Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
hoeveel huisdieren is nog normaal?
Moderator: moderatorteam
Re: hoeveel huisdieren is nog normaal?
Wij hebben vier honden en krijgen daar zelden tot nooit commentaar op,en dat is prima want dat zou bij ons het ene oor ingaan en het andere uit 

Heb nu één hond. Twee passen er ook (en nog wat meer ook makkelijk), maar eentje is nu genoeg.
Vroeger werkte ik in een dierenasiel en nam ik de onplaatsbare dieren mee naar huis. Met als gevolg veel dieren. En dat vond ik niks, je kunt niet alle dieren redden. De dieren kwamen niks te kort, maar mijn ervaring is wel dat ik niet meer dan 5 dieren de aandacht kan geven die ze nodig hebben. Verzorging is geen probleem, maar ik wil ze ook voldoende aandacht kunnen geven.
Heb er overigens nooit commentaar op gekregen.
Wat normaal is, hangt van de leefomstandigheden af (van baas en dier) en wat je een dier kunt bieden.
Vroeger werkte ik in een dierenasiel en nam ik de onplaatsbare dieren mee naar huis. Met als gevolg veel dieren. En dat vond ik niks, je kunt niet alle dieren redden. De dieren kwamen niks te kort, maar mijn ervaring is wel dat ik niet meer dan 5 dieren de aandacht kan geven die ze nodig hebben. Verzorging is geen probleem, maar ik wil ze ook voldoende aandacht kunnen geven.
Heb er overigens nooit commentaar op gekregen.
Wat normaal is, hangt van de leefomstandigheden af (van baas en dier) en wat je een dier kunt bieden.
11 is normaal
Ik krijg nooit commentaar, het enige wat ik wel is hoor is zooo dat zal wel veel werk zijn....en he, dat is het ook

Ik krijg nooit commentaar, het enige wat ik wel is hoor is zooo dat zal wel veel werk zijn....en he, dat is het ook

11
hahahahaha......
Maar ja ik heb een klein huisje,dan pas ik er zelf niet meer bij.

Maar ja ik heb een klein huisje,dan pas ik er zelf niet meer bij.
is normaal, is niet veel

- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Angelique. schreef:11 is normaal![]()

- yodi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): rottweiler
- Aantal honden: 1
Ik kreeg al commentaar toen we Nelle namen, heb je de kinderen uit huis, eindelijk alle vrijheid neem je een hond.
Ja nu heb ik er alle tijd voor!!!!

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Ik ook niet.Esther12 schreef:Daar heb ik werkelijk nog nooit bij stilgestaan.
Interesseert me werkelijk niets hoeveel huisdieren iemand houdt.

- Tenmashi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Alle vrijheid om te doen wat je wilt, en blijkbaar is het hebben van een hond wat je wilt.yodi schreef:Ik kreeg al commentaar toen we Nelle namen, heb je de kinderen uit huis, eindelijk alle vrijheid neem je een hond.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
- Aantal honden: 10
We hebben zeven honden, en nu ook nog negen pups. Ik hoor eigenlijk nooit dat we gek zijn, wellicht achter onze rug om, maar ach, dat moet men dan maar lekker doen.
- Saschesfloor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cairn Terrier
- Aantal honden: 2
Ik krijg vaak zat commentaar, hier vinden mensen het echt heel vreemd als je meerdere honden hebt. Ook trimklanten die vragen hoeveel honden ik heb geloven hun oren niet als ik zeg 4. Hoeveel tijd me dat wel niet kost, bla, bla, bla. Ook als ik in het bos loop, hoe vaak me niet is gevraagd:" zijn die echt allemaal van jou
???" Misschien heb ik nog wel vaker gehoord dat het vast komt omdat ik geen kinderen heb. Ik moet zeggen, het interesseert me geen bal wat mensen ervan vinden, zolang ik maar plezier aan ze beleef. Het enige wat ik irritant vind is als mensen langs me heen gaan praten tegen elkaar: kijk, die mevrouw spaart alle kleurtjes (ik heb een witte, een donkere, een ertussenin en een blonde) en meer van dat soort opmerkingen.

The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
-
- Zeer actief
Ik heb er ook nog eens drie kids bijSaschesfloor schreef:Ik krijg vaak zat commentaar, hier vinden mensen het echt heel vreemd als je meerdere honden hebt. Ook trimklanten die vragen hoeveel honden ik heb geloven hun oren niet als ik zeg 4. Hoeveel tijd me dat wel niet kost, bla, bla, bla. Ook als ik in het bos loop, hoe vaak me niet is gevraagd:" zijn die echt allemaal van jou![]()
![]()
???" Misschien heb ik nog wel vaker gehoord dat het vast komt omdat ik geen kinderen heb. Ik moet zeggen, het interesseert me geen bal wat mensen ervan vinden, zolang ik maar plezier aan ze beleef. Het enige wat ik irritant vind is als mensen langs me heen gaan praten tegen elkaar: kijk, die mevrouw spaart alle kleurtjes (ik heb een witte, een donkere, een ertussenin en een blonde) en meer van dat soort opmerkingen.

- Annabel
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Border collie x Friese stabij en Border collie x border terrier
Ik heb 2 honden, 15 cavia's, 2 konijnen en een paard. En ja ze verklaren me regelmatig voor gek maar dat maakt niet uit!
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Ik kan me er ook niet druk om maken, maar er zijn ongetwijfeld vast wel eens mensen die denken dat het wel veel huisdieren zijn (maar het niet zeggen).
Ik heb één hond en twee katten in een ruim appartement met grote tuin, dus dat is op zich niet bijzonder veel. Maar met de opvang- en logeerhonden en -katten erbij heb ik soms ook wel eens ineens zes katten en twee honden. Dat vind ik zelf wel erg veel. Het kost veel tijd en ik wil ze toch allemaal voldoende aandacht geven (en ik werk ook nog). Dus ik zou zelf niet permanent zo veel dieren nemen.
Ik heb één hond en twee katten in een ruim appartement met grote tuin, dus dat is op zich niet bijzonder veel. Maar met de opvang- en logeerhonden en -katten erbij heb ik soms ook wel eens ineens zes katten en twee honden. Dat vind ik zelf wel erg veel. Het kost veel tijd en ik wil ze toch allemaal voldoende aandacht geven (en ik werk ook nog). Dus ik zou zelf niet permanent zo veel dieren nemen.
-
- Zeer actief
Zie je wel, wij zijn niet raarAngelique. schreef:11 is normaal![]()

- nelleke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): langhaar duitse herder en een kater
Hier 2 katten en 1 hond. We hebben dat aantal al sinds 1993 in deze woning. Nu hoor ik in ene van een buurvrouw dat ik "besproken" wordt als Nelleke met haar dierentuin. Nou ja.
Het kan me wel schelen en ook weer niet. Beetje teleurgesteld dat wel. Geklets, het beïnvloed me toch. Nu gooi ik het achter me. Bij deze dus. 

Neeltje
- Zamunda
- Zeer actief
Jawel, want jullie hebben er te weinigtbeast schreef:Zie je wel, wij zijn niet raarAngelique. schreef:11 is normaal![]()

- Zamunda
- Zeer actief
Goed zonelleke schreef:Hier 2 katten en 1 hond. We hebben dat aantal al sinds 1993 in deze woning. Nu hoor ik in ene van een buurvrouw dat ik "besproken" wordt als Nelleke met haar dierentuin. Nou ja.Het kan me wel schelen en ook weer niet. Beetje teleurgesteld dat wel. Geklets, het beïnvloed me toch. Nu gooi ik het achter me. Bij deze dus.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Ach als ze zelf niet zo'n geweldig leven hebben zulllen ze jou wel interessant genoeg vinden om dat gat op te vullen met lullen.
Zie het als compliment.
Zie het als compliment.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Katja-Jessie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Border Collie - Aantal honden: 2
Ik heb 2 honden, 2 katten en 6 vogels.
Mensen vinden het al snel een hele kinderboerderij, inmiddels maak ik zelf maar vast dat grapje als mensen ernaar vragen.
De hele familie van mijn vaders kant vind het heel raar, en snappen er helemaal niks van.
Ik had het leuker gevonden als mensen het prima vonden, maar ik moet met mijn dieren leven, en dat doe ik graag, dus ze moeten niet zeuren.
Mensen vinden het al snel een hele kinderboerderij, inmiddels maak ik zelf maar vast dat grapje als mensen ernaar vragen.
De hele familie van mijn vaders kant vind het heel raar, en snappen er helemaal niks van.
Ik had het leuker gevonden als mensen het prima vonden, maar ik moet met mijn dieren leven, en dat doe ik graag, dus ze moeten niet zeuren.
Een droom wordt een doel wanneer actie wordt ondernomen om het te realiseren.
- mim
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Aussie en een Teckel
Wij hebben 3 honden, 2 katten en 2 paarden. Ik werd laatst het "hondenvrouwtje
" genoemd.
Nou ja, het zal wel, maakt me geen flikker uit

Nou ja, het zal wel, maakt me geen flikker uit

- Antonetta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
Ik heb alleen twee honden, ik zal wel een kat(maine coon)willen maar ik vrees dat Mowgli hem opeet. Hier val je uit de toon als je maar een hond hebt, de meesten hebben er twee en vaak ook nog een stuk of wat katten.

Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
- Saschesfloor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cairn Terrier
Mooi, weet ik dat het in ieder geval niet daaraan ligttbeast schreef:Ik heb er ook nog eens drie kids bijSaschesfloor schreef:Ik krijg vaak zat commentaar, hier vinden mensen het echt heel vreemd als je meerdere honden hebt. Ook trimklanten die vragen hoeveel honden ik heb geloven hun oren niet als ik zeg 4. Hoeveel tijd me dat wel niet kost, bla, bla, bla. Ook als ik in het bos loop, hoe vaak me niet is gevraagd:" zijn die echt allemaal van jou![]()
![]()

The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
- luna2906
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
PreciesBranka schreef:Dit dus. En dus niet in aantallen uit te drukken.smoekie schreef:Tis naar mijn idee nog "normaal" zolang de dieren of jijzelf en of je huishouden niet verwaarsloosd raken en of je ze/jezelf/gezin te kort doet![]()

Ik krijg hier trouwens wel opmerkingen van familie en vrienden (mijn kant) in de zin van "nog even en je kunt entreegeld vragen" "oh als we dan later kinderen hebben, kunnen we ook bij jullie kinderboederij terecht". We hebben twee katten en een hond...

- wenmart20
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): SBT , AST en CC
hoeveel huisdieren heb je?
We hebben 4 honden , 2 katten ( poes is drachtig dus kittens onderweg )en een aquarium met vissen
Krijg je weleens commentaar over dat aantal?
Ja regelmatig
hoe ga je daarmee om?
Als mensen commentaar hebben dan zeg ik altijd zodra jullie mijn rekeningen betalen mogen jullie beslissen hoeveel dieren ik in huis haal. Zolang jullie dat niet doen hebben jullie er niks over te zeggen. Ik kan ze de aandacht geven die ze nodig hebben. Dat is het belangrijkste
wanneer is er volgens jou sprake van hoarding?
Wanneer je teveel dieren heb die je niet meer kan verzorgen waardoor ze dus allemaal onzindelijk zijn , kattenbakken niet schoon zijn , ze mager worden doordat je ze niet genoeg voert of het niet meer ziet.
We hebben 4 honden , 2 katten ( poes is drachtig dus kittens onderweg )en een aquarium met vissen
Krijg je weleens commentaar over dat aantal?
Ja regelmatig
hoe ga je daarmee om?
Als mensen commentaar hebben dan zeg ik altijd zodra jullie mijn rekeningen betalen mogen jullie beslissen hoeveel dieren ik in huis haal. Zolang jullie dat niet doen hebben jullie er niks over te zeggen. Ik kan ze de aandacht geven die ze nodig hebben. Dat is het belangrijkste
wanneer is er volgens jou sprake van hoarding?
Wanneer je teveel dieren heb die je niet meer kan verzorgen waardoor ze dus allemaal onzindelijk zijn , kattenbakken niet schoon zijn , ze mager worden doordat je ze niet genoeg voert of het niet meer ziet.

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Op het 'hoogtepunt' heb ik er 7 gehad... nu nog 'maar' 3. En ach veel verschil is er niet hoor, alleen wat minder vaak lopen als de teef loops is 

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- esenhazel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer
Op dit moment 1 hond en 1 cavia. Als alles meezit, over paar maanden pup erbij
.
Krijg wel regelmatig de vraag waarom we er nog een hond bijnemen
Dan geef ik als antwoord 2 is veel gezelliger als 1
Voorheen hadden we 2 honden, konijn, muizen, hamster, 2 cavia's, parkiet en 2 muskuseenden door het huis lopen
en dat vonden ze niet raar

Krijg wel regelmatig de vraag waarom we er nog een hond bijnemen
Dan geef ik als antwoord 2 is veel gezelliger als 1

Voorheen hadden we 2 honden, konijn, muizen, hamster, 2 cavia's, parkiet en 2 muskuseenden door het huis lopen
en dat vonden ze niet raar

- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
ik krijg altijd de vraag of ik van de hondenuitlaatservice ben als ik met de 6 honden buiten loop.
ellen
ellen
- asani
- Zeer actief
Wij hebben 3 ridgebacks en er is wel eens aan mij gevraagd of ik ze spaarde
Nee hoor meneer gewoon een liefhebber.
Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani

Nee hoor meneer gewoon een liefhebber.
Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
- Eilfy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie - Aantal honden: 5
- Contacteer:
Wij hebben nu 3 honden, krijgen er wel opmerkingen over maar dat maakt me nou echt geen moer uit. Het is hobby en het houdt me van de spreekwoordelijke straat (letterlijk genomen lopen we juist weer heel vaak op straat...). Leeftijdsgenoten vinden het wel raar: ik ben 24, student, drink niet, ga niet uit maar ben de hele dag ergens op een grasveld met honden bezig. Die verklaren me regelmatig voor gek 

In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Makso's Stars op Facebook