Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

kvv/barf waarom zo populair ineens...

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Safari

Re: kvv/barf waarom zo populair ineens...

Ongelezen bericht door Safari »

Jion schreef:Ik vind Carnibest ook beduidend minder stinken dan Degomeat, maarja, het is dan ook 3 keer zo duur.

De geit van Degomeat was bij de vorige levering heel bloederig en onze kat was er verzot op. Maar bij de laatste bestelling was hij kurkdroog en werd hij door de kat niet gepruimd (echt geen hap).
Ik heb even gekeken bij Carnibest En daar zit vaak rijst bij of vlees gemengd. Bij Degomeat is dat niet het geval. Er zijn veel mixen maar ook heel veel enkelvoudig en is volgens mij goedkoper dan de carnibest of je moet heel exotisch gaan voeren als lama en kangoeroe?
bennie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door bennie »

Carnibest gebruikt kwalitatief hele consistente ingredienten en ook verse groentes, mijn ervaring is dat ik er veel minder van hoef te voeren dan bv van Kivo, maar dan nog blijft het duur als je meerdere honden hebt.

Voor wat de populariteit betreft, zien is geloven, hoe meer mensen vers voeren, hoe meer anderen de verschillen zien. En nee, niet alle DA's zijn er blij mee, want dan kunnen ze hun veel te dure dieetvoedingen niet meer slijten en ze zien hun klanten ook minder vaak binnen lopen voor andere ellende.
herejede
Zeer actief

Ongelezen bericht door herejede »

ik ben ook 10 jaar geleden begonnen met bibi mijn eerste rottie met het voeren van vers
ze kreeg toen carnibest, ze is ermee opgegroeid, naarmate ik meer honden kreeg, ben ik ermee gestopt ik vond het te prijzig worden,
nu heb ik nog 3 honden maar blijf wel brokken geven, ik geef nu profine heel tevreden over
Safari

Ongelezen bericht door Safari »

Jion schreef:
Safari schreef:
Jion schreef:Ik vind Carnibest ook beduidend minder stinken dan Degomeat, maarja, het is dan ook 3 keer zo duur.

De geit van Degomeat was bij de vorige levering heel bloederig en onze kat was er verzot op. Maar bij de laatste bestelling was hij kurkdroog en werd hij door de kat niet gepruimd (echt geen hap).
Ik heb even gekeken bij Carnibest En daar zit vaak rijst bij of vlees gemengd. Bij Degomeat is dat niet het geval. Er zijn veel mixen maar ook heel veel enkelvoudig en is volgens mij goedkoper dan de carnibest of je moet heel exotisch gaan voeren als lama en kangoeroe?
Schreef ik toch; 3 keer zo duur? :scratch:
Yep ik las het verkeerd. :flower:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Marion. schreef:
malinois schreef:Hoe komt het eigenlijk dat vlees voor de hond (BARF of KVV) ineens zo populair lijkt te zijn voor de hond?
Ik weet het van Lotgering die met moeite af en toe alles kan bijhouden en nu ook Degomeat die tot eind augustus geen nieuwe klanten meer aanneemt vanwege grote drukte...
Toen ik vroeger de honden eens per week kvv gaf was ik zo ongeveer de enige in de hele omgeving die dit al deed. Toen ik zo'n 3 jaar geleden alle honden volledig op kvv zat was dat al wat meer maar bijv. op de hondenvereniging was er naast mij nog 1 die het gaf. Op mijn huidige vereniging zijn er zelfs meer mensen die kvv voeren dan brok :80:
Waar komt die populariteit ineens vandaan als zelfs de gemiddelde DA nog strak volhoudt dat brok veel beter is en vlees eng...
Ehhhh, misschien maken mensen dezelfde evolutie door als die jij aan paar jaar geleden door hebt gemaakt? Tot voor een jaar of 5 (???) terug was jij degene die het hardst riep dat er geen KVV bij je in huis kwam hoor :wink:
Ja maar daar moet toch een reden achter zitten ergens? Ik ben ook ergens 180 graden omgedraaid... van 'ik voer brok en af en toe kvv en zal nooit kvv/vers gaan voeren als volledige voeding' naar 'ik ga ze allemaal volledig op kvv zetten'.
Overigens zijn al mijn pups altijd al op kvv opgegroeid, zeker bij de fokker :wink: maar ik deed dat maar tot max. 6 maanden en dan zette ik ze over op brok met heel af en toe kvv erbij.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Sarah5 schreef:Zou natuurlijk ook iets met vakantie te maken kunnen hebben wat Degomeat betreft. Uiteindelijk willen mensen ook wel héél graag hebben wat ze niet kunnen krijgen ;) goede marketing dus
Dat kan, maar goed, het is een publiek geheim dat Lotgering het al een tijdje amper nog kan bijbenen en dat heeft dus niks met vakanties te maken :wink: Puur met de enorme vraag naar vlees.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:Mijn dierenarts schreeuwt steeds dat ze er salmonella van krijgen, hahaha
Mijn DA heeft een enorm verhaal op hun site staan hoe gevaarlijk het wel niet is.
Om vervolgens bij de laatste APK te vragen wat ik ze toch gaf omdat ze er zo goed uitzagen en zulke perfecte gebitjes hadden, zelfs Xena van bijna 12 :schrik:
(dit was er dus eentje die ik normaal gesproken niet heb en dus niet wist dat ik vlees voerde :mann: )
Afbeelding
Sucha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Artésien Normand en Dalmatische Hond

Ongelezen bericht door Sucha »

hier Barf toen Storm nog klein was, toen verhuisd naar huidige woonplaats en uit gemak smuldier uit de supermarkt. ik geef vier smaken en ze doen het er prima op. Wil wel terug naar Barf maar moet nog even een inkoopadres vinden hier. Tot die tijd fijn door met KVV
Afbeelding
in herinnering mijn lieve Storm
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Kells schreef:Grappig, zojuist een poll gemaakt n.a.v. dit topic. Ik had mij nooit echt in voeding verdiept tot mijn eerste setter ernstig ziek bleek te zijn. Mijn allereerste hond is bijna 17 geworden op voer waarvan ik destijds dacht dat het goed moest zijn. Doko, Denkadog, Hills, Eukanuba en haar laatste jaren Pedigree blikvoer, want dat was het enige wat ze nog wilde eten. Mijn eerste setter kreeg Eukanuba, want dat kreeg ze bij de fokker ook. Tot de epilepsie zich openbaarde. Dat was het punt dat ik overal over na begon te denken en zo ook de voeding. Ik begon de betere brokken (Acana/Orijen) te voeren en de hond deed het er stukken beter op. Toen bedacht ik dat vers nog beter zou zijn. Ik begon met Rodi, dat was geen succes want mijn hond kreeg daar jeuk van. Daarna Energique geprobeerd en Smuldier. Mijn hond at het met lange tanden en ik vond het vreselijk stinken dus gaf ik de moed op. Dat ik het opgaf kwam ook om dat zij aan MO bleek te lijden, dus kwam de boel er regelmatig weer uit. Het opruimen van die zooi vond ik geen pretje, :kotz: dus hield ik het bij de betere brokken.

Maar, dit topic heeft mij wel weer aan het denken gezet. Mijn huidige honden zijn gezond en doen het gewoon super op die betere brokken. Toch zou ik ook wel weer eens KVV willen proberen. Welke KVV stinkt niet en ziet er niet ranzig uit? Tips zijn welkom!
Ik geef Lotgering, en vind het absoluut niet stinken of ranzig uitzien. Mooi rood vlees met stukjes... :wink:
Afbeelding
Afbeelding
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Nanna schreef:Mijn dierenarts schreeuwt steeds dat ze er salmonella van krijgen, hahaha
Hier ook, niet zozeer dat de honden salmonella krijgen, maar wel de mensen die ze aaien, of die in aanraking komen met hun speeksel/ontlasting, haren, etc.
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Ik ben me pas beginnen informeren toen één van mijn fretten zeven jaar geleden overleed aan insulinomen, een ziekte die gelinkt wordt aan voeding.
Hij had altijd kwaliteitsbrokken gekregen maar toen heb ik getracht de andere fretten op rauw over te zetten. Daar dachten die krengen anders over :mrgreen: Maanden heb ik het geprobeerd en toen heb ik het maar opgegeven.

Toen ik een paar jaar later mijn eerste pup kreeg stond voor mij vast dat hij meteen op rauw ging, een succes.
Idem voor de honden die volgden.
Een kleine vriezer werd een hele grote vriezer waar bij elke bestelling een hallucinante 200kg vlees in wordt gepropt :schrik:

Overigens hier geen vrienden of familie die vers geven, ze blijven het vies en teveel moeite vinden.
Zowel in de middelbare als hogere studies die ik heb gevolgd in het dierenmilieu was maar één andere persoon die rauw gaf, qua populariteit valt het in mijn omgeving dus nog mee.
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door luna2906 »

Darf is ook goed te doen qua geur en hoe het er uit ziet, Kells. Ik vind het helemaal niet stinken en vind het er ook niet vies uit zien. De zalmversie van haaksbarf vond ik dan wel weer meuren :ugh:

Wij zijn brok en kvv gaan combineren na advies van de speciaalzaak. Begonnen met duck, anderhalf jaar terug, inmiddels wat merken geprobeerd en Darf bevalt me het beste. Het enige nadeel is dat ik het verschil tussen de honden en kattenvariant maar moeilijk zie. Ik sta soms wel een kwartier te koekeloeren :oeps:
Bink2009
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bink2009 »

Als Bink geen problemen met zijn ontlasting en huid had gehad was ik brok blijven voeren, ik had nog nooit gehoord van vers.

Hij kreeg van zijn vorige baasjes carocroc mee, hij was constant aan de diarree, toen kreeg ik speciaal en gigantisch duur voer van de DA maar toen kon ik een maand lang spuitpoep van het spagtelputz afkrabben :ugh: Daarna Jarco en dat ging wel goed vergeleken met de vorige merken maar hij bleef 3 á 4x per dag hele bulten poepen en hij was behoorlijk winderig.

Toen ben ik op internet gaan zoeken en ik las steeds meer over vers, en op de hondenschool hadden ze het ook over vers. Ik liep toen bij een hondenschool speciaal voor Staffies en aanverwante rassen, de trainer en mijn halve groep gaf vers (KVV en/of Barf) en toen ik hun verhalen hoorde over de huid- en ontlasting problemen die weggingen ben ik het ook gaan proberen. Nu voer ik al 1,5 jaar KVV, na een hoop merken geprobeerd te hebben voer ik nu Tinlo, Kiezebrink en Carnibest, niet de goedkoopste merken maar verder kan hij nergens tegen.

Hij heeft nog wel een beetje huidproblemen maar dat komt vooral door zijn pollen en mijten allergie, regelmatig een bezoekje zee en de kwetsbare plekken insmeren met zinkzalf scheelt een hele hoop. Een volgende hond gaat ook op vers en als ie het niet verdraagt een brok van Wolfsblut oid.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

geen idee waarom dat is. voortschrijdend inzicht. net als de slipketting die eerst gemeengoed was en nu niet meer.

ik ben weer terug op brok. vooral omdat ik voor sam bijna geen kvv kan krijgen én fulltime werk waardoor dingen laten bezorgen moeilijk is. die krijgt alleen soms zalmkoppen en forel. lola ging steeds slechter kvv eten

en daarbij omdat ik het gewoon niet praktisch vind
Afbeelding
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

M@scha schreef:geen idee waarom dat is. voortschrijdend inzicht. net als de slipketting die eerst gemeengoed was en nu niet meer.

ik ben weer terug op brok. vooral omdat ik voor sam bijna geen kvv kan krijgen én fulltime werk waardoor dingen laten bezorgen moeilijk is. die krijgt alleen soms zalmkoppen en forel. lola ging steeds slechter kvv eten

Ik ben even vergeten welke het was, ik dacht degomeat, die bezorgen al vanaf 5:00 's ochtends. Iemand die ik ken besteld daar zodat ze de bestelling aan kan nemen voordat ze naar haar werk gaat. Ze gaan ook lang door, tot 19:00 ofzo. Maar ik weet dus niet zeker of het degomeat was, het is niet caroba iig, misschien weet iemand anders het. Misschien is dat wat voor je?
Esther12
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo

Ongelezen bericht door Esther12 »

Toen ik Bo kreeg heb ik alles wat los en vast zat over voeren gelezen. En één van de eerste sites waarop ik terecht kwam is die van Barfplaats. Ik vond hen nogal overtuigend met hun argumenten dus toen ik merkte dat Bo altijd met lange tanden haar brokken opat was de stap naar kvv heel snel gemaakt.
Crista
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Crista »

Ik ben overgestapt op KVV omdat Mitch een huidallergie had.. hij ging er na de overstap veel beter uitzien!
Guus bleek darmproblemen te hebben en hebben we ook overgezet op KVV... ook wederom met sprongen vooruit gegaan :wink:

Onze dierenarts vond het een slecht plan destijds maar hij heeft met eigen ogen kunnen zien wat het vlees met Mitch en Guus gedaan heeft.
Sindsdien is hij meer te spreken over KVV en enkele maanden geleden belde hij ons zelfs op om te vragen waar wij het vlees kochten.
Hij had een hond met een allergie in de praktijk en wilde deze mensen vlees aanraden :ok:
Mitch & Kiyo
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

Fizgig schreef:
M@scha schreef:geen idee waarom dat is. voortschrijdend inzicht. net als de slipketting die eerst gemeengoed was en nu niet meer.

Ik ben even vergeten welke het was, ik dacht degomeat, die bezorgen al vanaf 5:00 's ochtends. Iemand die ik ken besteld daar zodat ze de bestelling aan kan nemen voordat ze naar haar werk gaat. Ze gaan ook lang door, tot 19:00 ofzo. Maar ik weet dus niet zeker of het degomeat was, het is niet caroba iig, misschien weet iemand anders het. Misschien is dat wat voor je?

nu niet meer want ik heb de vrieskist eruit gedaan :engel: anders misschien wel. maar voor sam stap ik sowieso nooit meer over want ik heb nu zijn allergie onder controle en neem geen enkel risico meer en voor lola neem ik soms een blik natvoer mee en soms een bakje smuldier en zo klungelen we lekker aan :mrgreen:

bij lola kijk ik niet zo nauw ik ben al blij áls ze eet :mrgreen:
Afbeelding
Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

Ik ging zoeken op internet naar een betere brok omdat Jamie als pup erg veel jeuk had, ze at toen de chihuahuabrok van royal canin. :mrgreen:
Dan kom je op forums terecht en lees je dus heel veel over kvv. Ben haar toen tinlo gaan geven, maar ik vond het echt vreselijk onhandig. Die bevroren rollen snijden, de geur, de substantie bah (vooral van de makreel :kotz:).
Maar ik zag wel duidelijk verschil, Jamie had minder jeuk, minder roos, glanzende vacht, veel minder ontlasting, geen tranende oogjes meer (in elk geval minder) én ze vond het heerlijk, dat was bij de brokjes wel anders.
Toen kwam Kiwi er bij en ben ik smuldier gaan geven, eerst alleen aan Kiwi maar al gauw aan beide. Kan ik hier gewoon in het dorp halen, hoef geen rollen te snijden, het ziet er véél minder smerig uit en het stinkt niet. Dit kan ik zonder te kokhalzen 's ochtends geven. :mrgreen:
Maar ik ben niet tegen brok, ze krijgen ook wel brokjes er bij, sowieso als beloning iedere dag.
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

M@scha schreef:
Fizgig schreef:

nu niet meer want ik heb de vrieskist eruit gedaan :engel: anders misschien wel. maar voor sam stap ik sowieso nooit meer over want ik heb nu zijn allergie onder controle en neem geen enkel risico meer en voor lola neem ik soms een blik natvoer mee en soms een bakje smuldier en zo klungelen we lekker aan :mrgreen:

bij lola kijk ik niet zo nauw ik ben al blij áls ze eet :mrgreen:
Okee, dan is het goed, haha. Ik weet gewoon dat er mensen zijn die, omdat ze een fulltime baan hebben en hun partner ook, geen bestellingen kunnen aannemen omdat het binnen kantooruren wordt bezorgd. En dat moet natuurlijk wel want je kunt het niet aan de buren afgeven. Dus ik vond het erg handig van dat bedrijf dat ze zo vroeg bezorgen, dan kunnen de fulltimers tenminste ook meebarfen. Nou ja, hun hondjes dan.
M@scha
Zeer actief

ja wel heel slim inderdaad! misschien voor een volgend slachtoffer dat zijn leven bij ons moet doorbrengen!
Afbeelding
bennie
Zeer actief
Border Collie

Afgelopen week heb ik twee logeerhondjes overgezet, die waren er voor gemaakt alles ging als koek en ei naar binnen en er werd meteen goed gekauwd. Zo heb ik inmiddels al heel wat logeerhonden aan de vers gekregen ;).
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

bennie schreef:Afgelopen week heb ik twee logeerhondjes overgezet, die waren er voor gemaakt alles ging als koek en ei naar binnen en er werd meteen goed gekauwd. Zo heb ik inmiddels al heel wat logeerhonden aan de vers gekregen ;).
Ik mag hopen dat dat wel met toestemming van de baas was?

Om antwoord te geven op de vraag: Cyntha krijgt datgene waar ze het relatief -bij Cyntha is alles relatief- goed op doet. Dat kan KVV zijn of een andere vorm van vers maar ook brok. Mijn eigen voorkeur gaat uit naar vers maar Cyntha is een erg gevoelig hondje wat (o.a.) voeding betreft dus daar moet ik me aan aanpassen. Voor een gezonde hond zou het een makkelijke keuze zijn: mocht er na Cyntha een andere hond hier komen, gaat die zeker vanaf dag 1 op vers. Als het een pup zou zijn, dan ook het liefst van een fokker die op vers afspeent.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

3,5 jaar geleden was ik op mijn werk de enige die vlees voerde aan de hond, nu zijn het er 5 van de 7 :mrgreen: Ik begon 8 jaar geleden, toen Carnibest nog 2,50 euro was. Sinds 4 jaar volledig over op KVV en wel Lotgering. Ik was 1 van de eerste en nu geeft iedereen het lijkt het wel
Perry en Noah

Afbeelding
Riboet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse bulldog
Aantal honden: 13
Contacteer:

Ongelezen bericht door Riboet »

Ja, dat gebeurt... Ik weet van een fokker die er pups aan verloor, aan een Smuldier batch (aangetoond) met verhoogd salmonellagehalte. Hier hebben ze ook eens een zeer verhoogd salmonella gehalte gehad, ze aten toen ook kvv dus grote kans dat het daarvan was, ze waren er nog niet ziek van, maar de ontlasing liet te wensen over en uit faecesonderzoek kwam de salmonella als mogelijke veroorzaker naar boven.

Heb toen ook met een laboratorium gesproken en die vertelde dat salmonella ook met vriezen niet zomaar weg is. Zij waren (uiteraard :roll: ) daarom geen voorstander van kvv. Je kan dus wel lachen om het gevaar van salmonella, maar honden kunnen het wel degelijk van kvv oplopen!

Overigens, hier desondanks TOCH kvv... Nu meestal lotgering, maar ook Darf en Smuldier. En ik heb geloof ik ook nog wat Dinapet en of Haaksbarf liggen. Ooit begonnen met Rodi en Duck omdat mijn nu oudste bull steeds zijn brokken liet staan en ik op zoek ging naar alternatieven. Wij voeren overigens ook af en toe de brok bij van Wolfsblut.

Ik heb trouwens nooit geloofd in die mythe van brok verteert anders dan vlees en het gooien van een brok in een glas water als bewijs (alsof een maag een ballon gevuld met vloeistof is) en de 8 uur ertussen. Mijn eerste keer met kvv was dus ook een Rodi schijf direct door de brokken mengen :mrgreen: .
Afbeelding
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Ik heb een nieuwe dierenarts en zij adviseerde mij om mijn kat op vers te zetten....dus pro vers en veel goedkoper dan de andere :cheer:
Afbeelding
bennie
Zeer actief
Border Collie

Tamara/Bayko schreef:
bennie schreef:Afgelopen week heb ik twee logeerhondjes overgezet, die waren er voor gemaakt alles ging als koek en ei naar binnen en er werd meteen goed gekauwd. Zo heb ik inmiddels al heel wat logeerhonden aan de vers gekregen ;).
Ik mag hopen dat dat wel met toestemming van de baas was?

Om antwoord te geven op de vraag: Cyntha krijgt datgene waar ze het relatief -bij Cyntha is alles relatief- goed op doet. Dat kan KVV zijn of een andere vorm van vers maar ook brok. Mijn eigen voorkeur gaat uit naar vers maar Cyntha is een erg gevoelig hondje wat (o.a.) voeding betreft dus daar moet ik me aan aanpassen. Voor een gezonde hond zou het een makkelijke keuze zijn: mocht er na Cyntha een andere hond hier komen, gaat die zeker vanaf dag 1 op vers. Als het een pup zou zijn, dan ook het liefst van een fokker die op vers afspeent.
Nee tuurlijk niet, ik doe dat altijd stiekem.
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Ik denk ook mond op mond reclame, samen met internet waar je veel info kan vinden tegenwoordig.
Mijn westie had een behoorlijke voedselallegie, allerlei hypoalergenen brokken geprobeert, niets hielp, toen vroeg een kennis, waarom probeer je geen kvv, uhh wasda?
Ik ben dat toen gaan geven, was nog lastig te krijgen toen, 8 jaar geleden, maar ze deed het er geweldig op, je zag de jeuk met de dag meer verdwijnen, haar oren waren niet meer ontstoken en zijn dat ook nooit meer geworden, ik was dus super tevreden en vertelde het ook aan iedereen die het horen wilde :F:

Later ben ik me gaan inlezen over zelf samenstellen, geen van mijn honden heeft daarna nog brok gehad :ok:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Maar als je in de dierenwinkels kijkt dan staat de vriezer nog steeds in een hoekje en staan de brokken rijen dik........ Wanneer staat er nu eens een vrieseiland prominent in de zaak, daar wacht ik op.
Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen

Ongelezen bericht door Suuz! »

tja en zo'n gekke gedachte is dat niet.
Laatst zijn er bij de bgvs 2 nesten te vroeg (6 weken dracht) geboren door een salmonella besmetting.
Pups is sectie op verricht en de salmonella was de uitkomst van sectie.

Of een niet drachtige teef die besmetting ook kan krijgen, geen idee, maar drachtige teven (die waren ook ziek) en de pups wel dus.
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”