Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Stamboomfraude
Moderator: moderatorteam
- wenmart20
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): SBT , AST en CC
- Aantal honden: 4
Re: Stamboomfraude
De vader van mijn reu is in het echt ook anders dan die op stamboom.
En de reden was doordat de reu waardoor de teef gedekt was , die eigenaar wou de dekaangifte niet tekenen.
Dus toen heeft iemand anders dat gedaan.
En de reden was doordat de reu waardoor de teef gedekt was , die eigenaar wou de dekaangifte niet tekenen.

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Gaan ze dan vanaf de DNA testen in werking komen ook vanaf die generatie op het stamboom zetten ,Voor deze opa/oma/vader/moeder klopte het niet maar vanaf heden is het allemaal zuiver .
Je kunt na het DNA testen toch ook nog puppen omwisselen.
De chip zit er nog niet in dus. En per nest nemen ze er ook maar 1 om te testen.
Zoveel generatie's waar het fout zou kunnen zijn en dan na het testen is het wel allemaal koek en ei.
Eerllijk gezegt zou het mij aan mijn kont roesten of er 3 of 10 generaties iets mis is gegaan en dat Pietje eigenlijk Jantje was.
.
De chip zit er nog niet in dus. En per nest nemen ze er ook maar 1 om te testen.
Zoveel generatie's waar het fout zou kunnen zijn en dan na het testen is het wel allemaal koek en ei.
Eerllijk gezegt zou het mij aan mijn kont roesten of er 3 of 10 generaties iets mis is gegaan en dat Pietje eigenlijk Jantje was.
.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
Angelique.
bouvierpoedel schreef:
Nee dat kan niet, eerst chip, dan testen.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
1 pup is maar verplicht bij jullie, toch???Xtine schreef:Toch beetje moeilijker hier in België.
DNA van moeder en vader moeten gekend zijn voor de dekking.
Er wordt DNA va alle pups afgenomen en er wordt nagekeken of moeder en vader correct zijn.
Pas dan krijgen we stambomen voor de pups.
-
Pakdebal
.
tijdje terug op tv met een verborgen camera :
pitbulls werden verkocht als " staffords met stamboom " , dus dat was toen al de gewoonste zaak van de wereld hoe makkelijk dat gaat !
andere rassen nemen dat over , dus
pitbulls werden verkocht als " staffords met stamboom " , dus dat was toen al de gewoonste zaak van de wereld hoe makkelijk dat gaat !
Laatst gewijzigd door Pakdebal op 02 aug 2013 08:29, 1 keer totaal gewijzigd.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Oh dacht eerst DNA test en dan pas chip en stamboom als blijkt dat het puppie echt van die ouders is.Angelique. schreef:bouvierpoedel schreef:
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
Angelique.
nee, andersom dusbouvierpoedel schreef:Oh dacht eerst DNA test en dan pas chip en stamboom als blijkt dat het puppie echt van die ouders is.Angelique. schreef:bouvierpoedel schreef:
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, ik heb ook al meerdere keren mijn pups kunnen verkopen als Dobermann. Ging makkelijk. Wel rot dat het straks niet meer kan.Pakdebal schreef:.
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
PROEST!!!!! & ze bleven bij opgroeien maar zo laag bij de grond.....zeker dwerggroei dan....Nanna schreef:Ik heb mijn langhaar teckels wel verkocht als Saluki. Hadden toch dezelfde koppies
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Tara schreef:Wat raar! En dan hoef je toch niet gelijk een heel andere reu op te geven?wenmart20 schreef:De vader van mijn reu is in het echt ook anders dan die op stamboom.
Ik had ook vergeten om de dekaangifte door de eigenaar van de reu te laten tekenen.
Dat heb ik toen zelf maar even gedaan. Om daarvoor nou nog een keer op en neer naar Praag te rijden vond ik ook weer zo wat.
Maar als de eigenaar niet wil tekenen is er meer aan de hand....
Dan doet die neem ik aan ook moeilijk als je z'n handtekening vervalst.
- Xella
- Actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
- Contacteer:
marian* schreef:Ik snap ook niet waarom het hier nog niet gebeurt; de kans op gesjoemel wordt een stuk kleiner.~Suzanne~ schreef:Ik zie hier ook wel wat in.daan schreef:Prima geregeld.Xtine schreef:Toch beetje moeilijker hier in België.
Er wordt DNA va alle pups afgenomen en er wordt nagekeken of moeder en vader correct zijn.
Suzanne
Maar....de stambomen worden niet meer aangetekend thuisgestuurd....zo in de brievenbus gepropt...toen ik vanmorgen hierover belde zei de Mw van St H o maar mocht U ze niet ontvangen hebben dan maak ik wel nieuwe en stuur die nogmaals op....nou ja.....ja de directeur had beslist dat het niet meer aangetekend hoefde.......dus ik heb een oeps nest...en een echt nest...raak de stambomen zogenaamd kwijt en dan geef ik ze mee aan het oeps nest. waarvan ik wel zorg dat de mensen er niks mee gaan doen....echt ik ben te verbaasd....
-
terrierjunk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): working terriers
- Aantal honden: 10
Maar goed, de topfokkers zijn dus ook wel een beetje schrikkerig voor dat DNA idee en geven allemaal toe dat juist het sjoemelen hun ras nog levensvatbaar hield, heb ik dat zo juist begrepen?
En ach ja, 5 jaar nadat Duvel 1 dood was (heb ik als pup van 7 weken gekocht) hoorde ik dat zijn vader niet zijn vader was (tot mijn opluchting, de hond die ze me toen lieten zien was in de kunstbouw laf, en leek op een foxterrier) maar een hond van een werkende lijn, en andere dekreu ingevuld.
Duvel is 11 jaar geworden en dead game, vrijwillig, bij zijn laatste vos gebleven.
O ja en Duvel was ook ingeschreven als officiële Parson Russell, dat ras werd toen juist erkend, ik was braaf lid van de club en hield me aan de regeltjes, en Duvel was de enige binnen de club die op show een U had, (volgens mijzelf was hij eigenlijk een G hond, maar brave keurmeester en net die dag weinig concurrentie, en Duveltje kon ook parmantig staan en zich tonen, al was dat dan omdat hij de andere reuen wilde pakken) en alle werkhondencertificaten en praktijk vos met hun keurmeesters, en nog buitenlandse bouwproeven. Toch is er weinig met hem gefokt: ze hadden liever ADHD giraffen. Het originele concept was niet interessant of indrukwekkend uitziend genoeg.
Zo gaat het dus in de glamour wereld van de hondenshow.
En ach ja, 5 jaar nadat Duvel 1 dood was (heb ik als pup van 7 weken gekocht) hoorde ik dat zijn vader niet zijn vader was (tot mijn opluchting, de hond die ze me toen lieten zien was in de kunstbouw laf, en leek op een foxterrier) maar een hond van een werkende lijn, en andere dekreu ingevuld.
Duvel is 11 jaar geworden en dead game, vrijwillig, bij zijn laatste vos gebleven.
O ja en Duvel was ook ingeschreven als officiële Parson Russell, dat ras werd toen juist erkend, ik was braaf lid van de club en hield me aan de regeltjes, en Duvel was de enige binnen de club die op show een U had, (volgens mijzelf was hij eigenlijk een G hond, maar brave keurmeester en net die dag weinig concurrentie, en Duveltje kon ook parmantig staan en zich tonen, al was dat dan omdat hij de andere reuen wilde pakken) en alle werkhondencertificaten en praktijk vos met hun keurmeesters, en nog buitenlandse bouwproeven. Toch is er weinig met hem gefokt: ze hadden liever ADHD giraffen. Het originele concept was niet interessant of indrukwekkend uitziend genoeg.
Zo gaat het dus in de glamour wereld van de hondenshow.
-
Tring
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Met DNA test kan je toch ook nog wel sjoemelen. Pup wordt gechipt, DNA afgenomen etc. Dan laat je later de chip van die pup eruit halen en zet je het in een pup die erop lijkt maar die andere ouders heeft. Zo zou je nog steeds vers bloed binnen kunnen halen. Je zorgvuldige gefokte stamboom pup heeft dan geen stamboomchip meer, maar soit.
xx Marr en Keeff

-
~Suzanne~
- Zeer actief
Tring schreef:Met DNA test kan je toch ook nog wel sjoemelen. Pup wordt gechipt, DNA afgenomen etc. Dan laat je later de chip van die pup eruit halen en zet je het in een pup die erop lijkt maar die andere ouders heeft. Zo zou je nog steeds vers bloed binnen kunnen halen. Je zorgvuldige gefokte stamboom pup heeft dan geen stamboomchip meer, maar soit.
Ik snap dat dit in theorie mogelijk is maar volgens mij gaat dit toch te ver.. hoop ik... toch? Please?
Suzanne
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Gebeurd ook al zonder DNA...~Suzanne~ schreef:Tring schreef:Met DNA test kan je toch ook nog wel sjoemelen. Pup wordt gechipt, DNA afgenomen etc. Dan laat je later de chip van die pup eruit halen en zet je het in een pup die erop lijkt maar die andere ouders heeft. Zo zou je nog steeds vers bloed binnen kunnen halen. Je zorgvuldige gefokte stamboom pup heeft dan geen stamboomchip meer, maar soit.
Ik snap dat dit in theorie mogelijk is maar volgens mij gaat dit toch te ver.. hoop ik... toch? Please?
Suzanne
-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
er is maar 1 pup verplicht, maar sinds kort (begin dit jaar dacht ik) moet DNA afnamen door DA gebeuren en die moet van alle pups DNA afnemen, SH kiest dan een staaltje uit om te testencrutz schreef:1 pup is maar verplicht bij jullie, toch???Xtine schreef:Toch beetje moeilijker hier in België.
overigens voor wat geld steekt het met gekende DNA van de ouders voor de dekking echt niet zo nauw hoor
-
Tring
- Zeer actief
- Contacteer:
Gebeurt wel, nu al. Maar dan om stamboomloze honden een stamboom te geven, zelfde principe dus eigenlijk.~Suzanne~ schreef:Tring schreef:Met DNA test kan je toch ook nog wel sjoemelen. Pup wordt gechipt, DNA afgenomen etc. Dan laat je later de chip van die pup eruit halen en zet je het in een pup die erop lijkt maar die andere ouders heeft. Zo zou je nog steeds vers bloed binnen kunnen halen. Je zorgvuldige gefokte stamboom pup heeft dan geen stamboomchip meer, maar soit.
Suzanne
xx Marr en Keeff

- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Die DAsen zijn gewoon te vinden hoorNanna schreef:Maar wie snijdt die chip er dan uit?Tring schreef: Gebeurt wel, nu al. Maar dan om stamboomloze honden een stamboom te geven, zelfde principe dus eigenlijk.
-
Tring
- Zeer actief
- Contacteer:
Het mág natuurlijk niet maar voor geld zullen ze het vast wel doen. Sowieso niet de chip in een andere hond zetten maar dat kan je in principe ook zelf doen als je de chip eenmaal hebt. Tja, zelfs met DNA testen kan je sjoemelen alleen moeten de honden er dan onder lijden.Nanna schreef:Nou, kijk eens aancrutz schreef:Die DAsen zijn gewoon te vinden hoorNanna schreef:Maar wie snijdt die chip er dan uit?Tring schreef: Gebeurt wel, nu al. Maar dan om stamboomloze honden een stamboom te geven, zelfde principe dus eigenlijk.Dat opent toch weer perspectieven
xx Marr en Keeff

-
Devel
Wss is ze dan verkeerd ingelicht, heel erg verkeerd. vroegah, heel erg vroegah is de bernesennen inderdaad bij de rottweiler in gefokt. Maar dat is zo lang geleden. Wel dragen sommige rottweilers nog het langhaar gen wat ze hebben mee gekregen van het ras. Af en toe worden daarom ook langharige rottweilers geboren, en dit zijn gewoon 100% rottweilers.Bink2009 schreef:Een oude kennis van mij had (in de jaren 70 of 80) een rottweiler met snufje berner sennen, met fci papieren. Haar rottweiler had oa wat langer haar dan de rest van het nest dus die kreeg ze gratis mee, de rest had gewoon een normale vacht en als je niks wist zag je ook niet dat het geen 100% raszuivere was. Dat hadden ze gedaan om o.a. het karakter was zachter te krijgen, en het schijnt dat vrij veel rottweiler fokkers dat toen hadden gedaan, ik denk dat daarom bij de rottweiler ook erg veel kanker voorkomt (wat nr. 1 doodsoorzaak berner sennen is).
Doods oorzaak heeft niks met de bernesennen te maken. Het ras is gewoon kapot gefokt en er zijn maar weinig honden die dood gaan aan ouderdom.