Coda is nog van het ruilen. Ze legt haar bal voor m'n voeten neer als ik mijn bal laat zien, en die wordt dan gegooid als beloning.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hoe apporteert jullie hond?
Moderator: moderatorteam
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: Hoe apporteert jullie hond?
Nilo vond apporteren een tijdje stom omdat er dan steeds een andere hond met zijn bal vandoor ging als hij die voor m'n voeten lag. Toen heb ik hem geleerd om in de hand af te geven en dat doet hij dan ook consequent 
Coda is nog van het ruilen. Ze legt haar bal voor m'n voeten neer als ik mijn bal laat zien, en die wordt dan gegooid als beloning.
- Nawosh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka
- Aantal honden: 2
Nawosh niet, je haalt je eigen zooi maar op
Romis hooguit 3 keer. Als je het dan nog eens weggooit ga je het zelf maar halen,
dan is het zinloos om het nog eens terug te brengen
Romis hooguit 3 keer. Als je het dan nog eens weggooit ga je het zelf maar halen,
dan is het zinloos om het nog eens terug te brengen
Groetjes, Marjan
- Browny
- Zeer actief
- Aantal honden: 5
Chiko en Yuki apporteren hetzelfde.. Als ik iets buk en mijn hand uitsteek dan laten ze net boven mijn hand los (ik hoef het dus niet uit de bek te pakken), dit doen ze zo snel, vooral die kleine, omdat ik dan sneller kan gooien
gaat dus in één beweging..
Als ik niet mijn hand uitsteek, dan doen ze hetzelfde als op het filmpje de bal een halve meter voor ons loslaten zodat de bal precies voor je voeten rolt en je moet oppassen dat je er niet over struikelt.. dit hebben ze zichzelf en mij aangeleerd, omdat ik de bal vaak wegschop, omdat ik er anders over val, dus krijgen ze hier altijd wel aandacht mee
een enkele keer kan ik eroverheen stappen, maar dan blijft die kleine de bal voor mijn voeten leggen
Als ik de werpstok mee heb, dan doen ze dit zelfde, omdat ze weten dat ik de bal dan met de stok oppak.. en als ze deze verder loslaten of niet komen brengen ik ook niet achter hun aan loop met de werpstok
Als ik niet mijn hand uitsteek, dan doen ze hetzelfde als op het filmpje de bal een halve meter voor ons loslaten zodat de bal precies voor je voeten rolt en je moet oppassen dat je er niet over struikelt.. dit hebben ze zichzelf en mij aangeleerd, omdat ik de bal vaak wegschop, omdat ik er anders over val, dus krijgen ze hier altijd wel aandacht mee
Als ik de werpstok mee heb, dan doen ze dit zelfde, omdat ze weten dat ik de bal dan met de stok oppak.. en als ze deze verder loslaten of niet komen brengen ik ook niet achter hun aan loop met de werpstok

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Oppakken, brengen en in mijn handen afgeven.
Zoals het hoort dus, denk ik

Zoals het hoort dus, denk ik
- Renee1966
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel - Aantal honden: 2
Ko (kruising whippet/mechelaar) deed het niet. Zij haalde 1 of 2x de bal om dan ernaast te plassen en me aan te kijken of ik een gaatje in mijn hoofd had. Het blok apporteren bij g&g heeft dan ook 2 jaar geduurd om aan te leren 
- Nerazi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg
In huis rent hij er wel honderd keer achter aan en blijft dan voor je staan zodat je het speeltje uit zijn bek kan pakken.
Buiten is een ander verhaal, of je stiktt maar in je balletje of hij rent achteraan en tikt hem dan met zijn neus aan en rent vervolgens vrolijk door.
Buiten is een ander verhaal, of je stiktt maar in je balletje of hij rent achteraan en tikt hem dan met zijn neus aan en rent vervolgens vrolijk door.
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
O en Shelly apporteert niet. Die pakt alleen de bal af van Bruno en gaat er dan pesterig mee wegrennen. Dat kan ze lang volhouden, hahaha. En ik maar roepen: brrrreng de bal bij mamma, jaaaa, kom maarrr! Niks hoor. Lekker Bruno pesten en dan laat ze hem ineens vallen alsof het niks is. En dan brengt Bruno de bal bij ons. Hij staart ook naar de bal omdat Shelly hem anders afpikt, haha. Heerlijk wijffie is het.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
5 geven het keurig in mijn hand. 1 laat hem onderweg los en rent zelf naar me toe (Elena).
-
Sita
- Zeer actief
Rowan keurig volgens het boekje, inclusief netjes zittend afgeven.
Sita brengt de bal terug, laat hem iets voor je los en duwt dan met haar neus de bal het laatste stukje naar je toe. Met een apporteerblok of dummy voert ook zij een model apport uit.
Taro haalt 1 keer de bal, maar wil hem dan ook niet afgeven. Komt naar je toe gelopen draait zijn kop van je af en laat vervolgens de bal ergens liggen. Want zo'n ding is toch maar vies. Met een dummy doet hij hetzelfde, dat kon hij wel vaker dan 1 keer doen, maar ook die worden met zijn hoektanden vastgehouden, vies ding hoeft niet in zijn bek
Sita brengt de bal terug, laat hem iets voor je los en duwt dan met haar neus de bal het laatste stukje naar je toe. Met een apporteerblok of dummy voert ook zij een model apport uit.
Taro haalt 1 keer de bal, maar wil hem dan ook niet afgeven. Komt naar je toe gelopen draait zijn kop van je af en laat vervolgens de bal ergens liggen. Want zo'n ding is toch maar vies. Met een dummy doet hij hetzelfde, dat kon hij wel vaker dan 1 keer doen, maar ook die worden met zijn hoektanden vastgehouden, vies ding hoeft niet in zijn bek
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

-
Melanie 74
Gewoon niet, als je het niet meer nodig hebt kun je het best weggooien vinden ze. 
- Jeannettebo
- Zeer actief
Bo wordt dement, die gaat nu zelfs zwemmen om een apport te halen
en dan met ondeugende pretoogjes

- Esther12
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo
Bo brengt alles naar me toe maar ik moet het wel zelf uit haar bek pakken. En dan ook per se aan haar linkerkant. Rechts laat ze het niet los maar indien nodig schuift ze het voorwerp net zo lang tot er links een stukje uitsteekt en ik het kan pakken. Rare meid, haha.
- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
Figo begint het nu pas een beetje te snappen en leuk te vinden. Binnen dan, of in de tuin.
Buiten boeit dat niet.
Binnen snapt hij nu dat hij het gegooide mee terug dient te nemen
Komt nu ook heel enthousiast naar me toe. Het afgeven gaat nog niet netjes ofzo, maar ik vind dat zelf ook niet zo heel belangrijk.
We zijn gewoon lekker bezig, en hij snapt nu de bedoeling. Soms geeft hij hem niet, dan zeg ik 'ok dan niet' en draai ik half weg.
Dan staat ie met z'n neus tegen mijn been te duwen. Als hij dan loslaat op 'los', gaan we verder. Anders is het klaar.
Buiten boeit dat niet.
Binnen snapt hij nu dat hij het gegooide mee terug dient te nemen
Komt nu ook heel enthousiast naar me toe. Het afgeven gaat nog niet netjes ofzo, maar ik vind dat zelf ook niet zo heel belangrijk.
We zijn gewoon lekker bezig, en hij snapt nu de bedoeling. Soms geeft hij hem niet, dan zeg ik 'ok dan niet' en draai ik half weg.
Dan staat ie met z'n neus tegen mijn been te duwen. Als hij dan loslaat op 'los', gaan we verder. Anders is het klaar.
-
Marloes*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Hier op 2 manieren bij een hond haha:
1. Commando 'wacht' (gaat zittend beter dan staand maar wordt aan gewerkt), ik gooi, zeg 'apport', Bo haalt het full speed op, komt voor me staan. Ik doe mijn hand omhoog, Bo gaat zitten, en wacht totdat ik mijn hand uitsteek om het aan te pakken.
2. Ik vergeet het commando 'wacht'. Blijkbaar betekent niet hoeven wachten ook verder niet al te hard meer je best doen want dan ren je er wel op volle snelheid heen maar de terugweg kan toch ook wel op een drafje. 19 van de 20 keer komt ze wel met een drafje in een rechte lijn terug, zo af en toe buigt ze af omdat ze iets anders interessanters ziet. Als ze 'gewoon' netjes komt, komt ze wel weer netjes voor me staan maar vertikt het om te gaan zitten
. Als het te lang duurt (lees langer dan 2 seconden) dan gooit ze het gewoon voor me neer en dan zoek ik het verder maar uit haha.
Ach, op zich best handig: als ik echt wil dat het netjes gaat doe ik manier 1 maar als het tijdens een wandeling even wat weggooien is is manier 2 ook wel prima.
Wat ik me trouwens afvraag: zijn er meer honden die eigenlijk niet echt bijten in het geapporteerde object? Ik heb bij Bo altijd het idee dat ze een dummy zeg maar op haar onderkaak 'draagt' en dat de bovenkaak er een beetje overheen hangt maar vaak niet eens echt in contact is met de dummy. Ze heeft nu al 4 jaar dezelfde dummy die we dagelijks gebruiken en er zit nog geen enkele tandafdruk of iets in. Met een bal moet ze natuurlijk wel tijdens het rennen "bijten" maar als ze eenmaal zit lijkt het ook alsof ze die 'draagt'.
1. Commando 'wacht' (gaat zittend beter dan staand maar wordt aan gewerkt), ik gooi, zeg 'apport', Bo haalt het full speed op, komt voor me staan. Ik doe mijn hand omhoog, Bo gaat zitten, en wacht totdat ik mijn hand uitsteek om het aan te pakken.
2. Ik vergeet het commando 'wacht'. Blijkbaar betekent niet hoeven wachten ook verder niet al te hard meer je best doen want dan ren je er wel op volle snelheid heen maar de terugweg kan toch ook wel op een drafje. 19 van de 20 keer komt ze wel met een drafje in een rechte lijn terug, zo af en toe buigt ze af omdat ze iets anders interessanters ziet. Als ze 'gewoon' netjes komt, komt ze wel weer netjes voor me staan maar vertikt het om te gaan zitten
Ach, op zich best handig: als ik echt wil dat het netjes gaat doe ik manier 1 maar als het tijdens een wandeling even wat weggooien is is manier 2 ook wel prima.
Wat ik me trouwens afvraag: zijn er meer honden die eigenlijk niet echt bijten in het geapporteerde object? Ik heb bij Bo altijd het idee dat ze een dummy zeg maar op haar onderkaak 'draagt' en dat de bovenkaak er een beetje overheen hangt maar vaak niet eens echt in contact is met de dummy. Ze heeft nu al 4 jaar dezelfde dummy die we dagelijks gebruiken en er zit nog geen enkele tandafdruk of iets in. Met een bal moet ze natuurlijk wel tijdens het rennen "bijten" maar als ze eenmaal zit lijkt het ook alsof ze die 'draagt'.
- Fizgig
- Zeer actief
Shelly klemt de bal alleen tussen twee hoektanden. En Bruno kan twee ballen in zijn bek dragen, net een hamster. Als de bal zoek is, roepen we 'zoek' en dan gaan ze allebei naarstig zoeken. Helaas verliezen we evengoed vaak een bal. Meestal vindt Shelly hem weer.
Bruno is alleen soms een beetje dom, dan heeft ie de bal in zijn bek terwijl ie ernaar aan het zoeken is. We kunnen het niet zien als ie er eentje in zijn bek heeft, zijn lippen hangen eroverheen, hahaha. Dat gebeurt wel vaker, dat Bruno de bal zoekt terwijl ie hem al heeft. Net als je bril zoeken die op je hoofd staat, haha.
Bruno is alleen soms een beetje dom, dan heeft ie de bal in zijn bek terwijl ie ernaar aan het zoeken is. We kunnen het niet zien als ie er eentje in zijn bek heeft, zijn lippen hangen eroverheen, hahaha. Dat gebeurt wel vaker, dat Bruno de bal zoekt terwijl ie hem al heeft. Net als je bril zoeken die op je hoofd staat, haha.
-
Virii_BB
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Basenji & Border Collie
- Contacteer:
Bindii apporteert "alles" op commando. Zij laat niets zomaar los..
Stokken zijn absoluut uit ten boze om te apporteren. Voor de rest: ijzer, apporteerblok, bal, knuffels, touw, sleutels, etc..
Sowieso behoort je hond bij een training het voorwerp niet los te laten. Dus dit zit er volledig in getraind.
Dit doet ze trouwens ook voor kinderen van 2 jaar
Als mijn nichtje met de bal gaat spelen en ze roept LOS naar Bindii, gaat ze liggen en laat de bal direct los hihi..
Stokken zijn absoluut uit ten boze om te apporteren. Voor de rest: ijzer, apporteerblok, bal, knuffels, touw, sleutels, etc..
Sowieso behoort je hond bij een training het voorwerp niet los te laten. Dus dit zit er volledig in getraind.
Dit doet ze trouwens ook voor kinderen van 2 jaar
- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Hier apporteren ze allemaal keurig volgens het boekje 
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Hier zit verschil tussen ballen en dummy's en wild. Dummy's en wild worden netjes gehaald en aangeboden, zoals het hoort, dat is werk. Ballen is fun, geen commando's niet wachten en netjes afgeven is niet verplicht, meestal word hij netjes voor m'n voeten gelegd, als ik het vraag krijg ik hem wel keurig in m'n hand 
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
-
lets have fun
Ze apporteren allebei heel slordig, want ik heb het ze nooit beter aan geleerd. Vind ik niet belangrijk genoeg.
Terwijl ik de bal nog in mijn hand heb rennen zij alvast in de richting waarvan ze denken dat de bal gaat landen en bij het terug komen wordt de bal ergens voor, naast of achter mij neer gekwakt.
Terwijl ik de bal nog in mijn hand heb rennen zij alvast in de richting waarvan ze denken dat de bal gaat landen en bij het terug komen wordt de bal ergens voor, naast of achter mij neer gekwakt.
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Skadi perfect. Als ik met de werparm een bal gooi lost ze voor mijn voeten (ik hoef die bekwijlde bal niet in mijn hand). Als ik mijn hand uitsteek en 'in de hand' zeg, dan lost ze in mijn hand.
Als ze moe wordt gaat het lossen overigens moeizamer. Als ik twee keer 'néé, niet goed genoeg' heb gezegd, dan is ze duidelijk toe aan rust
Cayuga. Tsja. Die heeft nogal wat moeite om de zware rubberen ballen in de bek te houden met zijn misvormde bekkie. Hij begint overigens een speciale techniek te ontwikkelen, heel knap.
Dus dat is oppakken, laten vallen, oppakken, paar meter rennen, laten vallen, etcetera. Het duurt nogal
Als hij dan vlak bij mij is laat hij de bal opgelucht los. Over het algemeen komt hij dan wel in mijn buurt terecht. Als ik op oneffen terrein sta niet, maar dan geef ik Ska een seintje dat ze de bal moet halen en knuffel Cayuga omdat hij het zo goed gedaan heeft.
Als ze moe wordt gaat het lossen overigens moeizamer. Als ik twee keer 'néé, niet goed genoeg' heb gezegd, dan is ze duidelijk toe aan rust
Cayuga. Tsja. Die heeft nogal wat moeite om de zware rubberen ballen in de bek te houden met zijn misvormde bekkie. Hij begint overigens een speciale techniek te ontwikkelen, heel knap.
Dus dat is oppakken, laten vallen, oppakken, paar meter rennen, laten vallen, etcetera. Het duurt nogal
Als hij dan vlak bij mij is laat hij de bal opgelucht los. Over het algemeen komt hij dan wel in mijn buurt terecht. Als ik op oneffen terrein sta niet, maar dan geef ik Ska een seintje dat ze de bal moet halen en knuffel Cayuga omdat hij het zo goed gedaan heeft.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- Fizgig
- Zeer actief
Ik zag deze trouwens bij zooplus, heeft iemand zo'n ding? http://www.zooplus.nl/shop/honden/spel_ ... ren/365498 Volgens mij is het nieuw. 20 meter is best ver, toch? Als je last hebt van je arm ofzo, is het wel ideaal natuurlijk. Mijn vriend gooit altijd, die kan heel ver gooien. Ik kan voor geen meter gooien, ook niet met werparm. Maar dit ding kan ik wel bedienen. Ik vraag me alleen af of ze zich niet een hoedje schrikken van het geluid. Heeft iemand zo'n ding en maakt ie herrie?
- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
Ik heb trouwens met Figo een heel leuk spelletje ontwikkeld, toen het apporteren nog niet lukte.
Lui voetballen.
Figo had zijn favo balletje. Gaat ongeveer op drie, vier meter van mij af liggen. Speelt zelf met balletje, maar duwt met zn neus balletje mijn kant op.
Hij kijkt afwachtend naar mij. Ik hou balletje even vast. Rol even onder voet, weer aandacht. Schiet balletje terug.
Dat is echt ons spelletje geworden. Ik haat sport. Maar lui voetballen is leuk!
Lui voetballen.
Figo had zijn favo balletje. Gaat ongeveer op drie, vier meter van mij af liggen. Speelt zelf met balletje, maar duwt met zn neus balletje mijn kant op.
Hij kijkt afwachtend naar mij. Ik hou balletje even vast. Rol even onder voet, weer aandacht. Schiet balletje terug.
Dat is echt ons spelletje geworden. Ik haat sport. Maar lui voetballen is leuk!
- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Met Mies is het vooral dennenappels werpen. Hier in het bos liggen ze gelukkig ten overvloede. Dus elke dag verzamel ik m'n tasje vol dennenappels, zodat ik met Mies dennenappels kan gooien. Als ze ze heeft gevangen (bij voorkeur na een zoektochtje in de greppel) loopt ze om me heen en vreet ze hem stuk langs het pad. Ik loop dan door en dan komt ze alweer langs me heen gevlogen, want ik gooi dan de volgende dennenappel alweer weg.

Groetjes,
Sandra
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Bij Tessa hebben we al twee ballen nodig. Dan gooi je de een, zij rent erachteraan en op het moment dat ze de bal oppakt roepen en de andere bal laten zien. Dan komt ze naar je toe en gooit de andere bal ergens in een straal van 2 meter neer.
Tay doen we nog weinig mee, op training gooien we wel eens de bal zachtjes weg en pas sinds kort pakt hij hem ook op (wisselen he?) en komt dan weer netjes terug om geaaid te worden.
Tay doen we nog weinig mee, op training gooien we wel eens de bal zachtjes weg en pas sinds kort pakt hij hem ook op (wisselen he?) en komt dan weer netjes terug om geaaid te worden.
-
lets have fun
Wat een leuk ding! Floor gaat zoiets geweldig vinden. Alleen de prijsFizgig schreef:Ik zag deze trouwens bij zooplus, heeft iemand zo'n ding? http://www.zooplus.nl/shop/honden/spel_ ... ren/365498 Volgens mij is het nieuw. 20 meter is best ver, toch? Als je last hebt van je arm ofzo, is het wel ideaal natuurlijk. Mijn vriend gooit altijd, die kan heel ver gooien. Ik kan voor geen meter gooien, ook niet met werparm. Maar dit ding kan ik wel bedienen. Ik vraag me alleen af of ze zich niet een hoedje schrikken van het geluid. Heeft iemand zo'n ding en maakt ie herrie?
Er bestaat kinderspeelgoed dat erop lijkt en dat maakt een *pop* geluid. Valt erg mee.
-
Muk
Gina kan het wel, maar ik oefen het nooit. Zij houdt het liever zelf vast om ermee te kunnen pronken. Jaymz en Lobbes apporteerden niet, dat was te nutteloos in hun ogen.Badu schreef:Niet
- sternentänzerin
- Zeer actief
Waarom zou je apporteren
Hier wordt dat dus niet gedaan
Hier wordt dat dus niet gedaan
...; We will never surrender Winston Churchill
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Heel goed, zolang het een dummy of echt ( dood) beest is.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Napoleon apporteert niet, hij vindt het wel leuk om de voetbal terug te brengen en voor je voet te leggen zodat je die nog een keer kan wegschoppen maar dat valt meer onder; hij vindt ons daar reuze handig voor
verder brengt hij best wel die gestolen schoen terug voor een koekje 

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
-
beatje
Na drie jaar zoals het moet