond los te laten zónder dat ik ga lopen vloeken. Vind dat ook een beetje onmachtig eigenlijk, van volwassenen in zo'n situatie.
Als er wel stront aan de knikker is kan ik wel heul goed schelden trouwens :mrgreen:
Maar in deze situatie, waarom zou je zo'n opmerking maken in hemelsnaam? Ik til meteen op en geef zeer dringend aan dat meneer de hond NIET moet loslaten. En dan vervolgt iedereen blij zijn weg.
Afbeelding
tekkel
Erelid

Arubandog schreef: Stoere kerel met mijn bandog wat heeft dat er mee te maken?
Dat je voortdurend duidelijk maakt dat je geen enkel inlevingsvermogen hebt in mensen met een wat kwetsbaarder hond.
tekkel
Erelid

Mit schreef:Nou ik kan héél héél duidelijk maken dat iemand het niet in zijn hoofd moet halen een hond los te laten zónder dat ik ga lopen vloeken. Vind dat ook een beetje onmachtig eigenlijk, van volwassenen in zo'n situatie.
Als er wel stront aan de knikker is kan ik wel heul goed schelden trouwens :mrgreen:
Maar in deze situatie, waarom zou je zo'n opmerking maken in hemelsnaam? Ik til meteen op en geef zeer dringend aan dat meneer de hond NIET moet loslaten. En dan vervolgt iedereen blij zijn weg.
Het ging om een jongetje :wink:
TessaThomas
Zeer actief

Nou, een kwetsbare hond heb ik niet. Tessa wel qua karakter, maar niet qua lichaam. Maar ik ben zowel met Tay als Tessa erg beschermend. Aub geen honden op ons af laten komen als ze vast zitten.

Maar zoals ik in mijn 1e bericht al zei, ik ben beter in schreeuwen tegen de honden dan tegen de bazen
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Mit schreef:Nou ik kan héél héél duidelijk maken dat iemand het niet in zijn hoofd moet halen een hond los te laten zónder dat ik ga lopen vloeken. Vind dat ook een beetje onmachtig eigenlijk, van volwassenen in zo'n situatie.
Dat wil ik zien met een berner aan de riem :mrgreen:
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Ik vind het idee om honden los met elkaar interactie te laten hebben helemaal geen gek idee.
Mijn hond stuitert als ze aangelijnd is en contact maakt met een andere hond. Als ze los is, heeft ze ineens veel betere manieren.

Zal wel met opvoeding te maken hebben en :blah: maar dat maakt zijn of mijn hond nog niet vals.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Tara schreef: Jee zeg, is het héél belangrijk? :roll:
Net zo belangrijk als de rest van dit forum.
Het is niet meer dan aandachttrekkerij (net als de rest van de vele staffish/brit staff/ambull sterke verhalen) in het licht van, en ja, daar stoor ik mij aan.
tekkel
Erelid

Paisley schreef:Ik vind het idee om honden los met elkaar interactie te laten hebben helemaal geen gek idee.
Mijn hond stuitert als ze aangelijnd is en contact maakt met een andere hond. Als ze los is, heeft ze ineens veel betere manieren.

Zal wel met opvoeding te maken hebben en :blah: maar dat maakt zijn of mijn hond nog niet vals.
Ja ja ja, tuurlijk.
Maar deze hond was al aan het hitvallen :roll:
Arubandog
Vaste gebruiker

tekkel schreef:
Dat je voortdurend duidelijk maakt dat je geen enkel inlevingsvermogen hebt in mensen met een wat kwetsbaarder hond.
Nou als je mijn paar berichten die ik sinds mijn korte tijd hier op het forum had gelezen zou weten dat het juist het omgekeerde is.

Maar mij als stoere kerel afdoen omdat ik net een nieuwe bandog pup heb na het hebben van 3 duitse herders en een Chihuahua zegt meer ieis over jou

ik zeg namlijk dat die jongen gelijk heeft om die hond niet los te willen, maar dat het mogelijk oook wat socialer op te lossen was, en dat niet elke bull terrier eigenaar een aso is die alleen anar dreigende taal luistert. een vooroordeel wat jij hier nu na het lezen van 1 van mijn reacties onderstreept
TessaThomas
Zeer actief

Paisley schreef:Ik vind het idee om honden los met elkaar interactie te laten hebben helemaal geen gek idee.

Ja, maar dan vraag je of je ze even los kan gooien toch? Niet een hond die uitvalt los klikken en op aangelijnde honden af laten gaan. ;)
tekkel
Erelid

Nanna schreef:
tekkel schreef: Maar deze hond was al aan het hitvallen :roll:
Viele der paardon?
Bezig met de toptweeduizond :cool2:
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

tekkel schreef:
Het ging om een jongetje :wink:
Ach vorige keer kon Bluf niet los omdat er een kleine hond continue achter haar aankwam en zelfs de weg over stak zonder baas om erachter aan te komen. Dit vertelde mijn vriend.
Toen we dus een week later weer liepen, oh nee zei hij, daar heb je dat hondje weer!
Ik klik Bluf weer aan de lijn, dier vloog op Jol af die losliep, vervolgens opgewonden naar Bluf kwam die ik aangelijnd had met een bal in de bek en behoorlijk opgewonden in de bal liep te puffen.
Weer naar Jol en toen weer naar Bluf. Ik ben niet zo van het vloeken, maar toen kwam er bij mij ook een "Lijn gvd die hond even aan!". Als ze er namelijk opduikt of lomp gaat doen dan zet die hond het op een gillen en is leiden in last.
Hij kon uiteindelijk aanlijnen en ik bedankte hem daarvoor, dat dan weer wel.

In de hoop dat hij volgende keer er gewoon voor zorgt dat zijn hond niet weer op die van mij af komt stieren. Ik doe het niet voor mezelf hoor, ik doe het om gezeik te voorkomen, en blijkbaar als je het meerdere keren vriendelijk vraagt valt het kwartje niet.
tekkel
Erelid

Arubandog schreef:
tekkel schreef:
Nou als je mijn paar berichten die ik sinds mijn korte tijd hier op het forum had gelezen zou weten dat het juist het omgekeerde is.

Maar mij als stoere kerel afdoen omdat ik net een nieuwe bandog pup heb na het hebben van 3 duitse herders en een Chihuahua zegt meer ieis over jou

ik zeg namlijk dat die jongen gelijk heeft om die hond niet los te willen, maar dat het mogelijk oook wat socialer op te lossen was, en dat niet elke bull terrier eigenaar een aso is die alleen anar dreigende taal luistert. een vooroordeel wat jij hier nu na het lezen van 1 van mijn reacties onderstreept
Tuttuttut :wink:
Voordat ik reageer ga ik niet eerst iemands forumhistorie uitpluizen hoor!
Je reacties hier getuigen in elk geval niet van veel empathie.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”