Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Stomme stomme hond!!!!!
Moderator: moderatorteam
- iones
- Zeer actief
Re: Stomme stomme hond!!!!!
Waarschijnlijk is het zout er ook uit gekomen na die spuit. Ik zal er over googelen en dan kan ik dat een keer terugkoppelen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- Shima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Hoe oud is jouw dierenarts, doet ie wel aan bijscholing?
Nee, serieus... ik zou hem daar echt even op wijzen om te voorkomen dat ie het meer mensen laat doen. 
-
Neeltje
Dan kan ze er toch naar toe gaan? Ik heb wel eens een zieke cavia gehad en ze was op de praktijk in Leende, ze is toen toch naar de praktijk in Eindhoven gekomen. (dit is wel een andere 'ze' dan die van Iones)iones schreef:Al zou ze het hebben gehad, er was niemand op de praktijk die het toe kon dienen. Zelf was ze namelijk niet op de praktijk.crutz schreef:apart dat een gemiddelde DA praktijk geen braakmiddel op voorraad heeft, zou er idd ook niet meer komen....
- pioenroos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
- Aantal honden: 2
Ik vind het trouwens ook wel raar dat er na de braakinjectie geen anti-misselijkheids injectie is gegeven? Toen Mies een nectarine pit opgegeten had konden we direct komen en heeft de da tussendoor spreekuur even de prik gezet. Nadat de pit (en haar ontbijt) eruit was ging er direct een cerenia injectie in.
Kost wat, maar "anders blijven ze nog een paar uur misselijk en dat is sneu". Mies heeft een paar uur diep geslapen maar heeft zich denk ik maximaal 20 minuten echt beroerd gevoeld.
Hopelijk heeft hij geen vervelende bijwerkingen van het zout eten en geneest de kattenkrabbel snel!
Kost wat, maar "anders blijven ze nog een paar uur misselijk en dat is sneu". Mies heeft een paar uur diep geslapen maar heeft zich denk ik maximaal 20 minuten echt beroerd gevoeld.
Hopelijk heeft hij geen vervelende bijwerkingen van het zout eten en geneest de kattenkrabbel snel!
- iones
- Zeer actief
Bobbes is de zelfde avond nog de hele avond in de schuur geweest op rattenjacht en had dus nergens meer last van. Ik zal de volgende keer weer tegen mijn dierenarts zeggen wat ik gelezen heb over het zout. Maar ik ga hierdoor niet naar een andere dierenarts, want ik ben persoonlijk met haar bevriend en ze heeft me vaak zat heel goed geholpen met een paard (Om 22.30 u moeten komen en tot 1.30 uur bezig zijn met het hechten van mijn merrie en dan nog niet het hoofd tarief rekenen bijvoorbeeld). Je moet dingen tegen elkaar afwegen he.
Daarom niet te snel oordelen over mijn dierenarts.
Daarom niet te snel oordelen over mijn dierenarts.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
Gentle
- Actief
- Mijn ras(sen): Ruwhaar Teckel (standaard) & Amerikaanse Staffordshire Terriër
Nou een dierenarts die adviseert om zout te geven oordeel ik wel snel over.
Dat ze goedkoop is of een persoonlijke vriend maakt het niet minder gevaarlijk om een lading zout aan een hond te geven.
Dat ze goedkoop is of een persoonlijke vriend maakt het niet minder gevaarlijk om een lading zout aan een hond te geven.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Weet trouwens niet of de DA zelf dat advies gaf of de assistente?Gentle schreef:Nou een dierenarts die adviseert om zout te geven oordeel ik wel snel over.
Zo heel lang is dat nog niet bekend over dat zout.
Een tijdje geleden werd dat nog uitgebreid geadviseerd.
En bij elke DA kunnen fouten gemaakt worden.
Dat is tenminste mijn ervaring.
Een goed contact en kunnen overleggen is ook wat waard
- iones
- Zeer actief
Ja, je moet dingen tegen elkaar opwegen, zo zie ik het ook.
Kijk, diezelfde dierenarts weet mij ook weer te vinden als ze een hond heeft in de praktijk die ze moest euthanaseren, wat ze dan uit principe niet doet omdat de hond dan te goed zou zijn. En dan vang ik die hond voor haar op en zij helpt ook mee met herplaatsen. En zo doen we dat ook met katten.
Ze heeft ook de juiste inborst en dat vind ik belangrijk.
Kijk, diezelfde dierenarts weet mij ook weer te vinden als ze een hond heeft in de praktijk die ze moest euthanaseren, wat ze dan uit principe niet doet omdat de hond dan te goed zou zijn. En dan vang ik die hond voor haar op en zij helpt ook mee met herplaatsen. En zo doen we dat ook met katten.
Ze heeft ook de juiste inborst en dat vind ik belangrijk.
- rose
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
Fijn dat het met een sisser afgelopen is