Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat is ditte? (Podengo (kruising)). UPDATE: ze blijft!
Moderator: moderatorteam
- Barnsley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retrievers
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Re: Wat is ditte?
Uit wat je vertelde bleek ook al flinke jachtpassie.Ikke1980 schreef:Dit kreeg ik als antwoord op mijn mail:
Zo van de foto zou je idd zeggen dat het een kruising Portugese Podengo is.Het zou ook een Podenco andaluz kunnen zijn ( die maat past weer beter) maar die hebben een roze neus.Of een kruising Pequneo / medio ( klein x Middenslag) zeg het maar....Het hoofd lijkt wat anders , en de nek iets korter, maar er zit in ieder geval een flinke scheut Podengo /Podenco in.Voor de herplaatsing zou je inderdaad de ras en karakterbeschrijving kunnen aanhouden, veel jachtpassie, graag graven, vaak niet los kunnen, stelendaarnaast super lieve knuffelkonten en een enorm hoge intelligentie.Nieuwe baasjes moeten een goed gevoel voor humor hebben, het is echt een geweldig ras!
En dat train je er niet uit

Dus daar moeten mensen iets mee doen.
Een goed alternatief vinden om het hondje goed bezig te houden.
Om te voorkomen dat hij steeds teruggebracht wordt lijkt me het wel handig om dat passievolle te benadrukken

Erg leuk hondje om te zien

Ik ben ook een ruwhaarliefhebber

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Nou, volgens mij doe ik dat iets te goedranetje schreef:
Om te voorkomen dat hij steeds teruggebracht wordt lijkt me het wel handig om dat passievolle te benadrukken![]()

Steeds terugbrengen gaat niet gebeuren

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Dat is toch beter dan drama's achterafIkke1980 schreef:Nou, volgens mij doe ik dat iets te goedranetje schreef:
Om te voorkomen dat hij steeds teruggebracht wordt lijkt me het wel handig om dat passievolle te benadrukken![]()
want in de 8 (!) maanden dat ze bij ons is, zijn alle potentiële kandidaten afgeschrikt door haar hoge energieniveau icm die jachtpassie en/of door de manier waarop ik het breng (maar ook door haar verlatingsangst).
Steeds terugbrengen gaat niet gebeurenmaar ik moet eerst maar eens van haar af zien te komen

-
- Zeer actief
Helemaal waar!ranetje schreef:Dat is toch beter dan drama's achterafIkke1980 schreef:Nou, volgens mij doe ik dat iets te goedranetje schreef:
want in de 8 (!) maanden dat ze bij ons is, zijn alle potentiële kandidaten afgeschrikt door haar hoge energieniveau icm die jachtpassie en/of door de manier waarop ik het breng (maar ook door haar verlatingsangst).
Steeds terugbrengen gaat niet gebeurenmaar ik moet eerst maar eens van haar af zien te komen

-
- Zeer actief
Uhm..ze is gegroeid sinds ze bij ons is
Ipv 35cm is ze nu 39cm hoog.
Kunnen honden groeien als ze betere voeding krijgen, ook al zijn ze volwassen? Of zou ze veel jonger zijn dan geschat?
Als we maar lang genoeg wachten, wordt ze vanzelf een echte podengo!

Ipv 35cm is ze nu 39cm hoog.
Kunnen honden groeien als ze betere voeding krijgen, ook al zijn ze volwassen? Of zou ze veel jonger zijn dan geschat?
Als we maar lang genoeg wachten, wordt ze vanzelf een echte podengo!

- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Ik weet in iedergeval van de PodenCo's dat ze ouder geschat worden dan dat ze daadwerkelijk zijn.... Ook met goede voeding en de 3 R'en kunnen ze nog bijtrekken
Rosita was echt een stuk jonger dan de geschatte leeftijd, ik denk dat zij nog maar een maand of 9 was toen ze in NL kwam... Terwijl haar boekje zei dat ze al een dik jaar was
Rosita was echt een stuk jonger dan de geschatte leeftijd, ik denk dat zij nog maar een maand of 9 was toen ze in NL kwam... Terwijl haar boekje zei dat ze al een dik jaar was
-
- Zeer actief
Kit schreef:Ik weet in iedergeval van de PodenCo's dat ze ouder geschat worden dan dat ze daadwerkelijk zijn.... Ook met goede voeding en de 3 R'en kunnen ze nog bijtrekken
Ja het klinkt wel logisch dat ze nog wat bijtrekken door betere voeding, maar dat verwacht ik dan eerder rond een jaar of zo. Maar Tipsy is rond de 4 jaar geschat, dus dat lijkt me dan toch niet kunnen, behalve als ze echt veel jonger is.
Mijn dierenarts dacht trouwens wel dat ze nog heel jong was door haar gedrag/uitstraling, maar kon het ook niet heel goed zien aan het gebit en ik heb nooit echt doorgevraagd na haar opmerking 'zo, dat is nog een jong dametje zo te zien'...
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bordeauxdog, cane corso, chihuahua
- Aantal honden: 4
ik heb geen idee, maar wat een schattig koppie heeft ie
ik vind die ruwharige koppies sowieso om van te smelten, en deze heeft ook nog hele lieve oogjes.

-
- Zeer actief
- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
Re: Wat is ditte? (Podengo (kruising)). UPDATE: ze blijft!
hahaha! Wat leuk en niet bepaald onverwacht hoor!! Het is echt een leuk hondje om te zien!

- dagmar88
- Zeer actief

Alsnog gefeliciteerd met sprietje!
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): een Babs!
Wat een leukerd zeg en fijn dat ze mag blijven 

Rust zacht Hannus. Voor altijd in mijn hart 19-7-2007 - 2-2-2016
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Wat leuk! Hoe heeft ze zich ontwikkeld? Loopt ze los, hoe gaat het met het jagen etc?
Het is echt een leukerd om te zien
Het is echt een leukerd om te zien

-
- Zeer actief
hahaha, ja niet helemaal gelukt inderdaad
Maar ja, daar kunnen wij niks aan doen. Komt omdat ze gewoon te leuk is.
@Gollum; ze is vast geen echte Podengo want het valt uiteindelijk best mee met het jachtinstinct (maar ik ben al wat gewend, dat scheelt). Zolang ik haar voor ben, luistert ze echt perfect. Ik moet dus wel goed opletten, maar ik heb haar zelfs een keer terug kunnen roepen toen ze een konijn zag. Ik heb wel heeeeeeeeel veel geoefend en ik heb haar nu zover dat ze in 95% van de gevallen direct komt als ze mijn gefluit hoort. Overdag loopt ze gewoon eigenlijk altijd los (waar het kan en veilig is) en dat gaat prima. Ze is verder heel sociaal, maar wel een beetje onzeker naar vreemde honden, vooral grote. Kleine hondjes vindt ze helemaal geweldig, vooral als die met haar willen rennen. Ze is echt een perfecte match met mijn eigen (of dus: mijn andere
) hond. Ze is hartstikke lief, ook naar vreemde mensen. Ze is heel zachtaardig. Slim is ze ook. En soms lijkt ze net een kat.
Enige minpuntje is dat ze alleen blijven moeilijk vindt, dus regelmatig is er iets gesloopt als ik thuiskom. Maar dit gaat heel langzaam maar zeker steeds ietsje beter. Maar verder echt een heel makkelijk en gewoonweg perfect hondje!
Ik ben om....ik wil alleen nog maar Podengo's...maar dan wel alleen nepperds zonder echt jachtinstinct

Maar ja, daar kunnen wij niks aan doen. Komt omdat ze gewoon te leuk is.
@Gollum; ze is vast geen echte Podengo want het valt uiteindelijk best mee met het jachtinstinct (maar ik ben al wat gewend, dat scheelt). Zolang ik haar voor ben, luistert ze echt perfect. Ik moet dus wel goed opletten, maar ik heb haar zelfs een keer terug kunnen roepen toen ze een konijn zag. Ik heb wel heeeeeeeeel veel geoefend en ik heb haar nu zover dat ze in 95% van de gevallen direct komt als ze mijn gefluit hoort. Overdag loopt ze gewoon eigenlijk altijd los (waar het kan en veilig is) en dat gaat prima. Ze is verder heel sociaal, maar wel een beetje onzeker naar vreemde honden, vooral grote. Kleine hondjes vindt ze helemaal geweldig, vooral als die met haar willen rennen. Ze is echt een perfecte match met mijn eigen (of dus: mijn andere

Enige minpuntje is dat ze alleen blijven moeilijk vindt, dus regelmatig is er iets gesloopt als ik thuiskom. Maar dit gaat heel langzaam maar zeker steeds ietsje beter. Maar verder echt een heel makkelijk en gewoonweg perfect hondje!

Ik ben om....ik wil alleen nog maar Podengo's...maar dan wel alleen nepperds zonder echt jachtinstinct

- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Wat leuk dat je nog een update geeft en wat onverwacht dat je haar toch gehouden hebt (NOT
)
Heel veel geluk met haar gewenst.

Heel veel geluk met haar gewenst.