Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Geldverdienen aan hobby/ liefde voor fokken taboe

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Aantal honden: 2

Re: Geldverdienen aan hobby/ liefde voor fokken taboe

Ongelezen bericht door duitse herder »

Nanna schreef:Ik zou weleens wat voorbeelden willen zien van fokkers die werkelijk rijk zijn geworden van het fokken van hun honden.
Ik ken ze niet.
De fokkers in mijn kennissenkring zijn sloebers met oude kleren en afgetrapte auto's ;-) En op vakantie gaan ze ook al niet, vanwege diezelfde honden.
Oh die zijn er we hoor, moet je alleen in Duitsland kijken waar een DH reu 90 dekkingen per jaar mag hebben :lol1: Zorg er dan wel voor dat de belastingdienst er niet achter komt
Perry en Noah

Afbeelding
Biet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Biet »

Inge O schreef:
Lief schreef: Ik denk dat ik voor mijn gevoel meer een prijs hang aan het product dan aan de bijbehorende arbeid in het geval van een hond. Beetje zoals bij een schilderij, daar betaal ik niet de kosten van de verf en de arbeid, maar mijn waardering voor het kunstwerk.
ja, daar zit wel wat in :ok: .
Vind dat ook wel een goede vergelijking.
Ben geen fokker, dus maakt het me niet zoveel uit wat daar allemaal bij komt kijken.
Ga d'r van uit dat iemand dat doet omdat ie er plezier aan heeft, wellicht zelfs een passie.
Als dan blijkt dat ie er ook nog eens goed in is, wil ik mijn waardering wel laten blijken door een (redelijke) prijs te betalen.
Wiel
zeta-jones
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Aantal honden: 9
Contacteer:

Ongelezen bericht door zeta-jones »

Wat iemand al dan niet voor een pup wil betalen, is zijn/haar zaak. Ik vind ook dat een fokker best wat aan een nest mag overhouden, maar zaken als shows etc in de prijs doorberekenen vind ik onzin. Van ons laatste nest zijn er twee pups een paar weken langer gebleven, simpelweg omdat de baasjes hun vakantie al geboekt hadden toen de pup in beeld kwam. We hebben alleen de 9-weken enting extra in rekening gebracht. Verder niets.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

ik snap het probleem nooit zo
waarom zou een fokker niet wat over mogen houden aan een nest?
en trouwens, als je dat verkeerd vindt ga je toch lekker voor een herplaatser, hondjes zat hoor!
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

renee-uk schreef:ik snap het probleem nooit zo
en trouwens, als je dat verkeerd vindt ga je toch lekker voor een herplaatser, hondjes zat hoor!
ben ik met je eens
ik lees ook niemand die er anders over denkt
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Inge O schreef:
Jaap* schreef: Als een (te) hoge prijs wordt bepaald door een merknaam of titels haak ik af. Daar doe ik niet aan mee.
Een grens van 1000 euro is héél erg redelijk denk ik.
ben ik met je eens hoor en zelfs die 1000 hoeft niet van mij.
Ik vind die 1000 euro ook al wat aan de hoge kant.
Mijn honden hebben dat niet gekost al zullen er fokkers zijn bij mijn ras waar die vraagprijs nu wel in zicht komt.
Tot nu toe blijven ze onder de 1000 :wink:

Gevoelsmatig zou ik bij 1000 euro of meer gaan denken aan garanties die niet elke fokker dan vervolgens zou willen geven en dan hoeft het voor mij niet.
Als je als fokker zo veel vraagt zal er wat tegenover moeten staan :8):

Rana kostte 850 gulden.
Ita kostte 850 euro met garantie op betaling van kosten wegens "verborgen gebreken" gedurende het eerste jaar van maximaal diezelfde 850 euro.
Darbij werd wel verwacht dat ik daarover dan direct contact op zou nemen met de fokker en dat er gezamelijk gekeken zou worden naar het vervolg van de benodigde behandelingen.
Plus het aanbod van een mooie bijdrage in de kosten van een heupfoto + officiele beoordeling als ik die foto zou laten maken nadat ze een jaar was geworden.
(heb ik ook teruggekregen, want ik heb die foto laten maken)

Een fokker mag er wat mij betreft absoluut wat aan over houden.
Hij doet veel voor de pups in de 8 weken dat ze er zijn en dat mag best beloond worden. :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Klopt helemaal, al vind ik bedragen van 1500+ euro voor een rashond gewoon teveel. Voor kruisingen zoals bijvoorbeeld een Labradoodle (waar de pupprijzen nog hoger liggen) vind ik elk bedrag boven de 150 euro teveel. Voor een rashond heb ik wel een hoger bedrag over, mits zorgvuldig gefokt en bij een in mijn ogen goede fokker vandaan.

Maar goed een zorgvuldige fokker mag van mij best verdienen aan zijn hobby.
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Van mij mogen fokkers best geld overhouden aan een nest, er gaat tenslotte een hoop werk in zitten.
Waar ik moeite mee heb is dat fokkers zich er soms voor lijken te schamen en dan alles erbij gaan halen om te bewijzen dat ze er echt flink op toeleggen.
Dan word het showen erbij gehaald, ja leuk dat dat jou hobby is, maar dat hoef je niet door te berekenen. Eten en entingen worden berekend :scratch: alsof de hond niet eet en niet geent word als je er niet mee fokt? En dan idd kopjes koffie en koekjes rekenen :schrik:

Wees gewoon eerlijk, heb je een redelijk groot nest 6 of meer en er zijn geen complicaties dan hou je er wat geld aan over, zit het tegen met een keizersnede of zieke pups of maar 1 a 2 pups, dan houd je minder of niks over. Zo simpel is het volgens mij gewoon.
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Ik verbaas me wel eens over de prijsverschillen van één ras. Zo hoorde ik laatste dat een werklijn fokker met bewezen lijnen rond de 1500 vroeg voor een pup en een ander ruim 600 euro daaronder zat. En wat het verschil was tussen beide fokkers qua pups, geen idee?

Wij hebben wel altijd gezegd dat de grens op de 1000 euro ligt, daarboven houdt het gewoon op voor ons.

EDIT: Van mij mag er best geld aan verdiend worden, dat vind ik echt geen probleem. Kan me zelfs helemaal niks schelen, als de combi me aanstaat, het klikt met de fokker en alle andere voor ons belangrijke dingen goed zijn, betalen we gewoon de prijs die gevraagd wordt, zolang het onder de 1000 euro blijft dan.
*Ellen*

Ongelezen bericht door *Ellen* »

Even zijstraatje: moet je eens je pups verkopen onder de gangbare prijs. Ik heb 8 en 9 jaar geleden een nestje Engelse bulldoggen gefokt, prijs 1200 euro. De normale prijs was toen 2000-2200 euro.
Ik ben verdomme bedreigd door fokkers die eisten dat ik de prijs verhoogde.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

*Ellen* schreef:Even zijstraatje: moet je eens je pups verkopen onder de gangbare prijs. Ik heb 8 en 9 jaar geleden een nestje Engelse bulldoggen gefokt, prijs 1200 euro. De normale prijs was toen 2000-2200 euro.
Ik ben verdomme bedreigd door fokkers die eisten dat ik de prijs verhoogde.

vette pech. ik heb ook hééél veel kritiek gekregen omdat ik mijn pups onder de normale prijs verkocht. ik vond het genoeg voor een hond. kan ik niet wakker van liggen
Afbeelding
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Het maakt mij geen zak uit of iemand veel verdiend aan een pup of niet.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Ik fok af en toe een nestje uit liefde voor het ras, weloverwogen zoek ik de combinatie uit, ben lid van de rasvereniging en voldoe aan al hun eisen.
Van shows, gezondheidsonderzoeken, aankeuringen, controles, fokkersseminaren enz.
En test meer als verplicht is.

Ik investeer heel veel tijd, moeite en geld hiervoor, ik heb geen idee wat ik allemaal voor kosten heb gemaakt, omdat ik het simpel weg niet bij houdt, vind ik ook niet belangrijk.

Wat ik belangrijk vindt zijn goede pupkopers, welke altijd langs mogen komen en kunnen overnachten indien gewenst.
Dan heb ik een goede dierenarts aan mijn zijde die ik dag en nacht mag lastig vallen als ik het niet vertrouw. En zij komt meerdere keren langs, vlak na de geboorte, om te chippen en in te enten en de gezondheid controleert van pups en moeders. Ook ontwormingsmiddelen, evt. melk alles heb ik zo mijn voorkeuren voor.

Ook goed voer voor moeders en pups, en ik geef ook wat voer mee voor de eerste twee weken.
Plus een zelf samen gezocht puppywijzer met een puppypakket, allemaal zelf uitgezocht en geschreven.
Samen met de pupkoper lopen we het koopcontract door zodat beide partijen erachter staan.

De juiste start en begeleiding dat vind ik belangrijk, ook na de koop gaan we op bezoek bij de "puppenkinderen", contact behouden we in ieder geval.

En als alles goed gaat, dan houden we er best wat geld aan over, maar als het niet gaat zoals gewenst kost het gewoon geld.
Ik heb niet berekend wat alles heeft gekost en wat we er aan over houden/ of bij moeten leggen, is niet relevant want ik zie het niet als een handeltje.

In eerste plaats zijn het mijn huishonden, zijn ze geschikt voor de fok, dan is dat gewoon hartsikke leuk maar mocht dat niet zo zijn, jammer voor ons. Maar de hond blijft omdat ze op de eerste plaats als ons maatje is uitgezocht.
Ook het aantal honden wil ik overzichtelijk houden, hiernaast hebben wij ook een normaal privéleven en willen wij ook op vakantie, op bezoek bij vrienden/familie enz.
En dat gaat gewoon niet als je 15 honden hebt, op het moment hebben wij twee honden.
De oudste is niet geschikt voor de fok maar de jongste wel, en daar willen wij in 2014 een nestje meefokken, we hebben nu al pupkopers op bezoek gehad.
Er staan 4 vaste pupkopers op de lijst nu, eind deze maand kan het officieel op de website en op de website van de club.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Ik vind het prima als een fokker wat geld overhoudt aan een nest; er gaat als je het goed wilt doen heel veel tijd en geld in zitten en daar mag best wat tegenover staan.
Het wordt voor mij echter anders als je heel veel fokt, er een goed jaarinkomen aan overhoudt,de honden naar mijn idee niet op een goede manier houdt en mensen ook tot bepaalde dingen dwingt eer je een pup verkoopt aan ze.
Met dat dwingen bedoel ik niet het laten doen van onderzoeken maar bijvoorbeeld voerafname of zo.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Annemarie Rouw
Zeer actief
Mijn ras(sen): Whippets
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Annemarie Rouw »

Je hebt van tevoren geen idee wat je overhoudt, of tekort komt. Krijg je tien pups en gaat alles vlekkeloos, dan blijft er nog wel wat over. Krijg je er drie, met een sectio, worden ze ziek etc etc dan denk ik dat je er op toelegt. En daar moet je dan ook niet over zeuren. Het moet, in mijn ogen dan, wel hobby blijven, en je wilt een zo goed mogelijke pup aan je nieuwe, met zorg geselecteerde eigenaars leveren. Dus doe je je gezondheidstesten bij de ouders, je showt, je werkt ermee (coursing in ons geval), allemaal leuk, je hobby. Het beste voer, leuke dingetjes meegeven met de pup etc en meestal hou je dan toch wel iets over. Als dat niet zo is, nou ja, jammer dan, zolang de pups het maar lekker doen.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Ik geloof niet dat geld verdienen met een nest echt een taboe is op dit forum? Wel als men geld verdient ten koste van pups en/of ouderdieren, en terecht. Een zorgvuldig gefokt nest kost veel geld, tijd en energie en wat mij betreft mag in die kosten ook de tijd berekend worden die de fokker er aan heeft besteed. Vrijwel iedereen werkt in die periode minder of helemaal niet toch? Maar dan niet bepaalde gezondheidstests achterwege laten om minder uitgaven te maken, daar ben ik dan weer tegen en in dat geval zou ik ook geen +900 euro betalen voor een hond.

De gemiddelde prijs van ons ras ligt inmiddels rond de 900-1000 euro en voor een zorgvuldig gefokte pup vind ik dat een prima prijs. En pupkopers moeten nog steeds gemiddeld een half jaar wachten op een pup dus kennelijk ben ik niet de enige :mrgreen: Ik heb destijds ook geïnformeerd naar een pup die honderden euro's meer zou kosten, die fokker stond zo goed aangeschreven dat ik dat er voor over had. Maar voor bijvoorbeeld een Engelse Bull had ik het dan weer nooit betaald. Ik wil wel kwaliteit voor mijn geld.
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.

Ongelezen bericht door blacky »

Wil je een bepaald ras dan moet je vaak wel de gevraagde pupprijs betalen. Als je er tenminste één wilt met stamboom.
Ik weet dat als ik weer een Coton wil of een Havanezer ik rond de 900 euro kwijt ben. En helaas dat kan ik niet betalen. Voor mij nu in ieder geval geen pup meer van dit ras.

Ik vind dit erg jammer omdat ik mijzelf zie als een goede honden eigenaar maar ja het is niet anders.

Van mij mag een fokker overigens best aan een nestje verdienen. Moet wel in het redelijke blijven overigens bedragen als 1000-2000 euro voor een ras waar de nesten toch in de regel groter zijn dan 6 pups vind ik niet normaal. Je sluit door deze hoge bedragen te vragen ook enkele zeer goede baasjes uit.
Afbeelding
gevni havanezers
Ingding
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ingding »

Ik heb er geen problemen mee zolang geld verdienen maar niet de belangrijkste motivatie is om een nest te fokken.
Eilfy
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eilfy »

Zolang de pupprijs binnen het redelijke valt voor dat ras en het gaat om een nestje wat op een gezonde en verantwoorde wijze gefokt wordt, heb ik er geen problemen mee.
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie

Ongelezen bericht door luna2906 »

Muk schreef:
Klopt helemaal, al vind ik bedragen van 1500+ euro voor een rashond gewoon teveel. Voor kruisingen zoals bijvoorbeeld een Labradoodle (waar de pupprijzen nog hoger liggen) vind ik elk bedrag boven de 150 euro teveel. Voor een rashond heb ik wel een hoger bedrag over, mits zorgvuldig gefokt en bij een in mijn ogen goede fokker vandaan.

Dat vind ik dan weer grappig. Of een fokker zorgvuldig fokt, heeft voor mij in de basis niets met stambomen te maken. Als ik dezelfde achtergrond informatie qua ouders en gezondheid zou kunnen krijgen bij een kruising, ben ik ook bereid om daar meer voor neer te tellen dan de 200 euro die we voor lun hebben betaald. Het zorgvuldige is waar ik voor wil betalen, ongeacht het papiertje. Een fokkermag dan ook best wat verdienen op een nest wat mij betreft, zolang winst geen doel op zich is.
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laura84 »

Lol, ik zie het al voor me dat de fokker van Laicka de shows van Laicka door gaat berekenen. Nee hoor, een zakcentje er aan over houden vind ik geen probleem. Ik heb 1 dag op een nest gepast en toen werd me pas echt duidelijk hoe verschrikkelijk veel werk het was. Los van alle kosten die er bij komen, qua entingen, voeding etc. En laat ik vooral niet vergeten, het risico wat een fokker loopt, genoeg mensen die honden kennen met een ks of andere verschrikkelijke dingen.

Desalniettemin, 2000 voor een doodle of een misbaksel van een engelse bull, nee dank je. Het moet wel redelijk blijven met de gezondheid van de hond en het ras voorop. Fokken omdat een hond zo lief is vind ik niet echt van toepassing.
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Ik betaal waar ik me goed bij voel bij een fokker waar ik me goed bij voel en of die mensen dat geld dan steken in de fok of ervan op vakantie gaan interesseert me vrij weinig.
Afbeelding
Annemarie Rouw
Zeer actief
Mijn ras(sen): Whippets
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Annemarie Rouw »

Soms denk ik weleens dat er het meest betaald wordt voor een ras waar je een potentieel invalide pup haalt. Speciale klinieken voor probleemrassen, zoals de Engelse bulldog.. Ik kan er niet bij met mijn verstand.
Muk

luna2906 schreef:
Muk schreef: Klopt helemaal, al vind ik bedragen van 1500+ euro voor een rashond gewoon teveel. Voor kruisingen zoals bijvoorbeeld een Labradoodle (waar de pupprijzen nog hoger liggen) vind ik elk bedrag boven de 150 euro teveel. Voor een rashond heb ik wel een hoger bedrag over, mits zorgvuldig gefokt en bij een in mijn ogen goede fokker vandaan.

Dat vind ik dan weer grappig. Of een fokker zorgvuldig fokt, heeft voor mij in de basis niets met stambomen te maken. Als ik dezelfde achtergrond informatie qua ouders en gezondheid zou kunnen krijgen bij een kruising, ben ik ook bereid om daar meer voor neer te tellen dan de 200 euro die we voor lun hebben betaald. Het zorgvuldige is waar ik voor wil betalen, ongeacht het papiertje. Een fokkermag dan ook best wat verdienen op een nest wat mij betreft, zolang winst geen doel op zich is.
Natuurlijk kan een stamboomloze fokker zorgvuldig fokken, maar feit is wel dat de meeste fokkers van kruisingen hun honden niet testen op gezondheid, niks van de ouderdieren weten en er voor de leuk maar wat opzetten. En dan kun je nog zo liefdevol zijn naar de pups en de moeder, het is in mijn ogen niet zorgvuldig fokken. En daar heb ik inderdaad weinig geld voor over. Ook omdat ik liever een rashond heb dan een kruising. En ja, er zijn maar heeeeeeel weinig fokkers die in mijn ogen zorgvuldig fokken, ook onder de stamboomfokkers.
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie

Ongelezen bericht door luna2906 »

Muk schreef:
Natuurlijk kan een stamboomloze fokker zorgvuldig fokken, maar feit is wel dat de meeste fokkers van kruisingen hun honden niet testen op gezondheid, niks van de ouderdieren weten en er voor de leuk maar wat opzetten. En dan kun je nog zo liefdevol zijn naar de pups en de moeder, het is in mijn ogen niet zorgvuldig fokken. En daar heb ik inderdaad weinig geld voor over. Ook omdat ik liever een rashond heb dan een kruising. En ja, er zijn maar heeeeeeel weinig fokkers die in mijn ogen zorgvuldig fokken, ook onder de stamboomfokkers.
Dat ben ik met je eens, maar ik bedoelde meer dat jij zei dat je voor een kruising niet meer dan €150,- over had, terwijl ik dat wel zou hebben als je dezelfde testen qua gezondheid en informatie over ouders etc. krijgt :wink: Dat het in de werkelijkheid eigenlijk nooit zo is met een kruising klopt natuurlijk.
Muk

luna2906 schreef:
Muk schreef:
Dat ben ik met je eens, maar ik bedoelde meer dat jij zei dat je voor een kruising niet meer dan €150,- over had, terwijl ik dat wel zou hebben als je dezelfde testen qua gezondheid en informatie over ouders etc. krijgt :wink: Dat het in de werkelijkheid eigenlijk nooit zo is met een kruising klopt natuurlijk.
Ah ok. Ja, als een kruising inderdaad uit geteste ouderdieren komt én de gezondheid van de voorouders ook is getest dan is het een ander verhaal. Dan heb ik er ook wel meer voor over. Maar dat is helaas eigenlijk nooit het geval, vandaar dat ik er dan niet meer dan 150 euro voor over heb.
empyree
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
Contacteer:

Ongelezen bericht door empyree »

sbientje schreef:
Cleva schreef:Het maakt mij niet uit wie er ergens geld aan overhoudt en hoeveel maar de lullificaties over waarom dat terecht is vind ik altijd zo onsympathiek.

Kopjes koffie tellen? Echt?
En thuis met je puppies klooien is ook niet "Je priveleven aan de kant zetten"
ik las laatst ergens van iemand die 25 euro rekende voor een kennismakingsgesprek, en als mensen dan een pup namen ging dat van de pupprijs af hahaha..
In eerste instantie was ik verbaasd toen ik dat las maar bedacht me later een oproepje van een een grote kennel hier in Frankrijk die zich afvroeg hoe anderen het nu deden in de vakantietijd als ze een telefoontje kregen in de trant van; We zijn in de buurt op vakantie en denken er over om een pup van ras X aan te gaan schaffen en zouden we eens bij U langs mogen komen om te kijken ?
Ze zei, dan komt de hele familie maar de pup staat pas 'gepland' voor over een paar jaar en naar later blijkt is het dus gewoon een leuk goedkoop uitje voor de kinderen en veeeeeel goedkoper dan de dierentuin ;-)

Met 2 à 3 honden in huis loop je niet zoveel risico om dergelijke bezoekjes maar als je bijvoorbeeld echt veel honden hebt kan het gezien worden als een leuk uitstapje !
Sandra
Afbeelding
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

empyree schreef:
sbientje schreef:
Cleva schreef:Het maakt mij niet uit wie er ergens geld aan overhoudt en hoeveel maar de lullificaties over waarom dat terecht is vind ik altijd zo onsympathiek.

ik las laatst ergens van iemand die 25 euro rekende voor een kennismakingsgesprek, en als mensen dan een pup namen ging dat van de pupprijs af hahaha..
In eerste instantie was ik verbaasd toen ik dat las maar bedacht me later een oproepje van een een grote kennel hier in Frankrijk die zich afvroeg hoe anderen het nu deden in de vakantietijd als ze een telefoontje kregen in de trant van; We zijn in de buurt op vakantie en denken er over om een pup van ras X aan te gaan schaffen en zouden we eens bij U langs mogen komen om te kijken ?
Ze zei, dan komt de hele familie maar de pup staat pas 'gepland' voor over een paar jaar en naar later blijkt is het dus gewoon een leuk goedkoop uitje voor de kinderen en veeeeeel goedkoper dan de dierentuin ;-)

Met 2 à 3 honden in huis loop je niet zoveel risico om dergelijke bezoekjes maar als je bijvoorbeeld echt veel honden hebt kan het gezien worden als een leuk uitstapje !
en dat is echt iets dat regelmatig voorkwam bij die fokker? Dat vind ik eerlijk gezegd toch wel apart hoor, ik kan me nauwelijks voorstellen dat dat veel gebeurt..
Vrouwtje Knecht
Actief
Mijn ras(sen): Een zwarte beer

Ongelezen bericht door Vrouwtje Knecht »

Ik heb geen flauw idee wat je voor bepaalde rassen betaald dus mij zou je easy kunnen oplichten.

Ik vind het niet meer dan normaal dat de fokker wat overhoudt aan een nest. Ik vind het dan weer abnormaal als het wordt gezien als salaris. Zoals broodfokkers dus.

Wij wilden rond de 1500 uitgeven voor een Newfoundlander want ik heb begrepen dat je dat ervoor neerlegt.
Nu hebben we rond de helft uitgegeven voor onze huidige hond, zonder stamboom.
Afbeelding

Liefde kost niets om te krijgen, maar is onbetaalbaar als je het hebt
empyree
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
Contacteer:

Ongelezen bericht door empyree »

sbientje schreef:
empyree schreef:
sbientje schreef:

en dat is echt iets dat regelmatig voorkwam bij die fokker? Dat vind ik eerlijk gezegd toch wel apart hoor, ik kan me nauwelijks voorstellen dat dat veel gebeurt..
Ja, dat gebeurt regelmatig hier, ik krijg ook wel eens de vraag maar als ik dan zeg dat ik maar een paar honden heb een geen pups op dat moment is het al niet zo interessant meer.

Ik heb ook wel eens gehoord van NLse fokkers die zich op zondag soms achter de bank moesten verstoppen om een rustig dagje te hebben omdat er weer ongevraagd bezoek aan de deur kwam ! Tja, ze zijn toch thuis vanwege de honden hè, kunnen we best eens leuk langsgaan.........
Helaas hoort dat er soms bij ;-)
Sandra
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”