idem hier. ik voer de honden. punt. soms doet mijn man dat. als ik dan thuis kom doen ze net alsof ze al een week geen eten gehad hebben en komt het soms dus voor als man vergeet te zeggen dat hij ze al gedaan heeft of hij weer weg is als ik thuis kom dat ze twee keer eten krijgen. het zal gewoonte zijn: vrouwtje=eten maar wij vinden het leuker te denken dat ze ons proberen te foppen "haha hadden ze je weer te pakken!"Selene schreef:Mijn partner werkt heel veel en ik ben normaal diegene die voor de honden zorgt als in uitlaten en eten. Sep traint op zondag met mijn partner maar de rest doe ik.
Normaal laat ik ze uit voordat ik ga koken, dan moeten ze wachten, na het eten ga ik met ze uit, dan gaan zij eten en na het eten nog even eruit.
Zojuist is mijn partner met de honden weggeweest en zijn ze lekker uitgelaten maar alsnog staan ze hier beiden bij mij te piepen dat ze uit willen en zodra ik opsta vliegen ze naar de deur. Maf toch eigenlijk?
Blijkbaar gewoontedieren ondanks dat ze moe zijn?
Hoe zit dat bij jullie?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Waarom? ritme? gewoonte?
Moderator: moderatorteam
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
Re: Waarom? ritme? gewoonte?

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
ja, hier zeg ik altijd : maar dat weten de honden toch niet.M@scha schreef:idem hier. ik voer de honden. punt. soms doet mijn man dat. als ik dan thuis kom doen ze net alsof ze al een week geen eten gehad hebben en komt het soms dus voor als man vergeet te zeggen dat hij ze al gedaan heeft of hij weer weg is als ik thuis kom dat ze twee keer eten krijgen. het zal gewoonte zijn: vrouwtje=eten maar wij vinden het leuker te denken dat ze ons proberen te foppen "haha hadden ze je weer te pakken!"Selene schreef:Mijn partner werkt heel veel en ik ben normaal diegene die voor de honden zorgt als in uitlaten en eten. Sep traint op zondag met mijn partner maar de rest doe ik.
Normaal laat ik ze uit voordat ik ga koken, dan moeten ze wachten, na het eten ga ik met ze uit, dan gaan zij eten en na het eten nog even eruit.
Zojuist is mijn partner met de honden weggeweest en zijn ze lekker uitgelaten maar alsnog staan ze hier beiden bij mij te piepen dat ze uit willen en zodra ik opsta vliegen ze naar de deur. Maf toch eigenlijk?
Blijkbaar gewoontedieren ondanks dat ze moe zijn?
Hoe zit dat bij jullie?

dus de honden weten niet dat mijn man weet dat ik ze heb uitgelaten, bijvoorbeeld, dus proberen ze het gewoon nog een keer bij de ander. (snap je?)
net als met eten geven. heeft mijn man ze al gegeven, maar de honden denken dat ik dat niet weet, en proberen bij mij weer eten te krijgen.
ha,ha volgens mij proberen ze het gewoon weer bij de "ander''

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
volgens mij is 'omdat het zo hoort' heel belangrijk voor hondjes
als ik jan en gina lappen, kipdelen of ander kauw- en scheurspul los buiten op de plaats gaf, bleven ze de hele verdere avond zeuren om eten, dat hadden ze dan volgens hen niet gehad.
deed ik diezelfde lappen of kipdelen in hun bak en gaf het ze dan buiten (waar ze het vervolgens zelf die bak uitsleepten), was het wel goed: eten hoort in een bak en niet zomaar op de grond
als ik jan en gina lappen, kipdelen of ander kauw- en scheurspul los buiten op de plaats gaf, bleven ze de hele verdere avond zeuren om eten, dat hadden ze dan volgens hen niet gehad.
deed ik diezelfde lappen of kipdelen in hun bak en gaf het ze dan buiten (waar ze het vervolgens zelf die bak uitsleepten), was het wel goed: eten hoort in een bak en niet zomaar op de grond

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Selene
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders
- Aantal honden: 2
Daar zou je best wel eens gelijk in kunnen hebbenrenee-uk schreef:volgens mij is 'omdat het zo hoort' heel belangrijk voor hondjes
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it
Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it
Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- Contacteer:
Hier geen vaste regelmaat, alleen dat ze minimaal 4x per dag buiten komen.
Ik heb geen vaste tijd voor lopen of eten, ook niet voor de lange wandeling. Soms is dat 2x per dag een wandeling van ruim een uur, sommige dagen lopen we niet meer dan een half uur, maar dan wel ieder rondje en gaan we weer vaker.
Heeft Boomer de behoefte om naar buiten te gaan, dan gaat hij bij de voordeur liggen. Gebeurd zelden, over het algemeen zit er zo'n 3 uur tussen de uitlaatronden, soms 1,5 uur zoals vanmiddag, als ik liever droog loop
Voor Boomer is het zo dat ik altijd het 1e rondje loop. Hij tilt zijn kop niet eens op als Gio 's morgens vroeg naar zijn werk gaat.
Saar heeft daar moeite mee; als Gio om half 4 weggaat, blijft zij net zolang heen en weer lopen totdat ik opsta.
Verder is Boomer gewend dat ik ga werken als het 1e rondje en extra lang rondje is. Loop ik extra lang met het 1e rondje op mijn vrije dag, ook dan verdwijnt hij in zijn mand om te wachten tot ik vertrek.
Ik heb geen vaste tijd voor lopen of eten, ook niet voor de lange wandeling. Soms is dat 2x per dag een wandeling van ruim een uur, sommige dagen lopen we niet meer dan een half uur, maar dan wel ieder rondje en gaan we weer vaker.
Heeft Boomer de behoefte om naar buiten te gaan, dan gaat hij bij de voordeur liggen. Gebeurd zelden, over het algemeen zit er zo'n 3 uur tussen de uitlaatronden, soms 1,5 uur zoals vanmiddag, als ik liever droog loop

Voor Boomer is het zo dat ik altijd het 1e rondje loop. Hij tilt zijn kop niet eens op als Gio 's morgens vroeg naar zijn werk gaat.
Saar heeft daar moeite mee; als Gio om half 4 weggaat, blijft zij net zolang heen en weer lopen totdat ik opsta.
Verder is Boomer gewend dat ik ga werken als het 1e rondje en extra lang rondje is. Loop ik extra lang met het 1e rondje op mijn vrije dag, ook dan verdwijnt hij in zijn mand om te wachten tot ik vertrek.
- cornelia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar
Ik ben zelf nogal een fan van "rust, reinheid en regelmaat", no alarms and no surprices etc. etc. en bij ons is er dan ook veel voorspelbaar. Komt denk ik door mijn werk waarin de rust en regelmaat vaak ver te zoeken zijn en waar het met de reinheid ook nog al eens tegenvalt. Daarnaast zie ik vaak dat een beetje meer van de 3 r'en voor veel mensen een uitkomst zou bieden/ uitkomst bied.
Er is echter een verschil tussen rust, reinheid en regelmaat en star zijn.
Ik geloof dat honden erg gestructureerde wezens zijn, daar hebben ze baad bij, dat geeft rust, veiligheid, zekerheid, vertrouwen etc. Ze weten waar ze aan toe zijn, wat ze kunnen verwachten van de leiding zal ik maar zeggen. Vandaaruit kunnen ze juist flexibel mee bewegen met dingen die eens anders gaan. Vertrouwen dat alles wel goed komt. Ik denk dus dat een onrustige en drukke hond baad kan hebben bij een r,r en r. Maar dat zal eerst bij de mens (baas, leider) moeten beginnen.
Dit wil niet zeggen dat er honden zijn die het geweldig goed doen (en gelukkig zijn) in een minder gestructureerde omgeving. Uitzonderingen bevestigen de regel.
Overigens lijkt een omgeving vaak ongestructureerd maar is het dat niet, er zijn altijd vaste punten op de dag die de structuur aangeven en het kader vormen waarbinnen zaken vervolgens niet altijd vast liggen maar wel terugkerend aanwezig zijn. Ook dat is structuur.
Er is echter een verschil tussen rust, reinheid en regelmaat en star zijn.
Ik geloof dat honden erg gestructureerde wezens zijn, daar hebben ze baad bij, dat geeft rust, veiligheid, zekerheid, vertrouwen etc. Ze weten waar ze aan toe zijn, wat ze kunnen verwachten van de leiding zal ik maar zeggen. Vandaaruit kunnen ze juist flexibel mee bewegen met dingen die eens anders gaan. Vertrouwen dat alles wel goed komt. Ik denk dus dat een onrustige en drukke hond baad kan hebben bij een r,r en r. Maar dat zal eerst bij de mens (baas, leider) moeten beginnen.
Dit wil niet zeggen dat er honden zijn die het geweldig goed doen (en gelukkig zijn) in een minder gestructureerde omgeving. Uitzonderingen bevestigen de regel.
Overigens lijkt een omgeving vaak ongestructureerd maar is het dat niet, er zijn altijd vaste punten op de dag die de structuur aangeven en het kader vormen waarbinnen zaken vervolgens niet altijd vast liggen maar wel terugkerend aanwezig zijn. Ook dat is structuur.
- Terry
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Wetter
Kira kan uitstekend klok kijken en waarschuwt wel als het tijd is voor wandelen of eten. Ze zit er ook geen 5 minuten naast. Ze heeft me heel goed getraind en moet er ook om lachen.
Om half 10 krijgt ze eten en begint nu zo af en toe haar hoofd al op te tillen, kijken of ik het ook weet dat etenstijd eraan komt.
Om half 10 krijgt ze eten en begint nu zo af en toe haar hoofd al op te tillen, kijken of ik het ook weet dat etenstijd eraan komt.
Groetjes, Terry
.
ik laat de oppas hond 's morgens uit, maar die wil na 1 maal poepen en plassen weer naar binnen , een gewoonte !.
ik heb Bauke nooit " even " uitgelaten , maar gelijk meegenomen naar boodschappen doen , enz , dan is die gewoonte van " even " er uit .
ik laat de oppas hond 's morgens uit, maar die wil na 1 maal poepen en plassen weer naar binnen , een gewoonte !.

ik heb Bauke nooit " even " uitgelaten , maar gelijk meegenomen naar boodschappen doen , enz , dan is die gewoonte van " even " er uit .