Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Buurkat: niet welkom

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Ineke
Actief
Mijn ras(sen): teckels
Aantal honden: 2

Re: Buurkat: niet welkom

Ongelezen bericht door Ineke »

vervelend vreemde katten in je tuin...
hier al 4 weken ties zijn oog aan het zalven en druppelen omdat een vreemde kat het nodig vond om een mep op z'n oog te geven hier in de tuin :boos:
de DA rekeningen zullen we het maar niet over hebben :roll:
Laura & Leroy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouvier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Laura & Leroy »

Husky_Manu schreef:Ik weet niet of je erg stressgevoelige konijnen hebt? Mijn ouders hebben er 4 in de tuin en eentje daarvan heeft al meerdere keren stilliggende darmen gehad door de buurtkat. Als ze stress hebben of heel erg schrikken stoppen de darmen gewoon en kunnen ze in een aantal uur overlijden.

Mijn ouders jagen het beest geloof ik weg met een plantenspuit maar heel veel effect heeft het geloof ik niet. Je hebt ook zo'n piepend apparaatje wat katten weg houdt toch? Al kon ik als kind zijnde zo'n piep horen en werd je er helemaal kriegel van.
En inderdaad, terrorkat nemen :mrgreen:
Hè gatver, dat is wel heel heftig. Ik zal ze goed in de gaten houden en vaker hond en konijnen afwisselen.

Hier staat trouwens ook standaard een emmer water klaar :lol1:
Och lieverd, ik kijk toch niet naar andere honden.
Afbeelding
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Ik ben toch blij dat onze kat andere katten uit de tuin jaagt. Met zo'n tiran in de buurt wordt je niet blij.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Corneliana schreef:
vangen en bij asiel afleveren?
is toch niet normaal meer?
Nee, daar stuurde ik echt Bobbes op af! Eens kijken wie wie aanvalt!

Met zo'n ongedierte maakte ik korte metten. Als het een hond was geweest was hij allang afgemaakt!
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
JYBD
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door JYBD »

Hier grommen en grauwen de meiden ook andere katten de tuin door, maakt niet uit, poes of kater, ze jagen er stevig achteraan. Maar die katten kunnen dan de tuin niet meer uit dus ik moet dan vreemde katten redden. :roll:
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

Afbeelding
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

M@scha schreef:
lieke schreef:Zelf een kat aanschaffen....

Mijn Isis is dol op honden. Groot, klein, dik of dun, maakt haar niet uit. Iedere bezoekende hond wordt vriendelijk begroet. Maar zij maakt élke kat af die het waagt op háár territorium te komen. :mrgreen:
(Zij komt overigens haar tuin niet uit, hoor.)

dan durf ik mijn eigen huis niet meer in :jank:

En toch moet je dan eens kennis komen maken mijn Isis. De grootste kattenhaters draaien om als een blad aan de boom als ze haar zien. Je moet je voorstellen: een teer klein koppie, een véél te dik lijf (nou ja, te korte poten en een te dikke vacht :mrgreen: ) en een heel lief aanhankelijk karakter.
Dol op honden, loopt op de grootste rottweilers af om ze gezellig kopjes te geven (meestal zitten de honden verstijfd van angst :tongue: ).
Alleen katten heeft ze een pesthekel aan. Ik denk dat het komt omdat ze zelf vindt dat ze een hond is. :lol1:
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ja maar als een kat in mijn tuin kwam om daar mijn konijnen of mijn honden lastig te vallen, dan werd ik toch een kattenhater en dan liet ik mijn hond lekker haar gang gaan in haar kattenhaat. Dan was mijn probleem zo opgelost.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Toen ik geen hond had wilde ik katkroelen, gezellig zo'n spinnend poezenbeest. Maar ze vlogen me uit de weg als ze me zagen.
En nu ik een hond heb hoef ik ze niet en komen ze soms met 3 tegelijk achter ons aan. Manu heeft al verschillende keren krijsende katten op zijn ruggetje gehad :schrik:

Maarre, dit is zo'n ding wat ik bedoelde. Alleen horen honden het dus ook, dat is dan weer jammer.
http://www.ongedierteplaats.nl/katten-v ... wwodsVwA5Q
iones
Zeer actief

Mensen schijnen het soms ook te horen en die worden daar ook stapelgek van.
Mensen moeten gewoon hun katten bij zich houden. En anders een huis kopen met een hele grote tuin, of buiten wonen op het platteland.
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Lizzie. schreef:mijn buurkatten weten precies wanneer de honden in de tuin zijn of niet, zodra ik de keukendeur open doet dan zie je de buurkatten weg rennen en ze blijven mijn tuin onderschijten. Hoop dat jij niet zo van die hardnekkige buur kat hebt ;)
Hier net zo.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Manu

iones schreef:Mensen schijnen het soms ook te horen en die worden daar ook stapelgek van.
Mensen moeten gewoon hun katten bij zich houden. En anders een huis kopen met een hele grote tuin, of buiten wonen op het platteland.
Ja, maar hoe is de vraag. Zo'n e-collar en de afstandsbediening aan je buren geven :zweep:
iones
Zeer actief

Tara schreef: Ik vind dat maar zo raar, waarom wordt zulk asociaal gedrag van katten wel getolereerd en van honden niet?
Omdat er dubbele moraal is. Heb ik al vaker gezegd.
Als een hond bijt is het erg, als een kat bijt is het niet erg.

Een kat mag beesten doodbijten, ook in andermans tuin. Maar een hond mag dat niet want dan moet hij aan de lijn. (niet dat ik doodbijten van beesten überhaupt goedkeur).
iones
Zeer actief

Husky_Manu schreef:
iones schreef:Mensen schijnen het soms ook te horen en die worden daar ook stapelgek van.
Ja, maar hoe is de vraag. Zo'n e-collar en de afstandsbediening aan je buren geven :zweep:
Nee, met catfence, de variant voor katten van dogfence.

Een halsband die waarschuwt als het dier te ver gaat, en dan uiteindelijk een stroomstootje geeft. Je mag het alleen niet 24 uur per dag om doen.

Maar als je een goed omheinde tuin hebt, kun je op twee lagen stroomdraad aanbrengen.
Stroomdraad houdt ook paarden, koeien en ander vee binnen. Je moet wat he.
Manu

Ik denk dat dan veel minder mensen katten kunnen hebben. Zo'n 50% van de katteneigenaren laten hun katten los in hun woonwijk. Ik zie zelf het probleem niet zo eigenlijk. Zijn best lenige beestjes dus een zwaai kunnen ze best hebben.
Toen ze onze pup besprongen heb ik ook een paar aan hun velletjes in het rond gesmeten.
iones
Zeer actief

Husky_Manu schreef:Ik denk dat dan veel minder mensen katten kunnen hebben. Zo'n 50% van de katteneigenaren laten hun katten los in hun woonwijk. Ik zie zelf het probleem niet zo eigenlijk. Zijn best lenige beestjes dus een zwaai kunnen ze best hebben.
Toen ze onze pup besprongen heb ik ook een paar aan hun velletjes in het rond gesmeten.
Katten kunnen op allerlei manieren overlast bezorgen.
Je leest in dit topic zelfs over agressie naar andere dieren toe. Maar ook over binnendringen in andermans huis, pas gekochte eenjarige plantjes omspaaien, op de nog warme motorkap van de auto liggen en krassen achter laten, vieze poepjes in iemand anders z'n tuinn, ik heb al allerlei klachten voorbij zien komen.

Ik snap gewoon niet dat dat mag.

Op het platteland hoor je daarover niet te klagen. Maar daar is de druk gewoon veel lager. Katten kunnen daar overal heen. Die zijn dan niet aangewezen op die paar tuintjes van de buren.
lieke
Zeer actief
Contacteer:

O God, we zijn weer zover.... het maandelijkse kattenbashtopic. :roll:

Nog even en dan komen de voorstellen om kattenbelasting te gaan heffen weer op tafel. Want het is toch zóóó oneerlijk dat er wel hondenbelasting bestaat en dat katten (verdúlleme! :hmmm: ) helemaal gratis mogen worden gehouden.
En dat terwijl ze énorm veel overlast veroorzaken: in grote getale arme hondjes aanvallen, tuinen verrabbezakken, de héle fauna van Nederland doodmaken én nog eens in je slaapkamer komen om eens lekker te piesen.

Heb ik nu alle grieven genoemd?
Afbeelding
iones
Zeer actief

Yeah... katten bashen! Leuk! :W:
lieke
Zeer actief
Contacteer:

Tara schreef:
lieke schreef:O God, we zijn weer zover.... het maandelijkse kattenbashtopic. :roll:

Nog even en dan komen de voorstellen om kattenbelasting te gaan heffen weer op tafel. Want het is toch zóóó oneerlijk dat er wel hondenbelasting bestaat en dat katten (verdúlleme! :hmmm: ) helemaal gratis mogen worden gehouden.
En dat terwijl ze énorm veel overlast veroorzaken: in grote getale arme hondjes aanvallen, tuinen verrabbezakken, de héle fauna van Nederland doodmaken én nog eens in je slaapkamer komen om eens lekker te piesen.

Ik denk het wel ja, slotje vragen? :mrgreen:

Doe maar niet. Ik heb net een (FB-)ruzie achter de rug met een stel lui die het IQ van een winterwortel hebben en ik zit hier met opgestroopte mouwen.
Ik lust jullie allemaal ráuw. :hmmm:
Afbeelding
iones
Zeer actief

Maakt het paleo dieet zo agressief ja? Dan moet je gewoon een kat kopen. daar kun je lekker tegen boksen en bashen.
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie

Ongelezen bericht door luna2906 »

Ja iones heeft haar stokpaardje weer gevonden :cheer:

Je kunt ook, ik noem echt iets heel geks nu, de buren vragen of ze de kat misschien binnen willen houden :schrik: voor je er honden op af stuurt en stroomdraadjes gaat spannen.

Hebben onze overburen ook bij ons gedaan (al vermoed ik dat het alleen is omdat hij weet bij wie Aylin hoort en ze nogal een opvallende verschijning is) en nu heb ik haar binnen. Het is mijn dier en op het moment dat een ander aangeeft er last van te hebben, doe ik daar iets mee. Het leven kan zo simpel zijn soms :D
lieke
Zeer actief
Contacteer:

Tara schreef:
lieke schreef:
Tara schreef:
lieke schreef: Heb ik nu alle grieven genoemd?
Ik denk het wel ja, slotje vragen? :mrgreen:

Doe maar niet. Ik heb net een (FB-)ruzie achter de rug met een stel lui die het IQ van een winterwortel hebben en ik zit hier met opgestroopte mouwen.
Ik lust jullie allemaal ráuw. :hmmm:
Oh, je volgt het Paleo-dieet? En? Werkt het? :mrgreen:

Nee. Ik ben van nature agressief. :mep:
Afbeelding
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Zo handig een hond! :ok: Hier wordt onze kat flink gegrepen door de buurkat, die gaat er echt voor. Hopelijk als Ayleen wat groter is komt die kat niet meer bij ons in de tuin, en kan onze weer lekker liggen.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

lieke schreef:O God, we zijn weer zover.... het maandelijkse kattenbashtopic. :roll:

de belasting is al even langsgeweest ;)
Belasting betalen ze ook niet maar schijten alles onder. Vreselijk
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
iones
Zeer actief

luna2906 schreef:Ja iones heeft haar stokpaardje weer gevonden :cheer:

Je kunt ook, ik noem echt iets heel geks nu, de buren vragen of ze de kat misschien binnen willen houden :schrik: voor je er honden op af stuurt en stroomdraadjes gaat spannen.

Hebben onze overburen ook bij ons gedaan (al vermoed ik dat het alleen is omdat hij weet bij wie Aylin hoort en ze nogal een opvallende verschijning is) en nu heb ik haar binnen. Het is mijn dier en op het moment dat een ander aangeeft er last van te hebben, doe ik daar iets mee. Het leven kan zo simpel zijn soms :D
Nou, dat werkt dus niet altijd.
Susanne1973 schreef:Hier loopt ook een 'Osama'. Wat een vreselijk nare kat is dat! Een witte, dove (in tact) kater.
Valt alles aan wat ie tegen komt. Kinderen, honden en andere katten.
Een poosje geleden heeft ie zelf een aantal cavia's gepakt (die ik vervolgens half aangevreten weer terug vond in de bosjes)!
Ik ben naar de buurvrouw gegaan en gevraagd wat ze in godsnaam zelf nog leuk vond aan die tiran.
En wat zei ze? Ach, dat is de natuur. Ik kan hem zelf ook niet aaien. Hij krijgt water en voer en voor de rest vermaakt ie zichzelf maar!
Ik was met stomheid geslagen. Die witte gaat dus echt de boom niet in, die gaat vol op zijn tegenstander in.
Manu

Ik maak me er niet zo druk om.
Net als honden die af en toe een foutje maken. Ach, ze hebben veel meer leuke capriolen dan vervelende. Als je in een woonwijk woont zit je nu eenmaal met meer mensen bij elkaar dus ook met meer beesten.
iones
Zeer actief

lieke schreef:

Nee. Ik ben van nature agressief. :mep:
Het is dat ik absoluut niets weet van diëten, anders kon ik nu een suggestie doen dat je wat minder agressief werd.
Het enige wat ik weet, is wat lekker is. En dat zijn meestal niet heel gezonde dingen maar juist heel calorierijke.
luna2906
Zeer actief

@iones: niet altijd, maar het is hier vaak de laatste optie die voorbij komt, terwijl het eigenlijk de eerste zou moeten zijn.

@lieke: wil je mijn kat lenen? Die is zo rete chagrijnig, kunnen jullie het op elkaar botvieren!
iones
Zeer actief

luna2906 schreef:@iones: niet altijd, maar het is hier vaak de laatste optie die voorbij komt, terwijl het eigenlijk de eerste zou moeten zijn.
Het is het gemakkelijkste dus het zou het eerste zijn wat bij mij op kwam. Ik ben namelijk nogal lui uitgevallen. Dus kies de gemakkelijkste weg.
lieke
Zeer actief
Contacteer:

luna2906 schreef:@iones: niet altijd, maar het is hier vaak de laatste optie die voorbij komt, terwijl het eigenlijk de eerste zou moeten zijn.

@lieke: wil je mijn kat lenen? Die is zo rete chagrijnig, kunnen jullie het op elkaar botvieren!
Hoeft niet Luna. Ik haal zo mijn zoon wel uit bed en ga 'm lekker slaan. Hij heeft vast vandaag wel iets gedaan waardoor hij een pak slaag heeft verdiend. En ik ben mijn frustratie dan kwijt. :cheer:
Afbeelding
luna2906
Zeer actief

lieke schreef:

Hoeft niet Luna. Ik haal zo mijn zoon wel uit bed en ga 'm lekker slaan. Hij heeft vast vandaag wel iets gedaan waardoor hij een pak slaag heeft verdiend. En ik ben mijn frustratie dan kwijt. :cheer:
:LOL: :LOL:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”