Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Demi's verhaal afschuwelijk vanaf 2 december 2000

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Pepper en Lucy
Zeer actief
Aantal honden: 1

Re: Demi's verhaal afschuwelijk vanaf 2 december 2000

Ongelezen bericht door Pepper en Lucy »

Habibi schreef:Goh, meer mensen met hetzelfde.

Zonder een hetze te willen beginnen zit ik met dezelfde angsten. Ik durf ze vaak niet op te schrijven, omdat het zo snel omslaat in echte reltopics.

Ook mijn hond is ooit gegrepen. Op het nippertje goed gegaan. Gelukkig (klinkt misschien vreemd) gebeurde het op de hondenclub, waar buiten mij zelf nog drie mensen direct ingrepen. Zelf weet ik nauwelijks meer wat ik gedaan heb. Ik weet alleen nog hoe machteloos ik me voelde, en hoe enorm veel kracht er in de aanvallende hond zat. Dat het zelfs met 4 volwassenen haast onmogelijk leek om die hond los te krijgen. Gecombineerd met de paniek en het gekerm van mijn hond, en mijn eigen paniek is dit voor mij een heel heftige ervaring geweest.

Mijn hond negeert andere honden volledig. De aanvallende hond (am staff) bleek achteraf een probleemhond te zijn, de eigenaar was mede om die reden bij de hondenclub. Hulp vragen. De aanvallende hond was aangelijnd, en lag naast de baas, voor mij half verborgen onder een tafel. Ik had hem eigenlijk niet eens gezien voordat hij op Habibi afvloog. Hij vloog, met volle kracht. De musketon van zijn ketting brak, en daarmee was hij dus los. De ongeveer 5 meter die ik en Habibi er nog vandaan waren, waren al overbrugd voordat ik überhaupt doorhad dat er een hond was.

Zoals gezegd, het is net goed gegaan. Wel de nodige fikse wonden en een spoedrit naar de dierenarts. (overigens nooit wat van de eigenaren gehoord, dierenarts kosten niet vergoed, niet gevraagd hoe t met Habibi was)Maar geen blijvende schade bij Habibi.

Bij mij in mijn hoofd wel enigszins. Zeker nu er bij ons in de buurt een hond is komen wonen die enorm lijkt op de aanvaller. En die echt heel erg fixeert op andere honden. Ik weet voor mezelf nauwelijks wat ik daarmee aanmoet. Ik loop mijn standaard rondje niet meer, omdat ik dan langs het huis van die hond moet. (is ooit al eens uit de tuin geschoten, los)
Mensen om mij heen lijken te vinden dat ik mij aanstel. Maar ik heb de kracht en de onmacht van zeer dichtbij meegemaakt. Zij niet. De kracht van zo'n dier is haast niet uit te leggen.

En ook bij mij komt een en ander nu weer omhoog.

Ik volg het topic "honden los krijgen" in de hoop dat daar wat zinnige tips komen. Die mij heel misschien wat zekerder maken.
Voor mijzelf ben ik trouwens absoluut niet angstig voor dit type honden. Ik kan de kracht en hun atletische bouw ook zeker waarderen, en op een bepaalde manier ook hun baasgerichtheid.
Maar ik ben er wel erg bang voor, als ik met mijn eigen hond loop.

Jeetje wat heftig voor je en ook de anderen
En soms denk ik ben ik de enige.
[size=40]In nood leert men z'n vrienden kennen.
Hoe beter je mensen leert kennen des te meer dat je van honden
Pepper en Lucy
Zeer actief

Ik krijg nu eindelijk van m'n huisarts medicijnen ervoor om met m'n angsten leren mee om te gaan. Misschien word ik nu eindelijk serieus genomen. Volgens hem kan ik aantal dingen niet te verwerken. Zoals o.a met dit.
En dat ik alle dingen die niet leuk gaan of traumatische ervaringen niet verwerkt in een Emmer te stoppen totdat hij overloopt.
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Wat een nachtmerrie zeg. ... vreselijk.
Pepper en Lucy
Zeer actief

Het is inderdaad heel vreselijk om mee te maken.
En het blijft ook zo op je netvlies hangen. En ik wou dat het kon dat je dit uit je geheugen kon wissen en een plek kon geven.
Coockie
Zeer actief
Mijn ras(sen): jachthonden + mix Border C

Ongelezen bericht door Coockie »

Toen ik hier in het bos kwam wonen was het heerlijk wandelen met de honden : ik hoefde gewoon het hek open te doen en de honden konden genieten van hun wandeling . Niet zo lang geleden is hier een ouder koppel komen wonen met een look-a like Beauceron : ze hebben er absoluut geen controle over en voor de bewoners met honden hier is het gewoon geen lachertje meer om de honden uit te laten . Laatst sprong die hond gewoon over het hek om een passerende hond vast te grijpen : gelukkig dat 1 van de buren het had gezien en met de eigenaar van de aangevallen hond hebben ze hem weg kunnen trekken . Eigenaar zei dat het de schuld was van de passerende hond : zijn hond kon die hond niet uitstaan en de eigenaar moest maar een andere weg kiezen voor zijn wandeling !! Er is klacht ingediend en de wijk agent is met de betreffende persoon gaan praten : die blijft volhouden dat het de schuld was van de andere hond . Maandag kwam ik hem ( op de fiets ) en zijn vrouw ( had de hond vast ) tegen toen ik met Muffin ( gelukkig aan de lijn ) wat aan het wandelen was : hij brulde dat ik moest blijven staan, wat ik prompt deed . Hij stapte van zijn fiets om de hond over te nemen want zijn vrouw kon die onmogelijk houden : toen kreeg ik weer het bevel ( ja, ja : meneer beveelt ... ) om door te komen : heb hem wel duidelijk mijn mening gezegd en gevraagd of ze zot waren om nog met die hond het bos onveilig te maken . Met een paar bewoners zijn we nu bezig om te zien of die hond gemuilkorfd kan worden : onze wandelingen zijn echt niet leuk meer sinds deze mensen hun hond hier uitlaten . Ik heb al verschillende mensen verwittigd dat ik mij weer een rijzweep ga aanschaffen voor het geval dat die clown 1 van mijn honden wil aanvallen .
1 van de buren hier heeft een Mechelaar die volledig onder appel staat en waar iedereen langs kan komen zonder schrik te hebben dat er iets gaat gebeuren .
Trouwens : die "Beauceron" loopt ook achter fietsers en brommers .
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Het is mij wel duidelijk dat mensen die zo'n felle hondhatende hond zelf niet van honden houden. Anders lieten ze dit niet gebeuren.

Het lijkt mij een gruwelijke nachtmerrie om zoiets te bleven.

Ik snap niet dat dit wettelijk eigenlijk is toegestaan. Want de politie grijpt nooit in.
Als ik het bovenstaand verhaal lees, dan stuurde ik er echt een jager op uit om zo'n kwaadaardige hond af te schieten. Liever dat, dan dat er andere honden door omkomen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
iones
Zeer actief

Nanna schreef:
iones schreef:Het is mij wel duidelijk dat mensen die zo'n felle hondhatende hond hebben zelf niet van honden houden.
Meestal houden ze niet van mensen. Dat is heel wat anders.
Hoezo houden ze meestal niet van mensen?

Als ik een hond zou hebben die op een andere hond klapt, word ik piswoest op mijn hond (maar dat is mij nog nooit gebeurd). Ik sta het gewoon niet toe en ik kan het ook niet aanzien. Ik hou van mijn honden uiteraard nog het meest, maar ik hou daarnaast van alle honden. Ik wil niet dat honden leed berokkent wordt, want dan grijp ik in. Ook als dit leed door mijn eigen hond berokkend zou worden.

Maar als je toestaat hoe jouw hond een andere hond aan gort bijt en die hond het uitgilt van angst of schrik, dan maak je mij niet wijs dat je van honden houdt.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
iones
Zeer actief

Nanna schreef: Ze houden niet van mensen omdat het ze klaarblijkelijk geen ene donder kan schelen hoe een ander zich bij het gedrag van hun hond voelt. Het missen van emphatisch vermogen, heet dat. Alleen ikke ikke ikke. En dat die kuthond van ze iedere andere hond aanvalt, dan wennen mensen maar an. :19:
Dat ook ja. Wat de hond doormaakt, diens eigenaar die veel verdriet en stress daarbij ondergaat, dat doet ze niets.
Het ontbreekt ze inderdaad aan empathie.
Coockie
Zeer actief
Mijn ras(sen): jachthonden + mix Border C

Ongelezen bericht door Coockie »

Nanna schreef:
iones schreef:Het is mij wel duidelijk dat mensen die zo'n felle hondhatende hond hebben zelf niet van honden houden.
Meestal houden ze niet van mensen. Dat is heel wat anders.
Die man is gewoon geschift : hij heeft bijna iedereen hier al aangeklaagd voor van alles en nog wat : zijn hobby is de mensen te controleren en aan te geven ( hij heeft zelf een kinder klimtoren in zijn tuin gezet zodat hij beter de buurt kan bespieden : heeft hij zelf toegegeven !! ) . Als mijn honden NA 22.00 u beginnen te blaffen en te grommen weet ik dat hij hier in de buurt loopt : dan laat ik ze los in de tuin en dan is het zijn beurt om hard te schrikken want zijn hond stormt dan naar mijn hek en hij hangt er dan aan ( mijn honden kunnen absoluut niet naar het hek : ze lopen veilig in hun gedeelte van de tuin .... ) . Een paar weken geleden had hij er commentaar over en ik heb hem gezegd dat het mijn volste recht was om mijn honden los te laten : het is een soort van geruststelling voor mij . Hij vindt het ook nodig om 's avonds in het donkere ( wij hebben geen licht in de straat ) met een pillamp naar de bungalows te schijnen ......
Die man is gewoon gek en zolang er geen zware ongelukken gebeuren door toedoen van zijn hond kan de politie niets doen .
Bolus

Ongelezen bericht door Bolus »

Wat een heftig verhaal. :( Ik begrijp heel goed dat de schrik er heel lang in zal blijven zitten.

Onze shih-tzu is begin dit jaar door een bouvier gegrepen. Zijn baas was net aan haar knie geopereerd en dacht even haar bouvier uit te laten. Beest rukte zich los, baasje viel op de grond.
Hij greep onze shih-tzu schudde hem flink heen en weer. Hij had een flinke wond die gescheurd was bij zijn linkerheup. Had ook nog wat gaten. Hij had onze hond helemaal in zijn bek.
Was het bij zijn nek dan was onze hond vast dood geweest. Zijn snel naar de dierenarts gegaan. Rekening was natuurlijk voor de bouvier baas, die er niet erg blij mee was.
Maar wie gaat zijn grote hond dan ook uitlaten als je net een nieuwe knie hebt? :U:

Charlie is zelf ook al een paar keer aangevallen. Waaronder een paar keer door een american stafford. Dat beest liep altijd los. Als ik hem zag liep ik gelijk om en vroeg hem zijn wapen aan te lijnen.
Kreeg ik een nog grotere mond terug. Hij liep ook met een Engelse bullterriër, die was wèl aangelijnd. En zo waren er nog meer lompe mensen die hun honden gewoon op Charlie
af lieten komen terwijl ik ze vroeg hun honden aan te lijnen. Sommige mensen hebben echt een bord voor hun kop. Het waren meestal kleine gaatjes. Maar dit was niet nodig geweest als ze vast zaten.
kaatje888
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boomer & Maltezer.

Ongelezen bericht door kaatje888 »

Niet iedereen met zo`n hond houd niet van andere honden of mensen hoor? :denken: :hmmm:
In liefdevolle herinnering
Binky 12-08-2000?, ?-?-2010 en Tycho 20-05-2006, 02-04-2014
kaatje888
Zeer actief

Alsnog is het echt verschrikkelijk :ugh:
iones
Zeer actief

kaatje888 schreef:Niet iedereen met zo`n hond houd niet van andere honden of mensen hoor? :denken: :hmmm:
Jawel. Want die mensen grijpen nooit in als hun hond aanvalt.
kaatje888
Zeer actief

iones schreef:
kaatje888 schreef:Niet iedereen met zo`n hond houd niet van andere honden of mensen hoor? :denken: :hmmm:
Jawel. Want die mensen grijpen nooit in als hun hond aanvalt.
Dat is een vooroordeel.
Niet iedereen is hetzelfde :wink:
Ik ben ook van die rassen, heb er al wat gehad en hierna komen deze rassen weer.
Ik neem mijn verantwoordelijk.
Mijn honden zijn bijna allemaal hondsociaal, zoniet dan hou ik mijn honden bij me.
Mijn hond krijgt de kans niet om aan te vallen.
En ik ben geen aso of iemand die niet zijn verantwoordelijkheid neemt :hmmm: :wink:
iones
Zeer actief

kaatje888 schreef: Dat is een vooroordeel.
Niet iedereen is hetzelfde :wink:
Ik ben ook van die rassen, heb er al wat gehad en hierna komen deze rassen weer.
Ik neem mijn verantwoordelijk.
Mijn honden zijn bijna allemaal hondsociaal, zoniet dan hou ik mijn honden bij me.
Mijn hond krijgt de kans niet om aan te vallen.
En ik ben geen aso of iemand die niet zijn verantwoordelijkheid neemt :hmmm: :wink:
Nou begin jij over rassen.
Ik heb het niet over rassen.

Ik heb het over honden die hond-agressief zijn. Die vind je onder allerlei rassen. In het ene ras weliswaar vaker dan het andere, maar sluit niet de brave rassen uit.
Ik heb vroeger ook verschillende keren meegemaakt dat mijn hond aangevallen werd. En daar viel er geen van onder de rassen waar jij het over hebt.

Ik ken een golden retriever die ik niet vertrouw. Die is niet leuk met andere honden. En daar wordt ook niets mee gedaan. Die hou ik graag bij mijn honden weg.

Het is nu eenmaal opvallend bij honden die andere honden aanvallen dat de eigenaar niet deugt. Het interesseert hem geen zak. Keer op keer wordt dat weer aangetoond. In de verhalen hier op het forum, maar ook uit mijn eigen ervaringen.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”