Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Dushi
Moderator: moderatorteam
- Irta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xHH
- Aantal honden: 2
Re: Dushi
Dank jullie wel!
En dank je!
Dat maakt juist dat je er met een open blik naar kijkt, toch?ranetje schreef:Gefeliciteerd![]()
Mooi hondje (zegt deze leek op herder gebied)
Ja zeker, ze doet het veel beter dan ik had gehoopt. Erg leuk ook om de verschillen en overeenkomsten tussen haar en Tadej te zien.Pemba schreef:Gefeliciteerd met Dushi, fijn dat het al zo goed gaat
Ik ookRenee1966 schreef:Mooie hond hoor.
De hond in je onderschrift vind ik trouwens helemaal prachtig.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Irta schreef:Dank jullie wel!![]()
Dat maakt juist dat je er met een open blik naar kijkt, toch?ranetje schreef:Gefeliciteerd![]()
Mooi hondje (zegt deze leek op herder gebied)
![]()
![]()
Daar houden we het op
-
Selena
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): x HH
- Aantal honden: 9
Hahahaah stinkerd, die Dushemeis! Ze kent/ heeft geleerd:het grootste deel van KNPV voorprogramma voordat we stopte met oefenen met haar. Ze kon wat lastig zijn in het oefenen in haar jonge jaren, dus Dick heeft er op een gegeven moment overgenomen van me.Irta schreef:Even een kleine update, ben zo trots op haar!!!
Wat een kanjer van een hond is zeNaast dat ze in huis eigenlijk geen problemen "oplevert", het keurig doet tijdens het wandelen, meteen al vriendjes was met Caleb, de katten met rust laat en het een genot is om naar haar te kijken als ze speelt, leert ze ook nog ontzettend snel. In een paar dagen tijd heeft ze al geleerd (of opnieuw geleerd) de bal (oid) netjes terug te brengen, botten kraken, luisterd ze keurig naar haar naam, "hier" en "zit", en "af" begint al te komen.
Dus af, blijven, zit, plaats, volgen sowieso. Hier en plaats zijn de enige commando die we de laatste jaren met haar gebruikten. Begin van apporteren zat er ook in, dus vast- los, rechts volgens mij ook en hoog (haag), kist op korte afstand revieren. Heeft ook op pak gebeten....
Dusseh, ze neemt je glorieus in de maling
Enneh anderen dank voor de complimentjes, ben ook trots op "mijn" meiden.
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!
http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Helemaal gemist... wat een leuke dame! Heel veel plezier met haar 

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Selena
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): x HH
- Aantal honden: 9
Dushi is Grietje (Benta x Mido H. Verbeek) x Wibo. Tadej is van Anne (nest zus van Grietje) x Wibo.Rocco schreef:Aahh toppertje geniet ervan zeg welke bloedlijnen Selena ?
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!
-
Rocco
- Zeer actief
Selena schreef:Dushi is Grietje (Benta x Mido H. Verbeek) x Wibo. Tadej is van Anne (nest zus van Grietje) x Wibo.Rocco schreef:Aahh toppertje geniet ervan zeg welke bloedlijnen Selena ?
Bedankt
- Irta
- Zeer actief
Selena schreef:Hahahaah stinkerd, die Dushemeis! Ze kent/ heeft geleerd:het grootste deel van KNPV voorprogramma voordat we stopte met oefenen met haar. Ze kon wat lastig zijn in het oefenen in haar jonge jaren, dus Dick heeft er op een gegeven moment overgenomen van me.Irta schreef:Even een kleine update, ben zo trots op haar!!!
Wat een kanjer van een hond is zeNaast dat ze in huis eigenlijk geen problemen "oplevert", het keurig doet tijdens het wandelen, meteen al vriendjes was met Caleb, de katten met rust laat en het een genot is om naar haar te kijken als ze speelt, leert ze ook nog ontzettend snel. In een paar dagen tijd heeft ze al geleerd (of opnieuw geleerd) de bal (oid) netjes terug te brengen, botten kraken, luisterd ze keurig naar haar naam, "hier" en "zit", en "af" begint al te komen.
Dus af, blijven, zit, plaats, volgen sowieso. Hier en plaats zijn de enige commando die we de laatste jaren met haar gebruikten. Begin van apporteren zat er ook in, dus vast- los, rechts volgens mij ook en hoog (haag), kist op korte afstand revieren. Heeft ook op pak gebeten....
Dusseh, ze neemt je glorieus in de maling
Enneh anderen dank voor de complimentjes, ben ook trots op "mijn" meiden.
Los was meteen al goed, dat doet ze meestal al zonder commando. Vast ook geen probleem. Aporteren had ze echter ook geen zin in (doet ze nu weer wel). Zit weigerde ze de 1e dag, nu niet meer. Af wil ze nu nog niet. Maar evengoed vind ik dat ze het goed doet
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
wat fijn dat het zo goed gaat 
blijf maar foto's plaatsen en updates geven hoor, dat is altijd zo leuk om te zien en te lezen!
blijf maar foto's plaatsen en updates geven hoor, dat is altijd zo leuk om te zien en te lezen!

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Wat een lekker wijffie
En ook nog een met een kop d'r op, ik houd ervan 
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- Irta
- Zeer actief
Allemaal hartstikke bedankt voor jullie leuke woorden! Ik zal proberen regelmatig wat over haar te schrijven hier.
Dus, na de openbaring van gisteren
vandaag even eerst aangelijnd om vervolgens "af" te oefenen maar het aangelijnd zijn was bijna al genoeg, ze lag vrijwel meteen na het commando.
Ik was net trouwens heel erg blij dat ze luisterde naar mijn "nee". Vandaag waren hier voor het laatst schilders om het huis aan het werk die nog bezig waren toen wij weg gingen. Toen ik thuis kwam Dushi de tuin in gelaten waarna zij meteen naar de bak toeliep (Dushi en haar zuster hebben geen waterbak in hun kennel ivm smijt en vliegwerk) waar normaal gesproken regenwater in zou zitten. Ze had haar neus al in de bak toen ik zag dat het "water" wit was
De schildermeneren hebben dus fijn hun kwasten/rollers in de hondendrinkbak uitgespoeld
Gelukkig heeft ze er niks van gedronken.
We zijn vanmiddag bij mijn broertje geweest. Hij kwam pas thuis toen wij al binnen waren, dus Dushi vond eigenlijk dat hij daar niet hoorde
maar ze liet zich heel makkelijk sturen en het was dan ook meteen weer klaar. Ze heeft nog even bij hem gesnuffeld maar verder vond ze hem niet heel interessant. Ook op zijn uitnodiging reageerde ze niet. Hetzelfde doet ze overigens bij mijn moeder. Alhoewel Dushi bij mijn moeder wel af en toe voor een knuffel komt als die haar roept, maar ze doet het (itt Tadej) niet uit zichzelf (nog niet, althans). Overigens is het wel een ontzettende knuffelkont. Als het aan Dushi ligt zitten, staan of liggen we de hele dag te knuffelen.
Vandaag heeft ze verder nog kennis gemaakt met de tv en de stofzuiger. Van de tv schrok ze behoorlijk en liet even duidelijk weten wat ze daar van vond, haha. Ik heb haar bij me geroepen en laten zitten. Toen kalmeerde ze al snel, maar ze wierp in eerste instantie toch af en toe nog een wantrouwende blik op dat duivelse apparaat. Ze vond het maar niks! Nou heb ik vrijwel nooit de tv aan staan, maar de komende tijd gaan we dat natuurlijk wel af en toe even doen. De stofzuiger was iets minder eng, maar ze kwam wel naast mij op de bank liggen. Is weer eens wat anders dan een hond die de stofzuiger het liefst sloopt (Tadej dus)
Dus, na de openbaring van gisteren
Ik was net trouwens heel erg blij dat ze luisterde naar mijn "nee". Vandaag waren hier voor het laatst schilders om het huis aan het werk die nog bezig waren toen wij weg gingen. Toen ik thuis kwam Dushi de tuin in gelaten waarna zij meteen naar de bak toeliep (Dushi en haar zuster hebben geen waterbak in hun kennel ivm smijt en vliegwerk) waar normaal gesproken regenwater in zou zitten. Ze had haar neus al in de bak toen ik zag dat het "water" wit was
We zijn vanmiddag bij mijn broertje geweest. Hij kwam pas thuis toen wij al binnen waren, dus Dushi vond eigenlijk dat hij daar niet hoorde
Vandaag heeft ze verder nog kennis gemaakt met de tv en de stofzuiger. Van de tv schrok ze behoorlijk en liet even duidelijk weten wat ze daar van vond, haha. Ik heb haar bij me geroepen en laten zitten. Toen kalmeerde ze al snel, maar ze wierp in eerste instantie toch af en toe nog een wantrouwende blik op dat duivelse apparaat. Ze vond het maar niks! Nou heb ik vrijwel nooit de tv aan staan, maar de komende tijd gaan we dat natuurlijk wel af en toe even doen. De stofzuiger was iets minder eng, maar ze kwam wel naast mij op de bank liggen. Is weer eens wat anders dan een hond die de stofzuiger het liefst sloopt (Tadej dus)
- Irta
- Zeer actief
Ik kan wel merken dat er een nieuwe v Leeuwen rondloopt hier. Ik zit onder de blauwe plekken, op m'n rechterhand zit een bult en mijn rechterknie is dik
Gelukkig wist ik waar ik aan begon. Het heerst in haar familie namelijk, het nogal lomp en onbehouwen zijn. Zo ook in het tonen van affectie
Tijdens het wandelen doet ze het echt super goed! Hoewel ze niet gewend is aangelijnd te wandelen trekt ze bijna niet aan de lijn en ze luisterd heel erg goed naar haar naam. Ik heb de gewoonte om de honden te laten zitten voor we oversteken en wil dan graag de aandacht bij mij. Het zitten ging al heel snel prima, en sinds vandaag snapt ze ook dat ze eerst naar mij moet kijken voor we verder gaan, jeej! Ze vind het tijdens het wandelen erg leuk om door water te lopen en dat vind ik weer heel leuk om te zien. Ik kan daar enorm van genieten, in water spelende honden. Ook kan ik haar aandacht redelijk vangen met een balletje wat natuurlijk erg handig is. Ze moet alleen nog leren om die bal ook zelf mee te nemen. Ze laat 'm nu regelmatig vallen als ze wat interessants ruikt om vervolgens zonder bal vrolijk door te lopen
Omdat ze toch aan haar nieuwe omgeving zal moeten wennen ben ik net met haar even het dorp in geweest, wat meer de mensen op gezocht en zelfs nog even langs een schuifdeur gelopen. Je kon duidelijk zien dat ze al die drukte niet gewend was, maar het is een heel stabiel hondje en ze herstelde dus ook weer heel erg snel. Bij de schuifdeur sprong ze even schuin achteruit (en daar stond ik, en dat was dus mijn knie
), maar 2 tellen later liep ze er gewoon doorheen 
Tijdens het wandelen doet ze het echt super goed! Hoewel ze niet gewend is aangelijnd te wandelen trekt ze bijna niet aan de lijn en ze luisterd heel erg goed naar haar naam. Ik heb de gewoonte om de honden te laten zitten voor we oversteken en wil dan graag de aandacht bij mij. Het zitten ging al heel snel prima, en sinds vandaag snapt ze ook dat ze eerst naar mij moet kijken voor we verder gaan, jeej! Ze vind het tijdens het wandelen erg leuk om door water te lopen en dat vind ik weer heel leuk om te zien. Ik kan daar enorm van genieten, in water spelende honden. Ook kan ik haar aandacht redelijk vangen met een balletje wat natuurlijk erg handig is. Ze moet alleen nog leren om die bal ook zelf mee te nemen. Ze laat 'm nu regelmatig vallen als ze wat interessants ruikt om vervolgens zonder bal vrolijk door te lopen
Omdat ze toch aan haar nieuwe omgeving zal moeten wennen ben ik net met haar even het dorp in geweest, wat meer de mensen op gezocht en zelfs nog even langs een schuifdeur gelopen. Je kon duidelijk zien dat ze al die drukte niet gewend was, maar het is een heel stabiel hondje en ze herstelde dus ook weer heel erg snel. Bij de schuifdeur sprong ze even schuin achteruit (en daar stond ik, en dat was dus mijn knie