Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Veel spugen, Semmie

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Re: Veel spugen, Semmie

Ongelezen bericht door renee-uk »

Asta schreef:
renee-uk schreef:
Asta schreef:
renee-uk schreef:gezien de afstand tussen jullie woonplaatsen lijkt me dat de kans klein is dat jij gebruik gaat maken van fafo's hus asta, :idea:
vind wel dat je een beetje erg flauw bezig bent trouwens, rita heeft vanmorgen ook gekotst en daar ga ik echt niet voor naar de da hoor
ik zei niet voor 1 x kotsen hoor renee, beetje beter lezen 3 dagen is wat anders dan 3x dat vind ik bijzonder onnodig
en mag ik geen vragen stellen erover omtrent fafo's hus? ze gooit het toch zelf op het forum? wat zij wil of de eigenaar wil 3x kotsen of 3 dagen kotsen. Geen antwoord toch.
je bent gewoon flauw aan het zuigen en dat weet je zelf ook wel.
ach ja tuurlijk en jij bent heilig
geweldig antwoord, knap dat je daarop kwam daar is vast een hoop denkwerk aan vooraf gegaan :LOL:
ik had je net uit de negeer, maar daar ga je hup weer in, ik ben bang dat ik anders dingen neerzet die ik hier niet kwijt wil.
dag asta :zwaai:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Asta

Ongelezen bericht door Asta »

Asta schreef:
renee-uk schreef:
Asta schreef:
renee-uk schreef:gezien de afstand tussen jullie woonplaatsen lijkt me dat de kans klein is dat jij gebruik gaat maken van fafo's hus asta, :idea:
vind wel dat je een beetje erg flauw bezig bent trouwens, rita heeft vanmorgen ook gekotst en daar ga ik echt niet voor naar de da hoor
ik zei niet voor 1 x kotsen hoor renee, beetje beter lezen 3 dagen is wat anders dan 3x dat vind ik bijzonder onnodig
en mag ik geen vragen stellen erover omtrent fafo's hus? ze gooit het toch zelf op het forum? wat zij wil of de eigenaar wil 3x kotsen of 3 dagen kotsen. Geen antwoord toch.
je bent gewoon flauw aan het zuigen en dat weet je zelf ook wel.
ach ja tuurlijk en jij bent heilig
geweldig antwoord, knap dat je daarop kwam daar is vast een hoop denkwerk aan vooraf gegaan :LOL:
ik had je net uit de negeer, maar daar ga je hup weer in, ik ben bang dat ik anders dingen neerzet die ik hier niet kwijt wil.
dag asta :zwaai:[/quote]
vooral doen, want inhoudelijk reageerde je al helemaal niet :ok:
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Asta, ik vind dat je overdrijft. respecteer gewoon dat niet iedereen dezelfde maatstaven heeft. Ik ga ook niet voor een paar dagen kotsen gelijk naar de dierenarts, ik bel en overleg, pas mijn voeding aan en wacht even af zolang de hond gewoon levendig is. Ik ga zelf ook niet naar de dokter als ik een paar dagen buikgriep heb. :wink:

Fafo, wat eet hij?
Nika had dit op geperste brokken, het lag voor haar te zwaar op de maag blijkbaar.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Inge schreef:Asta, ik vind dat je overdrijft. respecteer gewoon dat niet iedereen dezelfde maatstaven heeft. Ik ga ook niet voor een paar dagen kotsen gelijk naar de dierenarts, ik bel en overleg, pas mijn voeding aan en wacht even af zolang de hond gewoon levendig is. Ik ga zelf ook niet naar de dokter als ik een paar dagen buikgriep heb. :wink:

Fafo, wat eet hij?
Nika had dit op geperste brokken, het lag voor haar te zwaar op de maag blijkbaar.
Precies, Gol heeft ook wel eens wat onder de leden gehad en af en aan een paar dagen achter elkaar gekotst. Morgenochtend lijkt me vroeg zat als er verder geen opzwelling van de buik o.i.d is of pijn. Al is pijn bij zo'n vrolijke lab soms best lastig te zien dus zou ik idd morgen voor de zekerheid even gaan.
Ήυs
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ήυs »

Ik kon de hele ochtend niet op HF. Gaf steeds een foutmelding :hmmm:

Maar goed. Ze denkt dat hij een kleine virale infectie heeft. We gaan het nu behandelen en als het na 2 of 3 dagen niet over is of niet minder is, moeten we weer bellen.

Hij heeft een spuitje gehad tegen misselijkheid en braken en we hebben pilletjes en poeder meegekregen. Hij mocht nu nog een beetje drinken en dan vanmiddag een half pilletje en een paar brokken, daar moeten we ook rustig mee opbouwen.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

volgens mij heerst er iets en is dat inmiddels ook het kanaal overgestoken, rita is ook wat ziekjes alleen houdt die gelukkig wel water binnen.
beterschap voor sem fafo!
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

beterschap voor Sem :flower: Hier was het het weekend raak, eerst water wat eruit werd gegooid en 's middags de hele maag :oeps:
Afbeelding
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!

Ongelezen bericht door Sanne!! »

Aaah arme Sem!!
Beterschap voor hem dat ie snel de oude mag zijn.
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
Ήυs
Zeer actief

renee-uk schreef:volgens mij heerst er iets en is dat inmiddels ook het kanaal overgestoken, rita is ook wat ziekjes alleen houdt die gelukkig wel water binnen.
beterschap voor sem fafo!
Dank je! Hij voelt zich alleen voor de rest wel gewoon lekker. Net ook mee geweest op een wandeling en dan is er niets aan de hand, nu heeft hij vandaag ook niet meer gespuugd gelukkig.
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Fafo schreef:Ik kon de hele ochtend niet op HF. Gaf steeds een foutmelding :hmmm:

Maar goed. Ze denkt dat hij een kleine virale infectie heeft. We gaan het nu behandelen en als het na 2 of 3 dagen niet over is of niet minder is, moeten we weer bellen.

Hij heeft een spuitje gehad tegen misselijkheid en braken en we hebben pilletjes en poeder meegekregen. Hij mocht nu nog een beetje drinken en dan vanmiddag een half pilletje en een paar brokken, daar moeten we ook rustig mee opbouwen.
Ik weet niet of je over mijn vraag hebt heen gelezen maar wat eet hij?
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Ήυs
Zeer actief

Inge schreef:
Fafo schreef:Ik kon de hele ochtend niet op HF. Gaf steeds een foutmelding :hmmm:

Ik weet niet of je over mijn vraag hebt heen gelezen maar wat eet hij?
Oh sorry had het even druk vandaag ;) Naar dat zou raar zijn als hij dat opeens zou hebben nu en daarvoor nooit..
silvester

Ongelezen bericht door silvester »

Asta schreef: vooral doen, want inhoudelijk reageerde je al helemaal niet :ok:
Asta? Wij lopen ook niet bij elk spuugje naar de da, als je je honden goed kent en goed observeert, dan zie je snel genoeg of het ernstig is of niet. Fafo kent haar honden en observeert haar honden heel goed, zij weet echt wel wanneer het menens is of niet.

( heb net haar filmpje gezien, geloof niet dat ik daar een doodzieke hond op zag rond denderen). Leuk filmpje overigens :wink:
Asta

silvester schreef:
Asta? Wij lopen ook niet bij elk spuugje naar de da, als je je honden goed kent en goed observeert, dan zie je snel genoeg of het ernstig is of niet. Fafo kent haar honden en observeert haar honden heel goed, zij weet echt wel wanneer het menens is of niet.

( heb net haar filmpje gezien, geloof niet dat ik daar een doodzieke hond op zag rond denderen). Leuk filmpje overigens :wink:
en daarom post ze er vragen op op een forum? persoonlijk vind ik het bijzonder sneu als een hond 3 dagen moet kotsen van a tot z als er medicijnen zijn om het te voorkomen, maar kennelijk ben ik dan 1 van de weinigen best hoor, ik zou zelf ook niet 3 dagen willen kotsen als er medicijnen beschikbaar zijn :ok: of moeten kankerpatienten ook maar aankotsen ?
Ήυs
Zeer actief

Asta schreef:
silvester schreef:

en daarom post ze er vragen op op een forum? persoonlijk vind ik het bijzonder sneu als een hond 3 dagen moet kotsen van a tot z als er medicijnen zijn om het te voorkomen, maar kennelijk ben ik dan 1 van de weinigen best hoor, ik zou zelf ook niet 3 dagen willen kotsen als er medicijnen beschikbaar zijn :ok: of moeten kankerpatienten ook maar aankotsen ?
Ik post geen vragen op het forum zie O.P. Maar omdat je lezen zo moeilijk vindt zal ik het nog 1 keer uitleggen. Is wel de laatste keer. In mijn O.P. geef ik alleen aan dat Semmie spuugd en ik er meer naar de DA ga. Hij spuugd niet van a tot z, hij heeft 1 dag 's nachts/'s ochtends gespuugd, rest van de dag normaal gedrag en gewoon gegeten, en de dag erna einde vd middag/avond gespuugd en voor de rest gewoon actief en ook weer gegeten. Daarna een dag gewoon normaal en daarna de avond weer extremer en de dag erna meteen naar de dierenarts. Hij heeft dus niet 3 dagen achtereen van a tot z liggen kotsen zoals jij het doet overkomen. Maar goed, jij verzint graag verhalen zelf of dikt ze een beetje aan om je gelijk te moeten krijgen. En dat je dit dan met een kankerpatiënt gaat vergelijken is helemaal gestoord :piew: Volgens mij zit er echt een steekje los bij jou.

Oh edit: Ik snap wel waarom jij als enige zo reageert. Je mist de nodige kennis van honden? In dat geval ben ik het met je eens en moet je maar snel bij de Da zitten als je niets van de gezondheid van je hond snapt :ok: Dus erg goed van jou Asta! Als je hondje spuugt moet je maar meteen bellen hoor meid. Misschien gaat 'ie wel dood! Je weet het nooit.
Ήυs
Zeer actief

Met Sem gaat het overigens prima! Hij houdt alles binnen en eet goed. Al geven we hem nog niet de gehele portie.
silvester

**Tekst verwijderd door moderator**
Sanne!!
Zeer actief

Fafo schreef:Met Sem gaat het overigens prima! Hij houdt alles binnen en eet goed. Al geven we hem nog niet de gehele portie.
Wat fijn voor Sem!
Asta

eh fafo ik vind het sneu ja als honden 3 dagen moeten kotsen, kennelijk stel je geen vraag je post het, wat is het nut dan? nou ja ik vind het niet nodig nee honden 3 dagen te laten kotsen idd daar heb je gelijk in. Daar ga ik graag voor naar de dierenarts aangezien het met 1 prik over kan zijn. Dat jij daar andere conclusies aan verbind moet je zelf weten :ok:

Wie wil uitdelen moet kunnen incasseren fofo dus als je ergens zuur reageert kan je die terug verwachten, beetje kinderachtig hoe jij ermee omgaat, maar ik moet toegeven, dit keer geen scheld pbtjes, je gaat vooruit :ok:
Asta

Jion schreef:
Asta schreef: Wie wil uitdelen moet kunnen incasseren fofo dus als je ergens zuur reageert kan je die terug verwachten, beetje kinderachtig hoe jij ermee omgaat, maar ik moet toegeven, dit keer geen scheld pbtjes, je gaat vooruit :ok:
Grapjas. :LOL: :roll: De enige van wie ik ooit een scheld PB heb ontvangen ben jij. Gelukkig voor jou vinden de modjes dat prima als jij dat doet, maar om nou te zeggen dat het je siert...
:piew: eh nee ik trek mijn bakkes open in het topic en als ik een ban of waarschuwing krijg is dat prima
Asta

Jion schreef:
Asta schreef:
Jion schreef:
Asta schreef: Wie wil uitdelen moet kunnen incasseren fofo dus als je ergens zuur reageert kan je die terug verwachten, beetje kinderachtig hoe jij ermee omgaat, maar ik moet toegeven, dit keer geen scheld pbtjes, je gaat vooruit :ok:
Grapjas. :LOL: :roll: De enige van wie ik ooit een scheld PB heb ontvangen ben jij. Gelukkig voor jou vinden de modjes dat prima als jij dat doet, maar om nou te zeggen dat het je siert...
:piew: eh nee ik trek mijn bakkes open in het topic en als ik een ban of waarschuwing krijg is dat prima
Ga je nu ook nog glashard ontkennen dan?

Hahaha, zielig! Als er eentje hier niet kan incasseren ben jij dat. :ok:
ik kan incasseren hoor, ik heb een pb gestuurd of jij echt zo achterlijk was wie loek was, verder spui ik wel in topics, waar ik waarschuwingen voor krijg wanneer zij dat nodig vinden
kennelijk vind je mijn pb dat je echt omfg niet snapte wie loek was nieit zo leuk, best hoor, maar wel on topic want ik scheld on topic niet anders
joeyophof
Zeer actief

Ongelezen bericht door joeyophof »

Asta schreef:
silvester schreef:

Ga jij zelf ook naar de dokter als je je een dag slecht voelt? Nadav heeft als pup zijnde ook veel zitten overgeven maar wij gingen echt niet telkens naar de DA.
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Asta

Jion schreef:
Asta schreef: ik kan incasseren hoor, ik heb een pb gestuurd of jij echt zo achterlijk was wie loek was, verder spui ik wel in topics, waar ik waarschuwingen voor krijg wanneer zij dat nodig vinden
kennelijk vind je mijn pb dat je echt omfg niet snapte wie loek was nieit zo leuk, best hoor, maar wel on topic want ik scheld on topic niet anders
:scratch:

Waar heb jij het nou weer over in vredesnaam? Ik heb het over de scheld-PB die je 9 dagen geleden naar mij stuurde nav dit bericht. In dat topic reageerde je dus totaal niet op het bericht maar stuurde je me wel effe een onder de gordel scheld PBtje. :U:
euh nee ik scheld altijd in het topic :ok:
Sanne!!
Zeer actief

Ooooh asta kom op laat je niet zo kennen.
Nu ook de forum naam van ts gaan veranderen... Je weet dat ze dat irritant vind...dus dan maar expres doen?
vind je het nou echt waard je energie te steken in iemand die het voor jou blijkbaar niet waard is?
Asta

Jion schreef:
Asta schreef:
Jion schreef:
Asta schreef: ik kan incasseren hoor, ik heb een pb gestuurd of jij echt zo achterlijk was wie loek was, verder spui ik wel in topics, waar ik waarschuwingen voor krijg wanneer zij dat nodig vinden
:scratch:

Waar heb jij het nou weer over in vredesnaam? Ik heb het over de scheld-PB die je 9 dagen geleden naar mij stuurde nav dit bericht. In dat topic reageerde je dus totaal niet op het bericht maar stuurde je me wel effe een onder de gordel scheld PBtje. :U:
euh nee ik scheld altijd in het topic :ok:
Je was blijkbaar zo dronken dat je het bent vergeten. :roll: Hij staat nog steeds in mijn inbox hoor.
aha dus ik had mijn inbox niet moeten deleten want stel je voor dat ik het ooit had kunnen gebruiken, nou ja succes met loek :ok:
Ήυs
Zeer actief

Jion schreef:
Ah joh, dat mens spoort niet. Verdraaid alles en lult maar een eind weg om haar gelijk te krijgen. Eerst zei ik al dat ze dit deed omdat ik blijkbaar een snaartje geraakt had in haar topic. Daarbij zei ik dat ik dat overigens prima vind. Maar nee dat was geen waar want ik zorg zo slecht voor mijn hond, en daar reageert ze op. En nu niemand het met mevrouw eens is komt de aap uit de mouw en is het opeens wel om een opmerking van mij in dat topic. En dan ben ik degene die er kinderachtig mee om gaat :LOL: Ze mist iets op sociaal gebeid, denk ik dan maar. Ik ga haar maar gewoon negeren, met zulke mensen valt niet te discussiëren of praten. Ze verdraaid alleen maar alles om haar gelijk te halen. Heel irritant. Ze leest ook gewoon niet, of nouja, alleen wat ze wil misschien.
silvester

Verdraaien? Heet dat niet "eigen interpretatie"? :mrgreen:
Ήυs
Zeer actief

silvester schreef:Verdraaien? Heet dat niet "eigen interpretatie"? :mrgreen:
Haha, zo kunne het ook noemen ;)

Maar ik ga verder niet meer met haar hier in gesprek. Of nouja gesprek... Nah goed, je snapt me wel ;)
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Nanna jouw aandeel in dit topic :LOL:

Ik snap er niet veel van, maar fijn dat het beter gaat met Sem.
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Kanonne zeg :LOL:

ff ter info. Nell heeft ook wel eens gespuugt. En ik ren dan ook niet hard naar de DA. Zoals hier nu bij Sem 3x over 3 dagen, ja dan. Dan zou ik bellen. Maar dan had ik ook niet hardrennend naar de DA gegaan hoor. Ander zou dat weer zijn als ze meerdere keren per dag zou spugen. Dan zou ik dag 2 aankijken en afhankelijk daarvan bellen. Maar nee hoor, echt niet van 1 (of2) keer spugen :piew:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Murphy2
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): 1 greyhoud, 1 whippet en 1 bearded collie
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Murphy2 »

Wat wordt hier veel geruzied op dit forum, met persoonlijke aanvallen. Niet leuk om te lezen hoe mensen elkaar afbranden. Begrijp ook trouwens de noodzaak niet. Bel elkaar op als er iets is, maar doe dit niet zo openbaar.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”