Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pieterpad

Ervaringen en tips over leuke vakantiebestemmingen sámen met uw hond.
Geef de onderwerpregel svp. een duidelijke titel!

Moderator: moderatorteam

crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Re: Pieterpad

Ongelezen bericht door crutz »

Pakdebal schreef:
marian* schreef:
Pakdebal schreef:

Het PP gaat in wandeltempo en dat kan een kleine hond best aan als ze wat getraind hebben.
Ze hebben poten gekregen om op te lopen en niet om mee in fietsmandjes te zitten.
het staat er toch zwart op wit, dat het niet aan te raden is , en ik wist dat al eerder, :wink:

1 stap van ons , zijn er 3 voor de kleine , :19: , tel maar op , een Deense Dog zal beter ons kunnen bijhouden ( bij wijze van )

en trouwens , je ziet hier veel die in de fietsmandjes zitten , als ze naar het strand gaan
Was dat, een Deense Dog???? :LOL:
Pakdebal

Ongelezen bericht door Pakdebal »

crutz schreef:Was dat, een Deense Dog???? :LOL:
deze

http://www.startpunthonden.nl/hetras/17 ... e-dog.aspx

ken jij die niet ?
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Pakdebal schreef:
deze

ken jij die niet ?
Gaat gelijk de betrouwbaarheid van je bronnen er weer aan :LOL:
T is
Great Dane of Duitse Dog.....
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Pakdebal schreef:
Marion. schreef:
Pakdebal schreef:de hond van de TS is nog jong , hoe oud zijn die van jou ?

er zijn zeker geen problemen , maar ik heb mensen zien lopen op de Veluwe, die niet eens naar achteren keken .. :ugh:
Kijk nou gewoon eens verder dan je eigen neus lang is. Klik op de link die ik onder jouw reactie heb neergezet, en lees het verslagje en kijk naar de foto's. Mijn jongste teef was toen net 1,5 jaar oud trouwens.
leuk verslag , en leuk gedaan , als je goed op je hond let is het goed, desnoods kom je 's avonds pas ergens aan , hond gaat voor !
Je kunt wel snel lezen :O:
(als ik de link plaats, dan ga ik zelf ook altijd weer even teruglezen - en terug beleven - en ik ben net pas klaar met lezen :mrgreen: )
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:Er bestaat wel een Deense dog, maar dat is een Broholmer ;-)

Maar gok zomaar dat PdB die niet bedoelde
Marion.

crutz schreef:
Nanna schreef:Er bestaat wel een Deense dog, maar dat is een Broholmer ;-)
Maar gok zomaar dat PdB die niet bedoelde
Maar ze heeft dan ook geen verstand van grote honden. Of van honden. Eh, of van, eh....

Maar ze woont wel naast het strand :pffff:
Pakdebal

crutz schreef:[Gaat gelijk de betrouwbaarheid van je bronnen er weer aan :LOL:
T is

nee, van die van jou, want JIJ ( !! ) wist niet dat dat ras 2 benamingen heeft . :pffff:

bron uit Wikipedia :
Duitse dog
Andere namen Deense dog
Laatst gewijzigd door Pakdebal op 19 aug 2013 17:26, 2 keer totaal gewijzigd.
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Pakdebal schreef:
crutz schreef:
Pakdebal schreef:
deze

ken jij die niet ?
Gaat gelijk de betrouwbaarheid van je bronnen er weer aan :LOL:
T is

nee, van die van jou, want JIJ ( !! ) wist niet dat dat ras 2 benamingen heeft . :pffff:

Nee hoor mevrouw PdB, de benaming Deense Dog is enkel in de "volksmond" officieel bestaat die benaming voor dat ras dus niet
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Pakdebal schreef:
marian* schreef:
Pakdebal schreef:
malinois schreef:Weet je pdb ik heb geen regeltjes nodig van.mensen die mijn honden totaal niet kennen. Ik heb mn ogen en gezonde verstand. Als ik zie wat Xena hier nog doet met haar 12 jaar dan is dat toch niet te vergelijken met een haardkleedje van dezelfde leeftijd die altijd voor de kachel heeft gelegen? Deze muts loopt nog naast de fiets en doet alles wat de mannen hier ook doen.
dat is waar , je hebt haar jaren getraind en daarom kan ze dat aan .
het probleem met kleine honden zoals de TS , is , dat de mensen lopen altijd harder , en moeten ze geforceerd gaan rennen om bij te houden
moet je maar kijken in parken is dat al . :ugh:

Het PP gaat in wandeltempo en dat kan een kleine hond best aan als ze wat getraind hebben.
Ze hebben poten gekregen om op te lopen en niet om mee in fietsmandjes te zitten.
het staat er toch zwart op wit, dat het niet aan te raden is , en ik wist dat al eerder, :wink:

1 stap van ons , zijn er 3 voor de kleine , :19: , tel maar op , een Deense Dog zal beter ons kunnen bijhouden ( bij wijze van )

en trouwens , je ziet hier veel die in de fietsmandjes zitten , als ze naar het strand gaan

Nou, dan maken ze er 3 als de baas er 1 maakt.
Dat benen ze best bij hoor :19:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Marion.

Pakdebal schreef:nee, van die van jou, want JIJ ( !! ) wist niet dat dat ras 2 benamingen heeft . :pffff:
Hoe weet je dat ZIJ dat niet wist?
Marion.

crutz schreef:Nee hoor mevrouw PdB, de benaming Deense Dog is enkel in de "volksmond" officieel bestaat die benaming voor dat ras dus niet
Of het nu Duits of Deens is, ze blijft er sowieso verre van. Ze schrikt zich wild van zo'n hond die tot haar middel reikt :eek:

(dat doen ze bij mij ook hoor, alleen ik schrik daar niet van :mrgreen: )
Pakdebal

marian* schreef: Nou, dan maken ze er 3 als de baas er 1 maakt.
weet je dat ik ( !! ), als mens al sneller moe word, als ik naast iemand loop, die sneller als ik loopt ?..

vooral mannen zetten dan de pas er in .. mijn hemel.. :80:.. dat hou ik geen 20 km vol, hoor . :LOL:
Laatst gewijzigd door Pakdebal op 19 aug 2013 17:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Selene
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Selene »

Pakdebal schreef:
marian* schreef: Nou, dan maken ze er 3 als de baas er 1 maakt.

weet je dat ik ( !! ), als mens al sneller moe word, als ik naast iemand loop, die sneller als ik loop ?.. :LOL:

vooral mannen zetten dan de pas er in .. mijn hemel.. :80:
Ik wordt alleen maar moe van dat geslof voor me in de stad, doorlopen svp! :pffff:

Lijkt me leuk hoor, dat pieterpad lopen en fijn dat je (ts) je hondje niet als suiker behandeld. Geniet ervan!
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

Afbeelding

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it

Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
Pakdebal

Nanna schreef:
Pakdebal schreef: vooral mannen zetten dan de pas er in .. mijn hemel.. :80:.. dat hou ik geen 20 km vol, hoor . :LOL:
Erachteraan fietsen ;-)

ik heb een keer hardgelopen met mijn vriend toendertijd , ook nooit meer daarna . " doei" zei ik, ik zie je wel thuis , dat hou ik niet vol
labje
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador retriever

Ongelezen bericht door labje »

Pakdebal schreef:

ik heb een keer hardgelopen met mijn vriend toendertijd , ook nooit meer daarna . " doei" zei ik, ik zie je wel thuis , dat hou ik niet vol
Is de verkering uitgegaan? :roll:
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Pakdebal schreef:
Nanna schreef:
Pakdebal schreef: vooral mannen zetten dan de pas er in .. mijn hemel.. :80:.. dat hou ik geen 20 km vol, hoor . :LOL:
Erachteraan fietsen ;-)

Zo vriend, toe maar.Hij wist dat ook,. :80:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
bouvierpoedel
Zeer actief

labje schreef:
Pakdebal schreef:

Hij holde niet voor niets zo hard.......... weg. :zweep:
Pakdebal

labje schreef:
Pakdebal schreef:

nee, niet daardoor in ieder geval , maar ik vond het zielig dat hij zich moest inhouden voor mij , kijk dat is wat anders . :wink:

je ziet het nog weleens , de man voorop op de fiets , de vrouw puffend en hijgend er achter . :LOL:
Marion.

Pakdebal schreef:
labje schreef:
Pakdebal schreef:

nee, niet daardoor in ieder geval , maar ik vond het zielig dat hij zich moest inhouden voor mij , kijk dat is wat anders . :wink:

je ziet het nog weleens , de man voorop op de fiets , de vrouw puffend en hijgend er achter . :LOL:
Haha, oh hellup! Kan iemand me hier opvegen aub :LOL: :LOL: :LOL:
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Pakdebal schreef:je ziet het nog weleens , de man voorop op de fiets , de vrouw puffend en hijgend er achter . :LOL:
Hoe denk je dat dat voor die mannen is. Altijd maar voorop moeten fietsen en doen alsof dat allemaal zomaar gaat.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
bouvierpoedel
Zeer actief

Jaap* schreef:
Pakdebal schreef:je ziet het nog weleens , de man voorop op de fiets , de vrouw puffend en hijgend er achter . :LOL:
Hoe denk je dat dat voor die mannen is. Altijd maar voorop moeten fietsen en doen alsof dat allemaal zomaar gaat.
Achter een sterke leider holt een snelle vrouw.
Pakdebal

Jaap* schreef:
die zijn stoer genoeg om dat niet toe te geven

hoorde een jonge ( ! ) man zeggen, tegen zijn jonge vriendin die achter bleef met roller-skate : ." waarom kan je niet zo snel als ik ? "
dat meisje liep paars aan . :D
crutz
Zeer actief
Contacteer:

bouvierpoedel schreef:
labje schreef:
Pakdebal schreef:

Ze heeft hem thuis vast nooit meer gezien....je denkt toch niet dat hij naar huis is gegaan na haar opmerking "ik zie je wel thuis" die is hard de andere kant op gerend.
bouvierpoedel
Zeer actief

Pakdebal schreef:
Jaap* schreef:
die zijn stoer genoeg om dat niet toe te geven

hoorde een jonge ( ! ) man zeggen, tegen zijn jonge vriendin die achter bleef met roller-skate : ." waarom kan je niet zo snel als ik ? "
dat meisje liep paars aan . :D
Ja dan zal het wel een hartkwaal en hopen op verzekeringswerk zijn geweest. :LOL:
bouvierpoedel
Zeer actief

crutz schreef:
bouvierpoedel schreef:
labje schreef:
Pakdebal schreef:

Ze heeft hem thuis vast nooit meer gezien....je denkt toch niet dat hij naar huis is gegaan na haar opmerking "ik zie je wel thuis" die is hard de andere kant op gerend.
Het strand op de zee in. :LOL: :oeps:
Saschesfloor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairn Terrier
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Saschesfloor »

Pakdebal schreef:
Saschesfloor schreef: Mijn honden hoeven niet geforceerd te rennen, sterker nog, ik moet ze dwingen om normaal naast me te lopen, anders moet ik geforceerd gaan snelwandelen om ze bij te houden. Ik kan me niet voorstellen dat dat anders is voor de hond van TS, daar ze in grootte niet veel zullen schelen. Gewoon goed opbouwen en kijken naar je hond, dan zie ik geen probleem.
de hond van de TS is nog jong , hoe oud zijn die van jou ?

er zijn zeker geen problemen , maar ik heb mensen zien lopen op de Veluwe, die niet eens naar achteren keken .. :ugh:
Die van mij zijn 9, 3,5 en 16 maanden. En die van 16 maanden heeft afgelopen juni haar vrouwtje het vuur aan de schenen gelegd in Oostenrijk. Overigens ging die van 3,5 ook al mee naar Oostenrijk toen ze net 1,5 was, du ook nog jong. Krijgen ze niks van hoor. Tegen de tijd dat TS wil gaan lopen is haar hondje bijna 2,5 schrijft ze, wat is daar het probleem van? Als ze dit nou wil gaan doen met een pup van 12 weken snap ik je wel, maar nu :19:
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
Pakdebal

Saschesfloor schreef:Die van mij zijn 9, 3,5 en 16 maanden. En die van 16 maanden heeft afgelopen juni haar vrouwtje het vuur aan de schenen gelegd in Oostenrijk. Overigens ging die van 3,5 ook al mee naar Oostenrijk toen ze net 1,5 was, du ook nog jong. Krijgen ze niks van hoor. Tegen de tijd dat TS wil gaan lopen is haar hondje bijna 2,5 schrijft ze, wat is daar het probleem van? Als ze dit nou wil gaan doen met een pup van 12 weken snap ik je wel, maar nu :19:
de pup is nu 2,5 jaar van de TS , en volgend jaar wil ze lopen, dus dan is de pup 3,5 jaar

ik denk dat het voor wat grotere honden geldt, wat de gewrichten betreft , het is nog niet volgroeit , maar bij die kleintjes ging het meer om de snelheid
en als je daar rekening mee houdt , zoals jullie doen
is dat hartstikke leuk ! :ok:
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Pakdebal schreef:
Saschesfloor schreef:Die van mij zijn 9, 3,5 en 16 maanden. En die van 16 maanden heeft afgelopen juni haar vrouwtje het vuur aan de schenen gelegd in Oostenrijk. Overigens ging die van 3,5 ook al mee naar Oostenrijk toen ze net 1,5 was, du ook nog jong. Krijgen ze niks van hoor. Tegen de tijd dat TS wil gaan lopen is haar hondje bijna 2,5 schrijft ze, wat is daar het probleem van? Als ze dit nou wil gaan doen met een pup van 12 weken snap ik je wel, maar nu :19:
de pup is nu 2,5 jaar van de TS , en volgend jaar wil ze lopen, dus dan is de pup 3,5 jaar

ik denk dat het voor wat grotere honden geldt, wat de gewrichten betreft , maar bij die kleintjes ging het meer om de snelheid
en als je daar rekening mee houdt , zoals jullie doen
is dat hartstikke leuk ! :ok:
Lezen ook al niet je sterkste kant hè :lol1:
TS schrijft dat de hond als ze wil gaan lopen 2,5 jaar is & nu pas 10 mnd
bouvierpoedel
Zeer actief

Als je dat pieterpad loopt .
Wat is er aan overnachtingen onderweg.? Trekkershutten of campings.?
Sucha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Artésien Normand en Dalmatische Hond

Ongelezen bericht door Sucha »

mooi verslag Marion, had hem al eens gelezen maar erg leuk nog eens te lezen. Wat waren ze nog jong jouw meiden.
Deense dog en Duitse dog dat roep ik altijd door elkaar. Nu weet ik dat het Duitsedog is :D tnx
Afbeelding
in herinnering mijn lieve Storm
Plaats reactie

Terug naar “Vakantie met de hond”