hier al 4 weken ties zijn oog aan het zalven en druppelen omdat een vreemde kat het nodig vond om een mep op z'n oog te geven hier in de tuin
de DA rekeningen zullen we het maar niet over hebben
Moderator: moderatorteam
Hè gatver, dat is wel heel heftig. Ik zal ze goed in de gaten houden en vaker hond en konijnen afwisselen.Husky_Manu schreef:Ik weet niet of je erg stressgevoelige konijnen hebt? Mijn ouders hebben er 4 in de tuin en eentje daarvan heeft al meerdere keren stilliggende darmen gehad door de buurtkat. Als ze stress hebben of heel erg schrikken stoppen de darmen gewoon en kunnen ze in een aantal uur overlijden.
Mijn ouders jagen het beest geloof ik weg met een plantenspuit maar heel veel effect heeft het geloof ik niet. Je hebt ook zo'n piepend apparaatje wat katten weg houdt toch? Al kon ik als kind zijnde zo'n piep horen en werd je er helemaal kriegel van.
En inderdaad, terrorkat nemen

Nee, daar stuurde ik echt Bobbes op af! Eens kijken wie wie aanvalt!Corneliana schreef:
vangen en bij asiel afleveren?
is toch niet normaal meer?

M@scha schreef:lieke schreef:Zelf een kat aanschaffen....
Mijn Isis is dol op honden. Groot, klein, dik of dun, maakt haar niet uit. Iedere bezoekende hond wordt vriendelijk begroet. Maar zij maakt élke kat af die het waagt op háár territorium te komen.![]()
(Zij komt overigens haar tuin niet uit, hoor.)
dan durf ik mijn eigen huis niet meer in

Hier net zo.Lizzie. schreef:mijn buurkatten weten precies wanneer de honden in de tuin zijn of niet, zodra ik de keukendeur open doet dan zie je de buurkatten weg rennen en ze blijven mijn tuin onderschijten. Hoop dat jij niet zo van die hardnekkige buur kat hebt

Ja, maar hoe is de vraag. Zo'n e-collar en de afstandsbediening aan je buren geveniones schreef:Mensen schijnen het soms ook te horen en die worden daar ook stapelgek van.
Mensen moeten gewoon hun katten bij zich houden. En anders een huis kopen met een hele grote tuin, of buiten wonen op het platteland.
Omdat er dubbele moraal is. Heb ik al vaker gezegd.Tara schreef: Ik vind dat maar zo raar, waarom wordt zulk asociaal gedrag van katten wel getolereerd en van honden niet?
Nee, met catfence, de variant voor katten van dogfence.Husky_Manu schreef:Ja, maar hoe is de vraag. Zo'n e-collar en de afstandsbediening aan je buren geveniones schreef:Mensen schijnen het soms ook te horen en die worden daar ook stapelgek van.
Mensen moeten gewoon hun katten bij zich houden. En anders een huis kopen met een hele grote tuin, of buiten wonen op het platteland.
Katten kunnen op allerlei manieren overlast bezorgen.Husky_Manu schreef:Ik denk dat dan veel minder mensen katten kunnen hebben. Zo'n 50% van de katteneigenaren laten hun katten los in hun woonwijk. Ik zie zelf het probleem niet zo eigenlijk. Zijn best lenige beestjes dus een zwaai kunnen ze best hebben.
Toen ze onze pup besprongen heb ik ook een paar aan hun velletjes in het rond gesmeten.

Tara schreef:Ik denk het wel ja, slotje vragen?lieke schreef:O God, we zijn weer zover.... het maandelijkse kattenbashtopic.![]()
Nog even en dan komen de voorstellen om kattenbelasting te gaan heffen weer op tafel. Want het is toch zóóó oneerlijk dat er wel hondenbelasting bestaat en dat katten (verdúlleme!) helemaal gratis mogen worden gehouden.
En dat terwijl ze énorm veel overlast veroorzaken: in grote getale arme hondjes aanvallen, tuinen verrabbezakken, de héle fauna van Nederland doodmaken én nog eens in je slaapkamer komen om eens lekker te piesen.
Heb ik nu alle grieven genoemd?

Tara schreef:Oh, je volgt het Paleo-dieet? En? Werkt het?lieke schreef:Tara schreef:Ik denk het wel ja, slotje vragen?lieke schreef: Heb ik nu alle grieven genoemd?
Doe maar niet. Ik heb net een (FB-)ruzie achter de rug met een stel lui die het IQ van een winterwortel hebben en ik zit hier met opgestroopte mouwen.
Ik lust jullie allemaal ráuw.

de belasting is al even langsgeweestlieke schreef:O God, we zijn weer zover.... het maandelijkse kattenbashtopic.![]()
Nog even en dan komen de voorstellen om kattenbelasting te gaan heffen weer op tafel. Want het is toch zóóó oneerlijk dat er wel hondenbelasting bestaat en dat katten (verdúlleme!) helemaal gratis mogen worden gehouden.
En dat terwijl ze énorm veel overlast veroorzaken: in grote getale arme hondjes aanvallen, tuinen verrabbezakken, de héle fauna van Nederland doodmaken én nog eens in je slaapkamer komen om eens lekker te piesen.
Heb ik nu alle grieven genoemd?
Belasting betalen ze ook niet maar schijten alles onder. Vreselijk

Nou, dat werkt dus niet altijd.luna2906 schreef:Ja iones heeft haar stokpaardje weer gevonden![]()
Je kunt ook, ik noem echt iets heel geks nu, de buren vragen of ze de kat misschien binnen willen houdenvoor je er honden op af stuurt en stroomdraadjes gaat spannen.
Hebben onze overburen ook bij ons gedaan (al vermoed ik dat het alleen is omdat hij weet bij wie Aylin hoort en ze nogal een opvallende verschijning is) en nu heb ik haar binnen. Het is mijn dier en op het moment dat een ander aangeeft er last van te hebben, doe ik daar iets mee. Het leven kan zo simpel zijn soms
Susanne1973 schreef:Hier loopt ook een 'Osama'. Wat een vreselijk nare kat is dat! Een witte, dove (in tact) kater.
Valt alles aan wat ie tegen komt. Kinderen, honden en andere katten.
Een poosje geleden heeft ie zelf een aantal cavia's gepakt (die ik vervolgens half aangevreten weer terug vond in de bosjes)!
Ik ben naar de buurvrouw gegaan en gevraagd wat ze in godsnaam zelf nog leuk vond aan die tiran.
En wat zei ze? Ach, dat is de natuur. Ik kan hem zelf ook niet aaien. Hij krijgt water en voer en voor de rest vermaakt ie zichzelf maar!
Ik was met stomheid geslagen. Die witte gaat dus echt de boom niet in, die gaat vol op zijn tegenstander in.
Het is dat ik absoluut niets weet van diëten, anders kon ik nu een suggestie doen dat je wat minder agressief werd.lieke schreef:
Nee. Ik ben van nature agressief.
Het is het gemakkelijkste dus het zou het eerste zijn wat bij mij op kwam. Ik ben namelijk nogal lui uitgevallen. Dus kies de gemakkelijkste weg.luna2906 schreef:@iones: niet altijd, maar het is hier vaak de laatste optie die voorbij komt, terwijl het eigenlijk de eerste zou moeten zijn.
Hoeft niet Luna. Ik haal zo mijn zoon wel uit bed en ga 'm lekker slaan. Hij heeft vast vandaag wel iets gedaan waardoor hij een pak slaag heeft verdiend. En ik ben mijn frustratie dan kwijt.luna2906 schreef:@iones: niet altijd, maar het is hier vaak de laatste optie die voorbij komt, terwijl het eigenlijk de eerste zou moeten zijn.
@lieke: wil je mijn kat lenen? Die is zo rete chagrijnig, kunnen jullie het op elkaar botvieren!

lieke schreef:Hoeft niet Luna. Ik haal zo mijn zoon wel uit bed en ga 'm lekker slaan. Hij heeft vast vandaag wel iets gedaan waardoor hij een pak slaag heeft verdiend. En ik ben mijn frustratie dan kwijt.luna2906 schreef:@iones: niet altijd, maar het is hier vaak de laatste optie die voorbij komt, terwijl het eigenlijk de eerste zou moeten zijn.
@lieke: wil je mijn kat lenen? Die is zo rete chagrijnig, kunnen jullie het op elkaar botvieren!