Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Pup moeilijk wakker te krijgen, is dat normaal?
Moderator: moderatorteam
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Pup moeilijk wakker te krijgen, is dat normaal?
Als ik jou was zou ik gewoon voor alle zekerheid even langs de dokter gaan.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Re: Pup moeilijk wakker te krijgen, is dat normaal?
Hij is er pas een dag. Al die veranderingen, daar kan hij best heel moe van zijn. Het kan sowieso geen kwaad even langs de dierenarts te gaanNikkie1985 schreef:Hij heeft wel echt net gegeten.
We hebben hem sinds gisteren, het kan natuurlijk zijn dat hij nog moe is van de "verhuizing'''. Ik herinner mij dit niet van onze vorige hond.
Het is een boomer.
Edit: ik lees dat hij nu al actiever is.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- rose
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
- Aantal honden: 2
Dat is waar, naar mijn mening is het echt een van de mindere hondenvoeren, maar oke. Iets meegeven van wat dan ook is minimaal in mijn beleving. Maar het pupje lijkt weer goed, dus laten we het beste er maar van hopen.Muk schreef:Een goede fokker geeft ook geen Bonzo als voer.rose schreef:Ik neem aan dat jij dit topic niet zomaar geopend hebt, dus ik zou zeker mijn gevoel volgen en even langs de da gaan. Sorry, maar een goede fokker was het zeker niet waar jij jouw pupje vandaan hebt, die had op z'n minst voor een week voer gezorgd zodat de pup niet zo snel aan nog een verandering werd blootgesteld. Succes met de kleine!![]()
Ook broodfokkers laten hun pups enten, dus dat zegt mij niks.
@ TS heb je een foto van het pupje?
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Als ik hier pups had dan adviseerde ik de pupkopers altijd om binnen 7 dagen voor een eerste check-up en kennismaking bij hun eigen dierenarts langs te gaan. Stond ook in mijn contract trouwens.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Lijkt mij ook heel verstandigLongFields schreef:Als ik hier pups had dan adviseerde ik de pupkopers altijd om binnen 7 dagen voor een eerste check-up en kennismaking bij hun eigen dierenarts langs te gaan. Stond ook in mijn contract trouwens.
Een check-up door de DA zonder dat daar meteen een vaccinatie bij komt is ook nog eens een betere start voor DA bezoek in de toekomst
- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
de fokker van onze honden had dat ook.LongFields schreef:Als ik hier pups had dan adviseerde ik de pupkopers altijd om binnen 7 dagen voor een eerste check-up en kennismaking bij hun eigen dierenarts langs te gaan. Stond ook in mijn contract trouwens.

- Jeannettebo
- Zeer actief
ik ga sowieso met een voor mij nieuwe hond langs de da. Hier ben ik ook direct met beide bij de da geweest

-
Nikkie1985
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Boomer (maltezer-shithzu).
Ik heb dat echt nog nooit gehoord om meteen naar de DA te gaan.
Ik ben er helaas de laatste jaren erg veel geweest met onze vorige hond (lang leve Proteq).
Zal even met mijn man overleggen.
Het pupje lijkt weer normaal. Hij is me toch een partijtje actief geweest, en helaas hebben wij een echt bijtertje.
Dat deed onze vorige hond niet dus dat is even wennen
.
Ik weet niet hoe ik hier een afbeelding van kan maken: https://www.dropbox.com/s/e0hinvf4p4r3u ... .20.27.jpg
Ik ben er helaas de laatste jaren erg veel geweest met onze vorige hond (lang leve Proteq).
Zal even met mijn man overleggen.
Het pupje lijkt weer normaal. Hij is me toch een partijtje actief geweest, en helaas hebben wij een echt bijtertje.
Dat deed onze vorige hond niet dus dat is even wennen
Ik weet niet hoe ik hier een afbeelding van kan maken: https://www.dropbox.com/s/e0hinvf4p4r3u ... .20.27.jpg
- rose
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
-
Nikkie1985
- Vaste gebruiker
Bedankt!
Ja hij ziet er echt lief uit (zoals alle pups
).
Ben benieuwd hoe hij er uit ziet als hij "groot" is.
Ja hij ziet er echt lief uit (zoals alle pups
Ben benieuwd hoe hij er uit ziet als hij "groot" is.
- Brigitte30
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso
Wat een schatje zeg!
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
En ik ook niet. Waarom gaan als er niets aan de hand is. Als pups gewoon geënt, ontwormd en gechipt zijn hoef ik niet langs de da als er niets aan de hand is.maart schreef:Sas schreef:als je een pup hebt ga je toch zowiezo na een dag of twee even langs de DA voor een algemene check up? Dus hup, naar de DA!
nee hoor
De laatste enting kom je er toch ook.
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Het is wel een leuk ding zo te zien.
-
Nikkie1985
- Vaste gebruiker
Er zit ook een koppie op. Ook dat waren we met de cavalier niet gewend
.
Wel leuk hoor, niet voor niks een totaal ander hondje gekozen natuurlijk.
Ben benieuwd hoe alles zal gaan qua trainen enz.
Wel leuk hoor, niet voor niks een totaal ander hondje gekozen natuurlijk.
Ben benieuwd hoe alles zal gaan qua trainen enz.
- kaatje888
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boomer & Maltezer.
Wat een schatje is het 
In liefdevolle herinnering
Binky 12-08-2000?, ?-?-2010 en Tycho 20-05-2006, 02-04-2014
Binky 12-08-2000?, ?-?-2010 en Tycho 20-05-2006, 02-04-2014
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Bijvoorbeeld om de pup kennis te laten maken met de dierenarts en alles er omheen zonder dat daar direct een behandeling of iets dergelijks (zoals inentingen) bij komt kijken. Plus een korte check van hart, ademhaling en dergelijke, zodat je zeker weet dat je pup gezond van de fokker is meegekomen.Daisy@ schreef:Waarom gaan als er niets aan de hand is.
- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
precies, ook een beetje oenig als je na 3 weken bij de fokker aanklopt met een probleem èn toon dan maar eens aan dat de pup dat al had toen jij hem kreegLongFields schreef:Bijvoorbeeld om de pup kennis te laten maken met de dierenarts en alles er omheen zonder dat daar direct een behandeling of iets dergelijks (zoals inentingen) bij komt kijken. Plus een korte check van hart, ademhaling en dergelijke, zodat je zeker weet dat je pup gezond van de fokker is meegekomen.Daisy@ schreef:Waarom gaan als er niets aan de hand is.

-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Inderdaad.Daisy@ schreef:En ik ook niet. Waarom gaan als er niets aan de hand is. Als pups gewoon geënt, ontwormd en gechipt zijn hoef ik niet langs de da als er niets aan de hand is.maart schreef:Sas schreef:als je een pup hebt ga je toch zowiezo na een dag of twee even langs de DA voor een algemene check up? Dus hup, naar de DA!
nee hoor
Die check up gebeurt wel bij de enting. En 1 die niet tegen een enting kan, hoef ik niet hoor... Ze worden wel zwaarder belast in het leven dan even een prikje. De mijne zijn tot nu toe allemaal gek van de DA. Ze worden er dan ook niet betutteld en bekept.
Pups hier gaan voor hun eerste enting en chip al allemaal naar de DA praktijk. Leuk uitje maken we er van
Een pup die niet gezond oogt, zou ik trouwens bij de fokker achterlaten...
- ranetje
- Zeer actief
Mijn pups hoeven in die periode niet "zwaar belast" te worden hoor.maart schreef:Inderdaad.Daisy@ schreef:En ik ook niet. Waarom gaan als er niets aan de hand is. Als pups gewoon geënt, ontwormd en gechipt zijn hoef ik niet langs de da als er niets aan de hand is.maart schreef:Sas schreef:als je een pup hebt ga je toch zowiezo na een dag of twee even langs de DA voor een algemene check up? Dus hup, naar de DA!
nee hoor
Die check up gebeurt wel bij de enting. En 1 die niet tegen een enting kan, hoef ik niet hoor... Ze worden wel zwaarder belast in het leven dan even een prikje. De mijne zijn tot nu toe allemaal gek van de DA. Ze worden er dan ook niet betutteld en bekept.
Pups hier gaan voor hun eerste enting en chip al allemaal naar de DA praktijk. Leuk uitje maken we er van![]()
Een pup die niet gezond oogt, zou ik trouwens bij de fokker achterlaten...
Een pasgeboren baby hoeft van mij ook nog geen dissertatie te schrijven
Een eerste positieve ervaring zonder vervelende prikken bij de DA kan hartstikke goed doorwerken als er later bij de DA wel nare dingen moeten gebeuren.
Mijn DA rekent er niet eens wat voor.
Die vindt zo'n kennismaking heel logisch.
Laatst gewijzigd door ranetje op 22 nov 2013 15:27, 1 keer totaal gewijzigd.
- Rea
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor - Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Als aanvulling op het koopcontract en ook daarin opgenomen. Heb ik zelf een aantal punten op papier gesteld. Daar ga ik mee naar de dierenarts 1 a 2 dagen voordat de pup hier weg gaat. Deze controleert de pup en vult een gedeelte in.LongFields schreef:Bijvoorbeeld om de pup kennis te laten maken met de dierenarts en alles er omheen zonder dat daar direct een behandeling of iets dergelijks (zoals inentingen) bij komt kijken. Plus een korte check van hart, ademhaling en dergelijke, zodat je zeker weet dat je pup gezond van de fokker is meegekomen.Daisy@ schreef:Waarom gaan als er niets aan de hand is.
Ik verwacht van iedere pup koper dat ze binnen enkele dagen naar hun eigen dierenarts gaan om het zelfde formulier in de laten vullen en te ondertekenen. Daar wil ik dan graag een kopie/scan van hebben.
Anders komen de puppen alleen voor hun 6 weken enting daar en is er verder geen medische controle op. Voor mij en ook voor de pup koper is dit een zekerheid dat er tenminste 2 artsen naar gekeken hebben en hun goedkeuring eraan gegeven hebben. Hier werkt dat prima.

- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Joh ik heb niet alles gelezen.
Maar de pup was 1 dag in huis en die is waarschijnlijk heel erg onder de indruk geweest van alles wat hem overkomen is.
En zich eerst druk gemaakt om vervolgens in halve coma in slaap te vallen. En dan gaan mensen je wakker maken heb je dan helemaal geen zin in maarja als het moet met tegenzin en kan me voorstellen dat dat wat sloom overkomt.
Ik denk niet dat het gek is als een pup die net bij zijn moeder weg is en in een nieuw huisje woont met hele andere mensen, ander eten, andere regels etc gewoon dood op is.
Maar de pup was 1 dag in huis en die is waarschijnlijk heel erg onder de indruk geweest van alles wat hem overkomen is.
En zich eerst druk gemaakt om vervolgens in halve coma in slaap te vallen. En dan gaan mensen je wakker maken heb je dan helemaal geen zin in maarja als het moet met tegenzin en kan me voorstellen dat dat wat sloom overkomt.
Ik denk niet dat het gek is als een pup die net bij zijn moeder weg is en in een nieuw huisje woont met hele andere mensen, ander eten, andere regels etc gewoon dood op is.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
-
maart
- Zeer actief
ik spreek over nergens over die perioderanetje schreef: Mijn pups hoeven in die periode niet "zwaar belast" te worden hoor.
Een pasgeboren baby hoeft van mij ook nog geen dissertatie te schrijven![]()
Een eerste positieve ervaring zonder vervelende prikken bij de DA kan hartstikke goed doorwerken als er later bij de DA wel nare dingen moeten gebeuren.
Die vindt zo'n kennismaking heel logisch.
De eerst ervaring (incl prik dus) hebben ze trouwens al allemaal gehad als je bij een deftige fokker koopt tenminste (en ook bij de niet deftige die toch aan inenten doen
Mijn DA heeft trouwens allang geënt nog voor de pup er maar iets van merkt.
- ranetje
- Zeer actief
De ene fokker gaat met zijn nest naar de DA en bij de andere fokker komt de DA thuismaart schreef:ik spreek over nergens over die perioderanetje schreef: Mijn pups hoeven in die periode niet "zwaar belast" te worden hoor.
Een pasgeboren baby hoeft van mij ook nog geen dissertatie te schrijven![]()
Die vindt zo'n kennismaking heel logisch.![]()
De eerst ervaring (incl prik dus) hebben ze trouwens al allemaal gehad als je bij een deftige fokker koopt tenminste (en ook bij de niet deftige die toch aan inenten doen). Van een eerste ervaring is bijgevolg helemaal geen sprake.
Mijn DA heeft trouwens allang geënt nog voor de pup er maar iets van merkt.
Een eerste enting in het nest is niet te vergelijken met een enting bij de nieuwe baas in de behandelkamer van de DA.
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Hier komt inderdaad de DA aan huis voor de eerste enting en gezondheidscheck.ranetje schreef: De ene fokker gaat met zijn nest naar de DA en bij de andere fokker komt de DA thuis![]()
Een eerste enting in het nest is niet te vergelijken met een enting bij de nieuwe baas in de behandelkamer van de DA.
-
maart
- Zeer actief
o jawel hoor.ranetje schreef: Een eerste enting in het nest is niet te vergelijken met een enting bij de nieuwe baas in de behandelkamer van de DA.
Al telkens niets van verschil of reactie gezien
Maar goed, elk zijn eigen ding.
- Renee1966
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel - Aantal honden: 2
Ik heb dat ook niet gedaan. Pas voor de eerstvolgende enting naar de da, niet eerst een aparte kennismaking. Wel een zak met lekkers mee. Gaan/gingen allemaal hun hele leven kwispelend naar binnen én weer naar buiten.
-
Manu
Ach wat een snoet! Heel veel plezier met je pupje!
Toen wij Manu ophaalden ben ik diezelfde middag nog naar de DA geweest. Je hoort zoveel gruwelverhalen over zieke pups. Gewoon even laten checken, hij voelde het buikje etc. Hij leek gewoon gezond maar wij hebben het zekere voor het onzekere genomen.
Wij hadden overigens een hondje uit een hobbynestje maar kregen zelfs een puppypakket mee.
Toen wij Manu ophaalden ben ik diezelfde middag nog naar de DA geweest. Je hoort zoveel gruwelverhalen over zieke pups. Gewoon even laten checken, hij voelde het buikje etc. Hij leek gewoon gezond maar wij hebben het zekere voor het onzekere genomen.
Wij hadden overigens een hondje uit een hobbynestje maar kregen zelfs een puppypakket mee.
- labje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labrador retriever
Ik heb het wel gedaan.
Gewoon even kennismaken met de DA, op advies ook van de fokker.
Een korte check, een afspraak voor de pup-entingen en als afsluiter een koekje voor Nick
Zou het bij een volgende hond weer zo doen
Gewoon even kennismaken met de DA, op advies ook van de fokker.
Een korte check, een afspraak voor de pup-entingen en als afsluiter een koekje voor Nick
Zou het bij een volgende hond weer zo doen

-
Neeltje
Ik heb het met een van mijn puppies gedaan. Moest sowieso met een week naar de DA voor de 9 weken enting. Maar als, zoals hierboven ergens geschreven, dat een fokker dat zou voorschrijven en er nog eens een formulier door de DA zou moeten worden ondertekend, niet dus. Als het geld is betaald, is de hond van mij en hoe, wat, waar, wanneer en waarvoor ik met mijn hond naar de DA ga, is mijn verantwoordelijkheid en hoef ik daarover geen verantwoording af te dragen aan de fokker.
- iones
- Zeer actief
Dat zit ik dus ook al de hele tijd te denken.thom schreef:Is het niet een beetje vreemd, dat een fokker zijn nest Bonzo voert ??
Een goede fokker geeft toch geen bonzo brokken?
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen