Nee hoor ik ken jou niet dus dat weet ik niet. Ik druk me denk ik nogal onhandig uit met gemiddelde hondeneigenaar en het heeft niks met ontbijtkoek te maken, nou ja indirect wel.kipo schreef:Deze begrijp ik in deze context even nietFrolic schreef: Beweer ik ook helemaal niet hoor. Feit is wel dat als je wekelijks operaties krijgt waarbij je voorwerpen uit darmen moet halen, je een ander beeld hebt bij het even iets inslikken dan de gemiddelde hondeneigenaar. En ja, wij adviseerden toen ook een schep zout achterop de tong, dat is allang uit den boze gebleken.
Mijn pup heeft laatst een halve cocktail prikker doorgeslikt en dan geef ik toch voor de zekerheid dat stuk ontbijtkoek maar, darmen zijn zo kwetsbaar en een darmoperatie is niet niks. Bovendien, baat het niet het schaadt ook niet., denk je dat ik het mogelijke gevaar van ingeslikte voorwerpen onderschat? Want dan kan ik je verzekeren dat dat niet zo is.
Edit; en ik begrijp ook niet goed wat dat met het wel of niet nuttig zijn van ontbijtkoek te maken heeft.
Ik heb heel veel nare dingen meegemaakt met ingeslikte voorwerpen en daardoor ben ik erg alert op wat mijn hond naar binnen werkt. Wij komen elke dag in het bos en ik zie regelmatig mensen die hun hond op takken laten kauwen waarbij er stukken tak naar binnen gaan. Dan vraag ik me af of mensen wel door hebben wat zo'n takkenbos in hun hond aan kan richten.. Aangezien ik regelmatig smerige ontstoken geperforeerde darmen in mijn handen heb gehad, krijg ik daar dan een heel naar beeld/ gevoel bij. Vaak denken mensen dat takken verteren en dus weinig kwaad kunnen.
En die ontbijtkoek, tja ik heb die gewoon altijd in huis voor het geval dat. Zenuwtrekje denk ik. Er gaan genoeg stemmen op voor het geven van roggebrood of ontbijtkoek, aangezien het slechts gedeeltelijk zou verteren bij honden en het een voorwerp in zou kapselen. Wij gaven het altijd als advies bij en voor zover ik me herinner ging het goed.