Haha, die zijn echt niet zo fel hoor!Pakdebal schreef:.
zijn dat geen rottweilers ?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vasthoudende Jagdterriërs
Moderator: moderatorteam
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Re: Vasthoudende Jagdterriërs
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Ik had vorige week een workshop van een belg die agility deed met een DJT, op hoog niveau 
- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
Safari schreef:het lijkt wel een nest haaien.

- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Haha wat een geweldig filmpje, felle flikkers 

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Tasmaanse duivels, daar lijken ze op

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
- Leane
- Actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
- Aantal honden: 4
Nou inderdaad, als dat zo was dan stopte ik meteen met de Rottweilers hahaCaro. schreef:Haha, die zijn echt niet zo fel hoor!Pakdebal schreef:.

-
labranwk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever, Duitse Herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Aan de hand van dit filmpje vind ik die sportkeuze helemaal niet verwonderlijkcrutz schreef:
Als je er mee jaagt kunnen ze prima in huis, eigenlijk zijn ze wat dat betreft best veelzijdig (in Dld ook diverse IPO afgericht) maar niet voldoende uitdaging of er niet voldoende boven staan & je hebt een terrorist in huis.
Groetjes Dorine en de hondenbende!

Juna, Labrador Retriever
Fust, Duitse Herder
Cial, Labrador Retriever

Juna, Labrador Retriever
Fust, Duitse Herder
Cial, Labrador Retriever
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Zou niet best zijn zo'n joekel met dat temperamentLeane schreef:Nou inderdaad, als dat zo was dan stopte ik meteen met de Rottweilers hahaCaro. schreef:Haha, die zijn echt niet zo fel hoor!Pakdebal schreef:.
-
linlin
Ze corrigeren toch alleen maar?Nanna schreef:Misschien geldt het klapkaakcredo bij deze hondjes ook wel hoor.
As je maar goed soosjaliseert is er niks aan de hand
Niks ingefokte eigenschappen
Oh, ik vind ze om te krijsen zo enig! T is dat ik dat gesport met honden niks vind..... Zou je zulks niet zelf voldoende bezig kunnen houden middels alternatieve activiteiten buiten dat sportgedoe om?
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
Pakdebal schreef:Inge schreef: Ik zie geen vloeken?
vroeger schreven ze nog keurig GVD , en niet voluit , waar was jij in die tijd , nog onder de groene zoden ?.
GVD, dat ben ik, als ik een monogram op een blouse zou willen borduren zou ik veel commentaar krijgen.
En ik vind het hele leuke hondjes, een buurman van mijn nichtje heeft er een, volgens mijn nichtje zijn ze nog feller dan mijn honden.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
heerlijke opdondertjes 
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Nanna schreef:Als je altijd in lange broek en op slippers loopt, wel.linlin schreef: Zou je zulks niet zelf voldoende bezig kunnen houden middels alternatieve activiteiten buiten dat sportgedoe om?
Schitterend om te zien, heerlijk zoveel karakter
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Een vd grootste "problemen" karakter technisch is dat ze onderling slecht samen kunnen. Een goede fokker houdt daar ook rekening mee om dat er uit te fokken. Dat ze niet in elkaar hangen is dus alleen maar top.Nanna schreef:Ze leken me niet zo héél jong meer, het valt me nog mee dat ze niet in elkáár hangen ipv alleen maar in die broek en schoen.
-
Sanner
- Zeer actief
Haha nou gezellig puppy's knuffelen. 
-
Laura & Leroy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouvier
Zou je dat bij deze ukken anders nu al zien dancrutz schreef: Een vd grootste "problemen" karakter technisch is dat ze onderling slecht samen kunnen. Een goede fokker houdt daar ook rekening mee om dat er uit te fokken. Dat ze niet in elkaar hangen is dus alleen maar top.
Och lieverd, ik kijk toch niet naar andere honden.

- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Wilde ik net schrijven, zie je idd erg jong al.Nanna schreef:Laura & Leroy schreef:Zou je dat bij deze ukken anders nu al zien dancrutz schreef: Een vd grootste "problemen" karakter technisch is dat ze onderling slecht samen kunnen. Een goede fokker houdt daar ook rekening mee om dat er uit te fokken. Dat ze niet in elkaar hangen is dus alleen maar top.Ik heb het bij ruwhaar teckels meegemaakt dat ze elkaar al met 4, 5 weken compleet de tent uitvochten. En niet zo'n beetje.
- Laura-V
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden!
- Aantal honden: 0
Wat een felle rakkers! Mooi om te zien. 
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Zijn onwijs leuke hondjes om te zien, maar verder moet ik er niet aan denken 
- Ingding
- Zeer actief
Daar ga ik dus niet heen in mijn nieuwe kledij
.
Wel mooi om te zien!
Wel mooi om te zien!
-
Melanie 74
Het zijn met piranja's 
- Hanneke2
- Zeer actief
Dat is waar ik naar zocht. Of piranhas.Safari schreef:het lijkt wel een nest haaien.
Er zal best een markt wezen voor dit soort honden, maar doet u mij maar guppies.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
-
Coockie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): jachthonden + mix Border C
Een vriendin van mij had er ook 1-tje : kwam uit het asiel . De "fokker" had hem en zijn broer in het asiel gedaan omdat ze niet fel genoeg waren . De dag erna is hij de broer terug komen halen . Dit hondje was een super huishond en super lief voor de kinderen . Hij heeft trouwens als gezelschap een paar Rottjes gehad : ging prima . Had wel een ongelooflijk grote tuin om in te lopen en dagelijks werd er ook heel lang met hem en zijn maten gewandeld . ik vond hem ook redelijk lief t.o andere honden al moest ze wel opletten met sommige reuen .
-
terrierjunk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): working terriers
- Aantal honden: 10
Dit nest is wel veelbelovend en/ of vroegrijp, en idd fijn dat ze niet in elkaar hangen.
Maar ik vrees dat deze wel potentieel manscherp zijn.
Ik houd het voor mijn pups maar bij zgn. onbreekbaar speelgoed, gedroogde vellen van wild, tennisballen, en wil niet dat ze in mijn kleren bijten. Standaard tussen 6 en 7 weken hebben ze wel de "veterleeftijd": dan trekken ze voortdurend je schoenveters los; dubbele knoop helpt nix.
Tussen de 8 en 12 weken gaan ze dan in elkaar klappen om de rangorde. Meestal begint dit om eten of uit stress. Sommigen doen dit nooit. Sommigen doen dit blijvend. Nu kun je de notoire vechtersbazen (tegen andere honden) eruit selecteren.
Het kan nog helpen om deze een half jaartje bij een rustige, grotere, sterkere en oudere hond te zetten, die hem manieren leert.
En ja, jachtterriers (de Duitse versie toch) horen eigenlijk wel bij de klapkaken.
Als hij een everzwijn op een goede plek vast heeft (van achteren) kan hij maar beter zo lang mogelijk blijven hangen, zo lang kan het varken hem niet slaan.
En als hij een stuk roofwild op een goede plek vastheeft (bv. zijkant kop of oor) kan hij hem op die manier soms uit de bouw trekken en hoef je niet te graven. Bovendien kan het wild hem dan niet bijten.
De meeste terriers bij ons werken tegenwoordig zonder contact, of toch grotendeels. Voor onze jachten is dat niet meer nodig, de hond moet het wild alleen door blaffen aanwijzen, of plagen, zodat het gaat lopen (naar en voorbij de geweren) maar in Rusland wordt nog volop, en vol contact, op dassen gejaagd (o.a.) en daar hebben ze graag harde, grote terriers.
Maar ik vrees dat deze wel potentieel manscherp zijn.
Ik houd het voor mijn pups maar bij zgn. onbreekbaar speelgoed, gedroogde vellen van wild, tennisballen, en wil niet dat ze in mijn kleren bijten. Standaard tussen 6 en 7 weken hebben ze wel de "veterleeftijd": dan trekken ze voortdurend je schoenveters los; dubbele knoop helpt nix.
Tussen de 8 en 12 weken gaan ze dan in elkaar klappen om de rangorde. Meestal begint dit om eten of uit stress. Sommigen doen dit nooit. Sommigen doen dit blijvend. Nu kun je de notoire vechtersbazen (tegen andere honden) eruit selecteren.
Het kan nog helpen om deze een half jaartje bij een rustige, grotere, sterkere en oudere hond te zetten, die hem manieren leert.
En ja, jachtterriers (de Duitse versie toch) horen eigenlijk wel bij de klapkaken.
Als hij een everzwijn op een goede plek vast heeft (van achteren) kan hij maar beter zo lang mogelijk blijven hangen, zo lang kan het varken hem niet slaan.
En als hij een stuk roofwild op een goede plek vastheeft (bv. zijkant kop of oor) kan hij hem op die manier soms uit de bouw trekken en hoef je niet te graven. Bovendien kan het wild hem dan niet bijten.
De meeste terriers bij ons werken tegenwoordig zonder contact, of toch grotendeels. Voor onze jachten is dat niet meer nodig, de hond moet het wild alleen door blaffen aanwijzen, of plagen, zodat het gaat lopen (naar en voorbij de geweren) maar in Rusland wordt nog volop, en vol contact, op dassen gejaagd (o.a.) en daar hebben ze graag harde, grote terriers.
- *joy*
- Actief
- Mijn ras(sen): Lakeland Terriër (en Franse Bulldog)
Jagdterriërs worden gefokt voor de jacht. Een goede en serieuze fokker zal ze NOOIT verkopen als huishond. Want daar zijn ze inderdaad absoluut niet voor geschikt.Hanneke2 schreef:Hallo zeg. Die motten toch ook niet per ongeluk in een gewoon gezinnetje terecht komen.Nanna schreef:Hier is het principe "zo vasthoudend als een terriër" prachtig mee geïllustreerd
vasthoudende jachtterriërpups
Geen beter leven dan een hondenleven!

Muppet 23-9-2002 / 17-9-2012 . Dag lieverd.
Bailey 17-5-2002 / 6-7-2015 . Dag lieverd.
( http://www.nedlakelandterrierclub.nl/)
HELP DIERENTHUIS: http://www.dierenthuis.nl/

- *joy*
- Actief
- Mijn ras(sen): Lakeland Terriër (en Franse Bulldog)
Precies!Tara schreef:Deutsche Jagdterriërs zijn jachthondjes, totaal ongeschikt als huishond.
Ze kunnen het wel hoor, en ik weet ook wel mensen die ze in huis houden, maar zij jagen er wel mee.
Als je niet jaagt en een gezellige gezinshond zoekt, dan moet je niet aan een DJT beginnen.
Je kunt er ook eigenlijk niet aankomen zonder akte, en maar goed ook.
Geen beter leven dan een hondenleven!

- shibashira
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 3 x Shiba & 1 x Akita
- Contacteer:
Bij onze zweetwerk club traint ook een DJT mee. Vind het een leuk hondje, maar inderdaad niet echt geschikt als huishond. Shira heeft een enorme hekel aan hem... hij is zooo druk. En ook nog eens gecharmeerd van haar
Hun eerste kennismaking was prachtig, hij danste om Shira heen en na 1 snauw viel die om van schrik
De blik van zijn baas was prachtig 
Sandra & Shira, Taro, Nikki, Kaya

- Lailani90
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Terriërs
Ik denk dat ik verliefd ben ha ha. Naast dat spul is mijn meneer een schoothondje.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
ik vind ze geweldig maar dit filmpje laat perfect zien waarom ik er geen heb of wil 
heerlijk!
heerlijk!

- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Je kan ook een middagje langs komen als je nog twijfelt. We hebben ons gister uitermate vermaakt met t beeld Umi - Cayenne in de woonkamerM@scha schreef:ik vind ze geweldig maar dit filmpje laat perfect zien waarom ik er geen heb of wil
heerlijk!
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
nu in ieder geval nietcrutz schreef:Je kan ook een middagje langs komen als je nog twijfelt. We hebben ons gister uitermate vermaakt met t beeld Umi - Cayenne in de woonkamerM@scha schreef:ik vind ze geweldig maar dit filmpje laat perfect zien waarom ik er geen heb of wil
heerlijk!