Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Honden op hotelmeubels?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Re: Honden op hotelmeubels?

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Wij gaan nooit met Toots naar een hotel of in een vakantie huisje.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Nee thuis in principe niet, dus in een hotel zeker niet.
Percy
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): chinese naakthond

Ongelezen bericht door Percy »

2x in een hotel overnacht met hond en beide keren de honden op de bank en in bed zonder eigen dekens. Ik was ( ook thuis ) wel altijd hun voetjes voor ze in bed stappen en mijn hondjes verharen ook niet overmatig , dus een grote modderboel wordt het niet.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

In het verleden heb ik af en toe wel eens in een hotel overnacht als ik naar een show ging die ver weg was. Dan mocht de hond wel op het bed, maar alleen op de fleeceplaid liggen die ik mee had. En ik liet de hond niet alleen achter in de hotelkamer.
In de huizen die we tijdens vakanties huren, mogen ze alleen op de bank als er een plaid overheen ligt. En wij gaan bijna altijd naar een Dog Walk Trail accommodatie en daar is in het huis wat we huren zelfs een aparte kamer met bedden voor de honden. Daar leggen we dan alsnog onze eigen kleden/plaids overheen.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

de enige keer dat ik met honden op vakantie ben geweest hadden we de bench bij ons voor gina, die in die tijd niet altijd zindelijk was 's nachts.
jan mocht sowieso niet op bank en bed en deed dat ook niet.
honden alleen laten in vakantiehuizen doe ik niet, dus dat was niet van toepassing.

als we volgend jaar wel naar nederland gaan neem ik rietjes slaapbed en haar kleedje voor in het woongedeelte mee, heeft ze mooi haar eigen ligplekjes.
ook riet gaat niet op bank en bed en wordt evenmin alleen thuisgelaten.
tijdens het verblijf veeg of zuig ik haren op, ik hou er zelf niet van om in de rotzooi te zitten ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Ik neem altijd eigen lakens mee en dekens om alles af te dekken en dan liggen de honden net als thuis op bed of op de bank.
Nog nooit geen probleem geweest ,ieder huisje waar ik tot nu toe geweest ben ,alleen met Jan of met een vriendin ben ik nog steeds welkom.
Laatst gewijzigd door tineke op 30 okt 2013 15:55, 1 keer totaal gewijzigd.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

als ik al ga, huisje of hotel, neem ik mijn eigen beddengoed mee, dus hoeslaken, dekbed, kussen en ja hoor, dan mogen hondjes er lekker bij :cheer: , op banken oid, daar neem ik kleden voor mee
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Ben ik dan de enige die daar niet zo netjes in is? :mann:
Okay, ik zorg wel dat de honden niet vies zijn of zand meeslepen. Meestal hebben ze die dag toch alleen maar in een auto gezeten en verliezen ze alleen wat haar. Maar ja, dan mogen ze van mij wel op bed. Die moet toch worden verschoond na elke gast neem ik aan.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Miranda schreef:
Tara schreef:Als jullie met de hond(en) in een huisje of hotel zijn, laten jullie de honden dan ook op de bank of op bed?
Ja. Maar ik leg er zorgvuldig kleden onder.
Dit ;-)

Bovendien hebben wij altijd een huisje met wasmachine en droger dus ik zorg voor verschoningen en was die daar dan.

Ik vind het absoluut niet kunnen om "zomaar" zonder bescherming in een huisje honden op bed en bank te laten. Het mag vaak ook niet. Daar waar het niet mag, bonjour ik ze er dus ook af, maar ik zorg hoe dan ook voor plaiden en kleden want omdat ze het thuis wel mogen zitten ze er behoorlijk snel op ;-) Dan dus maar op een plaid/kleed.

Suzanne
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Maeve schreef:Ben ik dan de enige die daar niet zo netjes in is? :mann:
Okay, ik zorg wel dat de honden niet vies zijn of zand meeslepen. Meestal hebben ze die dag toch alleen maar in een auto gezeten en verliezen ze alleen wat haar. Maar ja, dan mogen ze van mij wel op bed. Die moet toch worden verschoond na elke gast neem ik aan.
Ja, het beddegoed wel maar ik moet er toch al met al niet aan denken. Ik wil nl wel mijn eigen honden op bed, maar niet "jouw honden" ;-)
Ik vind dat je het zoals jij het doet niet kunt maken ;-( En, het mag dus niet!

Suzanne
rakker2000
Zeer actief
Mijn ras(sen): x boerenfox
parson russell terrier
boerenfox

Ongelezen bericht door rakker2000 »

heb ook dan fleecekleden bij mijn voor de bank(en) en op bed heb ik mijn eigen dekbed en onderlaken bij me.
Zolang mensen denken dat honden geen gevoel hebben,
moeten honden het gevoel hebben, dat mensen niet kunnen denken.
Ri@nne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.

Ongelezen bericht door Ri@nne »

Ik neem haar eigen dekens mee en een sprei voor op bed, mocht ze daarop willen.
Zonder deken mag ze nergens op de bank dus doet ze dat ook niet.
Alleen laten doe ik niet in een vreemde omgeving, dan blijft ze liever eventjes in de auto zitten als het echt niet ander is!
Afbeelding
All my dreams... would still be dreams.. if there hadn't been you... :I: Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

~Suzanne~ schreef:
Maeve schreef:Ben ik dan de enige die daar niet zo netjes in is? :mann:
Ja, het beddegoed wel maar ik moet er toch al met al niet aan denken. Ik wil nl wel mijn eigen honden op bed, maar niet "jouw honden" ;-)
Ik vind dat je het zoals jij het doet niet kunt maken ;-( En, het mag dus niet!

Suzanne
En ik wil best jouw honden op bed, maar jou beslist niet :O:

Ik vind hotels en huisjes dus sowieso vies. Wie heeft er alkemaal wel niet op dat matras geslapen? Maar de sporadische keren dat we in zo'n gelegenheid overnachten, mogen ze wel op bed. Eigen overtrekken mee enzo. Maar dan nog. Meestal ligt er in zo'n huisje ook links en rechts vloerbedekking, en ben ik me toch de schampus aan het poetsen de laatste dag.

Ben ik liever gewoon thuis. Zet ik de schuifpui open, en blaas ik een paar keer heel hard. Liggen alle haren buiten :cheer: :cheer: :cheer:
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

nou ik vind het idd ook viezer wie er allemaal op het matras heeft gelegen en wat hij/zij/hullie daar uitgespookt hebben dan een evt hond op het dekbed :) Maar puntje bij paaltje slaap ik meestal toch prima :P
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

Ja hoor... nog niemand horen piepen. Doe loopse teven wel een broekje aan tegen het lekken :F:
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
Marion.

sbientje schreef:nou ik vind het idd ook viezer wie er allemaal op het matras heeft gelegen en wat hij/zij/hullie daar uitgespookt hebben dan een evt hond op het dekbed :) Maar puntje bij paaltje slaap ik meestal toch prima :P
Ik ook wel hoor. Maar inderdaad. Dekbedden en hoezen worden prima gereinigd. Met matrassen is dat lastiger. Vloerbedekking vind ik ook ontzettend goor. Ik heb liever dat daar 1000 honden hebben overnacht, dan 1 vent of dame die tekort kwamen :schrik:
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Marion. schreef:
sbientje schreef:nou ik vind het idd ook viezer wie er allemaal op het matras heeft gelegen en wat hij/zij/hullie daar uitgespookt hebben dan een evt hond op het dekbed :) Maar puntje bij paaltje slaap ik meestal toch prima :P
Ik ook wel hoor. Maar inderdaad. Dekbedden en hoezen worden prima gereinigd. Met matrassen is dat lastiger. Vloerbedekking vind ik ook ontzettend goor. Ik heb liever dat daar 1000 honden hebben overnacht, dan 1 vent of dame die tekort kwamen :schrik:
Klopt, ik kan mij minder druk maken om een verdwaalde hondenhaar in een hotel. Een ranzig matras door alle lichaamssappen en zweet van mijn voorgangers vind ik vele malen viezer.
Marion.

Muk schreef:
Marion. schreef:
Klopt, ik kan mij minder druk maken om een verdwaalde hondenhaar in een hotel. Een ranzig matras door alle lichaamssappen en zweet van mijn voorgangers vind ik vele malen viezer.
Ik ga me van alles bedenken. Niet eens dat het ranzig is hoor (mijn matras thuis is waarschijnlijk ranziger, maar dan wel van mijn eigen lichaamssappen).

We sliepen eens heel romantisch in een oud kasteeltje in Limburg. Gatverdegatver, ik vond het goor. Het was niet goor, het was heel erg schoon, maar er lag eeuwenoude vloerbedekking. Ik moest 's nachts naar de wc en ik heb eerst mijn sokken aangedaan. No way dat ik met blote pootjes over die vloerbedekking ging hobbelen :O:
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Tara schreef:De naakthonden even buiten beschouwing latend, ik merk gewoon dat er toch altijd wel wat haartjes door het beddengoed heen op de matrassen en dekbedden terecht komen. Van mijn eigen honden vind ik dat al niet zo fijn, laat staan van andermans honden.
Inderdaad en de trauma's van mijn pubercarrière als kamermeisje zijn nog vers. Het is enorm vervelend om maar 15 minuten aan een kamer te mogen besteden, en vervolgens vind je overal zwarte stekelhaartjes in het witte meubilair, de douche vol zand en zwarte vegen in de lakens. :gvd:

Mijn hond mag op sommige plekken op de bank, op sommige plekken niet. Ze probeert het als ze ergens nieuw is, en komt er dan achter of het mag of niet en schikt zich daar in. Ik neem meestal haar schapenvacht mee. Lekker licht en klein op te rollen.
Als ik haar moet achterlaten, zorg ik ervoor dat er iets op de bank ligt.
Afbeelding
Bons
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgebacks

Ongelezen bericht door Bons »

Ik wil niet dat men last heeft van onze honden als wij ergens (te gast) zijn. Dus mogen ze bij anderen (waaronder hotel/vakantiehuisje) niet op de bank of op het bed. Als er geen plek zou zijn waar ze anders fatsoenlijk kunnen liggen zorg ik wel dat we iets bij ons hebben om over bank/bed te leggen.
Growing up I learned that pleasing everybody is impossible. Pissing everybody of on the other hand, is a piece of cake! ;)
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Ik heb nog nooit een hond meegenomen naar een hotel, maar ik zou ook kleden o.i.d. meenemen.
Omdat ik het netjes achter wil laten, en zodat honden welkom blijven.
Asta

Ongelezen bericht door Asta »

ik ben vooral voorzichtig omdat ik graag terug wil naar sommige hotels, en dus geen overlast wil veroorzaken, dus stofzuig ik wanneer nodig Asta is af en toe een haarbal. Dat er wie wat nog wat op het matras ligt, tja het zij zo, het is een hotel natuurlijk. Maar hondenharen kunnen zichtbare overlast zijn. En dat wil ik dus liever niet. Ik geef dus ook een leuke fooi aan de schoonmaker
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Dit zijn Rio en Micron in ons laatste vakantiehuisje ,naar hotels gaan wij eigenlijk nooit.
Sowieso enkel naar huisjes waar meerdere honden zijn toegestaan.

De lakens op de bed zijn van mij ,net als de dekens erop en de slopen.
Hier hadden ze trouwens plastic hoezen over de matrassen heen die vervangbaar waren .

Afbeelding

En dit is Eebje op de bank aldaar.

Afbeelding

Als je je huisje bewust verhuurt aan mensen met honden dan weet je toch dat die aanwezig zijn lijkt mij ,en heb je daar dus klaarblijkelijk geen moeite mee.
Neemt niet weg dat je gewoon de rotzooi achter je kunt opruimen die je hond maakt en je alles afdekt.
Toen wij uit ons laatste huisje vertrokken kreeg Alma binnen no time haar borg terug en de verzekering dat we ten alle tijde welkom waren.
En daarom gaan we volgend jaar dus weer :cheer: :cheer:
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Als wij in een huisje/hotel/noem maar op zitten, dan hebben we de halve auto volgeladen met hondenspullen. Dus ook dekens, extra schoonmaak middel, bench, zo'n plakrol om haren weg te halen.
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Ik vind het niet meer dan normaal dat je probeert zoveel mogelijk alles af te dekken als je honden op het bed/de bank mogen. Je bent te gast, ook al betaal je ervoor.
Dee schreef: Omdat ik het netjes achter wil laten, en zodat honden welkom blijven.
Ook dat is een goede reden inderdaad. :ok:
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

_Leonie schreef:Ik vind het niet meer dan normaal dat je probeert zoveel mogelijk alles af te dekken als je honden op het bed/de bank mogen. Je bent te gast, ook al betaal je ervoor.
Dee schreef: Omdat ik het netjes achter wil laten, en zodat honden welkom blijven.
Ook dat is een goede reden inderdaad. :ok:
Hier hetzelfde :ok:
Ook al heb ik naakthonden, er gaat altijd van alles mee om de meubels en evt bed af te dekken. Ze hebben dan wel geen haren maar wel vieze poten en met slecht weer zandlijven.
Ik kom ook graag terug op leuke plaatsen waar honden welkom zijn.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Pakdebal

Ongelezen bericht door Pakdebal »

Tara schreef:Ik heb het nou al een paar keer gezien hier, foto's van honden die languit op hotelbedden liggen, of op de bank in het vakantiehuisje.
als ik het deed , in een huisje nam ik wel een grote grand-foulard of een laken mee, , dus beslist niet direct op de bank of bed
trouwens ,
thuis mocht het ook nooit rechtstreeks , ik moest het wel steeds wassen waar hij op lag . !

maart schreef:de bedden zullen hopelijk wel ververst worden als er volgende gasten komen.
Ik kan me wel viezere dingen voorstellen immers waarin ik zou komen te liggen van mijn voorgangers dan wat hondenhaar.
schrijf je huisje of hotel maar op, dan ga ik daar niet als volgende er in ! :pffff:

................................

ik wilde naar een hotel met de hond , maar op eens mocht het niet meer , een vorige gast had zijn hond achtergelaten en had de meubels en bed gesloopt
ik
was dus de dupe van die vorige hond, terwijl mijn hond sliep als ik weg was . .jammer, was een leuke hotel ,, :ugh:
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Vrienden van mij hebben een chambre d'hôte in Frankrijk en zij verhuren juist graag aan mensen met honden omdat de kamers altijd heel schoon worden achtergelaten. Schoner dus dan bij mensen zonder honden (en mensen met kinderen zijn het ergst, qua vervuilen/schoonmaken, volgens hen :D ).
Afbeelding
Bertinabvd
Actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door Bertinabvd »

Nee, we nemen zijn mand mee en dat is zijn plek :)
Cjeld Baris von der Grünen Aue
Afbeelding
HillieS
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes

Ongelezen bericht door HillieS »

Het pension (met daarin een appartement waar wij inzaten) waar wij naar toe gaan in Duitsland daar mogen de honden op de meubels, en terwijl ze bij ons wel op het bed mogen om even een welterustenknuffel te komen geven, mogen ze dat daar niet (ook al nemen we ons eigen dekbed mee).
We hadden een stofzuiger nodig om het dekbed vacuüm te zuigen in zo'n zak, en ik heb meteen even de woonkamer grofweg gezogen. Het was niet smerig, maar na een kleine 2 weken liggen er van 2 honden wel wat haren en zand enzo na veel boswandelingen.
De bank had ik al met zo'n kledingplak roller gedaan.
We hoefden niet eens voor de honden te betalen! En 2 jaar geleden (toen we alleen Jamie nog maar hadden, vorig jaar gingen we niet) wel.
Op dat moment wist de pensionhoudster nog niet dat ik het appartement ook netjes had achter gelaten (waar we dit jaar voor de 4de keer waren, en manlief in zijn jeugd met zijn ouders ook al een keer of 9 was geweest)

Sowieso ben ik het dus ook eens met de opmerking van Dee... Je wil dat honden welkom blijven.
Maar je wil zelf ook welkom blijven met je eigen hond(en).
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”