Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Welke betaalbare brok icm kvv?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

sas&Billy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Langharige dwergteckel
Aantal honden: 1

Re: Welke betaalbare brok icm kvv?

Ongelezen bericht door sas&Billy »

Ik meng vanalles door elkaar. Regelmatig kan je zo gratis brokken krijgen van royal canin en pas ook een zak light brok van hills met 10 euro korting gescoord. alles in een grote emmer en klaar.
Maar ik geef nu wel 90% kvv dus de brok is echt bijzaak hier..
Ik gaf Orijen voor de kvv. zeer tevreden van wel maar duur
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door blacky »

hier ook dog lovers gold
Heb nu ook de geperste brokjes van biofood. Wel met granen overigens die vinden ze lekker maar zijn wel keihard.
Maar ik vraag me echt af wat daar nou het probleem van is. Een carnivoor eet ook de maag van zijn prooidier daarin zitten vaak voor verteerde granen e.d. Dus het grote probleem van granen in de brokken zie ik niet zo.

Kijk waar je honden het goed op doen. Hier is dat kvv en in de vakantie alleen maar brok.
Afbeelding
gevni havanezers
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Fizgig »

blacky schreef:hier ook dog lovers gold
Heb nu ook de geperste brokjes van biofood. Wel met granen overigens die vinden ze lekker maar zijn wel keihard.
Maar ik vraag me echt af wat daar nou het probleem van is. Een carnivoor eet ook de maag van zijn prooidier daarin zitten vaak voor verteerde granen e.d. Dus het grote probleem van granen in de brokken zie ik niet zo.

Kijk waar je honden het goed op doen. Hier is dat kvv en in de vakantie alleen maar brok.
Het is ook geen probleem, honden genoeg die het er prima op doen hoor, misschien zelfs wel de meeste. Mijn honden reageren een beetje gevoelig op granen, Shelly krijgt er rode liezen, oksels en oren van. Geen echte allergie hoor, alleen wat gevoelig. Daarom voer ik het liever niet met het dagelijkse voer. Maar het is geen gif ofzo hoor, ze krijgt heus wel eens een korstje brood ofzo. Bruno krijgt geen rode oksels en liezen van graan, ik heb ook wel cavom gevoerd. Alleen is dat een brok met best veel calorieën en toen Bruno zijn teen had gebroken, ben ik overgestapt op lupo sensitive, omdat die een 'light' brok hebben, die is wel zonder graan. Ik wil gewoon liever niet dat Shelly's rode liezen en oksels erger worden, ze kan er soms aan krabben en dan wordt het een hotspot enzo. Dat is weer vervelend natuurlijk.

Ik moet wel zeggen dat veel mensen niet weten dat granen voor huidproblemen kan zorgen. Ik zie wel vaker honden met jeuk en rode plekjes. Kan ook aan andere dingen liggen natuurlijk. Maar de standaard merken hebben allemaal graan erin dus dan vraag ik me wel af of mensen ook aan de voeding denken als mogelijke oorzaak. Rijst en maïs verdraagt Shelly wel zonder rode okseltjes.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

nou niet alleen de granen hoor, ook door bijv. antibiotica in kip en andere meuk die ze die beesten inspuiten :roll:
als een hond geen koolhydraten zou kunnen verteren, dan zou Gil hartstikke dood of mager zijn geweest
sommige dingen blijven ook maar rondzingen, :U:
en de een lult de ander achterna, en zo gaan we maar door.................................... :hmmm:
Evertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Parson russell terrier en Roemeense mix

Ongelezen bericht door Evertje »

Mijn hond is allergisch voor granen, die barft dus en ik weet waar het vlees vandaan komt wat hij krijgt. Rijst kan hij wel tegen. Maar hij krijgt dus geen brokken.
De hond van m'n oma wel. Die krijgt dog lovers gold met carnibest. Doet hij het heel goed op. Taste of wild was bij hem een minder groot succes. Zo zie je maar weer dat wat voor de één werkt, voor de ander niet persé goed hoeft te zijn.
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Purizon was hier een waar drama met mijn viertal :schrik: Je had daken voor een klein Afrikaans dorp kunnen bouwen met de hoeveelheid schijt wat eruit kwam, ze dronken als gekken en ik moest er énorm veel van geven.

Hopelijk vind je beagle het wat meer een succes :ok:
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Chuckje krijgt Acana tussen de middag. De andere twee krijgen die in de wobbler.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
*Petra*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terrier en de Hollandse Herdershond Langhaar
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door *Petra* »

ik geef al jaren proplan zalm wat ons super bevalt en kvv
Afbeelding

een dag niet gelachen om je hond, is een verloren dag.
Vica

Ongelezen bericht door Vica »

Sinds een paar dagen aan het mengen en ze vindt de purizon veeel lekkerder. Ontlasting wordt langzaam al minder. Vandaag nog maar 2x en moeten nog 1x eruit. Normaal was het elke wandeling minimaal 1x dus 4-7x per dag ongeveer.
Vica

Ze poept duidelijk minder vaak. Maar wel veeeeel meer per keer. Ben benieuwd hoe het verder gaat. Ze vindt ze wel heeerlijk.
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

Ik zou wel benieuwd zijn wat er gebeurt als je een paar dagen alleen goede KVV zonder granen geeft, dus geen brok. Volgens mij wordt je daar heel blij van. Waarom wil je dat niet proberen?
Vica

Ik zit daar erg over in dubio. Waarom weet ik eigenlijk niet eens zo goed. Ja ik heb maar een klein vriezertje en kan dus niet zomaar 1x per maand kopen. Dat vind ik lastiger. En de stank. En het is veel handiger om brokken mee te nemen als ik weg ga.
Ik zit te twijfelen gewoon helemaal kvv te gaan geven met zo nu en dan eens brokken als we bijv niet thuis zijn.
Vica

Ik zie nu dat Carnibest hier ook gewoon in de buurt te koop is bij een dierenarts. Misschien maar eens gaan kijken vandaag of morgen.
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

Smuldier uit de supermarkt (tenminste, ik weet niet of ze het bij jou hebben) is best goed, daarvan kun je elke keer een paar pakjes kopen bijvoorbeeld. Of heb je echt alleen zo'n vriesvakj? Dan wordt het wel lastig natuurlijk. Ik heb de luxe een hele vriezerlade voor mijn hondje (6,6 kilo) te hebben ;) Ik geef ook heel af en toe wel eens brokken hoor, als hij bij iemand anders moet eten bijvoorbeeld. Oh ja en zo lang je geen pensvariant neemt valt de stank reuze mee!
Vica

Ik kan eventueel een hele lade vrijmaken. Moet ik wel ff wat meer uit de vriezer kopen de aankomende dagen hihi.. Smuldier verkopen ze hier idd en rodi uit het vriesvak. Bij de dierenwinkel hebben ze prins. Al vind ik dat vrij duur.
Vica

Mickey ging uiteindelijk enorm veel drinken van de purizon. Volgens mij is het heel zout of niet?

Nu al enkele dagen enkel smuldier. Ze drinkt weer minder, maar wel voldoende. De ontlasting is heel vast en zijn mooie drollen, maar nog altijd best vaak op een dag. We wachten rustig af. Voorlopig hou ik het bij smuldier en de purizon voor beloningen.
Nawosh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka

Ongelezen bericht door Nawosh »

Of purizon erg zout is weet ik niet, dat zou je op de verpakking moeten kunnen lezen maar dat ze minder drinken bij vers vlees is logisch. Het heeft een veel hoger vochtgehalte dus hoeven ze minder te drinken.
Groetjes, Marjan
Fizgig
Zeer actief

Als je alleen nog smuldier voert en purizon voor beloningen, zou hij toch eigenlijk wel minder ontlasting moeten hebben. Groeit ie goed verder, hij is 6 maanden, toch? Is ie goed op gewicht? Dat ie niet alles weer uitpoept ipv ervan te groeien.

Ik weet niet of daar een verschil in zit, mijn honden zijn volwassen maar poepen met kvv maar één of twee keer per dag. En als ze vlees hebben gehad, zijn dat kleinere, hardere drollen. Maar misschien moet je nog iets langer geduld hebben?
Suzanneke
Actief
Mijn ras(sen): Het liefste kruisinkje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Suzanneke »

Ik voer hier kvv in combinatie met Smolke. Mijn hond is een lastige eter en allergisch voor kip, smolke bevalt prima!

Wij hebben vel verschillende soorten geprobeerd. Ik zou inderdaad proefverpakkingen vragen en proberen welke het beste werkt voor jouw hond. Zo hebben wij hier Prins gehad, waar veel mensen erg tevreden over zijn, hier deed ze het niet goed op.
Zelf proberen dus en uiteindelijk vind je wel wat het beste bij jouw hond past!
Afbeelding
bobbielief
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Zw witte herder powderpuff en korthaar. Ollie

Ongelezen bericht door bobbielief »

Ik voer alleen KVV smuldier vooral bevalt goed weinig ontlasting. En makkelijk te krijgen, bij de supermarkt. Ik zie weleens drollen liggen in het park waarvan ik denk, wat hebben die honden gegeten.
:80:
Vica

Ze dronk bij purizon vele malen meer dan de brokken die ze daarvoor had en ze kreeg het enkel nog gemengd. Vandaar dat ik denk dat het erg zout is.

Ze is goed op gewicht, kan de ribben nog net voelen. Groeit verder goed naar mijn idee. Al weten we de leeftijd niet zeker.
Het verhaal is dat ze na de fokker bij een vrouw heeft gezeten. Die wou er met 5 maanden snel vanaf, heeft paspoort vergeten mee te geven en nooit meer opgestuurd. Ander stel heeft haar gekocht via mp. Maar zegt zich verkeken te hebben op de hoeveelheid werk wat er in een pup zit. Wou er zo snel mogelijk weer vanaf. Dus ik heb haar gratis overgenomen. Op het oog ziet ze er gezond uit en de chip stond nergens geregistreerd. Ook geen hondje vermist met die omschrijving dus nu haar vaste verblijf bij mij.
Ze komt waarschijnlijk bij een broodfokker vandaan want heeft een buitenlandse chip en ze is in verhouding wat te lang voor een stamboom beagle.

Inmiddels ben ik er wel achter dat ze een traumatische ervaring heeft gehad. Als je hard nee roept als ze iets doet staat ze in de aanval. Wilt mij dan bijten uit pure angst (mijn kinderen kijkt ze dan niet naar om, daar is ze nog nooit 1 seconde agressief naar geweest). Nu bezig met positieve stimulatie en een goede vertrouwensband te creeeren. Gaat steeds beter en zolang je niet uitvalt naar haar is ze het liefste hondje die er bestaat.

Sinds een paar dagen plast ze overal. Ze plast in de bench die ze eerder angstvallig schoon hield en haar urine ruikt verschrikkelijk sterk naar ammoniak.
Maandag moet ik voor een enting naar de dierenarts (2e coctail sinds ze bij mij is omdat geschiedenis onbekend is) en dan wil ik gelijk de nieren laten controleren en urine laten onderzoeken en eventueel algemene bloedtest ofzo.
Voor nu blijf ik aan de smuldier omdat ze dan in ieder geval harde ontlasting heeft.
Fizgig
Zeer actief

Oe, naar zeg, denk je dat ze echt angstagressie heeft? Dat kan best lang duren en veel werk zijn, dat weet ik wel. Goed dat je werkt aan de vertrouwensband, heb je ook een gedragstherapeut ingeschakeld? Of is het niet zo erg?

Als haar urine erg sterk ruikt, zou het kunnen dat ze wat onder de leden heeft idd. Als je de nieren na laat kijken, neem ik aan dat ze een algemeen bloedbeeld maken? Dan weet je meteen of alles in orde is, ik heb het wel gedaan toen we Shelly in huis namen want haar geschiedenis is wel bekend maar hoeveel zorg ze heeft gehad, wat mij betreft niet. Ze komt oorspronkelijk uit een dierenwinkel, dus ook broodfok en dan weet je het nooit.

Wij hebben ook de entingen laten herhalen iig. Maar daar zou ik wel nog even mee wachten, als ze iets onder de leden heeft, kan een enting verkeerd vallen en kunnen ze er ook ziek van worden. Maar dat zal je dierenarts wel zeggen, de mijne is er altijd erg streng mee, als de hond niet fit is, krijgt ie geen enting, eerst opknappen. Het zou trouwens ook best blaasontsteking kunnen zijn, als ze overal plast, want dat zie je vaker bij blaasontsteking. Ik denk dat het dan wel handig is als je een plasje opvangt en meeneemt naar de dierenarts.

Wel fijn dat jullie haar nu hebben opgevangen, ze heeft niet veel geluk had de eerste maanden van haar leven, zo te horen. Zo was het met Shelly ook hier, ik zag haar met de dag opbloeien en steeds meer van het leven gaan genieten, heerlijk is dat he. Nou ik hoop dat ze gewoon een blaasontsteking heeft. Wat je ook zou kunnen doen, ik heb Bruno en Shelly op giardia laten testen. Ze hadden namelijk af en toe slappe ontlasting, tegen diarree aan en het had een gekke kleur. Ik las hier dat het aan giardia kon liggen. Dat kun je laten testen, met een snaptest is dat zo gebeurd.
Vica

Tja, angstagressie.. Ze valt niet aan ofzo. Ze staat wel in de aanval te wachten. Als je dan naar hij toe komt hapt ze. Maar echt hard bijten doet ze niet. Ze lijkt je af te willen schrikken. Als je haar positief benaderd, bijv als ze aan speelgoed kauwt van de kinderen dan loop ik naar haar toe en wissel het zonder woorden met iets van haar, dan is ze nog steeds verbaasd. Ze pakt zonder mokken haar eigen speelgoed aan en kauwt verder. Het is net of ze niet gewend is dat je niet uit je slof schiet als ze iets doet wat niet mag. Zolang deze methode werkt ga ik geen gedragstherapeut inschakelen.

Ze plast nu idd in haar bench en in huis. Ze was uitermate zindelijk. Maar vanmorgen 7 uur was haar bench nog droog (na 22.00 uur gisteravond voor het laatst uit te zijn geweest) en het is ook niet zo dat ze echt heel veel plast. Zo nu en dan een keer extra in huis. Daardoor twijfel ik aan een blaasontsteking, maar ik ga zowiezo proberen morgen een pasje op te vangen. Hoe kan ik dat het beste bewaren tot de afspraak bij de dierenarts 10.00 uur? In een bakje in de koelkast?

Ik ben van plan algeheel bloedbeeld te laten testen. De enting zal ik dan op laten schuiven.
Fizgig
Zeer actief

Nou, bij blaasontsteking zie je juist dat ze veel kleine plasjes doen ipv een paar grote, daarom dacht ik daaraan. Maar kan ook wat anders zijn hoor. Ik denk dat je urine het best in de koelkast bewaard maar hoe lang van tevoren het geproduceerd mag zijn, weet ik niet. Misschien dat het na een aantal uur niet meer bruikbaar is namelijk. Voor mensen moet je meestal de ochtendurine inleveren, dacht ik. Ik denk als je 's avonds een plasje opvangt, in de koelkast zet en de volgende morgen meeneemt naar de da, zal toch wel goed zijn? Misschien kun je ze dat vragen voor de zekerheid, of weet iemand hier het misschien. Maar ik zou het ook in de koelkast zetten, dat remt de bacteriegroei.

En een plasje opvangen bij een teef, ik lees hier wel dat mensen het doen met een soeplepel. Hoef je niet zo ver te bukken. Shelly zit altijd met haar kont helemaal tegen de grond aan geplakt als ze plast, ik heb nooit een plasje hoeven opvangen voor haar maar dat wordt nog wat. Van de straat opzuigen met een spuitje zonder naald, kan niet, want dan neem je ook de zouten en kalk ed van de straat erin mee, kan het resultaat onbetrouwbaar zijn. Ik denk dat ik voor Shelly een heel plat bakje zou zoeken van plastic en daar nog de randen vanaf knip, en dat snel eronder schuif ofzo. Bij sommige teven is het wel een beetje gedoe. Succes iig.
Vica

Ze plast ook met de kont tegen de grond aan. Ga dus idd op zoek naar een plat bakje ofzo.
Vica

Toch een klein beetje urine op kunnen vangen. Hoop dat het genoeg is.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Heel weinig is al voldoende hoor, als het stripje er maar in kan ;)
Ben benieuwd.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Maska Catahoulas
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard dog
Rhodesian Ridgeback
Kruising Beierse Bergzweethond?
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maska Catahoulas »

Ook wij voeren onze honden Doglovers Gold afgewisseld met regelmatig een hele dag alleen vers vlees. Onze honden doen het heel erg goed op Doglovers Gold. Mooie glanzende vacht, hoeft er maar weinig van te voeren dus in verhouding goed betaalbaar, weinig ontlasting en de ontlasting die ze hebben is goed vast en mooi donker.
Wij zijn er heel tevreden over in ieder geval, maar iedere hond is anders. Genoeg goede voedingtips hier. Helemaal over zetten op vers vlees is overigens ook niet verkeerd. succes met je kleine mopke!
Linda van Veen
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): teckel en grote poedel

Ongelezen bericht door Linda van Veen »

Ik heb ook een tijd afgewisseld maar ben inmiddels wel helemaal over. Al ben ik het niet eens met het gezegde dat elke variant KVV beter zou zijn dan brok, dit is namelijk gewoon echt niet zo. Veel kvv bestaat uit een groot deel orgaanvlees (wat ze ook beweren op hun site) en dan moet je het nog compleet zien te maken door toevoegingen of door afwisselen maar er is gewoon nog te weinig controle op omdat het een vrij nieuwe markt is. Daarom zou ik zeker aanraden als je grotendeels kvv voert om echt af te wisselen dus niet bv alleen Smuldier te voeren maar ook de duurdere merken en andere diersoorten mee te nemen. Daar is het vers vlees principe immers op gebaseerd.

Rodi uit de supermarkt is trouwens sinds kort ook geheel graanvrij, even ter info ;)
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Linda van Veen schreef:Ik heb ook een tijd afgewisseld maar ben inmiddels wel helemaal over. Al ben ik het niet eens met het gezegde dat elke variant KVV beter zou zijn dan brok, dit is namelijk gewoon echt niet zo. Veel kvv bestaat uit een groot deel orgaanvlees (wat ze ook beweren op hun site) en dan moet je het nog compleet zien te maken door toevoegingen of door afwisselen maar er is gewoon nog te weinig controle op omdat het een vrij nieuwe markt is. Daarom zou ik zeker aanraden als je grotendeels kvv voert om echt af te wisselen dus niet bv alleen Smuldier te voeren maar ook de duurdere merken en andere diersoorten mee te nemen. Daar is het vers vlees principe immers op gebaseerd.

Rodi uit de supermarkt is trouwens sinds kort ook geheel graanvrij, even ter info ;)
dus alleen duur is goed?
Daar geloof ik dan weer totaal niet in... ik ga toch echt niet 4 euro de kilo betalen terwijl er ook uitstekend kvv is voor 1,60 de kg. Ik eet zelf nog niet eens voor 4 euro per kg aan vlees :80:
Mijn jongste hond is puur en alleen op Smuldier opgegroeid zijn gehele eerste levensjaar... het is een geweldige en kerngezonde hond geworden. Nadat hij een jaar was heeft hij alleen Lotgering gehad, ook daar doet ie het uitstekend op. Slecht voer is er niet meer vind ik. Voer is goed voer als je hond het er goed op doet imo.
Lotgering hanteert het prooidierprincipe dan zou dat dus prima zijn gezien de verschillende varianten en vele diersoorten. Geen toevoegingen etc.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”