Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Supertrots (apporteersport), update 1 juni

Moderator: moderatorteam

mito
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergschnauzer, ESS
Aantal honden: 3

Re: Supertrots (werkproef apporteersport nr2)

Ongelezen bericht door mito »

Marcel.s schreef:
mito schreef:Ok, mooi dat het dan toch nog gelukt is. Wel jammer dat het net niet op tijd is om mee te doen aan de eerste werkproef, zo veel zijn er nu ook weer niet in een jaar. Ga je dan voor de diplomadag in Alphen?
Ja ik heb vandaag m'n licentie gekregen dus ga me opgeven voor Alphen.

Nog een vraagje er worden dummy's en apporteerblokken gebruikt maar hoe werkt dat gebruiken ze je eigen dummy's of kun je alles krijgen?
Didi kent het apporteerblok niet dus dan moet ik daar nog mee oefenen.........................
En hoe moeilijk/ makkelijk zijn ze met enten? (Didi heeft een titerbepaling vandaar)
Bij een diplomadag moet je je eigen apporteervoorwerp gebruiken. Je kan dus een dummy meenemen en daar alle oefeningen mee doen. Bij de werkproeven wordt niet gewerkt met eigen dummies, dan hoef je dus niks mee te nemen. Veel proeven zijn dan met dummies, maar het kan ook zijn dat er proeven bij zijn met blokken, dummy-launcher of bijvoorbeeld een nep-eend.
Naar entingen wordt niet gevraagd je mag alleen niet meedoen met een hond die iets besmettelijks heeft of anders een besmetting over kan dragen. Dat staat ook in de uitnodiging.
Afbeelding
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

loony schreef:Ja ik ga bij anita en handig is dat het doordeweeks smorgens is.
Rooster is nu voor mijn honden.
Sinner de springer dinsdagavond knjv
Storm de springer woensdagochtend knjv
Zirka de kelpie woensdagavond flyball
Beide springers om de zaterdag spanieltraining
En vanaf juli zal er ook nog op donderdagavond puppyjachttraining bijkomen voor springding 3
Druk schema! Maar leuk dat je bij Dogsupport gaat trainen. Doe Anita maar de groeten. Rowan komt bij haar vandaan :ok:
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Marcel.s
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 keer spaanse podenco mix
1 keer Aussie reu
1 keer grote poedel
1 keer Jack Russel
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marcel.s »

mito schreef:
Marcel.s schreef:
mito schreef:Ok, mooi dat het dan toch nog gelukt is. Wel jammer dat het net niet op tijd is om mee te doen aan de eerste werkproef, zo veel zijn er nu ook weer niet in een jaar. Ga je dan voor de diplomadag in Alphen?
Ja ik heb vandaag m'n licentie gekregen dus ga me opgeven voor Alphen.

Nog een vraagje er worden dummy's en apporteerblokken gebruikt maar hoe werkt dat gebruiken ze je eigen dummy's of kun je alles krijgen?
Didi kent het apporteerblok niet dus dan moet ik daar nog mee oefenen.........................
En hoe moeilijk/ makkelijk zijn ze met enten? (Didi heeft een titerbepaling vandaar)
Bij een diplomadag moet je je eigen apporteervoorwerp gebruiken. Je kan dus een dummy meenemen en daar alle oefeningen mee doen. Bij de werkproeven wordt niet gewerkt met eigen dummies, dan hoef je dus niks mee te nemen. Veel proeven zijn dan met dummies, maar het kan ook zijn dat er proeven bij zijn met blokken, dummy-launcher of bijvoorbeeld een nep-eend.
Naar entingen wordt niet gevraagd je mag alleen niet meedoen met een hond die iets besmettelijks heeft of anders een besmetting over kan dragen. Dat staat ook in de uitnodiging.
Top, ik heb me inmiddels opgegeven.
En ga dan ook maar met een apporteerblok oefenen, verder is ze wel bijna alle vormen dummy gewend en de nepeend is het leukste ;-)
Gebruiken ze een houten blok of kunssstof?
Fonzie, Judy, Didi & Chico + 5 katten
https://www.facebook.com/MiepshusetHoliday/
Afbeelding
mito
Zeer actief

Marcel.s schreef:[
ik heb ze allebei een keer gehad, ook een keer zo'n plastic waterdummy
Afbeelding
Marcel.s
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 keer spaanse podenco mix
1 keer Aussie reu
1 keer grote poedel
1 keer Jack Russel
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marcel.s »

mito schreef:
Marcel.s schreef:[
ik heb ze allebei een keer gehad, ook een keer zo'n plastic waterdummy
A die vind ze wel leuk (iets te leuk soms dan gaat ze er mee spelen...................)
Een kunststof blok heb ik dan nog even een houten scoren. Bedankt!
Fonzie, Judy, Didi & Chico + 5 katten
https://www.facebook.com/MiepshusetHoliday/
Afbeelding
mito
Zeer actief

Algelopen weekend de eerste werkproef van het jaar meegedaan. Het was mooi weer, heel gezellig en Misty was supergoed.
Helaas was er nu toch weer 1 proef waarbij ze zo'n grote driedelige dummy moest apporteren. En ja, dat kan ze gewoon niet. Ze staat er dan met haar poot op te tikken en kijk me dan wanhopig aan : "hoe dan vrouwtje??"
Ik heb er daardoor toch genoeg van. Ik vind het flauw dat ze bij een sport die open staat voor alle rassen en waar in de regelementen staat dat kleine honden kleine apporteervoorwerpen moeten apporteren ze bij een werkproef dan opeens met zoiets aankomen. Een gewone pondsdummy lukt haar wel maar dit...
Verder heeft ze het wel super gedaan hoor, 83 punten van de 100 verdiend, maar ik ga het alleen bij trainen houden en binnenkort gewoon het B-diploma halen, de werkproeven slaan we voortaan over. Nog even een sfeerplaatje van het waterapport van de werkproef:
Afbeelding
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Re: Supertrots (apporteersport), update: 23 april werkproef

Ongelezen bericht door ranetje »

Ze heeft het goed gedaan :ok:
Heb je er wat van gezegd, van die driedelige dummy?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
mito
Zeer actief

Dank je wel, dat vind ik ook hoor. :)
Ja, dan krijg je het antwoord dat ze hem dan maar moet slepen en dat ze wel eens eens een jack russel hebben gezien die het ook kon.
Van onze hondenschool hadden ze de vorige keer ook al geklaagd hierover, met als gevolg dat ze veel van de pondsdummies vervangen hebben door de kleinere, maar ja deze dan weer niet. Ik ga het zaterdag op de training ook nog wel even overleggen, maar nu denk ik eigenlijk laat maar.
Afbeelding
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Lunatic »

Goed gedaan hoor :ok:
En idd lúllig dat ze bij een sport die ook voor kleine hondjes is, geen enkel rekening houden met de kleine hondjes, echt balen!
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
ranetje
Zeer actief

mito schreef:Dank je wel, dat vind ik ook hoor. :)
Ja, dan krijg je het antwoord dat ze hem dan maar moet slepen en dat ze wel eens eens een jack russel hebben gezien die het ook kon.
Van onze hondenschool hadden ze de vorige keer ook al geklaagd hierover, met als gevolg dat ze veel van de pondsdummies vervangen hebben door de kleinere, maar ja deze dan weer niet. Ik ga het zaterdag op de training ook nog wel even overleggen, maar nu denk ik eigenlijk laat maar.
Je zou haar kunnen leren om te slepen............. als ze die dummy tenminste überhaupt in haar bekkie kan krijgen.
Of leren slepen aan het werpkoord? :idea:
Maar om op grond van één ervaring met een JR te bepalen dat kleine hondjes dat maar moeten kunnen is wat flauw.

Ik weet niet hoe zo'n organisatie benaderbaar is......?
Ik heb indertijd voor mijn teckel bij de G&G dispensatie gevraagd en gekregen voor de hoogte van de hoogtesprong.
Normaal moeten kleine honden over 40 cm en mijn teckel mocht over 25 cm (schofthoogte).
Soms is een probleem voorleggen met een voorstel om het op te lossen effectief :wink:

Je kunt van die Action "dummy's" 3 aan elkaar maken en haar dat laten dragen
Lekker smal dus beter op te pakken met een klein bekkie :ok:
Dan doe je je best om mee te denken aan een oplossing.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
mito
Zeer actief

Lunatic schreef:Goed gedaan hoor :ok:
En idd lúllig dat ze bij een sport die ook voor kleine hondjes is, geen enkel rekening houden met de kleine hondjes, echt balen!
Dank je!
Misschien moet ik er gewoon ook op blijven hameren hoor. Ze zijn het gewoon niet gewend dat er kleintjes mee doen. Maar dat het zoveel moeite kost om dat voor elkaar te krijgen is niet leuk.
Afbeelding
mito
Zeer actief

ranetje schreef:
mito schreef:Dank je wel, dat vind ik ook hoor. :)
Je zou haar kunnen leren om te slepen............. als ze die dummy tenminste überhaupt in haar bekkie kan krijgen.
Of leren slepen aan het werpkoord? :idea:
Maar om op grond van één ervaring met een JR te bepalen dat kleine hondjes dat maar moeten kunnen is wat flauw.

Ik weet niet hoe zo'n organisatie benaderbaar is......?
Ik heb indertijd voor mijn teckel bij de G&G dispensatie gevraagd en gekregen voor de hoogte van de hoogtesprong.
Normaal moeten kleine honden over 40 cm en mijn teckel mocht over 25 cm (schofthoogte).
Soms is een probleem voorleggen met een voorstel om het op te lossen effectief :wink:

Je kunt van die Action "dummy's" 3 aan elkaar maken en haar dat laten dragen
Lekker smal dus beter op te pakken met een klein bekkie :ok:
Dan doe je je best om mee te denken aan een oplossing.
Hmm ja ik zat er ook al te denken om er toch mee te gaan oefenen. Maar ook een goed idee om te kijken of ik zelf een driedelige dummy van de kleine varianten kan maken. Alhoewel, ik ben niet zo handig... Ik ga eens op zoek.
Ik ga wel eerst nog even overleggen met onze trainster hoor. Contact met de FHN loopt eigenlijk altijd via een hondenschool.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Contact met Cynophilia loopt normaal gesproken ook via de hondenscholen.
Ik ben alleen zo vrij geweest om zelf maar eens contact op te nemen.
Heb een heel beleefd briefje gestuurd waarin ik kennelijk goed heb uitgelegd wat het probleem was.
En het antwoord was wat ik wilde horen :mrgreen: :lol1:

Beetje hulp van de school is natuurlijk nooit weg :ok:
Afbeelding
mito
Zeer actief

Inmiddels een paar weken verder en zijn we weer vol goede moed hoor. Ik baalde wel net na de werkproef, maar nu gaan we weer vrolijk verder en zullen er wel voor zorgen dat ze meer gewend raken aan de kleine deelnemers :)
Ik heb nu zelf een kleine versie van de 3-delige dummy laten maken. Daar gaan we maar eens mee oefenen en die nemen we mee naar de werkproeven, zodat we die om kunnen ruilen als er zo'n grote gehaald moet worden. Dit is hem:
Afbeelding
Het is nog wel een uitdaging voor Misty hoor, zelfs deze is vrij groot voor haar. Hij weegt 850 gram dus ook aardig wat te sjouwen. Ze weegt zelf maar iets mee dan 6 kilo, dus ik vind het best stoer van haar.
Maar ze vindt het helemaal leuk. We hebben er nu 1 keer mee geoefend op een afstandje van 2 meter. Ze moet en zal hem binnen brengen, maar heeft nog niet door dat dat het beste gaat als je hem in het midden beet pakt. Dus pakt ze hem bij een ander stuk en dan sleept ze hem mee. Ik heb hem ook al netjes aangegeven en haar hem dan mee lopend laten dragen. Dat gaat wel goed, maar het kwartje moet nog vallen als ze hem zelf pakt. Ik denk dat ze dat vanzelf uitpuzzelt, maar als jullie nog tips hebben hoor ik dat weer graag!
Afbeelding
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Re: Supertrots (apporteersport), update: 3-delige dummy

Ongelezen bericht door Hilde »

Wat als je het haar aangeeft en uitbundig beloont voor juist vastpakken en haar steeds meer ruimte geeft om vast te pakken? Dus in eerste instantie kan ze het alleen maar goed aanpakken en als ze dat door heeft kan ze 'fouten' gaan maken? Of het anders op de grond leggen en alleen belonen voor in get midden vastpakken?
Afbeelding
mito
Zeer actief

Haha, ik was iets te snel met het bedenken van allerlei moeilijkheden. :mrgreen:

Zonet even voor de tweede keer de dummy gepakt en mevrouw pakt hem nu gewoon netjes in het midden op. Wat nou moeilijk :pffff:
Je ziet wel dat ze het zwaar vindt, maar ze doet het gewoon bruisend van enthousiasme. Wat is het toch een lekker ding :)
Afbeelding
Sita
Zeer actief

Niet te veel mee bemoeien, laag het haar maar lekker zelf uitvinden. Ze leren het vanzelf!

Afbeelding
Sita
Zeer actief

mito schreef:Haha, ik was iets te snel met het bedenken van allerlei moeilijkheden. :mrgreen:

Zonet even voor de tweede keer de dummy gepakt en mevrouw pakt hem nu gewoon netjes in het midden op. Wat nou moeilijk :pffff:
Je ziet wel dat ze het zwaar vindt, maar ze doet het gewoon bruisend van enthousiasme. Wat is het toch een lekker ding :)
Had je laatste berichtje nog niet gelezen! Goed dat je het haar zelf hebt laten uitvinden. Super hoor dat ze zoiets zwaars gewoon meeneemt!

Afbeelding
mito
Zeer actief

Sita schreef:
mito schreef:Haha, ik was iets te snel met het bedenken van allerlei moeilijkheden. :mrgreen:

Had je laatste berichtje nog niet gelezen! Goed dat je het haar zelf hebt laten uitvinden. Super hoor dat ze zoiets zwaars gewoon meeneemt!
Ja, zo leuk om te zien dat ze zelf met de oplossing komt.
Afbeelding
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

Mooi :ok:
Afbeelding
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Wat leuk dat ze het zo goed doet, heerlijk zo'n kleine die niet opgeeft, ik zie haar helemaal lopen met die grote dummy :F:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Wohh wat goed zeg, knappe Misty :E:
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Wat ontzettend leuk zeg! Echt knap van jullie hoor :ok:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
ranetje
Zeer actief

mito schreef:Afbeelding
Wat een mooie :ok:

Tips had je niet nodig
Mito heeft het zelf al opgelost zo te lezen.
Knap :D
Afbeelding
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

supergaaf! kleine dappere!
mito
Zeer actief

Ja, superleuk hoe ze het doet en ze vindt het zelf ook zo leuk. Ze staat helemaal te stuiteren als ik hem pak. :) Soms pakt ze hem nog wel bij een ander stuk, maar dat komt vanzelf goed. 1 juni hebben we weer een werkproef, we hebben er weer helemaal zin in!
Afbeelding
Annedee
Erelid
Mijn ras(sen): Oudduitse Herder, maar vind bijna alle honden leuk

Ongelezen bericht door Annedee »

Heb net het hele topic gelezen. Wat een ontzettend knappe dappere dondersteen is jouw Misty, geweldig leuk om te lezen en de foto's te bekijken.
Ik heb echt bewondering voor haar hoor. Ik las ergens dat ze zelf maar 6 kilo is, is dat klein voor een dwergje?
Mijn helaas te vroeg overleden schnauzertje woog 10 kg en was niet te dik, maar misschien was het gewoon een groot wijf hoor :mrgreen: .
mito
Zeer actief

Annedee schreef:Heb net het hele topic gelezen. Wat een ontzettend knappe dappere dondersteen is jouw Misty, geweldig leuk om te lezen en de foto's te bekijken.
Ik heb echt bewondering voor haar hoor. Ik las ergens dat ze zelf maar 6 kilo is, is dat klein voor een dwergje?
Mijn helaas te vroeg overleden schnauzertje woog 10 kg en was niet te dik, maar misschien was het gewoon een groot wijf hoor :mrgreen: .
Leuk al die aardige reacties. :-P

Misty heeft een schofthoogte van 35 cm. Ze is maar half-dwergschnauzer, haar moeder was wel een witte dwergschnauzer en ze is iets slanker gebouwd dan de doorsnee-schnauzer. Mijn andere wel 100% dwergschnauzer is iets steviger gebouwd, maar toch ook niet meer dan 7 kilo. Het zijn dan ook wel sportieve dames hoor :mrgreen:
Afbeelding
mito
Zeer actief

Misty voor het eerst over water gestuurd. Ik vond het wel spannend, ik dacht dat dat moeilijk zou zijn voor haar, maar ik geloof niet dat ze ook maar een moment erover na dacht. :)
Op het filmpje staat ook het eerste echte apport uit het water van Barra, mijn andere hond. Ook een heel bijzonder moment, want dit was een hond die niks apporteerde of zelfs maar beet pakte. Tegenwoordig vindt ze apporteren zelfs leuk en pakken we af en toe een les mee in de beginnersklas, waar ze het verrassend goed doet.
In het filmpje springen ze overigens allebei in, maar ik was veel te blij dat ze gingen :)
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Re: Supertrots (apporteersport), update: over water

Ziet er goed uit :ok:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Jacht en Speuren”